نکات عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین | اینصب
x
X

عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین

خرابی ضبط ماشین یا نبود آن در رانندگی، می‌تواند خیلی حوصله سر بر باشد و مسیر را برای راننده و مسافر، خسته کننده کند. اما به هر حال این ضبط محبوب هم بالاخره یک روز ممکن است به مشکل بخورد و دچار خرابی شود. قبل از هر چیز، بدون توجه به اینکه یک ضبط باکیفیت دارید یا یکی از مدل‌های معمولی موجود در بازار را خریداری کرده‌اید، باید بدانید که خرابی ضبط ماشین یک اتفاق خیلی معمول است. پس با این حساب، چه کاری از ما بر می‌آید؟ قبل از هر چیز اگر یک ضبط باکیفیت خریداری کنید، با خرابی آن دیر به دیر مواجه خواهید شد و این خرابی معمولا خیلی جزئی و محدود به تعمیرات کوچک و معمولی است. مگر در مواردی که مشکل ضبط شما به دلیل استهلاک باشد.

بعد از آن هم باید سعی کنید از عیب یابی و تشخیص مشکلات ضبط ماشین تا حدودی سر در بیارید تا بتوانید متوجه مشکل باشید. امروز در این مقاله قرار است در مورد خرابی ضبط ماشین و نکاتی در رابطه با رفع مشکلات آن توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم. این نکات کوچک و این روش‌ها را بخاطر بسپارید تا شاید در آینده به دردتان بخورد.

بررسی 4 مورد خرابی ضبط ماشین و نحوه تعمیر آن ها

همانطور که گفتیم بهتر است که عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین را در حد معمول بلد باشید. ممکن است ضبط ماشین شما ناگهان خاموش شود، یا با مشکل داغ شدن آن برخورد کنید. گاهی سیستم عامل ضبط ماشین با مشکل مواجه می‌شود. دکمه‌های ضبط ماشین یکی درمیان کار نمی‌کنند یا به تازگی ضبط ماشینتان USB و کارت حافظه را نمی‌شناسد. ممکن است در دست اندازها دچار قطع و وصلی ضبط یا رادیو شوید.

حتی ممکن است ضبط شما و قطعات آن به قدر کافی باکیفیت نباشند یا با سیستم ماشین شما هماهنگی نداشته باشند. در این چنین مواردی تا جای ممکن باید این قطعات را تعویض کنید. اگر از نصاب غیر حرفه‌ای استفاده کردید، احتمال نصب اشتباه و خرابی ضبط ماشین زیاد است. پس باید همه مراحل سیم کشی و نصب را با دقت بررسی کنید. در هر صورت نگران نباشید؛ تمام مشکلات گفته شده، قابل حل هستند.

مطالعه کنید: معرفی بهترین ضبط ماشین با قیمت مناسب

علت های خرابی ضبط ماشین

1. خرابی ضبط ماشین و دلیل روشن نشدن ناگهانی آن

وقتی فیوز یا یونیت مرکزی شما خراب باشند، عموما ضبط ماشین روشن نمی‌شود. سیم کشی نامناسب و زنگ زدگی هم می‌تواند باعث روشن نشدن ضبط باشد. این احتمال وجود دارد که تولید نیرو و جریان آن با مشکل برخوردند. در هر صورت هر کدام از این موارد با مشکل مواجه شده باشند، کارایی درست ضبط ماشین هم ممکن نیست. وقتی ضبط و رادیو روشن نمی‌شوند و یا بصورت نامنظم، روشن می‌شوند، می‌توانید به مشکلات مربوط به اتصال به زمین هم شک کنید. گفتیم رادیو، بد نیست به شایع‌ترین دلایل روشن نشدن رادیو هم اشاره کنیم.

رادیو زمانیکه روشن نشود، بازهم می‌تواند مشکل از سیم‌کشی و فیوز باشد و لازم است در قدم اول آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. مشکلات مربوط به پاور یا اتصال به زمین در اینجا هم باعث خاموش و روشن‌های ناگهانی رادیو می‌شوند. اگر یکی از رابط های پشت سیستم، قطع شده باشد، سیستم در دست اندازها با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین اگر صدا و نمایشگر ضبط شما، هم زمان خاموش می‌شوند باید به ضعف پاور شک کنید.

مطالعه بیشتر: نحوه ریست کردن تنظیمات ضبط ماشین

2. خاموش شدن ضبط در هنگام استارت زدن

اگر در هنگام استارت زدن، ضبط ماشین خاموش می‌شود، احتمال اینکه خرابی ضبط ماشین شما از سیم کشی باشد، خیلی بالاست. به غیر از این ممکن است سیم کشی بخش داخلی درب‌های ماشین دچار اتصالی باشد. همچنین بعید نیست آمپلی فایر دچار اختلال شده باشد. در مورد اختلال آمپلی فایر می‌توان گفت مشکل از تولید قدرت زیاد قطعه موسوم به نوسان ساز است. بطوری که آمپلی فایر تحمل این قدرت را ندارد. علاوه بر این‌ها احتمال اینکه باتری ماشین به مشکل بر خورده و ولتاژ ثابتی برای ضبط تولید نمی‌کند هم وجود دارد. در هر صورت قبل از هر چیز برای عیب یابی این موارد با مولتی متر میزان ولتاژ را چک کنید.

فیوز را بررسی کنید و از همه مهم‌تر سیم کشی را دنبال کنید و ایرادات احتمالی و نحوه‌ی اتصال سیم ثابت و سیم زمینی را با دقت بررسی کنید. در این مورد معمولا تشخیص درست علت اصلی راحت نیست و توصیه می‌شود از یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید.

3. سوختن آی سی ضبط

خرابی ضبط ماشین شما ممکن است از کار نکردن آی سی آن باشد. بعد از بررسی سیم کشی‌ها توصیه می‌کنیم کانکتور پیگتیل را هم بررسی کنید که یکی از عوامل روشن نشدن ضبط ماشین و سوختن آی سی ضبط است. ممکن است قرار گیری پیگتیل در یونیت درست انجام نشده باشد. برای مطمئن شدن، کانکتور را بردارید و جایگزین کنید. اگر بین یونیت مرکزی و سیم کشی، آداپتور دارید یکبار کل سیستم برق را خاموش و روش کنید و دقت کنید که برق همه جا به درستی وصل باشد. احتمال اینکه با این قطع و وصلی خرابی ضبط ماشینتان حل شود وجود دارد.

مشکلات روشن نشدن ضبط ماشین

پس همه چیز را از برق بکشید، بیست دقیقه منتظر بمانید و دوباره وصل کنید. چک کردن برق رادیو را فراموش نکنید. از مولتی متر کمک بگیرید تا اتصالات درست دو سیم رادیو را چک کنید. در آخر اگر در یونیت برق ندارید اما در فیوز برق هست، احتمالا اتصال یک سیم در اینجا مشکل دارد. همچنین همیشه اول درستی اتصال سیم زمینی یونیت را هم چک کنید.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین گیرنده بلوتوث برای ضبط ماشین

4. داغ کردن ضبط ماشین

اگر ضبط ماشینتان بیش از حد داغ می‌شود، یکی از مهم‌ترین دلایل آن مربوط به وضعیت نادرست سیم کشی است. اگر سیم‌هایی که باید بصورت جداگانه وصل شوند، باهم وصل شده باشند و یا بطور مثال سیم اسپیکر اشتباه نصب شده باشد، معمولا به این مشکل بر می‌خورید. داغ شدن زیاد نشانه نقص در کارکرد درست است. اما اگر چند دستگاه الکتریکی دیگر هم این مشکل را دارند به تعمیرکار مراجعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم چند مورد مهم از دلایل خرابی ضبط ماشین را برای شما توضیح دهیم و راه‌های رفع آن و راه‌های جلوگیری از مشکلات را به شما بگوییم. لازم است که به این مورد اشاره کنیم که در مرحله اول، تمام این مشکلات می‌تواند به دلیل عدم صحیح نصب ضبط باشد؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که این کار را به یک فرد کاردان بسپارید و خودسرانه خودتان این کار را انجام ندهید تا مشکلی برای سیم‌کشی و اتصالات ایجاد نشود. اگر برای خرید و نصب ضبط ماشین نیاز به راهنمایی دارید، حتما با همکاران ما در اینصب تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟