جامع ترین راهنمای خرید روکش صندلی خودرو | اینصب
x
X

جامع ترین راهنمای خرید روکش صندلی خودرو

زیبایی داخلی خودروها تا حدود بسیار زیادی متاثر از شکل و ظاهر صندلی‌های خودرو است. در ماشین‌های وارداتی صندلی‌ها به شکلی کاملا زیبا و با استفاده از متریال بسیار باکیفیت ساخته می‌شوند. همین موضوع سبب شده است تا در خارج از کشور نصب و خرید روکش صندلی خودرو خیلی مرسوم نباشد اما در داخل ایران بخصوص خودروهای داخلی قضیه کمی متفاوت‌تر است. می‌توان ادعا کرد که اولین کاری که هر شخص بعد از خرید خودرو می‌کند، نصب روکش صندلی است. اما چه روکشی مناسب خودرو است؟ برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای خرید شما به راهنمای خرید روکش صندلی نیاز خواهید داشت.

با توجه به اهمیت خرید روکش صندلی در ظاهر و طول عمر صندلی‌های خودرو تصمیم گرفتیم تا با راهنمای خرید روکش صندلی خدمت شما برسیم و به شما در خرید بهترین روکش صندلی کمک کنید.

چرا باید از روکش صندلی استفاده کنیم؟

قبل از شروع صحبت درخصوص راهنمای خرید روکش صندلی اجازه دهید تا کمی در خصوص کاربرد و دلیل اهمیت استفاده از روکش صندلی صحبت کنیم. معمولا تولید کننده‌های داخلی برای کاهش دادن هزینه‌های ساخت خود از متریال نه چندان با کیفیت برای ساخت صندلی‌ها استفاده می‌کنند. در اثر استفاده‌های مکرر صندلی‌های نه چندان باکیفیت اصلی خودرو آسیب می‌بینند و راهی بجز تعویض کل صندلی برای شما باقی نخواهد ماند. به همین دلیل است که استفاده از روکش‌های صندلی در خودروهای داخلی بسیار مرسوم و واجب است.

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین

البته روکش صندلی، زیبایی به مراتب بیشتری از صندلی‌های اصلی دارد که این مورد هم در نصب روکش صندلی بی‌تاثیر نیست. بسیاری از روکش‌ صندلی‌ها به‌صورت ارگونومی طراحی می‌شوند تا در هنگام رانندگی از ستون فقرات، کمر و .. راننده و سایر سرنشینان خودرو مراقبت کنند. تا فردا صبح می‌توانیم در خصوص دلایلی که باید از روکش صندلی استفاده کرد، صحبت کنیم. با قبول این موضوع که حتما باید از روکش صندلی برای خودرو استفاده کرد، اجازه دهید به سر اصل مطلب “راهنمای خرید روکش صندلی” برویم.

راهنمای خرید روکش صندلی خودرو

کافی است تا سری به راسته روکش صندلی فروش‌ها در بازار هر شهر بزنید یا در گوگل “خرید روکش صندلی” را سرچ کنید. خواهید دید که هزاران گزینه برای خرید روکش صندلی برای شما وجود خواهد داشت، اما بهترین برند روکش صندلی کدام است؟ چه جنسی بخریم؟ چه رنگی مناسب خودرو است و هزاران سوال دیگر کار خرید را برای شما به شدت سخت خواهد کرد. در ادامه قدم به قدم با راهنمای خرید روکش صندلی به شما در انتخاب بهترین روکش صندلی مناسب خودروهای داخلی و خارجی به شما کمک خواهیم کرد.

1. اولین قدم راهنمای خرید روکش صندلی: جنس روکش صندلی

اولین قدم در راهنمای خرید روکش صندلی، انتخاب جنس است. روکش‌های صندلی معمولا از جنس چرم و پارچه ساخته می‌شوند.

خرید روکش صندلی پارچه‌ای

در بازار، استقبال عموم مردم از روکش صندلی پارچه‌ای است. این نوع از روکش‌ها معمولا قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های چرم دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای روکش صندلی پارچه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روکش‌ صندلی‌های پارچه‌ای در رنگ‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این تنوع رنگ سبب شده است تا شما هر رنگی که بخواهید به راحتی در بازار پیدا کنید.
  • این روکش‌ها تنفس پذیری بسیار خوبی دارند و جریان هوا در آن‌ها به راحتی برقرار می‌شود. این تنفس پذیری بهتر احتمال عرق کردن را به شدت کاهش می‌دهد.

مهم‌ترین معایب روکش صندلی پارچه‌ای عبارتند از:

  • در اثر تابش مستقیم نور آفتاب، پارچه به سرعت رنگ پریده می‌شود و ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهد.
  • اگر به هر دلیلی بخواهید این روکش‌ها را بشویید باید آن‌ها را از صندلی جدا کنید.
  • پاک کردن لکه از این نوع روکش صندلی بسیار سخت است.

نکات مهم خرید روکش صندلی خودرو

راهنمای خرید روکش صندلی چرم

روکش صندلی‌های چرم بسیار جذاب و زیبا هستند به همین سبب بسیاری از جوانان به سراغ آن می‌روند. قیمت روکش‌های چرم (البته نه هر چرمی) معمولا بالاتر از نمونه‌های پارچه‌ای است. از جمله مهم‌ترین مزایای روکش چرم عبارتند از:

  • تمیز کردن روکش صندلی چرم بسیار راحت است و به همین واسطه برای تمیز کردن آن‌ها نیازی نیست تا روکش را از صندلی جدا کنید.
  • در صورت لک شدن روکش صندلی به راحتی با یک شوینده (مانند شیشه پاک کن و ..) می‌توانید لک را از بین ببرید.
  • این روکش‌ها بسیار زیبا و جذاب هستند. درحقیقت ظاهر زیبا مهم‌ترین مزیت روکش صندلی چرم است.

در بالا با مزایای روکش صندلی چرم آشنا شدید، راهنمای خرید روکش صندلی چرم زمانی کامل می‌شود که شما با معایب آن نیز آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین معایب این نوع روکش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چون چرم قابلیت تنفس پذیری و گردش هوا ندارد، گرما را در خود حفظ می‌کند. این عامل باعث می‌شود تا پشت و قسمت نشیمنگاه به سرعت عرق کند.
  • در اثر تابش نور خورشید، چرم پوسیده و ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهد.
  • قیمت بالاتر نسبت به سایر روکش‌ها

*‌ البته مواردی که به عنوان معایب روکش صندلی چرم ذکر شد، در صورتیکه در ساخت روکش از چرم طبیعی استفاده شده باشد، رویت نمی‌شود.

روکش صندلی ترکیبی (پارچه‌ای و چرم)

روکش صندلی ترکیبی چرم و پارچه یکی دیگر از مواردی است که در راهنمای خرید روکش صندلی در مورد آن باید صحبت شود. این روکش‌ها به بازار وارد شدند تا با حفظ مزایای روکش‌ صندلی‌های چرم و پارچه‌ای، معایب آن‌ها را نیز پوشش دهند. برای مثال در روکش صندلی‌های چرمی برای قسمت نشیمنگاه و پشت از پارچه (برای جلوگیری از عرق کردن) و در لبه‌ها (برای جلوگیری از لک شدن) از چرم استفاده شده است.

2. دومین قدم: کیفیت متریال

دومین مورد در راهنمای خرید روکش صندلی، کیفیت متریال به کار رفته شده در ساخت روکش است. در هنگام انتخاب جنس موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اگر انتخاب شما روکش پارچه‌ای است به وزن روکش توجه کنید. به یاد داشته باشید که روکش‌های پارچه‌ای که وزن بالاتری دارند، نسبت به نمونه‌های سبک‌تر کیفیت و طول عمر به مراتب بالاتری دارند.
  • چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی قیمت بالاتری دارد. اگر انتخاب شما روکش چرم است به سراغ نمونه‌هایی بروید که از چرم طبیعی ساخته شده‌اند. دست خود را روی چرم بکشید، چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی بافت نرم‌تری دارد. به پشت چرم هم نگاه کنید، پشت چرم طبیعی حالت پشمی دارد.

3. سومین قدم راهنمای خرید روکش صندلی: رنگ

یکی از مهم‌ترین موارد در راهنمای خرید روکش صندلی، رنگ آن است. بسیاری از افراد در انتخاب رنگ روکش دچار مشکل هستند و نمی‌توانند به راحتی رنگ روکش صندلی متناسب با خودروی خود را تعیین کنند. باید بدانید که مبنای اصلی در انتخاب رنگ روکش صندلی، رنگ کمربند ایمنی خودرو است. دلیل این موضوع هم این است که طراحان خودرو رنگ کمربند ایمنی را بر اساس رنگ‌های به کار رفته شده در فضای داخلی خودرو مانند داشبورد، قطعات به کار رفته شده در روی در و .. تعیین می‌کنند. اکنون برای انتخاب رنگ روکش صندلی دو گزینه پیش‌روی شما قرار دارد، رنگ همسان با کمربند ایمنی و رنگ متضاد با آن!

رنگ همسان:

در این مورد شما به سراغ روکش صندلی می‌روید که رنگ آن شبیه به رنگ کمربند ایمنی است. برای مثال اگر رنگ کمربند شما کرمی است، رنگ روکش شما هم باید به این طیف رنگی شبیه باشد.

رنگ متضاد:

اگر می‌خواهید از رنگ‌های متضاد در داخل خودرو استفاده کنید، باید کمی در مورد آن‌ها تحقیق کنید. انتخاب درست شما می‌تواند به خودروی شما زیبایی وصف ناپذیری بدهد. برای مثال یکی از معروف‌ترین و بهترین ترکیب تضاد رنگ‌ها برای نمای داخلی خودرو، ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز است. این تضاد رنگی به حدی زیبا است که هر چشمی را به خود خیره می‌کند.

کامل ترین راهنمای خرید روکش صندلی برای خودرو

4. کیفیت دوخت یک نکته مهم در خرید روکش صندلی

در هنگام انتخاب روکش صندلی باید به کیفیت دوخت روکش نیز توجه بسیار زیادی داشته باشید. هرچقدر دوخت روکش صندلی تمیزتر و بر روی آن دقت بیشتری شده باشد، گزینه بهتری برای خرید است. کیفیت دوخت روکش صندلی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و همچنین دوام روکش صندلی دارد. در یک کلام می‌توان گفت که هرچقدر دوخت روکش ریزتر باشد، کیفیت و دوام روکش صندلی بالاتر خواهد بود.

سایر نکات مهم در انتخاب روکش صندلی

علاوه بر نکات گفته شده در بالا، در هنگام خرید روکش صندلی باید برخی موارد دیگر را نیز در نظر داشته باشید. از جمله مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • الگوی دوخت و نحوه برش روکش صندلی: برش روکش صندلی باید به گونه‌ای باشد که بر روی صندلی کاملا فیکس شود و هیچگونه چروکی نداشته باشد.
  • تعداد تیکه‌های روکش: تعداد تیکه‌هایی که روکش از آن ساخته شده است، بر کیفیت روکش صندلی موثر است. هرچقدر تعداد تیکه‌های روکش بیشتر باشد، کیفیت روکش صندلی بیشتر خواهد بود.
  • منطقه آب و هوایی: به اقلیمی که در آن زندگی می‌کنید، نیز توجه کنید. اگر ساکن مناطق گرمسیر هستید به هیچ عنوان به سراغ روکش صندلی چرم و رنگ تیره نروید.
  • گارانتی محصول: گارانتی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید روکش صندلی باید به آن توجه کنید.
  • قیمت روکش: قیمت، فاکتور تعیین کننده در انتخاب و خرید روکش صندلی است. هرچقدر کیفیت بالاتر باشد به طبع قیمت نیز بالاتر خواهد بود. البته برخی فروشگاه‌ها وجود دارند که محصولات خود را با قیمت رقابتی به فروش می‌رسانند. یکی از این فروشگاه‌ها، اینصب است.

سخن پایانی:

در این مقاله به راهنمای خرید روکش صندلی پرداختیم و شما را با تمامی نکات مهم در انتخاب روکش صندلی آشنا کردیم. برای داشتن یک خرید خوب لازم است تا تمامی مواردی که در مقاله به آن اشاره شد را در نظر بگیرید. اینصب یکی از فروشگاه‌های فعال در زمینه فروش انواع روکش صندلی، هدلایت خودرو، ردیاب آهنربایی و .. است. این فروشگاه برای راضی نگه داشتن تمامی سلیقه‌ها، بیش از صدها روکش صندلی با طرح‌های جذاب را در لیست محصولات خود جای داده است. نگران قیمت هم نباشید چرا که اینصب محصولات خود را با قیمت کاملا رقابتی به فروش می‌رساند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟