نگاهی به معایب ردیاب ماشین | اینصب
x
X

نگاهی به معایب ردیاب ماشین

امروزه سیستم‌های ردیابی وسایل نقلیه جی پی اس در حال تبدیل شدن به یک هنجار است و نه یک مد! جی پی اس خودرو به شما این امکان را می‌دهد از محل وسیله نقلیه خود را با جزئیات دقیق باخبر باشید و بتوانید آن را کنترل کنید. سیستم‌های ردیابی قطعاً از بسیاری جهات در مدیریت زمان موثر و مفید هستند. اما به قول معروف هر سکه دو روی دارد. ما قصد داریم در این مقاله درباره معایب ردیاب خودرو صحبت کنیم. اگر قصد خرید دارید، قبل از اقدام حتما این مقاله را مطالعه کنید.

معرفی چند معایب ردیاب ماشین

مزایای ردیاب خودرو کم نیستند ولی در کنار تمام مزایای آن، معایبی نیز دارند که شاید لازم باشد بدانید تا بعدا در صورت مواجه شدن با آن‌ها، بتوانید آن را رفع کنید. از معایب ردیاب خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان اشتباه بودن موقعیت مکانی

یکی از معایب ردیاب ماشین نشان دادن موقعیت اشتباه آن است. یک دستگاه جی پی اس با دریافت و تفسیر سیگنال از 3 ماهواره یا بیشتر، محل خودرو را محاسبه می‌کند. با این حال، هنگامی که خط دید توسط ساختمان‌های بلند، درختان یا موانع موجود در مسیر کاهش می‌یابد و یا مسیر از دید خارج می‌شود، می‌تواند باعث نشان دادن موقعیت اشتباه و یا مسیر نادرست شود. هرگونه مشکل ممکن است باعث شود موقعیت واحدهای جی پی اس نادرست باشد. در نتیجه شما را دچار مشکل کند. همچنین مسئله “Canyon Effect” ناشی از احاطه شدن توسط ساختمان‌های بلند که سیگنال جی پی اس را مسدود می‌کنند، وجود دارد. سیگنال ممکن است مدام به اطراف بتابد، بنابراین نتواند به واحد جی پی اس برسد. واحدهای جی پی اس، موقعیت و زمان را براساس زمان مورد نیاز برای دریافت سیگنال محاسبه می‌کنند.

معایب ردیاب ماشین

ماهواره‌ها سیگنال را با سرعت خاصی منتقل می‌کنند. ردیاب‌های موجود در واحدهای جی پی اس فقط تا 10 نانو ثانیه دقیق هستند. این بالاترین دقتی است که هر واحد استاندارد جی پی اس می‌تواند ارائه دهد. نسخه نظامی ممکن است دقیق‌تر، تا 300 میلی متر باشد. مسئله مهم دیگر اختلاف بین زمان ساعت گیرنده جی پی اس و زمان ماهواره است. در نتیجه سیستم جی پی اس را در سراسر جهان هماهنگ می‌کند. این می‌تواند زمان را از زمان واقعی دور کند.

امکان اتمام باطری ردیاب

از مهم‌ترین معایب ردیاب ماشین می‌توان به این موضوع اشاره کرد. با اتمام باتری جی پی اس، دستگاه غیر فعال می‌شود و شما امکان ردیابی خودروی خود را ندارید. ردیاب‌های شارژی یا ردیاب آهنربایی دارای این معایب هستند. پس بهتر است ردیابی تهیه کنید که سیمی باشد و از برق خودرو تغذیه کند.

کارمندان ممکن است احساس آزرده شدن کنند.

همه کارمندان وقتی از راه دور ردیابی می‌شوند ممکن است احساس یکسانی نداشته باشند. آن‌ها نباید احساس کنند که مورد جاسوسی قرار می‌گیرند. با در نظر گرفتن مزایای ارائه شده توسط جی پی اس مانند ایمنی و محافظت در برابر سرقت، کارمندان خود را برای استفاده از خدمات سیستم‌های ردیابی خودرو متقاعد کنید.

وقت گیر بودن نظارت بر تاریخچه و جزئیات سفر

به عنوان مدیر ناوگان، ممکن است مجبور باشید زمان قابل توجهی را در نظارت بر واحدها برای تجزیه و تحلیل دقیق صرف کنید. بدون شک این چیزی نیست که بخواهید چراکه بسیار وقت گیر است.

از بین رفتن اعتماد

برخی از افراد از جی پی اس برای ردیابی خودروهای فرزندان و یا همسران خود استفاده می‌کنند و یا گاهی اگر ردیاب شنود داشته باشد، می‌توان صدای آن‌ها را شنود کرد. این کار بدون شک برای هیچکسی خوشایند نیست و باعث از بین رفتن اعتماد می‌شود و حتی امکان دعوا نیز وجود دارد. بنابراین بهتر است اگر قصد افزایش امنیت خودروی فرزند و یا همسران خود را دارید، آن‌ها را نیز از این موضوع مطلع کنید. برخی از پدران با نصب ردیاب بر روی ماشین فرزندان خود، قصد نظارت بر سرعت آن‌ها را دارند. پس قطعا والدین شما از روی نگرانی این اقدامات را انجام میدهند.

معایب ردیاب خودرو

نتیجه گیری

به طور خلاصه، سیستم‌های ردیابی وسیله نقلیه جی پی اس دارای اشکالاتی هستند. اما معایب ردیاب ماشین به اندازه کافی جدی نیستند که بتوان از نقاط مثبت آن غافل شد. با پیشرفت‌های بیشتر فنآوری، این نقص‌ها مطمئناً برطرف می‌شوند. در نتیجه به کسب و کارها کمک می‌کنند. حال با دانستن همه‌ی معایب دستگاه‌های جی پی اس شما می‌توانید به راحتی برای خرید آن اقدام کنید. اطمینان داشته باشید که مزایای داشتن جی پی اس برای وسیله نقلیه خیلی بیشتر از نداشتن آن است. با داشتن ردیاب، شما تا حدودی امنیت خودروی خود را تامین می‌کنید. برای خرید یک دستگاه جی پی اس با کیفیت و با قیمت ارزان، می‌توانید با کارشناسان ما در اینصب تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟