آموزش کد دهی دزدگیر موتور سیکلت | اینصب
x
X

آموزش کد دهی دزدگیر موتور سیکلت

به عنوان صاحب موتور سیکلت، یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی که باید انجام دهید، خرید یک دزدگیر باکیفیت و مناسب است. دزدگیر، خیال شما را از امنیت موتورتان راحت می‌کند و می‌تواند موتور سیکلت شما را در برابر سرقت که خیلی هم زیاد اتفاق می‌افتد، ایمن نگه دارد. در مورد دزدگیر موتور سیکلت دو نکته مهم وجود دارد: نصب درست دزدگیر و کد دهی دزدگیر موتور سیکلت. بسیاری از مالکان موتور سیکلت خودشان را از فرایند کد دهی سیستم هشدار موتور سیکلت می‌ترسانند و تصور می‌کنند کد دهی سیستم هشدار، کار دشواری است و در نتیجه اصلاً از آن استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل است که ما این راهنمای کوتاه را برای کمک به شما در کد دهی دزدگیر موتور نوشتیم. با ما همراه باشید.

انتخاب دزدگیر مناسب برای موتور

قبل از آنکه به سراغ  آموزش کد دهی دزدگیر موتور سیکلت برویم، جالب است بدانید که آمار سرقت موتور سیکلت‌ خیلی بیشتر از سرقت اتومبیل است. پس اگر هنوز برای موتور سیکلت خود از یک سیستم هشدار مناسب استفاده نمی‌کنید، هرچه سریع‌تر برای خرید یک دزدگیر موتور سیکلت مناسب اقدام کنید. در مرحله دوم هم با کمک این راهنمای ساده، کد دهی دزدگیر موتور سیکلت خود را انجام دهید و خیال خودتان را از امنیت موتورتان راحت کنید. شما برای خرید دزدگیر موتور، دو انتخاب دارید. با توجه به انتظارتان از یک دزدگیر مناسب و بودجه‌ای که دارید، باید یکی از دو دزدگیر ساده یا دزدگیر تصویری را انتخاب کنید.

آموزش کددهی دزدگیر موتور سیکلت

دزدگیرهای تصویری به طور کلی انتخاب پیشرفته‌تر و  بهتری هستند و امکانات بیشتری دارند. مهم‌ترین تفاوت دزدگیر تصویری و دزدگیر ساده در شیوه هشدار خطر آنهاست. دزدگیر ساده به محض تشخیص خطر، با به صدا درآوردن آلارم، به شما هشدار می‌دهد. دزدگیرهای تصویری علاوه بر صدای آلارم، شما را با ارسال پیامک، زنگ یا ویبره ریموت هم مطلع می‌کنند. آلارم خطر یکی از تفاوت‌های این دو مدل دزدگیر است و همانطور که گفتیم، تفاوت‌های دیگری هم وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت اینصب ، اطلاعات کاملی از انواع دزدگیرها کسب کنید.

 برای خرید بهترین دزدگیر موتور سیکلت دقت کنید که دزدگیرهای دارای سیم‌کشی ساده‌تر، گزینه‌های بهتری برای شما هستند. برد دزدگیری را که انتخاب می‌کنید، بررسی کنید. هر اندازه برد دزدگیر شما بیشتر باشد، بهتر است. دزدگیر موتور سیکلت احتیاج به محافظ بیرونی دارد تا در برابر ضربه، فشار و آب و رطوبت از آن محافظت کند و در آخر، بهترین دزدگیر موتور سیکلت باید قابلیت تنظیم حساسیت را داشته باشد. فراموش نکنید که دزدگیر موتور سیکلت حتما ریموت یدک داشته باشد. با رعایت همین نکات، می‌توانید دزدگیر مناسبی انتخاب کنید. بعد از انتخاب دزدگیر مناسب، احتیاج دارید که کد دهی دزدگیر موتور سیکلت را هم بلد باشید.

 مراحل کد دهی دزدگیر موتور سیکلت

چرا به کد دهی دزدگیر موتور سیکلت احتیاج داریم؟ هدف از کد دهی ریموت دزدگیر موتور سیکلت، برقراری اتصال بین ریموت و سیستم پردازنده دزدگیر است. اگر ریموت‌ها کد دهی نشوند، دزدگیر کار نمی‌کند. بنابراین خیلی مهم است که عملیات کد دهی ریموت دزدگیر را به درستی انجام دهید. کد دهی ریموت دزدگیر موتورسیکلت هم مشابه کددهی ریموت دزدگیر ماشین انجام می‌شود و بسیار ساده است. روش کد دهی برای مدل‌های مختلف دزدگیر ممکن است کمی متفاوت باشد اما اصول اولیه آن که در این مقاله به شما خواهیم گفت، برای مدل‌های مختلف یکسان است.

خیلی خوب است که قبل از شروع کد دهی، ریموت دزدگیر را به اصطلاح خام کنید. این کار کدهایی که از قبل روی ریموت کپی شده را پاک می‌کند. اگر قبل از کد دهی، ریموت خام نباشد، در عملکرد دزدگیر اختلال ایجاد می‌شود. مرحله خام کردن دزدگیر ریموت فقط چند ثانیه طول می‌کشد، پس آن را فراموش نکنید.

روش کددهی ریموت دزدگیر موتور

  • در مرحله خام کردن ریموت دزدگیر، میکرو سوییچ یا شاسی لرن روی کیت اصلی دزدگیر را فشرده و به مدت 15 ثانیه نگه دارید. چند لحظه صبر کنید، حالا ریموت‌ها برای کد دهی آماده هستند.
  • برای کد دهی دزدگیر موتور سیکلت، دکمه لرن را دوباره فشرده و 15 ثانیه نگه دارید و همین طور که دکمه لرن را نگه داشتید، دکمه‌های روی ریموت اصلی و ریموت یدک دزدگیر را به ترتیب و یکی‌یکی فشار دهید تا ریموت‌ها با کیت اصلی دزدگیر مچ شوند و دزدگیر به درستی عمل کند.
  • همان طور که گفتیم، کد دادن به ریموت دزدگیر در مدل‌های مختلف تفاوت‌های کوچکی دارد. مثلا برای کد دهی دزدگیر استیل میت پین‌ کد دار، بعد از فشردن و نگه داشتن دکمه لرن، هر دکمه ریموت را باید دو بار پشت هم فشار دهید تا با کیت اصلی مچ شود. بنابراین تفاوت‌ها زیاد نیستند و در حد همین نکات کوچک است.
سخن آخر

تا اینجا گفتیم که خرید یک سیستم هشدار مناسب برای موتور سیکلت ضروری است، چراکه سرقت موتور سیکلت بسیار ساده ‌است و آمارها نشان می‌دهد که این روزها دزدی موتور بسیار شایع شده است. برای انتخاب و خرید دزدگیر موتور سیکلت هم نکاتی مانند انتخاب دزدگیر ساده و تصویری و یا ویژگی‌هایی مانند برد دزدگیر، سیم‌کشی، داشتن ریموت یدک را لازم است در نظر داشته باشید. به جز این‌ موارد، سعی کنید دزدگیر موتور سیکلت را از برندهای معتبری مانند استیل میت خریداری کنید و نصب دزدگیر را هم به یک نصاب حرفه‌ای بسپارید.

در مرحله بعد هم دقت کنید که دزدگیر را با صرف چند دقیقه و به سادگی کد کنید تا اتصال بین ریموت و کیت اصلی به درستی برقرار شود و دزدگیرتان درست کار کند. کد دهی دزدگیر موتور سیکلت آن‌قدر ساده است که با خواندن همین مقاله، به راحتی از پس آن برخواهید آمد. در پایان باید یادآوری کنم که دزدگیر موتور سیکلت را از نمایندگی‌های معتبر خریداری کنید. اینصب هم مثل همیشه برای انتخاب و خرید بهترین دزدگیر موتور سیکلت در کنار شماست.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟