مقایسه و بررسی انواع پخش کننده خودرو | فروشگاه اینترنتی اینصب
x
X

مقایسه انواع پخش کننده خودرو

ضبط ماشین یکی از محبوب‌ترین لوازم جانبی‌های خودرو محسوب می‌شود. افراد زیادی علاقه‌مند به موزیک گوش دادن در حین رانندگی هستند. امروزه انواع مختلفی از پخش کننده خودرو در بازار عرضه می‌شود که همین موضوع سبب شده تا انتخاب سخت شود. لازم است قبل از انتخاب و خرید ضبط ماشین با انواع آن آشنایی داشته باشید و در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید. این موضوع سبب می‌شود تا انتخاب درست‌تری داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع پخش کننده خودرو بپردازیم و آن‌ها را از جهات مختلف ما معرفی کنیم. با ما همراه بمانید.

انواع پخش کننده خودرو

مقایسه انواع پخش کننده خودرو

پخش کننده‌های خودرو دارای انواع مختلفی هستند که قصد داریم در این مقاله به بررسی انواع آن از لحاظ های مختلف بپردازیم و به طور کامل در مورد آن‌ها توضیح دهیم. بهتر است این مقاله را مطالعه کنید و سپس اقدام به خرید ضبط ماشین نمایید تا بتوانید بهترین آن را خریداری کنید.

انواع پخش کننده خودرو از لحاظ سایز

سایز پخش کننده‌های خودرو معمولا دارای یک استاندارد هستند. تولید کننده‌ها، ضبط ها را در دو سایز 1DIN و 2DIN تولید و عرضه می‌کنند. ضبط های خودرو 2DIN دو برابر ضبط 1DIN می‌باشند. توجه داشته باشید که شما باید ضبط متناسب با خودروی خود را خریداری کنید. به طور مثال ضبط ماشین پراید از نوع 1DIN است. ضبط خودروی 2DIN مناسب برای خودرو های مدل بالا و گران قیمت می‌باشد.

مطالعه کنید: نحوه اتصال گوشی به ضبط پراید

ضبط های خودرو 2DIN به ضبط خودرو تصویری نیز معروف هستند چرا که دارای یک صفحه نمایشگر بزرگ می‌باشند. البته ضبط های 1DIN هم دارای یک صفحه نمایشگر می‌باشند اما سایز نمایشگر آن‌ها بسیار کوچک  است و تنها نام خواننده و نام اهنگ را نمایش می‌دهد. در تصویری که در زیر قرار داده‌ایم، می‌توانید تفاوت ضبط 1DIN و 2DIN را مشاهده کنید.

انواع مانیتور ماشین

انواع ضبط خودرو از لحاظ قابلیت بلوتوث

قابلیت بلوتوث از جمله قابلیت‌هایی است که افراد در هنگام خرید ضبط  به آن اهمیت می‌دهند. امروزه اکثر پخش کننده‌های ماشین دارای قابلیت بلوتوث می‌باشند اما با این حال برخی از انواع ضبط خودرو این قابلیت را ندارند. اگر از آن دسته افرادی هستید که قابلیت بلوتوث ضبط برای شما با اهمیت است، در هنگام خرید از قابلیت بلوتوث ضبط مطمئن شوید. البته توجه کنید که قیمت ضبط ماشین بلوتوث‌دار نسبت به ضبطی که این قابلیت را ندارد، بیشتر است.

انواع پخش کننده خودرو از لحاظ نوع صفحه نمایش

ضبط های 2DIN که کمی پیش‌تر با آن آشنا شدیم، خود نیز دارای انواع مختلفی هستند. از انواع پخش کننده‌های خودرو 2DIN می‌توان به ضبط های لمسی و غیر لمسی اشاره کرد. برخی از ضبط های ماشین دارای صفحه نمایش لمسی می‌باشند که قیمت این نوع ضبط ها بسیار بالاتر از سایر ضبط‌ها است. برخی دیگر از پخش کننده‌ها دارای دکمه هستند و نسبت به نوع لمسی آن‌ها، دارای قیمت پایین‌تری می‌باشند.

مطالعه کنید: عوامل موثر در قیمت ضبط ماشین

انواع ضبط از لحاظ سیستم عامل

امروزه ضبط‌های ماشین با سیستم عامل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. جدیدترین نوع ضبط‌های خودرو دارای سیستم عامل اندروید می‌باشند که قابلیت‌ها و امکانات بسیار بالایی دارند. ضبط‌های خودرویی که دارای سیستم عامل اندروید می‌باشند، قابلیت نصب اپلیکیشن دارند. در واقع شما مانند تلفن همراه می‌توانید هر اپلیکیشن اندرویدی را روی آن‌ها نصب کنید. برخی دیگر از پخش کننده‌های ماشین دارای سیستم عامل ویندوز هستد. این نوع ضبط‌ها امکان اتصال به اینترنت و نصب اپلیکیشن را ندارند و قیمت آن‌ها از ضبط‌های اندرویدی کمتر است.

انواع ضبط ماشین از لحاظ آی سی

از انواع پخش کننده خودرو می‌توان به پخش کننده‌های آی سی بزرگ و آی سی کوچک اشاره کرد. شاید خیلی از افراد در مورد آی سی ضبط ماشین اطلاعات نداشته باشند. آی سی قطعه‌ای است که در پخش کننده‌های خودرو به کار برده می‌شود و شامل مقاومت، ترانزیستور و … می‌باشد. در برخی از ضبط ها از آی سی بزرگ و در برخی دیگر از آی سی کوچک استفاده شده است.

ضبط های خودروی آی سی بزرگ دارای کیفیت بهتری نسبت به آی سی کوچک‌ها هستند و همچنین ماندگاری بیشتری دارند. قیمت ضبط ماشین به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها، نوع آی سی ضبط است. در واقع ضبط های خودروی آی سی بزرگ دارای قیمت بالاتری هستند. آی سی بزرگ از لحاظ ظاهری از آیسی کوچک بزرگ‌تر است و تعداد پایه‌های آن 25 عدد می‌باشد. در صورتی که آی سی کوچک دارای 9 پایه است. درتصویر زیر می‌توانید تفاوت ظاهری آی سی کوچک و آی سی بزرگ را مشاهده کنید.

انواع ضبط ماشین

انواع پخش کننده خودرو از لحاظ نوع پنل

از انواع ضبط ماشین می‌توان به ضبط های پنل جدا و پنل چسبیده (ثابت) اشاره کرد. پنل برخی از ضبط های خودرو قابل جدا شدن است در صورتی که برخی از ضبط های خودرو دارای پنل ثابت هستند و پنل آن‌ها قابل جدا شدن نیست. ضبط های پنل جدا دارای قیمت بالاتری نسبت به پنل چسبیده هستند. اگر پارکینگ ندارید و خودروی خود را در خیابان پارک می‌کنید، توصیه می‌کنیم برای حفظ امنیت ماشین خود، از ضبط پنل جدا استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی انواع پخش کننده خودرو بپردازیم و اطلاعاتی را در این زمینه به شما ارائه دهیم. ضبط‌ها از لحاظ سایز، آی سی، پنل و … با یکدیگر تفاوت دارند و قیمت آن‌ها نیز با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند، متفاوت خواهد بود. بهتر است قبل از خرید انواع ضبط ماشین در این زمینه اطلاعات داشته باشید. همچنین می‌توانید با افرادی که در این زمینه اطلاعات دارند، مشورت کنید. لازم است در زمان خرید از تمامی اطلاعات مربوط به محصول آگاه شوید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. برای خریدی بهتر و کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله “راهنمای خرید ضبط ماشین” را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟