ردیاب یا دزدگیر تصویری ؟ | برای افزایش امنیت خودرو کدام مناسب است؟ | اینصب
x
X

ردیاب بهتره یا دزدگیر تصویری؟

همان طور که می‌دانید دزدگیر از زمان‌های گذشته تا به الان وجود داشته است. با پیشرفت تکنولوژی دزدگیر ماشین نیز رفته رفته پیشرفت کرد و مدل‌های متفاوتی از آن در بازار ارائه شد. امروزه انواع مختلفی از دزدگیر خودرو در بازار وجود دارد. از انواع دزدگیر ماشین می‌توان به دزدگیر ساده، تصویری و استارت زن اشاره کرد. امروزه افراد زیادی برای تامین امنیت خودروی خود از دزدگیر تصویری استفاده می‌کنند. بعد از پیشرفته شدن دزدگیرهای ماشین، دستگاه دیگری به نام ردیاب خودرو در بازار عرضه شد که با استقبال عموم مردم مواجه شد. شاید شما نیز با این سوال مواجه شوید که برای افزایش امنیت خودرو کدام بهتر است ردیاب یا دزدگیر تصویری؟ با ما همراه باشید تا باهم به مقایسه ردیاب و دزدگیر ماشین بپردازیم.

کدام را ترجیح می دهید، ردیاب یا دزدگیر تصویری؟

اول از همه لازم است بگوییم که دزدگیر ماشین یک سیستم باز دارنده است. در واقع دزدگیر بدین منظور روی خودرو نصب می‌شود تا کار سارقین را سخت‌تر کند و از سرقت جلوگیری نماید. امروزه سارقین، حرفه‌ای‌تر از قبل شده‌اند، گویی که با پیشرفت تکنولوژی آن‌ها نیز آپدیت می‌شوند. بنابراین نمی‌توان گفت که دزدگیر می‌تواند بطور کامل مانع از سرقت خودرو شود چراکه سارقان حرفه‌ای براحتی قادر به غیرفعال کردن آن هستند.

بعد از به سرقت رفتن خودرو چه دزدگیر ساده و چه دزدگیر ماشین تصویری داشته باشید، دیگر فایده‌ای ندارد و عملا آین دستگاه‌ها برای شما کارایی نخواهد داشت. در این هنگام اهمیت ردیاب خودرو حس می‌شود. در واقع می‌توان اینگونه گفت که دزدگیر و ردیاب مکمل یکدیگر هستند. به عبارتی دزدگیر تا قبل از سرقت مفید و کاربردی است و ردیاب بعد از سرقت کارایی دارد. برای اینکه در زمینه خرید ردیاب یا دزدگیر تصویری شما را راهنمایی کنیم، به بررسی جداگانه هر کدام از این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

دزدگیر بهتر است یا ردیاب؟

امکانات دزدگیر ساده

دزدگیر ساده قدیمی‌ترین نوع دزدگیر می‌باشد که از گذشته تاکنون مورد استفاده مردم بوده است. این نوع دزدگیر دارای قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به دزدگیرهای تصویری و استارتر هستند. تقریبا تمامی شما با عملکرد این نوع دزدگیر آشنایی دارید. بعد از نصب دزدگیر ساده در صورتی که سارق اقدام به باز کردن درب خودرو کند یا ضربه‌ای به خودرو بزند، آژیر دزدگیر به صدا در می‌آید. اگر از خودروی خود فاصله داشته باشید که اصلا صدای آژیر را نخواهید شنید و سارق نیز بعد از مدت کوتاهی آژیر را هم غیر فعال می‌کند. در واقع نصب دزدگیر ساده صرفا به منظور سخت‌تر کردن کار سارق و زمان‌بر شدن سرقت صورت می‌گیرد.

دزدگیرهای ساده به دزدگیرهای یک طرفه نیز معروف هستند. یک طرفه بودن این دستگاه به این معناست که دزدگیر تنها قادر به دریافت فرمان از ریموت است و قادر به ارسال پیام به ریموت نیست. با استفاده از ریموت دزدگیرهای ساده تنها می‌توانید قفل درب‌های خودرو را باز یا بسته نمایید. اگر درب خودرو باز شود شما از طریق ریموت هیچ پیامی دریافت نخواهید کرد و تنها از صدای آژیر متوجه خواهید شد.

دزدگیر ساده بهتر است یا ردیاب

امکانات دزدگیر تصویری

دزدگیر تصویری امروزه یکی از پرطرفدارترین دزدگیرها است. یکی از دلایل محبوبیت این نوع دزدگیر، ریموت آن می‌باشد. ریموت دزدگیرهای تصویری دارای یک صفحه نمایشگر است و نسبت به ریموت دزدگیرهای ساده ظاهری زیباتر دارند. دزدگیر ماشین تصویری نسبت به دزدگیر ساده قیمت بالاتری دارد و به دزدگیرهای دو طرفه معروف هستند. بدین معنا که این مدل دزدگیر علاوه بر دریافت فرمان از ریموت، قادر به ارسال پیام به ریموت نیز می‌باشد.

هنگامی که ضربه‌ای به خودرو وارد شود و یا درب خودرو باز شود، علاوه بر به صدا درآمدن آژیر دزدگیر، ریموت نیز زنگ می خورد و اعلام هشدار می‌کند. در واقع شما حتی اگر از خودرو دور باشید و صدای آژیر را متوجه نشوید، از طریق ویبره و زنگ ریموت مطلع خواهید شد. معمولا روی نمایشگر ریموت دزگیرهای تصویری، تصویر یک خودرو مشاهده می‌شود که در صورت باز بودن درب خودرو یا صندوق یا کاپوت، درب خودروی نمایش داده شده روی ریموت نیز باز می‌شود. اینگونه شما متوجه می‌شوید که آیا اعلام هشدار ریموت به خاطر باز شدن درب خودرو بوده است یا به دلیل پریدن یک گربه روی ماشن!

دزدگیر ماشین تصویری بهتر است یا ردیاب

امکانات ردیاب خودرو

یکی از بهترین و امنیتی‌ترین لوازم جانبی خودرو، ردیاب است. ردیاب دستگاهی است که هم در هنگام سرقت خودرو و هم بعد از به سرقت رفتن خودرو می‌تواند بسیار کارآمد باشد. با خرید و نصب ردیاب خودرو می‌توانید از موقعیت مکانی خودروی خود به صورت لحظه‌ای آگاه شوید. ردیاب خودرو دارای یک نرم افزار است که شما از طریق این نرم افزار قادر به خاموش کردن خودرو از راه دور می‌باشید. در واقع با استفاده از قابلیت قطع برق خودرو، برق ماشین را قطع می‌کنید و بعد از قطع شدن برق، خودرو خاموش می‌شود و دیگر روشن نخواهد شد. این یکی از قابلیت‌های جذاب ردیاب خودرو است که البته در همه‌ی مدل‌های آن وجود ندارد.

یکی دیگر از امکانات ردیاب، سیستم هشدار دهنده باز شدن درب خودرو است. در صورتی که درب خودرو باز شود و یا خودرو روشن شود، نوتیفیکیشن باز شدن درب یا روشن شدن خودرو برای شما ارسال می‌شود و از این طریق متوجه سرقت خودرو خواهید شد. حتی اگر باز هم نتوانستید مانع از سرقت شوید و خودروی شما به سرقت رفت، می‌توانید از موقعیت لحظه‌ای خودروی خود آگاه شوید. همچنین می‌توانید با استفاده شنود، صداهای داخل کابین را بشنوید.

دزدگیر ماشین بهتر است یا ردیاب

تا اینجا با امکانات و قابلیت‌های دزدگیر ساده، تصویری و ردیاب به صورت جداگانه آشنا شدیم. لازم است بگوییم که ردیاب و دزدگیر مکمل یکدیگر می‌باشند. پس اگر به دنبال افزایش امنیت خودروی خود هستید، بهتر است هم دزدگیر تصویری و هم ردیاب تهیه کنید. البته برخی به دلیل هزینه بالا قادر به خرید ردیاب و دزدگیر تصویری با هم نیستند. اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که نمی‌توانید هزینه بالایی برای خرید ردیاب و دزدگیر تصویری پرداخت کنید، بهتر است یک ردیاب با یک دزدگیر ساده تهیه کنید.

البته با این وجود، برخی اولویت خود را دزدگیر تصویری قرار می‌دهند اما لازم است بگوییم که ردیاب خودرو از لحاظ امنیتی در رده بالاتری قرار دارد. پیشنهاد ما به شما برای تامین امنیت خودرو در وهله اول ردیاب و دزدگیر تصویری است و در وهله دوم ردیاب و دزدگیر ساده! بازهم این شما هستید که تشخیص می‌دهید که کدامیک از این دستگاه‌ها می‌تواند برایتان مفیدتر باشد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به زبانی ساده درباره اینکه دزدگیر تصویری بهتر است یا ردیاب، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم و شما را با ویژگی‌ها و امکانات هر کدام آشنا کنیم. چنانچه با توضیحات بالا بازهم بین خرید دزدگیر تصویری یا ردیاب دچار سردرگمی هستید و قصد دارید یکی از آن‌ها را خریداری کنید، توصیه می‌کنیم که یک ردیاب با قابلیت‌های بالا خریداری کنید. اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر دارید، حتما با کارشناسان ما در اینصب تماس بگیرید تا به شما در این زمینه کمک کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟