x
X

علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین چیست

قطع شدن یا خرابی دزدگیر ماشین از آن دسته تجربه‌های ناخوشایندی است که هیچ شخصی دوست ندارد داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، دزدگیرها انواع مختلفی دارند و معمولا در دو نوع دزدگیر تصویری ماشین و ساده در بازار وجود دارند. لازم است بدانید که قطع شدن صدای دزدگیر ربطی به نوع آن ندارد و این مشکل ممکن است برای هر نوع آن، پیش بیاید. علت قطع شدن دزدگیر ماشین به عوامل متعددی بستگی دارد که لازم آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. به محض مواجه با چنین مشکلی، بهتر است که به یک نصاب حرفه‌ای مراجعه کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان مشکل را رفع نمایید، پس لازم است درباره علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین اطلاعاتی داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم، بنابراین اگر شماهم با چنین مشکلی مواجه هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین

علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین

در بالا اشاره کردیم که دزدگیرها انواع مختلفی دارند و این وسایل نیز مانند هر وسیله‌ی دیگری ممکن است دلایل مختلفی برای خراب شدن داشته باشند. ما در این مقاله به چند علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین که بیشتر محتمل هستند، می‌پردازیم. حالا اگر شما از جمله کسانی هستید که دوست دارند شخصا برای تعمیر هر وسیله‌ای اقدام کنند و به قول معروف دست به آچار هستید، قبل از هر چیز موارد زیر را که می‌تواند روی قطع شدن صدای دزدگیر تاثیرگذار باشد را بررسی کنید. امیدوارم بتوانید خیلی زود مشکل دزدگیر ماشینتان را پیدا و آن را حل کنید.

یکی از علت‌های قطع شدن صدای دزدگیر ماشین ممکن است مشکلات سخت افزاری باشد. منظور از سخت افزار، قطعات داخلی دزدگیر ماشین است. قطعات داخلی دزدگیر ممکن است شکسته یا جدا شده باشند. از طرفی جالب است بدانید که علت خرابی دزدگیر می‌تواند مربوط به ایراداتی در قفل مرکزی ماشین، تمام شدن باتری ریموت یا فیوز بی‌کیفیت آن باشد. ممکن است ارتباط برق دزدگیر با برق خودرو قطع شده یا اتصالی داشته باشد. این‌ها دلایل خیلی پیش پا افتاده‌ای هستند. با این‌حال برای علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین این موارد را نیز بررسی کنید.

دلیل قطع شدن صدای دزدگیر ماشین

سیم کشی خودرو از علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین

در یک جمله می‌توان این گونه گفت که کل کارایی دزدگیر ماشین، سیستم هشدار آن توسط آژیر است. خب حالا سیستمی که باعث می‌شود صدای آژیر پخش شود به این صورت است: از کیت اصلی دزدگیر ماشین یک سیم به آژیر دزدگیر متصل می‌شود. تا اینجا همه چیز خیلی ساده است. حال اگر در مسیر این اتصال، هر مشکلی پیش بیاد، باعث قطع شدن صدای آژیر دزدگیر می‌شود. اگر بخواهیم این مساله قطع شدن صدای آژیر را مورد بررسی قرار دهیم، بباید بگوییک که علت قطع شدن صدای دزدگیر بیشتر از هر چیز می‌تواند به دلیل سیم کشی اشتباه یا قطعی و اتصالی آن باشد.

به همین دلیل همیشه توصیه می‌کنیم یک دزدگیر ماشین خوب بخرید و حتما از یک نصاب حرفه‌ای برای نصب کردن آن کمک بگیرید. تا با این مشکلات روبه‌رو نشوید. فراموش نکنید که نه تنها برای نصب و راه‌اندازی دزدگیر ماشین، بلکه برای نصب هر دستگاهی که به برق خودرو مرتبط می‌شود باید نهایت دقت را به خرج بدهید و از یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. چراکه این قسمت حسابی حساس و خیلی مهم است.

مطالعه کنید: طریقه تنظیم حساسیت دزدگیر ماشین

باطری ماشین

یکی دیگر از دلایل قطع شدن صدای دزدگیر، باطری ماشین و منبع تغذیه دزدگیر است. طبیعی است که سهل انگاری در تعویض به موقع باطری ماشین و عدم مراقبت‌های لازم، باعث خوابیدن یا دشارژ شدن آن می‌شود. در رابطه با این شرایط که پیشتر حسابی صحبت کردیم. اما حواستان باشد که شارژی باطری ماشین در واقع منبع تغذیه مناسب دزدگیر ماشین را هم با مشکل مواجه می‌کند. در نتیجه اگر به دنبال علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین هستید، یک گزینه محتمل و مهم، منبع تغذیه دزدگیر یا در واقع وضعیت باتری شماست.

مراقبت‌های لازم از باتری ماشین مثل تعویض آن قبل از به اتمام رسیدن عمر مفید باتری، مراقبت از باتری در هوای خیلی سرد و خیلی گرم، مراقبت از ماشین مخصوصا وقتی در یک مسیر کوتاه تکراری رانندگی می‌کنید یا در زمان انتخاب محل پارک و … را جدی بگیرید. می‌بینید که سلامت باتری از جهات مختلفی برای ماشین مهم است.

کیت اصلی را بررسی کنید

یکی دیگر از علت‌های قطع صدای دزدگیر، می‌تواند مربوط به کیت اصلی آن باشد. البته که مجددا توصیه می‌کنیم این کار را توسط یک نصاب و تعمیرکار متخصص انجام بدهید. در چنین حالتی، احتمال اینکه قطعات داخل کیت با مشکل مواجه شده باشند و نیاز به تعمیر یا تعویض جدی داشته باشند، خیلی زیاد است. اگر دزدگیر خوبی خریداری کرده‌اید ممکن است در تعمیرات و استفاده از خدمات پس از فروش دزدگیر هم راحت‌تر باشید. در غیر اینصورت بیشتر تعمیرکارهای مجرب، می‌توانند به شما در پیدا کردن قطعه مدنظر، کمک کنند. حتی می‌توانید از جایی که دزدگیرتان را خریداری کرده‌اید، کمک بگیرید. معمولا آن‌ها هم یک بخش تعمیرات دارند که می‌توانند به شما مشاوره بدهند و برای رفع مشکل به شما کمک کنند. به همین دلیل همیشه به پشتیبانی و خدمات شرکتی که خرید می‌کنید، همچنین کارت گارانتی توجه داشته باشید.

چرا صدای دزدگیر ماشین قطع می شود

مشکلات آنتن

یکی دیگر از کارهایی که باید بررسی کنید و در واقع یک بخش مهم برای چک کردن وضعیت مشکل شما، می‌تواند از آنتن ریموت دزدگیر باشد. حواستان باشد که ایجاد هر مشکلی در آنتن ریموت می‌تواند مشکل صدای دزدگیر را درست کند. پس بررسی این قسمت را هم جدی بگیرید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم درباره علت قطع شدن صدای دزدگیر ماشین صحبت کنیم و دلایل آن را مورد بررسی قرار دهیم. اما باید بگوییم که دلایل قطع شدن صدای دزدگیر، خیلی بیشتر از مواردی است که به آن اشاره کردیم و ما تنها چند مورد از رایج‌ترین آن‌ها را بیان کردیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، از همان ابتدا یک دزدگیر باکیفیت از یک شرکت معتبر مانند اینصب خریداری کنید که تمام محصولاتش دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است. همچنین هنگام نصب از یک فرد باتجربه دز این زمینه کمک بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟