جدیدترین مقالات آموزشی و کاربردی دوربین دنده عقب | وبلاگ اینصب

دوربین دنده عقب

دوربین دنده عقب در شرایطی که پارک کردن یا بیرون آمدن از پارک دشوار است، به راننده کمک می‌کند. این تکنولوژی تا حد زیادی پارک کردن را برای راننده آسان و ایمن می‌کند. امروزه بسیاری از اتومبیل‌های جدید به این سیستم مجهز هستند اما هنوز بسیاری از خودروها هم وجود دارند که از این امکان بهره نبرده‌اند. اما برای این خودروها نیز می‌توان این سیتم را تهیه و نصب نمود. دوربین‌ دنده عقب معمولاً روی صندوق‌ عقب ماشین و یا در کنار پلاک نصب می‌شود. این دوربین تصویر پشت ماشین را به صفحه نمایشی که در داخل خودرو نصب شده است، ارسال می‌کند.

سالانه خودروهای زیادی توسط خودروسازان ما تولید و به بازار عرضه می‌شوند که متاسفانه به دوربین دنده عقب مجهز نیستند. به‌همین دلیل صاحبان خودرو برای رانندگی و پارک راحت‌تر، مجبورند این وسیله را با هزینه جداگانه خریداری و نصب کنند. شاید توجه به این موضوع که ” سالانه تعداد زیادی از کودکان دنیا به‌خاطر بی احتیاطی رانندگان و نداشتن دید کافی هنگام حرکت به عقب جان خود را از دست می‌دهند ” اهمیت به‌کارگیری این وسیله را روشن کند.

نیاز به دوربین دنده عقب در خودروهای شاسی بلند بیشتر احساس می‌شود. زیرا ارتفاع بیشتر این خودروها نسبت به خودروهای سواری، دید راننده از پشت ماشین را محدود می‌کند. اما این دوربین با از بین بردن نقطه‌های کور، از برخورد قسمت عقب خودرو در حین حرکت دنده عقب و پارک جلوگیری می‌نماید. زیرا این دوربین‌ها تصویر نواحی پشت ماشین را که ممکن است در آینه قابل مشاهده نباشند، به راننده نشان می‌دهند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟