مقایسه ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی و بررسی تفاوت آن ها | اینصب
x
X

مقایسه ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی و بررسی تفاوت آن ها

ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند و برندهای زیادی در بازار وجود دارند که مدل‌های متفاوتی از هر نوع ردیاب تولید و عرضه کرده‌اند. ردیاب برای خودرو نیز دارای تنوع زیادی است که این تفاوت نه تنها در مدل و برند، بلکه در قابلیت‌ها و امکاناتی که ارائه می‌دهند نیز تفاوت دارند. اما در حالت کلی ردیاب‌های خودرو را به می‌توان به دو دسته سیمی و آهنربایی تقسیم کرد که هر کدام قابلیت‌های خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی بپردازیم و تفاوت‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر قصد خرید ردیاب ماشین دارید، حتما این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید انتخاب درست و مفیدی داشته باشید.

آشنایی با انواع ردیاب و کاربرد آن ها

قبل از اینکه به مقایسه ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی بپردازیم بد نیست که با تعریف ردیاب و انواع آن آشنا شویم سپس به سراغ آشنایی با انواع ردیاب خودرو برویم. ردیاب یا جی پی اس دستگاهی است که می‌تواند موقعیت مکانی خود را به کمک ماهواره‌ها و گیرنده‌های جی پی اس به گیرنده یا کاربر ارسال نماید. امروزه اکثر تلفن‌های همراه از جی پی اس برخوردارند و با استفاده از مکان‌یاب تلفن همراه‌تان، می‌توانید موقعیت مکانی خود را بر روی نقشه مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که ردیاب‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی هستند که باعث شده است افراد با وجود قابلیت مکان یاب تلفن همراه به سمت خرید ردیاب می‌روند.

از انواع ردیاب می‌توان به ردیاب خودرو، ردیاب شخصی و ردیاب موتور سیکلت اشاره کرد. ردیاب‌ها با توجه به نوع، دارای کاربرد و قابلیت‌های متفاوتی هستند. قیمت ردیاب رابطه‌ی مستقیم با قابلیت‌ها و امکانات آن دارد. پس در هنگام خرید ردیاب به قابلیت‌های آن توجه زیادی کنید.

مقایسه ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی

ردیاب خودرو یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین انواع ردیاب است که در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه دو نوع از انواع آن بپردازیم. یکی از کاربردهای ردیاب خودرو در هنگام سرقت ماشین می‌باشد. بعد از سرقت، دزدگیر ماشین دیگر کارایی ندارد و در این هنگام، ردیاب ماشین کارساز خواهد بود. به کمک ردیاب شما می‌توانید از موقعیت مکانی خودروی خود بعد از سرقت، مطلع شوید. ردیاب شخصی بیشتر مناسب برای کودکان و افراد سالمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. والدینی که نگران گم شدن کودک خود هستند، می‌توانند با استفاده از این ردیاب از موقعیت مکانی فرزند خود آگاه شوند. همچنین این وسیله برای سالمندانی که دچار آلزایمر هستند، بسیار کاربردی است. ردیاب موتور سیکلت نیز جهت آگاهی از موقعیت مکانی موتور بعد از سرقت کاربرد دارد.

آشنایی با انواع ردیاب خودرو برای مقایسه ردیاب سیمی و آهنربایی

ردیاب‌های خودرو تنوع زیادی دارند اما اگر بخواهیم آن‌ها را به طور کلی تقسیم بندی کنیم می‌توان از انواع آن‌ها به ردیاب‌های سیمی و آهنربایی اشاره کرد. البته توجه کنید که جی پی اس ماشین با توجه قابلیت‌ها و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند با یکدیگر متفاوت هستند اما همان‌طور که گفتیم می‌توان آن‌ها را به دو دسته ردیاب سیمی و آهنربایی تقسیم کرد.

ردیاب آهنربایی

ردیاب خودرو آهنربایی همان طور که از نام آن مشخص است دارای آهنربا می‌باشد. این ردیاب بدون نیاز به سیم‌کشی، تنها با آهنربایی که روی آن تعبیه شده در قسمت زیرین خودرو، قرار می‌گیرد. شاید خیلی از افراد تصور کنند که در سرعت بالا ممکن است ردیاب از خودرو جدا شود. لازم است بگوییم که این نوع ردیاب دارای آهنربایی بسیار قوی است که به راحتی قابل جدا شدن نیست.

از جمله مزایای این نوع ردیاب می‌توان به نصب آسان آن اشاره کرد. ردیاب آهنربایی برخلاف ردیاب‌های سیمی نیاز به سیم کشی و نصب ندارد و به راحتی با آهنربا به خودرو متصل می‌شود. این ردیاب برق مورد نیاز خود را از طریق باطری تغذیه می‌کند. باطری این نوع ردیاب شارژی است و بعد از تمام شدن شارژ باطری، لازم است آن را از خودرو جدا کرده و مجددا شارژ کنید.

مطالعه کنید: بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو کجاست

تفاوت ردیاب سیمی و آهنربایی

ردیاب سیمی

ردیاب‌های سیمی برخلاف ردیاب آهنربایی نیاز به نصب و سیم‌کشی دارند. ردیاب سیمی و آهنربایی تنها در نصب و تغذیه برق با یکدیگر متفاوت هستند. لازم به ذکر است در هنگام خرید اولویت خود را امکانات ردیاب قرار دهید. ردیاب سیمی نیازی به شارژ باطری ندارد و برق مورد نیاز خود را از خودرو دریافت می کند. این ردیاب از طریق سیم به برق خودرو متصل می‌شود و از آن تغذیه می‌کند. پس عدم نیاز به شارژ را می‌توان از مزایای این نوع ردیاب به حساب آورد. اما اگر خودروی شما نو است و گارانتی شامل آن می‌شود، نصب ردیاب و حتی دزدگیر باعث باطل شدن آن می‌شود. به همین دلیل نیاز است که حتما از سوکت فابریک برای نصب استفاده کنید.

مقایسه ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی

در بالا درباره مقایسه ردیاب‌های سیمی و آهنربایی صحبت کردیم و احتمالا تا حدودی متوجه شدید که این دو ردیاب چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت ردیاب سیمی با ردیاب آهنربایی، نوع تغذیه انرژی و برق آن‌هاست. هر شخص با توجه به سلیقه‌ای که دارد، انتخاب می‌کند که کدامیک از این ردیاب‌ها برایش کاربرد بیشتری دارد.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که برخی از افراد را مجاب به خرید ردیاب آهنربایی می‌کند، نصب آن‌هاست. خودروهای دارای گارانتی نمی‌توانند به سیم‌کشی ماشین دست بزنند چراکه دستکاری در آن، باعث ابطال گارانتی خودرو می‌شود. به همین دلیل برخی از افراد ترجیح می‌دهند که از ردیاب آهنربایی استفاده کنند. گرچه این مساله با یک سوکت فابریک قابل حل است ولی برخی روی این مساله حساس هستند. در ادامه درباره مزایا و معایب این دو نوع مدل ردیاب صحبت خواهیم کرد.

ردیاب سیمی ردیاب آهنربایی

نیاز به شارژ


ندارد


دارد


نیاز به سیم کشی


دارد


ندارد


تغذیه برق


برق خودرو


شارژ باطری


نصب آسان


ندارد


دارد


مزایا و معایب ردیاب سیمی

از جمله مزایای ردیاب سیمی می‌توان به عدم نیاز به شارژ اشاره کرد. پس از نصب ردیاب بر روی خودرو، دیگر نیازی نیست که ردیاب را از آن جدا کرده و باطری را شارژ نمایید. در حقیقت ردیاب‌های سیمی خیلی راحت از طریق برق خودرو، برق مورد نیاز خود را تامین می کنند.

از جمله معایب ردیاب سیمی نیز می‌توان به نصب و سیم کشی آن اشاره کرد. این ردیاب بر خلاف ردیاب آهنربایی نیاز به نصب و سیم‌کشی دارد و به آسانی قابل نصب نیست. البته با توجه به مزیت عدم نیاز به شارژ، به طور کلی فقط یکبار نیاز به نصب دارد و پس از آن به راحتی قابل استفاده می‌باشد.

مزایا و معایب ردیاب سیمی

مزایا و معایب ردیاب آهنربایی

در بخش بالا و در قسمت مقایسه ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی به نصب آسان این نوع ردیاب اشاره کردیم. این ردیاب به راحتی با وجود آهنرباهای تعبیه شده بر روی آن، قابلیت اتصال به خودروی شما را دارد. آهنربای این نوع ردیاب بسیار قوی بوده و در سرعت‌های بالا قابل جدا شدن نیست. پس جای هیچگونه نگرانی در بابت افتادن یا جدا شدن ردیاب نخواهید داشت.

یکی از معایب ردیاب آهنربایی تغذیه برق آن می‌باشد. این نوع ردیاب با توجه به اینکه نیازی به سیم‌کشی درون خودرو ندارد و نمی‌تواند از طریق برق خودرو تغذیه کند. به همین علت برق مورد نیاز خود را از طریق شارژ باطری دریافت می‌کند. بعد از اتمام شارژ باطری لازم است ردیاب از خودرو جدا شده و باطری آن شارژ گردد.

سخن آخر

در این مقاله به مقایسه ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی پرداختیم و درباره تفاوت آن‌ها صحبت کردیم. همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، هر کدام از این ردیاب‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که با توجه به سلیقه شما قابل چشم پوشی هستند. شما در هنگام خرید حتما موارد اشاره شده را در نظر بگیرید و بهترین دستگاه کاربردی را برای خودروی خود خریداری کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟