معرفی انواع روکش صندلی خودرو | اینصب
x
X

معرفی انواع روکش صندلی خودرو

روکش صندلی خودرو یکی از مهم‌ترین تجهیزات استفاده شده در خودرو است، کسی هست که این موضوع را قبول نداشته باشد؟ در واقع این محصول تضمین کننده سلامت صندلی‌های اصلی خودرو و زیبایی داخل کابین شما است. بازار روکش صندلی‌ها در داخل کشور بسیار داغ است و هر روزه بر تعداد تولیدکنندگان و فروشگاه‌های عرضه کننده این محصول اضافه می‌شود. تنوع تولید روکش‌ها سبب شده است تا در بازار انواع روکش صندلی در طرح‌ها و جنس‌های مختلف وجود داشته باشد.

روکش صندلی چرم، پارچه‌ای و ترکیب چرم و پارچه از جمله مهم‌ترین انواع روکش‌های صندلی موجود در بازار (بر اساس جنس) هستند که در مورد آن‌ها صحبت‌های بسیار زیادی شده است. بسیاری از وب‌سایت‌ها مقاله‌های زیادی در مورد این روکش صندلی‌ها نوشته‌اند اما روکش صندلی‌های دسته‌بندی‌های دیگری نیز دارند که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. یکی از این دسته‌بندی‌ها، تقسیم‌بندی روکش صندلی بر اساس کاربرد است. در این مقاله از اینصب قصد داریم تا به‌طور کامل در خصوص انواع روکش صندلی(خنک کننده، حرارتی، معمولی و ماساژور دار) صحبت کنیم و شما را با ویژگی‌های آن‌ها آشنا کنیم.

انواع روکش صندلی خودرو

در سال‌های اخیر تکنولوژی به طرز چشمگیری رشد کرده است. رشد تکنولوژی تمام جنبه‌های زندگی ما را در برگرفته است. این پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا روکش‌ صندلی‌های جدیدی با قابلیت‌های بسیار جذاب وارد بازار شوند. از مهم‌ترین انواع روکش صندلی که با تکنولوژی عجین شده‌ است و راحتی را به سرنشینان خودرو هدیه می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع روکش صندلی خودرو

1. انواع روکش صندلی با سیستم خنک کننده

تصور کنید که در یک روز گرم تابستانی که چند ساعتی هم خودروی شما جلوی آفتاب پارک شده است، باید سوار خودرو شوید. حتی با تصور این صحنه هم می‌توان گرمای صندلی و درون کابین را حس کرد. برای فرار از این مشکل روکش صندلی‌هایی با سیستم خنک کننده تولید شده‌اند. روکش صندلی‌ها با سیستم خنک کننده می‌توانند شما را از شر این گرما راحت کنند و دمای بدن شما را سریعتر به حد نرمال برسانند. این روکش صندلی دارای یک سیستم تهویه و گردش هوا است که می‌تواند هوا را به پشت و نشیمنگاه شما برساند.

علاوه بر وجود فن در این نوع از روکش صندلی‌ها، از متریال بسیار با کیفیت و بادوام استفاده می‌شود تا علاوه بر قابلیت خنک کنندگی، زیبایی و دوام این نوع از روکش صندلی‌ها بسیار بالا باشد. روکش صندلی خنک کننده دارای یک رابط فندکی است و انرژی لازم برای کارکرد خود را از رابط فندکی خودرو دریافت می‌کند. این محصول وزن کمی دارد و به راحتی قابل حمل است.

مطالعه بیشتر: راهنمای خرید روکش صندلی خودرو

2. روکش صندلی ماساژور دار

بسیاری از خودروهای خارجی گران قیمت از این آپشن در صندلی‌های خود استفاده می‌کنند. اما تکلیف ما که به زور یک خودروی ایرانی خریده‌ایم و مدام گردن و سر و کولمان، کوفته می‌شود، چیست؟ خوشبختانه مهندسان به‌وجود آمده‌اند تا راحتی را به همه افراد جامعه با هر سطح از درآمد هدیه دهند. مهندسان برای رفع این مشکل تمام تلاش خود را به کار گرفتند و نتیجه این تلاش‌ها تولید یک روکش صندلی ماساژور دار بود که یکی از بهترین انواع روکش صندلی موجود در بازار است.

این روکش صندلی‌ها قابلیت این را دارند که ناحیه شکم، گردن، ران و شانه را با استفاده از لرزش و ویبره ماساژ دهند و احساس خوبی را در هنگام رانندگی به شما بدهند. این روکش صندلی گردش خود را افزایش می‌دهند و باعث کاهش دردهای شما در این نواحی می‌شوند. معمولا روکش صندلی ماساژور داد دارای یک عدد کش در قسمت بالایی خود است که با استفاده از آن می‌توان، این روکش را به صندلی‌های خودرو متصل کرد. صندلی ماساژوردار نیز دارای یک عدد رابط فندکی است و برق مورد نیاز برای خود را از این طریق تامین می‌کند. صندلی‌های ماساژور دار نیز با وزن بسیار کم تولید می‌شوند تا شما به راحتی بتوانید، آن را حمل کنید.

انواع روکش صندلی ماشین

3. انواع روکش صندلی حرارتی

دمای بدن یکی از مهم‌ترین علائم حیاتی بدن است که نقش آن در عملکرد سیستم بیولوژیکی بدن غیر قابل انکار است. اگرچه بدن می‌تواند تا حدود زیادی دمای خود را در حد ایده‌آل تنظیم کند اما گاهی اوقات تنظیم دما برای بدن به یک چالش بزرگ تبدیل می‌شود. همان‌طور که رانندگی در یک روز گرم تابستانی سخت و طاقت فرسا است، رانندگی در یک صبح سرد زمستانی نیز کشنده است. سرمای صندلی‌های سرد و یخ زده به عمق بدن شما نفوذ می‌کند و باعث مریض شدن شما خواهد شد.

تولیدکنندگان روکش صندلی برای حل این مشکل انواع روکش صندلی حرارتی را طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند. روکش صندلی‌های حرارتی معمولا از پارچه‌های بسیار نرم و لطیف ساخته می‌شوند. سیم‌های حرارتی در تمام قسمت نشیمنگاه و پشت این روکش صندلی‌ها قرار داده می‌شوند تا شما را در طول روزهای سرد، گرم نگه دارند. این محصول برای افرادی که با دردهای کمر، پشت و .. دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مفید است. طول رابط فندکی روکش صندلی حرارتی معمولا بلند در نظر گرفته می‌شود تا امکان استفاده از آن برای سرنشینان عقب نیز فراهم باشد.

4. روکش صندلی معمولی

در بالا با انواع روکش صندلی‌های مختلف با تکنولوژی روز دنیا آشنا شدید. علاوه بر روکش‌ صندلی‌های بالا که دارای قابلیت‌های منحصربه‌فرد هستند، در بازار روکش صندلی‌های معمولی نیز وجود دارد که هیچ قابلیت خاص و ویژه‌ای ندارند. از این نوع از روکش صندلی‌ها تنها برای محافظت از کاور اصلی صندلی خودرو و همچنین زیباسازی کابین خودرو استفاده می‌شود. معمولا روکش صندلی‌های معمولی از جنس چرم، پارچه و یا ترکیبی از این دو جنس ساخته می‌شوند.

مطالعه بیشتر: روکش صندلی چرم بهتره یا پارچه ای

مدل های مختلف روکش صندلی

راهنمای خرید روکش صندلی حرارتی و ماساژوردار

اکنون که با انواع روکش صندلی خودرو از نظر کاربرد نیز آشنا شدید، نوبت به آن رسیده است تا شما را با نکات مهم در هنگام خرید این روکش صندلی‌ها آشنا کنیم. از جمله مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید این دسته از روکش صندلی‌ها باید به آن توجه کنید، عبارتند از:

  1. تمامی انواع روکش صندلی (خنک کننده، حرارتی، معمولی و ماساژور دار) که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، از رابط فندکی برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. توجه کنید که رابط فندکی استفاده شده در این روکش‌ها برای خودروهای داخلی بهینه شده باشد تا مشکلی برای سیستم برقی خودرو ایجاد نکنند.
  2. طول سیم روکش صندلی نیز یکی از مواردی است که در هنگام خرید انواع روکش باید به آن توجه کنید. چنانچه طول سیم بیشتر باشد، این امکان برای شما وجود خواهد داشت که در صندلی عقب نیز از این روکش‌ها استفاده کنید.
  3. وزن روکش صندلی باید به گونه‌ای باشد که امکان جابه‌جایی آن به راحتی میسر باشد. پس در هنگام خرید به وزن روکش صندلی توجه کنید، معمولا وزن روکش صندلی‌ها از 1500 گرم تجاوز نمی‌کند.
  4. معمولا در انواع روکش صندلی ماساژور دار تعداد موتوری که در آن به کار رفته شده است، اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است به سراغ نمونه‌های بروید که از موتورهای زیادی استفاده می‌کنند.
  5. خودرو خانه دوم هر شخصی است و زیبایی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. روکش صندلی که شما خریداری می‌کنید باید از ظاهر زیبایی برخوردار باشد.
  6. طرز کار و استفاده از این روکش صندلی‌ها باید بسیار ساده باشد تا هر شخصی با هر سطح از آشنایی با تکنولوژی بتواند از آن‌ها استفاده کند.
  7. برخی از روکش صندلی‌ها در بازار وجود دارند که هم دارای سیستم تهویه مطبوع (گرم کن و سرد کن) و هم توانایی ماساژ کمر، گردن، شانه و ران شما را دارند. این روکش صندلی‌ها معمولا قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع روکش صندلی دارند اما با یک تیر چند نشان خواهید زد.
سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص انواع روکش صندلی صحبت کردیم و شما را با انواع روکش صندلی آشنا کردیم. اگر پول خرید خودروی چند میلیاردی را ندارید، بهترین گزینه برای شما در چنین حالتی، خرید یک روکش صندلی با قابلیت‌های جذابی مانند ماساژور، گرم کن و .. است. روکش صندلی تقاضای بسیار زیادی در بازار دارد، این تقاضای گسترده سبب شده است تا تولید کننده‌ها و فروشگاه‌های بسیار زیادی به سراغ این محصول بروند. یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی فعال در ایران، اینصب است. اینصب در لیست فروش محصولات خود انواع روکش صندلی خودرو را عرضه کرده تا شما بسته به سلیقه و متناسب با خودروی خود بتوانید، خرید خود را انجام دهید. این مجموعه محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رساند و هیچ فروشگاه آنلاین و حتی حضوری را پیدا نخواهید کرد که محصولات خود را با قیمتی کمتر از اینصب به فروش برساند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟