طریقه نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین | اینصب
x
X

طریقه نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین

توسط یک ماژول بلوتوث و تبدیل ضبط ماشین به یک سیستم پخش بلوتوثی، می‌توانید تلفن هوشمند، تبلت یا هر دستگاه دیگری که دارای بلوتوث است را به‌صورت بی‌سیم به سیستم صوتی ماشین خود، متصل کنید. بلوتوثی شدن ضبط ماشین باعث می‌شود، موسیقی و فایل‌های صوتی مورد‌علاقه خود را از هرکدام از این دستگاه‌ها بدون دردسر کابل و محدودیت اتصال، پخش کنید. تماس تلفنی هندزفری برقرار کنید و از مزایای خوب داشتن یک ضبط ماشین بلوتوثی  استفاده کنید. نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین اصلا کار سختی نیست. به‌خصوص اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین روش نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین

بلوتوث، پخش‌کننده‌های موسیقی ماشین را متحول کرد و تغییرات خوبی در نحوه پخش و لذت بردن از موسیقی در حین رانندگی ایجاد کرد. با آمدن ماژول‌های بلوتوث، اتصال با کابل‌های درهم‌ یا بدتر، انتقال وقت‌گیر فایل‌ها به سی‌دی یا حافظه فلش، فراموش شدند. ماژول‌های بلوتوث، آماده‌اند تا برای شما امکان اتصال بی‌سیم و بی‌دردسر هر دستگاه بلوتوثی از تلفن همراه گرفته تا ساعت‌های هوشمند، تبلت و… را به ضبط ماشین فراهم کنند. با نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین با چند حرکت ساده، موسیقی را از هر دستگاهی که دوست دارید پخش کنید، نحوه پخش فایل‌های صوتی را توسط سیستم پخش ماشین کنترل کنید و تماس‌های تلفنی را بدون خطر تصادف یا نقض قانون و جریمه‌شدن پاسخ بدهید.

مطالعه کنید: راهنمای خرید ضبط ماشین

اگر زیاد رانندگی می‌کنید، سفر می‌روید و در مسیرهای طولانی عادت به شنیدن موسیقی، پادکست یا هر فایل صوتی دیگری دارید، از سیستم‌های قدیمی خسته شدید و یک صدای خروجی با‌کیفیت بالا می‌خواهید و قصد ندارید سیستم پخش فعلی را تعویض کنید، بهترین راه‌حل برای شما نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین است. بلوتوثی کردن ضبط ماشین اصلا کار سختی نیست و دو نکته ساده دارد. قبل از هرچیز، ماژولی را خریداری کنید که با سیستم پخش خودرو شما متناسب باشد و به امکانات ضبط ماشینتان دقت کنید، چراکه طریقه نصب ماژول بلوتوث بر اساس امکانات ضبط شما متفاوت است. برای نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین، روش‌های مختلفی مثل گیرنده بلوتوث یا پخش اف ام وجود دارد که در ادامه هر دو روش را باهم می‌بینیم.

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین های دارای درگاه USB و AUX

امکانات ضبط و ترجیحات شما، روش نصب ماژول بلوتوث را تعیین می‌کند. اگر ضبط ماشین شما درگاه USB و AUX دارد بهترین روش استفاده از گیرنده بلوتوث است. گیرنده بلوتوث یک  ماژول الکترونیکی است که از طریق درگاه USB یا AUX (جک 5/3 میلی‌متری AUX) از‌یک‌طرف به ضبط ماشین و از سمت دیگر هم از طریق ایجاد بلوتوث، به گوشی هوشمند یا دستگاه دارای بلوتوث مورد‌نظر متصل می‌شود. بنابراین ماژول، اتصال بین ضبط ماشین و دستگاه هوشمند مورد‌نظر است و برای این اتصال به برق نیاز دارد.

با اتصال این دو دستگاه، صدای موسیقی که از گوشی هوشمند پخش می‌کنید را از ضبط خودرو می‌شنوید. گیرنده بلوتوث، انواع مختلفی دارد و طبیعتا قیمت و قابلیت‌های متفاوتی نیز دارد و براساس منبع تامین برق، به سه دسته تقسیم می‌شود.

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین با اتصال به پورت USB

برای نصب گیرنده بلوتوث از این روش، در‌کل سه مرحله دارید: در مرحله اول، گیرنده یا کیت بلوتوث را به درگاه USB ضبط ماشین متصل کنید و روشن کنید. دقت کنید که این اتصال، به‌طور کامل و درست برقرار شود. حالا بلوتوث گوشی را روشن کنید، دستگاه‌های در دسترس را جستجو کنید و روی نام گیرنده بلوتوث بزنید تا دو دستگاه به هم متصل شوند. در آخر، روی ضبط ماشین و در قسمت حالت پخش که با نام Source هم مشخص است، حالت USB را انتخاب کنید و تمام. حالا موسیقی مورد ‌نظر را روی دستگاه هوشمند خود پخش کنید و لذت ببرید.

نصب بلوتوث روی ماشین از طریق AUX و USB

نصب ماژول بلوتوث از طریق فندکی ماشین

در این روش هم ابتدا گیرنده بلوتوث مورد‌نظر را از سمت سوکت به فندک ماشین، متصل و روشن کنید. حالا منبع تغذیه کیت بلوتوث تامین شده. در مرحله دوم، بلوتوث تلفن همراه یا دستگاه مورد‌نظر و ضبط ماشین را مانند روش قبل به هم وصل کنید. حالا گیرنده بلوتوث و ضبط ماشین را توسط کابل AUX به هم متصل کنید. مراحل نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین، همینجا تمام شد.

مطالعه کنید: آموزش نصب ضبط ماشین

 کیت بلوتوثی باتری خور

اتصال گیرنده بلوتوثی باتری‌خور، از روش‌های قبلی هم ساده‌تر است.  البته دقت کنید که این گیرنده ها بعد از مدتی نیاز به شارژ دارند؛ بنابراین برای مسیرهای طولانی و سفرهای جاده‌ای به این موضوع توجه کنید. اگر ساعت‎‌های طولانی در حین رانندگی هستید، مثلا راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی، بهتر است از مدل‌های دیگری استفاده کنند. اما برای نصب این ماژول این مراحل را طی کنید:

کیت بلوتوث را روشن کنید و مانند روش قبلی، بلوتوث دستگاه و ضبط ماشین را باهم جفت کنید. حالا از طریق کابل AUX کیت یا گیرنده بلوتوث را به ضبط متصل کنید. موسیقی را پخش کنید و لذت ببرید. به همین سادگی، یک ضبط بلوتوثی دارید و می‌توانید از مزیت‌های آن استفاده کنید.

نصب ماژول بلوتوث از طریق فرستنده FM

اگر ضبط ماشین شما هیچ‌کدام از درگاه‌های AUX و USB را ندارد، اما دوست دارید سیستم پخش خود را به بلوتوثی تبدیل کنید، باید از فرستنده FM استفاده کنید. کار پخش‌کننده اف ام، FM Player ،ارسال صدای خروجی به فرکانس‌های آزاد موج اف ام است، طوری که صدای خروجی را از طریق رادیوی اف ام ضبط ماشین دریافت کنید. به‌علاوه در این روش، امکان دریافت تماس‌های صوتی را هم خواهید داشت. توجه کنید که در بازار، مدل‌های از فرستنده اف ام هم هستند که مجهز به درگاه USB ، برای شارژ، درگاه جک 5/3 کابل AUX و دکمه‌های کنترل پخش موسیقی، تغییر آهنگ، پاسخ‌گویی تماس، کارت‌خوان و حتی صفحه نمایش هستند و شما بر‌حسب بودجه‌ای که دارید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین از طریق فرستنده FM آماده‌اید؟

نصب بلوتوث روی ضبط ماشین از طریق FM

برای نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین از طریق FM ابتدا سوکت را وارد فندک خودرو کنید. وقتی عدد موج اف ام روی صفحه‌نمایش شما مشخص شد، از طریق بلوتوث به گوشی متصل شوید. در این مرحله یک فرکانس آزاد را انتخاب کنید و همزمان رادیوی ماشین را هم روی همان فرکانس قرار دهید.  فایل صوتی مورد‌نظر را روی تلفن همراه خود پخش کنید و لذت ببرید.

سخن پایانی

به‌طور‌کلی اگر سیستم پخش شما بلوتوثی نیست و امکان تعویض آن و خرید یک ضبط بلوتوثی را ندارید، هرچه سریعتر برای بلوتوثی کردن سیستم پخش خود،  از طریق نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین اقدام کنید و خودتان را از شر دردسرهای سیستم‌های پخش قدیمی خلاص کنید. امیدوارم این مقاله به شما در نصب درست ماژول حسابی کمک کند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟