ویژگی های یک روکش صندلی خوب چیست | اینصب
x
X

ویژگی های یک روکش صندلی خوب چیست

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تزئینات داخلی خودرو، روکش صندلی است. روکش صندلی تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی خودرو دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به سراغ نصب روکش صندلی بر روی صندلی‌های فابریک خودروی خود می‌روند. در بازار روکش صندلی‌های بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود را دارند. اما ویژگی های یک روکش صندلی خوب چیست؟ چگونه یک روکش صندلی خوب خریداری کنیم؟ و هزاران سوال دیگر.

خرید روکش صندلی، “شتری است که در خودروی هر شخصی خواهد خوابید”. برای داشتن یک خرید خوب و مطمئن تنها یک راه پیش‌روی شما است و آن آشنایی با ویژگی های یک روکش صندلی خوب است. در ادامه قصد داریم تا شما را این ویژگی‌ها آشنا کنیم و به شما در خرید روکش صندلی کمک کنیم. بنابراین با ما همراه بمانید.

 ویژگی های یک روکش صندلی خوب

به‌ نظر بنده روکش صندلی خوب، روکشی است که متناسب با نیازهای شما باشد. روکش صندلی که برای یک شخص خوب و مناسب است، ممکن است برای شخصی دیگر یک گزینه بد برای خرید باشد. با قبول این موضوع، بهتر است بدانید که روکش صندلی خوب (فارغ از جنس پارچه، طرح، رنگ و ..) باید برخی ویژگی‌های عمومی داشته باشد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های یک روکش صندلی خوب

ویژگی های یک روکش صندلی خوب از نظر جنس

در بازار روکش صندلی‌های مختلف از جنس چرم، پارچه و ترکیبی از چرم و پارچه وجود دارند و ممکن است با خود بگویید که روکش صندلی چرم بهتره یا پارچه ای؟ روکش‌های چرم ظاهر بسیار زیبایی دارند و نمای داخلی خودروی شما را به بهترین شکل ممکن زیبا می‌کنند. ویژگی های یک روکش صندلی خوب چرم عبارتند از:

  1. چرمی که روکش از آن ساخته شده است، بهتر است از نوع طبیعی باشد.
  2. بافت چرم باید نرم و یکدست باشد. معمولا چرم‌های گران قیمت بافت نرم‌تری دارند.
  3. در بازار برخی روکش‌ صندلی‌ها وجود دارند که با نام روکش صندلی چرم به فروش می‌رسند. این روکش‌ها که قیمت بسیار ارزانی دارند از مشتقات نایلون ساخته شده‌اند. از بدترین روکش صندلی‌های موجود در بازار هستند به هیچ عنوان به سراغ این نمونه از روکش صندلی‌ها نروید.

اکنون که ویژگی های یک روکش صندلی چرم خوب آشنا شدید، بهتر است بدانید که روکش صندلی پارچه‌ای خوب باید چه ویژگی‌های داشته باشد. روکش صندلی‌های پارچه‌ای به واسطه قیمت مناسب و طول عمر بالایی که دارند، همیشه مورد استقبال مشتری‌ها بوده‌اند. ویژگی های یک روکش صندلی خوب پارچه‌ای عبارتند از:

  1. روکش‌ صندلی پارچه‌ای باید از جنس‌های مقاوم ساخته شده باشد. روکش صندلی‌های پارچه‌ای که از مخمل و برزنت ساخته شده‌اند، دارای طول عمر و کیفیت بسیار بالایی هستند.
  2. تنوع رنگ روکش صندلی پارچه‌ای بسیار زیاد است بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که رنگ روکش را بر اساس رنگ کمربند یا رنگ کابین خودرو انتخاب کنید.
  3. یکی از مشکلات روکش صندلی پارچه‌ای، تغییر رنگ در اثر تابش نور خورشید است. بهتر است به سراغ نمونه‌هایی بروید که به خوبی رنگ شده‌اند. البته می‌توانید از رنگ‌های روشن برای روکش صندلی نیز استفاده کنید، معمولا رنگ‌های روشن دوام رنگ بیشتری در مقابل تابش نور خورشید دارند.

اهمیت کیفیت دوخت روکش صندلی

یکی از مهم‌ترین ویژگی های یک روکش صندلی خوب، دوخت آن است. اگر دوخت روکش صندلی شل باشد، عمر روکش صندلی به شدت کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر کاهش طول عمر، روکش صندلی که دوخت خوب و با کیفیتی نداشته باشد، زیبایی آن کمتر خواهد شد. روکش صندلی خوب روکشی است که داراری بافت ریز، مرتب و بسیار منظمی باشد.

علاوه بر دوخت روکش صندلی، تعداد تکه‌های که روکش صندلی از آن ساخته شده است نیز بسیار مهم است. هر اندازه که تعداد تکه‌های روکش صندلی بیشتر باشد، روکش صندلی کیفیت بهتری خواهد داشت. تکه‌های بیشتر باعث می‌شود تا روکش بهتر روی صندلی نصب شود و سرنشینان هنگام نشستن بر روی آن احساس ناراحتی نکنند.

مطالعه کنید: راهنمای خرید روکش صندلی خودرو

خصوصیات روکش صندلی خوب

رنگ از مهم ترین ویژگی های یک روکش صندلی خوب

درست است که انتخاب رنگ روکش صندلی یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است اما از ویژگی های یک روکش صندلی خوب می‌توان به تناسب رنگ روکش با خودرو اشاره کرد. معمولا رنگ روکش صندلی بر اساس رنگ کمربند خودرو تعیین می‌شود. دو انتخاب برای رنگ روکش صندلی پیش‌روی شما قرار دارد، انتخاب طیف رنگی نزدیک به رنگ کمربند و انتخاب رنگ متضاد با رنگ کمربند.

هر کدام از این انتخاب‌ها زیبایی‌های خاص و مخصوص به خود را دارد. اگر قصد خرید رنگ‌های متضاد را دارید، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید یا خودتان در خصوص تضاد رنگ‌های زیبا تحقیق کنید. برای مثال ترکیب رنگی مشکی و قرمز (به خصوص در روکش‌های چرم) زیبایی خیره کننده‌ای دارد و انتخاب بسیاری از افراد برای انتخاب روکش صندلی است.

گارانتی و قیمت روکش صندلی

قیمت در خرید بسیار مهم است چرا که ممکن است برخی برای آن بودجه‌ای خاص تعیین کرده باشند و نخواهند هزینه زیادی برای آن بپردازند. قیمت روکش صندلی‌ها در بازار بسیار متفاوت است، برای اینکه در بازار دچار سردرگمی قیمتی نشوید به شما توصیه می‌کنیم که از قبل بودجه خود را برای خرید مشخص کنید. با مشخص کردن بودجه خود، بسیاری از گزینه‌ها برای شما حذف می‌شود و شما راحت‌تر می‌توانید، بهترین روکش صندلی برای خودروی خود و  متناسب با بودجه‌تان انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید روکش صندلی باید به آن توجه کنید، ضمانت نامه ارائه شده از طرف فروشگاه است. این ضمانت نامه می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که روکش صندلی که خریداری کرده‌اید از نوع باکیفیت است و در صورت بروز هرگونه مشکل برای آن، یک مرجع برای مراجعه وجود دارد.

ویژگی های روکش صندلی باکیفیت

سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص ویژگی های یک روکش صندلی خوب صحبت کردیم. در هنگام خرید روکش صندلی باید مو به مو به ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، توجه کنید. البته یک راه ساده‌تر نیز برای خرید روکش صندلی خوب وجود دارد و آن هم خرید از یک فروشگاه معتبر است. فروشگاه اینترنتی اینصب یکی از بهترین فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش لوازم جانبی خودرو به ویژه روکش صندلی است.

در این فروشگاه شما می‌توانید، انواع روکش صندلی را متناسب با خودروی خود پیدا کنید. تمامی محصولاتی که توسط این فروشگاه به فروش می‌رسد از بهترین‌های بازار هستند و ویژگی های یک روکش صندلی خوب را دارند. شما با خیال راحت از کیفیت می‌توانید به سراغ محصولات این فروشگاه بروید. اینصب محصولات خود را با قیمت رقابتی به فروش می‌رساند. مهم نیست که ساکن کدام یک از شهرهای ایران باشید، تهران، کرج، شیراز، اصفهان یا هر شهر دیگری؛ اینصب در سریع‌ترین زمان محصول خریداری شده شما را ارسال می‌کند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟