دلایل خاموش شدن صفحه ضبط ماشین و بررسی آن | اینصب
x
X

علت خاموش شدن صفحه ضبط ماشین

وقتی یک ضبط ماشین باکیفیت دارید، رانندگی همراه با یک پلی لیست جذاب می‌تواند تبدیل به یک تفریح مجانی و باحال شود. به همین دلیل ما همیشه توصیه می‌کنیم در انتخاب و خرید برند و مدل ضبط ماشین حسابی دقت کنید. یک دلیل خوب دیگر برای خرید برندهای باکیفیت ضبط ماشین این است که این ضبط ها معمولا دیر به دیر خراب می‌شوند یا اصلا خراب نمی‌شوند و شما دردسرهای کمتری برای تعمیر و تعویض ضبط و قطعات آن دارید. البته به شرطی که یک نکته دیگر را هم رعایت کرده باشید و آن چیزی نیست جز استفاده از یک نصاب خوب و حرفه‌ای. همه می‌دانیم که خرابی ضبط ماشین، ناگهان کار نکردن ضبط، قطع صدا یا خاموش شدن صفحه ضبط ماشین، چه تجربه کلافه کننده و بدی است.

علت خاموش شدن صفحه ضبط ماشین

حتی جالب است بدانید که وقتی مدام مجبورید برای کارکردن و راه انداختن ضبط ماشین تلاش کنید، تمرکز کمتری روی رانندگی دارید و تا حدود زیادی ریسک تصادفات را بالا می‌برید. حالا امروز قصد داریم علت خاموش شدن صفحه ضبط ماشین که یک ایراد شایع در سیستم پخش خودرو است را باهم بررسی کنیم.

6 عاملی که باعث خاموش شدن صفحه ضبط ماشین می شود

همه‌ی ضبط های خودرو با هر درجه‌ای از کیفیت، بالاخره ممکن است با ایراداتی مواجه شوند. گاهی ضبط ماشین روشن نمی‌شود، ممکن است تاچ صفحه با مشکل مواجه شود. ایرادات رادیو، کم نوری صفحه نمایش ضبط، قطع و وصلی صدا یا شناسایی نکردن USB هم از مشکلات دیگر ضبط ماشین هستند. حتی ممکن است صفحه ضبط شما کم نور، سیاه یا مبهم باشد. اما نگران نباشید، بیشتر این مشکلات قابل حل هستند. به شرطی که عوامل مختلف را بشناسید و پیدا کنید. ایرادات در بخش سیم‌کشی، آنتن و اسپیکرها و … دلایلی هستند که باید بشناسید.

مطالعه کنید: معرفی بهترین ضبط ماشین با قیمت مناسب

نصب غیر حرفه ای ضبط ماشین

در مورد اکثر خرابی‌ها و ایرادات ضبط ماشین، در بیشتر مواقع پای یک نصاب غیر حرفه‌ای و نصب اشتباه سیستم در میان است. پس نه تنها در مورد خاموش شدن صفحه ضبط بلکه وقتی با هر مشکلی در سیستم ضبط و پخش خودرو و رادیو برخورد می‌کنید، باید از نصب درست آن مطمئن شوید. لطفا قبل از هر اقدامی، درستی نصب سیستم را بررسی کنید.

قطعات بی کیفیت یا ناهماهنگی قطعات

قطعات بکار رفته در سیستم ضبط خودرو باید دارای دو ویژگی مهم باشند. اولین مورد این است که قطعات باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. دومین مورد هم این است که این قطعات با سایر قطعات سیستم خودرو شما هماهنگ باشند. بنابراین اگر هر کدام از این دو شرط در سیستم پخش خودروی شما به کار نرفته باشد، باید منتظر خرابی‌های مختلف در سیستم ضبط خودرو باشید.

ایرادات موجود در سیم کشی و اتصالات

یکی از دلایلی که باعث خاموش شدن صفحه ضبط خودرو و یا خاموش و روشن شدن‌های ناگهانی ضبط می‌شود، اشکالات موجود در سیم‌کشی خودرو است. مثلا ایراد سیم‌کشی استریوی ماشین یکی از دلایل شایع است. اگر صفحه ضبط ماشین خاموش می‌شود و متوجه شدید که ضبط نیروی لازم را دریافت نمی‌کند، سیم‌کشی‌های این قسمت را بررسی کنید. گاهی اشکالاتی مانند اتصالی در قسمتی از سیم‌کشی ماشین و یا شل شدن و جدا شدن اتصالات و پیچ خوردگی سیم‌ها را هم باید در نظر بگیرید و بررسی کنید. خصوصا اگر با این مشکلات بیشتر در دست اندازها مواجه می‌شوید. برای بررسی سیم‌کشی، از قسمت ضبط شروع کنید و مسیر را تا باندها ادامه بدهید و فیوزها را هم فراموش نکنید.

از طرفی اگر با مشکل خاموش شدن صفحه ضبط ماشین مواجه هستید. مواردی مثل کشیدگی بیش از حد سیم‌ها و یا شکستگی آن‌ها، قسمت‌هایی از سیم‌کشی که شل شده باشد. حتی اگر یک سیم باشد باعث عدم تامین برق کافی برای صفحه ضبط و در نتیجه خاموش شدن آن و سایر ایرادات می‌شوند.

مطالعه کنید: نحوه ریست کردن تنظیمات ضبط ماشین

ایراد سیم کشی و اتصالات ضبط ماشین

پنل ضبط را بررسی کنید

ممکن است تعجب کنید اما بله باید بگوییم گاهی ایراداتی مانند خاموش شدن صفحه ضبط خودرو بخصوص در نوع پنل جدا، از همین ناحیه است. اگر پنل ضبط را جدا کردید اما در اتصال مجدد با این مشکل مواجه شدید، احتمالا پنل را درست در جای خود محکم نکردید و پنل به اصطلاح کامل جا نرفته است. پنل جلویی را بررسی کنید و آن را کامل فشار بدهید تا در جای خود قرار گرفته و محکم شود و اتصالات الکتریکی آن کاملا برقرار شود.

تنظیمات نادرست روشنایی

گاهی مشکل، خاموش شدن صفحه ضبط نیست. ممکن است تنظیمات روشنایی صفحه بدرستی انجام نشده باشد. بنابراین شما روی صفحه ضبط چیزی نمی‌بینید. همیشه در این شرایط، تنظیمات نمایشگر را چک کنید، چرا که ممکن است کودکان شما با تنظیمات روشنایی بازی کرده باشند و یا به هر دلیلی این تنظیمات بهم خورده باشد. در حالیکه شما به دنبال ایرادات جدی‌تری در سیستم ضبط خودرو هستید.

مطالعه کنید: جامع ترین راهنمای دکمه های ضبط ماشین

مشکلات مربوط به LCD

حتی اگر صفحه نمایش ضبط ماشین شما از ابتدا مشکلی نداشته و ناگهان با خاموش شدن صفحه آن مواجه شدید، سراغ پنل LCD آسیب دیده یا پنل‌های استوک و بی‌کیفیت بروید که بالاخره مشکل‌ساز خواهند شد. پس یکی از قسمت‌هایی که باید بررسی کنید ال سی دی است.

همچنین مشکلاتی مانند هد یونیت اصلی یا استریو معیوب و آسیب دیده یا گرد و غبارهای جمع شده در پشت صفحه و اختلال در کار مدارها را نباید فراموش کنید. فیوزهای معیوب یا سوخته ایرادات در صفحه ضبط خودرو و سایر بخش‌های سیستم پخش را باعث می‌شوند. ممکن است دیمر ضبط شما تنظیم نشده یا ایراد داشته باشد. چک کنید که آیا کانکتورهای ضبط ماشین مشکل دارند؟ اتصالات لحیم شده و مکانیکی ضبط خودرو را فراموش نکنید. اما خب همانطور که می دانید مراجعه به تعمیر کار متخصص تعمیر و نصب ضبط خودرو سریع ترین و بهترین روش حل مشکل است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تمام علت‌های خاموش شدن صبظ ماشین را مورد بررسی قرار دهیم و ان را با شما به اشتراک بگذاریم. در نهایت چنانچه ضبط خودروی شما با بررسی تمام این موارد، درست نشد، توصیه می‌کنیم که حتما آن را به یک تعمیرکار یا نصاب حرفه‌ای نشان دهید تا مشکل آن را برطرف کند. چراکه گاهی مشکل از سیم‌کشی است و شاید شما قادر به انجام آن نباشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟