آموزش صفر تا صد نصب ضبط ماشین | اینصب
x
X

آموزش صفر تا صد نصب ضبط ماشین

نصب تجهیزات خودرو هزینه‌های متفاوت و بعضا گزافی را به همراه دارد. از طرفی همه ما علاقمندیم هزینه‌های اضافی را مدیریت و در صورت امکان، کاهش بدیم. از طرفی شما سوال‌های زیادی در رابطه با خرید و قیمت ضبط ماشین و بهترین مدل های ضبط ماشین در بازار از ما می پرسید که در مقالات قبلی به آن‌ها پرداخته‌ایم. اما در این مقاله قصد داریم به یکی دیگر از سوالات پرتکرار شما بپردازیم و آن نصب ضبط ماشین است. اگر می‌خواهید خودتان نصب ضبط ماشینتان را انجام دهید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آموزش صفر تا صد نصب ضبط ماشین

آموزش نصب ضبط ماشین

معمولا هنگام خرید ضبط از برندهای معتبر، درون پک ضبط ماشین همه‌ی تجهیزات جانبی لازمجهت نصب موجود است. بطور مثال ضبط خودرو استیلاک که از بهترین برندهای بازار است، تجهیزات جانبی کاملی دارد که شما را کاملا از تهیه ابزار اضافی بی نیاز می‌کند. در این صورت برای نصب، از تجهیزات داخل جعبه استفاده کنید تا نیاز به انجام کارهای اضافی نداشته باشید. همیشه قبل از نصب ضبط ماشین، سیم‌های پشت ضبط را وصل کنید. سپس دستگاه را روشن کرده و از عملکرد درست آن مطمئن شوید. در نهایت بدنه ضبط را در جایگاه اصلی ثابت کنید.

مطالعه کنید: طریقه نصب ماژول بلوتوث روی ضبط ماشین

از آنجایی که تنوع ضبط در برند و مدل‌ بسیار زیاد است بدون شک، طریق نصب آن‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود و این مساله امری کاملا طبیعی است. اما در کل اصول نصب ضبط خودرو تقریبا یکی است.

برای نصب ضبط ماشین، چند قدم کلی وجود دارد. اتصال سوکت برق، اتصال سوکت صدا یا باندها، اتصال سوکت مانیتور در صورت وجود. در بیشتر مدل‌ها یک سوکت جداگانه هم برای اتصال انتن وجود دارد. معمولا درون جعبه و یا زیر بدنه ضبط، یک دیتا شیت یا برگه راهنما وجود دارد که شماره و مثبت و منفی خازن‌ها و رنگ‌ها را توضیح داده است. اما این کار به قدری ساده است که حتی به دیتا شیت هم نیازی ندارید. با این حال بهتر است اطلاعاتی از رنگ‌بندی سیم‌کشی خودرو داشته باشید.

نیاز به دانستن این موضوع به این دلیل است که برای نصب ضبط به صورت فابریکی، بهتر است برای سوکت اصلی یک مادگی در نظر بگیرید. در اینصورت اطلاعات از رنگ‌ها و طریقه اتصال سیم‌ها با هم بسیار مهم است. همینطور در بعضی مدل‌های قدیمی‌تر نیاز دارید سیم‌ها را تک به تک پیدا کنید.

مرحله اول: اتصال سیم های مربوط به برق ضبط خودرو

قبل از اینکه به سراغ تصب ضبط ماشین برویم بد نیست اطلاعاتی درباره رنگ‌بندی سیم‌کشی ضبط خودرو داشته باشیم. سیم‌های زرد و قرمز مربوط به برق ماشین است. جفت سیم زرد (Battery + ) برای استفاده مستقیم و بدون سوییچ از ضبط است. سیم قرمز ( ACC) برای استفاده از ضبط توسط سوییچ استفاده می‌شود. در صورت استفاده از سیم قرمز، با بستن سوییچ، ضبط نیز خاموش می‌شود. سیم‌های زرد و قرمز در صورت جابجا شدن، باعث می‌شوند با هر بار سوییچ خودرو، موزیک به شماره یک برگردد.

سیم مشکی (- منفی) برای اتصال به منفی بدنه استفاده می‌شود. در سیم‌کشی ضبط خودرو، یک سیم دیگر هم وجود دارد که مربوط به چراغ‌های کوچک ماشین است.

اگر در شب چراغ‌های کوچک خودرو را روشن کنید، نور ضبط کم می‌شود تا چشم راننده اذیت نشود. این کارایی سیم نارنجی (ILL) رنگ است که خروجی آن در بعضی مدل ها ی ضبط خودرو موجود است. با اتصال این سیم ها برق ضبط بطور کامل وصل می شود. برای اتصال کامل ، سیم های هم رنگ را به ترتیب گفته شده به هم تابیده و محکم کنید. در صورت نیاز از یک سیم چین برای لخت کردن سر سیم ها کمک بگیرید.

مرحله دوم: اتصال سیم های مربوط به صدا

حالا نوبت اتصال سیم‌های مربوط به صدا یا باندهای ضبط است. به هر اسپیکر خودرو دو تا سیم وصل می‌شود. بطور کلی برای بخش صدا و باندها، چهار رنگ سیم داریم. رنگ‌های طوسی مربوط به باند جلو سمت شاگرد است. سیم‌های خط دار منفی و سیم‌های بدن خط مثبت هستند. سیم‌های سفید مربوط به باند جلو سمت راننده است. جفت سیم بنفش مربوط به باند عقب سمت راننده است و در آخر سیم سبز مربوط به باند عقب سمت راننده است. سیم آبی رنگ ( System remot control) برای فرمان دادن به آمپلی فایر و روشن کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیم آنتن (ant1) هم که کاملا جدا است و در انتهای آن سوکت مخصوص آنتن نصب است. در صورت استفاده از مادگی و احتیاج به سیم‌پیچی، برای اتصال و محکم کردن سیم‌ها از چسب برق استفاده کنید. همه قسمت لخت سیم را بپوشانید. دقت کنید اتصال سیم‌ها طوری نباشد که با حرکت و کشش جدا شوند. حالا بعد از سیم پیچی به راحتی سوکت‌های فابریک رو جا بزنید.

نصب ضبط ماشین

مرحله آخر: توصیه های تکمیلی برای نصب ضبط ماشین

برای نصب ضبط خودرو قفل قلاب کیس را به سمت داخل فشار داده و سپس در جایگاه پنل جاگذاری و محکم کنید. برای باز کردن، کلید مشابه را در سوراخ دو طرف بدنه دستگاه قرار دهید. حالا کیس و کلید را همزمان بیرون بکشید. برای کارکرد صحیح دستگاه و ذخیره‌سازی تنظیمات، مجددا به راهنمای رنگ‌بندی سوکت که در بالا نوشتم دقت کنید.

برای نصب پخش خودرو از قرار دادن دستگاه در مکان‌های غیر معمول خودداری کنید. همیشه بخاطر داشته باشید که در تصادفات و یا سرعت‌های بالا امکان سقوط اشیا در ماشین و آسیب دیدن سرنشینان وجود دارد. بعد از اتمام اتصال، یرای تنظیمات از قسمت راهنمای استفاده از کلیدهای پنل که در جعبه ضبط های استیلاک قرارداده شده، کمک بگیرید.

برای راهنمایی خرید ضبط خورو و اطلاع از قیمت ضبط ماشین و مقایسه مدل‌ها، علاوه بر سایت ما، می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

سخن آخر

ما سعی کردیم در این مقاله، صفر تا صد نصب ضبط ماشین را با زبانی ساده با شما به اشتراک بگذاریم. همانطور که مشاهده کردید، نصب پخش خودرو، کاری بسیار ساده است که فقط نیاز به کمی دقت و حوصله دارد. مطالعه این مقاله، اطلاعات لازم از سیم‌کشی ضبط و اتصال سوکت‌ها را به شما می‌دهد. پس برای نصب پخش کننده خودرو با خیال راحت دست به کار شوید. چنانچه خودتان موفق به این کار نشدید، می‌توانید از نصاب‌های حرفه‌ای کمک بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟