نکات خرید دزدگیر موتور سیکلت | اینصب
x
X

راهنما و نکات خرید دزدگیر موتور سیکلت

به‌طور کلی برای خرید دزدگیر موتورسیکلت، باید با معیار‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب و مورد استفاده خود قرار دهید. با افزایش آمار سرقت در جامعه، وجود دزدگیر ضروری و لازم است. امروزه دزدگیر ماشین و دزدگیر موتور جزو ضروری‌ترین لوازم جانبی خودرو و موتورسیکلت به شمار می‌آیند. امروزه شرکت‌های بزرگی از جمله استیل میت، چیتا و … هرساله دزدگیر‌هایی در مدل‌های مختلف را تولید و روانه بازار می‌کنند. تنوع در برندها و مدل‌های مختلف دزدگیر، سبب شده که قبل از خرید به یک راهنمای خرید دزدگیر موتور سیکلت نیاز باشد تا بتوانید نکات خرید دزدگیر موتور سیکلت را بدانید و انتخاب بهتری داشته باشید.

راهنمای خرید دزدگیر موتور سیکلت

راهنمای خرید دزدگیر موتور سیکلت

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، بدون شک دانستن نکات خرید دزدگیر موتور سیکلت می‌تواند به شما در یک خرید خوب کمک کند. بنابراین لازم است اطلاعاتی در این باره کسب کنید و بر نکات خرید دزدگیر موتور سیکلت واقف باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم تمام معیار‌های مهم در خرید دزدگیر موتور را مورد بررسی قرار دهیم.

نوع سیم‌کشی دزدگیر موتور سیکلت

سیم‌کشی یکی از نکات خرید دزدگیر موتور سیکلت است که باید به آن توجه داشته باشید. برخی از مدل‌ها، سیم‌کشی ساده و برخی سیم‌کشی بسیار پیچیده‌تری دارند. به همین سبب ممکن است دزدگیر‌هایی با سیم‌کشی پیچیده اختلالاتی را در موتور شما به وجود بیاورند. در نتیجه سعی کنید هنگام خرید، مدلی را انتخاب کنید که سیم‌کشی نسبتاً ساده و غیر پیچیده‌ای داشته باشد.

قابلیت تنظیم حساسیت

از دیگر نکات راهنمای خرید دزدگیر موتور سیکلت که باید به آن توجه کنید، وجود قابلیت تنظیم حساسیت است. درصورتی‌که مدل دزدگیر شما قابلیت تنظیم حساسیت داشته باشد، می‌توانید بنا به شرایط، میزان حساسیت و صدا آژیر را کم کنید. کم کردن آژیر باعث می‌شود تا درصورتی‌که از موتورسیکلت خود دور هستید، در صورت بروز هرگونه اتفاق، بتوانید صدای آژیر دزدگیر خود را بهتر بشناسید.

همچنین در شرایطی که موتور در شرایط امنی قرار داشته باشد، می‌توانید حساسیت دزدگیر را کم کنید و درصورت برخورد حیوانات و اجسام به موتور، صدای دزدگیر باعث سلب آسایش افرادی که در آنجا سکونت دارند، نشود.

یکی دیگر از دلایلی که قابلیت تنظیم حساسیت را جزو مهم‌ترین نکته خرید دزدگیر موتور قرار می‌دهد، میزان حفظ انرژی باتری است. درصورتی‌که بتوانید حساسیت دزدگیر خود را کم کنید و از هدر رفتن و خالی شدن سریع و ناگهانی باتری دزدگیر خود جلوگیری کنید، با خاموش شدن یهویی آن روبرو نخواهید شد.

بُرد دزدگیر موتورسیکلت

میزان برد نیز یکی دیگر از نکات راهنمای خرید دزدگیر موتور سیکلت است. درصورتی‌که دزدگیر، میزان برد مناسبی داشته باشد، در شرایطی که از موتور دور باشید و صدای آژیر را بشنوید، می‌توانید به‌راحتی با فشردن یک دکمه، صدای آن را قطع کنید. معمولاً برد استاندارد یک دزدگیر مناسب در حدود ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ متر است. پس در هنگام انتخاب دزدگیر برای موتور خود، میزان آن را نیز در نظر بگیرید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

راهنمای خرید دزدگیر موتور سیکلت

وجود ریموت یدک

معمولاً دزدگیر‌های موتور دارای یک ریموت یدک نیز هستند. ریموت یدک به این دلیل طراحی شده است تا درصورتی‌که ریموت اصلی خراب شد و یا آن را گم کردید، بتوانید از ریموتی جایگزین استفاده کنید. ریموت یدک این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در صورت نبود ریموت اصلی، بتوانید به‌ راحتی صدای آژیر را قطع و وصل کرده و موتور خود را قفل کنید. درصورتی‌که مدل دزدگیر انتخابی شما دارای ریموت یدک نباشد ممکن است با گم‌شدن یا خراب‌شدن دزدگیر، مجبور به خرید دوباره مدل جدیدی باشید و باید به‌کلی قید دزدگیر قبلی خود را بزنید. پس در هنگام انتخاب دزدگیر حتماً از بابت وجود ریموت یدک اطمینان حاصل کنید.

ضد آب بودن از نکات مهم راهنمای خرید دزدگیر موتور سیکلت

قاعدتاً دزدگیر‌های موتور سیکلت باید دارای محافظ و پوشش بیرونی باشند تا از آن‌ها در برابر ضربه، فشار و مایعات محافظت کند. درصورتی‌که قصد دارید یک دزدگیر برای موتور خود بخرید، دزدگیری را انتخاب و خریداری کنید که دارای پوشش و محافظ بیرونی باشد.

معمولاً محافظ‌ها علاوه بر مقاومت در برابر فشار و ضربه، ضد آب نیز هستند. درصورتی‌که محافظ دزدگیر شما ضد آب باشد، می‌توانید در شرایط آب‌ و هوایی بارانی و مرطوب نیز بدون مواجه شدن با مشکل و اختلال در دزدگیر از آن استفاده کنید. درصورتی‌که محافظ ضد آب نباشد، حتی ممکن است با افزایش رطوبت و نم محیط بخش‌های داخلی آن زنگ بزنند و دزدگیر به‌سرعت از کار بیفتد. بنابراین به عنوان راهنمای خرید دزدگیر موتور سیکلت حتما به وجود محافظ مقاوم و ضد آب بودن دستگاه، دقت کنید.

قیمت

اگرچه قیمت نیز یکی از نکات مهم در راهنمای خرید دزدگیر موتور است، ولی هر دزدگیر ارزانی صرفاً یک دزدگیر خوب یا بد نیست! هنگام بررسی مدل‌های مختلف دزدگیر باید به میزان قیمت تمام شده آن توجه کنید.

وقتی دزدگیری دارای محافظ ضد آب، برد مناسب، سیم‌پیچی استاندارد، ریموت یدک و قابلیت تنظیم حساسیت باشد، طبیعتاً قیمت بیشتری نسبت به دزدگیر‌های فاقد این ویژگی‌ها دارد. به‌طورکلی دزدگیر‌های برند استیل میت که در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارند، علاوه بر امکانات ویژه و معیار‌های ذکر شده، دارای قیمت معقول و مناسبی نیز هستند.

برند استیل میت تاکنون تلاش کرده است تا دزدگیر‌های موتور خود را در سطح کیفی بالا و با قیمت مناسبی به مشتریان ارائه دهد تا موجب رضایت‌مندی هرچه بیشتر آن‌ها شود. پس درصورتی‌که قصد خرید دارید، پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های برند استیل میت را جزو اولین گزینه‌های خود قرار دهید.

ویژگی‌ های جانبی

از دیگر ویژگی‌های جانبی که جزو معیار‌های راهنمای خرید و نکات مهم خرید دزدگیر موتور سیکلت هستند، باید به قابلیت ردیابی و جی‌پی‌اس، کنترل از راه دور و میزان و نوع صدای آژیر اشاره کنیم. موارد ذکر شده جزو ویژگی‌های جانبی هستند که درصورت وجود آن‌ها، دزدگیر امنیت بیشتری را برای موتور شما ایجاد خواهد کرد.

معرفی بهترین دزدگیر‌های موتور سیکلت

تا اینجا به طور کامل با نکات خرید دزدگیر موتور سیکلت و راهنمای خرید آن آشنا شدید. در ادامه با ما همراه باشید تا سه مدل از برترین دزدگیر‌های برند استیل میت را به شما معرفی کنیم.

دزدگیر موتورسیکلت استیل میت مدل 986XO

دزدگیر موتور سیکلت استیل میت

دزدگیر موتور سیکلت استیل میت مدل 986XO یکی از بهترین دزدگیر‌های موتور برند استیل میت است. این دزدگیر مجهز به حسگر ضربه‌ای و سوئیچی است. همچنین در حدود ۱۰۰۰ متر برد دارد. منبع تغذیه دزدگیر، باتری نیم‌قلمی است و یک باتری نیم قلمی معمولاً تا مدت‌زمان زیادی پاسخگوی عملکرد باتری خواهد بود. ریموت اصلی دارای مانیتور و چهار دکمه اصلی است. درکنار آن یک ریموت‌ ساده به‌ عنوان یدک نیز وجود دارد که می‌توانید در صورت خراب‌ شدن ریموت اصلی، از‌ آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که بگوییم این دزدگیر مجهز به سیستم ضد سرقت anti-hijack بوده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. این مدل دارای کیت محافظی بوده که کاملاً ضد ضربه و ضد آب است. به‌وسیله ریموت اصلی می‌توانید از راه دور تا حدود ۱۰۰۰ متر صدای آژیر را قطع کنید و یا درب‌های خودرو را باز و بسته کنید. همچنین این مدل دارای قابلیت keyless بوده و در صورت روشن بودن موتور می‌توانید بدون سوئیچ و با استفاده از ریموت به رانندگی ادامه دهید.

دزدگیر استیل میت مدل E 986

این مدل یکی دیگر از بهترین دزدگیر‌های برند استیل میت که کیفیت نسبتاً بالایی دارد. حسگر این دزدگیر از نوع ضربه‌ای و سوئیچی است. برد آن نیز در حدود ۱۰۰۰ متر می‌باشد. جالب است بدانید که همراه با این دزدگیر، دو ریموت یدک نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین کیت ضد آبی برروی این دزدگیر تعبیه شده است که از آن در برابر ضربه، آب‌خوردگی و زنگ‌زدگی محافظت می‌کند. این مدل دارای قابلیت تنظیم حساسیت شوک سنسور هست و می‌توانید بسته به شرایط خود آن را تنظیم کنید. دزدگیر قابلیت روشن و خاموش‌ کردن موتور از راه دور را دارد و می‌توانید تا حدود ۱۰۰۰متر ازاین قابل‌استفاده کنید. به‌طورکلی این مدل از لحاظ کیفیت تقریباً با مدل قبلی برابری می‌کند و دارای قیمت معقول و مناسبی نیز هست.

دزدگیر استیل میت مدل BMW 109

دزدگیر استیل میت مدل BMW 109،یکی دیگر از محصولات پرفروش برند استیل میت که به دلیل میزان برد زیاد و وزن بسیار پایین خود موردتوجه افراد زیادی قرار گرفته است و توانسته از فروش خوبی داشته باشد.

این دزدگیر در حدود ۲۰ گرم وزن دارد و مجهز به حسگر ضربه‌ای، سوئیچ و اولتراسونیک است. منبع تغذیه این مدل نیز همانند مدل‌های قبلی باتری نیم قلمی است. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این دزدگیر میزان برد آن است که در حدود ۲۰۰۰ متر است و نسبت به دو مدل قبلی بردی دوبرابری دارد.

همچنین به دلیل وجود حسگر اولتراسونیک می‌توان گفت این مدل نسبت به مدل قبلی دارای حساسیت بیشتری است. این دزدگیر نیز مانند دیگر مدل‌های برند استیل میت دارای یک ریموت یدک است. در صورت خرابی ریموت اصلی می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

اگرچه این مدل دزدگیر قیمت نسبتاً بالاتری دارد، ولی کیفیت آن نیز بسیار بالاتر است و از لحاظ امنیت می‌توانید تا حد بسیار زیادی روی آن حساب کنید.

دزدگیر موتور سیکلت

سخن آخر

در این مقاله به طور کامل شما را با راهنمای خرید دزدگیر موتور سیکلت و نکات مهم آن آشنا کردیم. همچنین سه مدل از بهترین دزدگیر‌های برند استیل میت همراه با مشخصات فنی نیز به شما معرفی شد. حالا شما می‌توانید با توجه به نکات خرید دزدگیر موتور سیکلت و همچنین مشخصات فنی هر دزدگیر اقدام به خرید کنید. همچنین می‌توانید از طریق فروشگاه اینصب مدل‌های دیگر برند استیل میت و دیگر برند‌های مطرح را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟