بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو کجاست | اینصب
x
X

بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو کجاست

با وجود رشد روزافزون فناوری و سیستم‌های مختلف امنیتی، استفاده از ردیاب خودرو، همچنان محبوب‌ترین راه برای مراقبت از خودرو و جلوگیری از سرقت آن است. در مورد ردیاب خودرو ، مهم‌ترین سوال این است که بهترین مکان برای نصب ردیاب کجاست؟ در این مقاله به بررسی این سوال درباره ردیاب خودرو خواهیم پرداخت و راهنمایی‌هایی برای انتخاب محل اتصال ردیاب خودرو، در اختیار شما قرار خواهیم داد. همراه ما باشید تا با این راهنمای جامع، بتوانید به راحتی و با اطمینان بیشتر ردیاب خودروی خود را نصب کنید.

بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو

نصب ردیاب خودرو در محل مناسب، می‌تواند عملکرد و کارایی آن را بهبود بخشد. در انتخاب مکان مناسب برای نصب ردیاب خودرو، باید به عوامل مختلفی توجه کرد. در ادامه سه عامل مهم در انتخاب محل نصب ردیاب خودرو را خواهیم دید.

  • بهترین محل نصب برای ردیاب خودرو مکانی است که از دسترس و دید افراد پنهان باشد. درغیر ‌این‌صورت، سارقان می‌توانند خیلی راحت به ردیاب دسترسی داشته باشند، آن را از خودرو جدا کنند و ازکار بیندازند.
  • محل نصب ردیاب، نباید تحت تأثیر عوامل خارجی مانند آب، گرد‌و‌غبار یا درجه ‌حرارت بالا باشد. بدون تأثیر این عوامل، ردیاب خودرو به طور مداوم و به درستی عمل خواهد کرد.
  • بهترین مکان برای نصب ردیاب را باید طوری انتخاب کرد که روی آنتن‌دهی ردیاب، تاثیر منفی نداشته باشد. مثلا ردیاب نباید زیر فلز قرار بگیرد.

مکان مناسب برای نصب کردن ردیاب ماشین

انتخاب بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو، بستگی به نوع ردیابی که استفاده می‌کنید هم دارد. شما برای خرید ردیاب خودرو دو انتخاب دارید:

  1. ردیاب خودرو سیمی
  2. ردیاب خودرو آهنربایی

که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ مثلا ردیاب خودرو سیمی از باتری خودرو تغذیه می‌کند و نیاز به سیم‌کشی دارد. بنابراین، بهتر است در انتخاب محل نصب آن، به سیم‌کشی آسان هم فکر کنید. در ادامه به چند مکان مناسب که برای هر دو مدل ردیاب خودرو قابل ‌استفاده است، اشاره می‌کنیم.

مطالعه کنید: روش از کار انداختن ردیاب خودرو

مکان های مناسب نصب ردیاب خودرو

 همیشه گفته شده که بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو، به خصوص برای نصب ردیاب سیمی، زیر داشبورد است. این پیشنهاد درست است، بخصوص که بیشترین سیم‌کشی خودرو در این قسمت است، اما برای انتخاب محل نصب ردیاب بهتر است خلاقانه‌تر عمل کنید و کمتر قابل‌پیش‌بینی باشید. در ادامه، چند انتخاب مناسب برای اتصال ردیاب سیمی و ردیاب خودرو آهنربایی را خواهید دید که در کنار  نصب ردیاب در زیر داشبورد می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

سپر ماشین

به دنبال بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو هستید؟ زیر سپر عقب و زیر سپر جلو خودرو را فراموش نکنید. انتخاب قسمت سپر ماشین برای نصب ردیاب آهنربایی بیشتر توصیه می‌شود اما از این قسمت برای ردیاب سیمی هم می‌توانید، استفاده کنید. برای نصب ردیاب سیمی احتیاج دارید سپر را باز کنید. اشکال نصب ردیاب در سپر ماشین، امکان آسیب دیدن ردیاب و خارج از کابین بودن آن است، اما سپر همیشه می‌تواند در لیست انتخاب‌های شما باشد.

صندوق عقب ماشین بهترین مکان برای نصب ردیاب

اگر قرار است ردیاب را داخل کابین نصب نکنید، صندوق ‌عقب را انتخاب کنید. نصب ردیاب در صندوق ‌عقب ماشین چند مزیت خوب دارد. از دسترس افراد پنهان است، سر‌پوشیده است و در معرض آب و گرد‌و‌غبار نیست و به دلیل وجود سیستم برق‌رسانی کامل در صندوق ‌عقب، کار نصب به خصوص برای ردیاب سیمی راحت‌تر است.

قسمت داخلی چراغ ترمز

برای نصب ردیاب در داخل چراغ ترمز باید چراغ را باز کنید. نصب ردیاب به خصوص ردیاب سیمی در داخل چراغ ترمز به دلیل سیم‌کشی که نیاز دارد، ممکن است، کمی پیچیده باشد اما به‌هرحال روی چراغ ترمز هم می‌توانید به عنوان بهترین مکان برای نصب ردیاب حساب کنید. ویژگی این قسمت به جز خارج از دسترس بودن ردیاب، کمک به آنتن‌دهی ماهواره‌ای خوب ردیاب است.

زیر صندلی خودرو بهترین مکان برای نصب ردیاب در داخل کابین

اگر از ردیاب سیمی استفاده می‌کنید، برای استفاده از قسمت پشت و  زیر صندلی باید از سیم‌کشی کف خودرو استفاده کنید. نصب ردیاب خودرو در پشت و زیر صندلی ماشین، به خوبی ردیاب را از دید و دسترس سارقان پنهان می‌کند، اما ممکن است در آنتن‌دهی ردیاب اختلال ایجاد کند. پشت و زیر صندلی برای نصب ردیاب خودرو بهترین گزینه‌ها نیستند، با این‌حال در شرایط خاص روی نصب ردیاب در  این قسمت‌ها هم می‌توانید، حساب کنید.

برای نصب ردیاب آهنربایی می‌توانید از کوسن صندلی هم استفاده کنید. کافی است، ردیاب را زیر روکش صندلی مخفی کنید. خیالتان راحت باشد که کمتر کسی می‌تواند به سادگی ردیاب پنهان شده در این محل را پیدا ‌کند.

قسمت زیر فرمان

برای نصب ردیاب به خصوص ردیاب سیمی، نزدیک بودن به سیم‌کشی ماشین خیلی مهم است. بنابراین، با توجه به اینکه بیشترین سیم‌کشی ماشین در زیر فرمان خودرو قرار دارد، این محل می‌تواند، یکی از گزینه‌های شما برای نصب و پنهان کردن ردیاب سیمی خودرو باشد.

بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو

پنجره عقب را برای نصب ردیاب خودرو فراموش نکنید

پنجره عقب خودرو هم می‌تواند بهترین مکان برای نصب ردیاب باشد. در این قسمت هم سیم برق برای اتصال و سیم‌کشی وجود دارد و  هم کمتر کسی فکر می‌کند که شما ردیاب را زیر موکت پنجره عقب پنهان کرده باشید. نصب ردیاب در این قسمت، از نظر آنتن‌دهی، اختلالی ایجاد نمی‌کند و انتخاب مناسبی برای هر دو نوع ردیاب سیمی و آهنربایی است.

برای نصب ردیاب خودرو از درب‌ها و کنار بلندگوها استفاده کنید

قسمت داخلی درب خودرو بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو است. در این قسمت هم  دسترسی خوبی به سیستم برق‌رسانی دارید و هم امکان مخفی کردن ردیاب از دید و دسترس سارقان را دارید. در کنار درب خودرو، عموما بلندگوها را دارید و قسمت کنار بلندگوها هم شرایط خوبی برای نصب و پنهان کردن ردیاب خودرو است. البته دقت کنید که گاهی، بلندگوها پشت صندلی عقب نصب می‌شوند.

سانروف ماشین بهترین مکان برای نصب ردیاب

به عنوان آخرین پیشنهاد برای نصب ردیاب خودرو، می‌توانید روی سانروف ماشین‌ حساب کنید. نصب ردیاب در سانروف خودرو کمی پیچیده‌ است و بستگی به این موضوع دارد که آیا سانروف شما با فلز پوشیده شده یا خیر. قسمت سانروف ماشین، آنتن‌دهی خوبی دارد، امکان سیم‌کشی در این قسمت را دارید و سانروف بهترین مکان برای شنود کابین است.

جاسازی ردیاب در ماشین

سخن آخر

به عنوان سخن آخر لازم است بگوییم که علاوه بر اینکه استفاده از ردیاب خودرو برای امنیت ماشین شما خیلی مهم است، نصب صحیح و انتخاب بهترین مکان برای نصب ردیاب هم اهمیت زیادی دارد. برای نصب، بهتر است از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید، اما قبل از آن، مکان اتصال آن را بر اساس چند نکته‌ای که گفتیم، مثل غیر قابل‌ دسترس بودن برای سارقان، امکان سیم‌کشی، محافظت در برابر گردوغبار و رطوبت و آنتن‌دهی را در نظر داشته باشید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟