برابر بند 6 ماده 1 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده  یک نسخه از صورتحساب کالا برای خریدار ارسال می‌گردد:

 

1- مصرف‌کننده طبق ماده 37 قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران می‌تواند طی مدت 7 روز کاری از زمان پرداخت وجه (خرید کالا)  از طریق درگاه الکترونیکی، انصراف خود را از خرید به نحوی که بسته بندی محصول را باز نکرده و پلمپ باشد، اعلام کرده و محصول را با هزینه بازگرداندن محصول به فروشنده عودت نماید.

تبصره: حق انصراف مصرف‌كننده در مواردی كه شرايط ویژه‌ای بر نوع محصول و خدمات حاكم است اجرا نخواهد شد. موارد محصول خاص در زمان خرید از طریق وب‌سایت به اطلاع خریدار خواهد رسید.

 

2- در صورتی که محصول خریداری شده دارای ایراد فنی بوده به نحوی که امکان استفاده از آن نباشد، خریدار باید ظرف 48 ساعت مراتب ایراد فنی را به فروشنده اعلام کرده و پس از دریافت و قبول محصول توسط فروشنده بررسی شده و نتیجه اعلام می‌شود. در غیر اینصورت و پس از منقضی شدن 24 ساعت از تحویل، کالا مرجوع نمی‌شود.

 

3- چنانچه محصول خریداری شده دارای نقص فیزیکی باشد، خریدار مکلف بر استرداد محصول خریداری شده ظرف 12 ساعت به فروشنده است و در غیر این صورت فروشنده مسئولیتی در قبال ادعای خریدار نخواهد داشت.

 

4- اگر محصول خریداری شده از بعد مشخصات یا ظاهر فیزیکی با ویژگی‌های آمده در سایت تطابق نداشته باشد این مغایرت طی 24 ساعت کاری باید به اینصب گزارش شود. در صورت بارز بودن مغایرت از روی جعبه (همانند رنگ، ویژگی‌های فنی) قابل تمییز باشد، محصول باید بدون استفاده و بازشدگی پلمپ به اینصب مرجوع شود و در صورت استفاده از محصول امکان رسیدگی به درخواست کاربر وجود نخواهد داشت. کارشناسان فنی ظرف 72 ساعت از دریافت محصول به بررسی مغایرت پرداخته و در صورت تایید متخصص محصول برای مشتری تعویض می‌گردد. در صورت عدم تایید کارشناس محصول برای مشتری بازگشت داده می‌شود.

 

5- متخصصین اینصب اشکالات اعلامی توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌نمایند. لذا ایراد، عدم تطابق یا آسیب دیدگی را متخصصین اینصب اعلام خواهند کرد، محصول تعویض یا ایراد آن برطرف خواهد شد و یا کاربر می‌تواند محصول خود را با نوع دیگری تعویض کند. لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجودی محصول در انبار فروشگاه می‌باشد. اگر در طول رسیدگی و بررسی کارشناسی و اقدامات لازمه جهت تعویض، موجودی آن به اتمام برسد؛ اینصب بنا به انتخاب مشتری محصول دیگری را تقدیم می‌کند و یا وجه محصول مرجوعی را به حساب مشتری عودت می‌دهد. بدیهی می‌باشد که در صورت انتخاب محصول جایگزین، مابه‌التفاوت محصول جایگزین با محصول مرجوعی (مبلغ مدرج در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه خواهد شد. برای محصول با ارزش بالاتر، مشتری تفاوت را می‌پردازد و برای محصول با قیمت پایین‌تر، اینصب مابه‌التفاوت را به حساب مشتری واریز می‌نماید.

 

6- عدم موجود بودن کالا و یا تغییر قیمت محصولدر مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ‌عنوان حقوقی را برای مشتری ایجاب نخواهد کرد و اینصب در قبال تهیه همان محصول و یا تغییر ارزش محصول هیچ تعهدی ندارد و فقط تعهد بازگشت وجه کالای مندرج در فاکتور به مشتری را خواهد پذیرفت.

 

7- پس از دریافت و قبول کالا توسط اینصب، وابسته به مدل محصول و ایراد اعلامی توسط مشتری، بازدید شده و نتیجه نهایی کارشناس، بین48 تا 72 ساعت کاری زمان می‌برد. در ضمن، برای برطرف شدن ایراد، 10 الی 20 روز کاری ناشی از نوع خدمات شرکت گارانتی‌کننده زمان می‌برد.

 

8- طبق ماده 4 و 5 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17، توافق نمودند کلیه ادعاهای اداری و حقوقی متاثر از خرید کالا از فروشگاه اینترنتی اینصب را تنها از مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران واقع در تهران، بالاتر از میدان فردوسی، نبش چهار راه سمیه و یا اتحادیه کسب و کارهای مجازی به آدرس تهران، خیابان آزادی، خیابان اسکندری شمالی نرسیده به نصرت شرقی، پلاک ۱۲۱ طبقه دوم و سوم واحدهای ۵ و ۶ اعلام و پیگیری نمایید. لذا اینصب  می‌تواند شکایت یا ادعای خود را اعم از اینکه خریدار از تهران باشد یا از شهرستان بسته به حوزه قضایی صاحب صلاحیت اقدامات لازمه را انجام دهد.

 

9- عناوین دیگر به عنوان شروط مکمل این قرارداد در سایت www.enasb.com درج شده و جزء اساسی این قرارداد حساب می‌گردد.

 

10- طبق ماده 5 قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران هرگونه تغییر در تولید، ارسال، دریافت، ذخیره و یا پردازش داده پیام با توافق و قرارداد خاص طرفین معتبر است.

 

11- طبق ماده 33 قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات بایستی اطلاعات موثر در تصمیم گیری مصرف کنندگان جهت خرید و یا قبول شرایط را از زمان مناسبی قبل از عقد در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. حداقل اطلاعات لازم، شامل موارد زیر می باشد:

الف- مشخصات فنی و ویژگیهای کاربردی کالا و یا خدمات

ب- هویت تامین کننده، نام تجاری که تحت آن نام به فعالیت مشغول می باشد و نشانی وی.

ج- آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن و یا هر روشی که مشتری در صورت نیاز بایستی از آن طریق با فروشنده ارتباط برقرار کند.

د- کلیه هزینه هایی که برای خرید کالا بر عهده مشتری خواهد بود ( از جمله قیمت کالا و یا خدمات، میزان مالیات،هزینه حمل، هزینه تماس )

ه- مدت زمانی که پیشنهاد ارائه شده معتبر می باشد.

و- شرایط و فرایند عقد از جمله ترتیب و نحوه پرداخت، تحویل و یا اجرا، فسخ، ارجاع، خدمات پس از فروش.

 

12- درصورت عدم موجودی محصول مورد سفارش، مبلغ مسترد گردیده و یا با موافقت خریدار محصول دیگری جایگزین شده و مابه التفاوت آن دریافت یا پرداخت می گردد.

 

13- طبق ماده 40 قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی تامین کننده می تواند کالا یا خدمات مشابه آنچه را که به مصرف کننده وعده کرده تحویل یا ارائه نماید مشروط بر آن که قبل از معامله یا در حین انجام معامله آن را اعلام کرده باشد.

14- طبق ماده 49 قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران حقوق مصرف کننده در زمان استفاده از وسایل پرداخت الکترونیکی به موجب قوانین و مقرراتی است که توسط مراجع قانونی ذی‌ربط تصویب شده و یا خواهد شد.

لطفا جهت دریافت خدمات مشتریان با شماره تلفن‌های درج شده در سایت، ارتباط برقرار نمایید.