مطمئن ترین راهنمای خرید دزدگیر اماکن | اینصب
x
X

مطمئن ترین راهنمای خرید دزدگیر اماکن

امروزه تامین امنیت ادارات، منازل مسکونی، فروشگاه‌ها، اماکن دولتی و غیردولتی، مسئله مهمی است. در نتیجه عموم مردم به آن اهمیت می‌دهند. همچنین در پی یافتن راهی مطمئن و قابل اطمینان برای این امر می‌باشند. به همین خاطر راهنمای خرید دزدگیر اماکن به شما در جهت رفع این موضوع کمک می‌کند. خرید دزدگیر اماکن مرسوم ترین راه برای حفظ امنیت محیط‌های مختلف است و دانستن انواع آن و بهترین نوع دزدگیر اماکن برای خیلی از ما مهم است. با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از دزدگیرها ساخته شده‌اند که هر کدام برای محیط‌های خاصی کارایی دارند.

دزدگیر اماکن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم دزدگیر اماکن یکی از راه‌های مرسوم در تامین امنیت محیط‌های مختلف در مقابل سرقت می‌باشد. استفاده از دزدگیر اماکن برای جلوگیری از سرقت، همواره دغدغه‌ی بسیاری از افراد به خصوص مغازه داران، صاحبان منازل مسکونی و بعضی از محیط‌های اداری بوده است و ساده ترین نوع دزدگیر که نحوه کارکرد آن به صورت آژیر و ایجاد صدای هشدار دهنده بوده همواره به شکل‌های مختلف در اماکن گوناگون مورد استفاده قرار می‌گرفت و تاکنون نیز با وجود پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن و پیچیده‌تر شدن سیستم دزدگیر اماکن هنوز هم بعضی از آن‌ها استفاده می‌شود.

اما امروزه نصب و وجود دزدگیر در بیشتر محیط‌ها یکی از ضروریات است و تنوع در ساخت و تکنولوژی دزدگیرهای اماکن باعث شده تا استفاده از آن آسانتر و تاثیر آن در جلوگیری از سرقت‌ها دو چندان شود.

راهنمای خرید دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن در طول دوره‌های اخیر تغییرات زیادی داشته و سیستم و مکانیسم آن نسبت به گذشته پیشرفته‌تر شده است. تلاش برای کاهش خطا و افزایش عکس العمل دزدگیرها همواره مورد بررسی بوده‌ است. از این رو انواع دزدگیر اماکن وارد بازار شده و از نظر دارا بودن خطا، نویز یا سیگنال اضافه، طول عمر، زمان عکس العمل نسبت به موقعیت‌های حساس، مقاومت در برابر عوامل طبیعی و .. با یکدیگر متفاوت می‌باشند و بالطبع این موضوع باعث تفاوت قیمت بین دزدگیرهای مختلف نیز می‌گردد.

طبق راهنمای خرید دزدگیر اماکن گردآوری شده تقسیم‌بندی دزدگیر اماکن شامل دو گروه کلی: دزدگیرهای سیمی و بی‌سیم است.

مطالعه بیشتر: 7 مزایای نصب دزدگیر اماکن سیمکارتی

دزدگیر اماکن سیمی

این دزدگیر اماکن جزء نخستین و ساده ترین نوع دزدگیر می باشند. استفاده از آن‌ها در هر محیطی نیازمند سیم کشی و متصل کردن کابل به یک پنل مرکزی است. دزدگیر منزل سیمی، خود نیز دارای انواع گوناگونی هستند. این مدل کارایی‌های خاصی دارند و در مکان‌های مختلفی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ساده‌ترین نوع دزدگیر منازل سیمی به صورت هشدار صوتی و آژیر کار می‌کند به این صورت که هر گونه حرکت در محل مورد نظر توسط حسگرهای دزدگیر احساس شده و از طریق سیم‌ها به سیستم مرکزی ارسال شده و بوق هشدار به صدا در می‌آید. در نوع دیگری از دزدگیرهای سیمی علاوه بر آژیر هشدار، سیستم دزدگیر به یک تلفن ثابت و یا یک سیم کارت متصل شده و با ارسال پیام یا اخطار صوتی به افراد هشدار می دهد.

 

راهنمای خرید دزدگیر اماکن؛ دزدگیر بی سیم

این نوع دزدگیرها امروزه با گسترش اینترنت، بسیار رواج یافته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. دزدگیرهایی که به صورت بی سیم و اتصال به اینترنت کار می‌کنند در مقایسه با دزدگیرهایی که دارای سیم هستند از امنیت بیشتری برخوردار می‌باشند. در دزدگیرهای دارای سیم این احتمال وجود دارد که سارقان، کابل یا سیم اتصال دزدگیر را قطع کنند و به راحتی آن را از کار بیندازند از طرفی نصب دزدگیرهای اماکن سیمی کار دشوارتری است و سیستم آن بیشتر مواقع در دید عموم قرار دارد.

مزایا و معایب دزدگیرهای بی سیم

دزدگیرهای بدون سیم علاوه بر نصب آسان‌تر، می‌توانند به گونه‌ای نصب شوند که کمتر در معرض دید قرار داشته باشند. اما مشکل اساسی این دزدگیرها خطاها و پالس‌های اشتباه آن نسبت به دزدگیرهای سیمی است. این مشکل در اکثر دزدگیرهای جدید تا حدودی برطرف شده است. همچنین این نوع از دزدگیر اماکن نیاز به سرویس و تعمیر و نگهداری مداوم دارد. چرا که ممکن است در اثر تجمع افراد زیاد در آن محیط، باتری دزدگیر ضعیف شده‌ باشد.

نحوه کارکرد دزدگیرهای بی سیم به این صورت است که در صورت مشاهده حرکت، سیستم دزدگیر از طریق اتصال به وای فای، سیگنال‌هایی را ارسال می‌کند. از این طریق موقعیت یا خطر احتمالی را گزارش می‌دهد.

 

راهنمای خرید دزدگیر اماکن و نصب آن

برای خرید و نصب سیستم دزدگیر اماکن لازم است دراین زمینه کسب اطلاعات کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید. بهترین خرید، زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما نیاز خود را بررسی نموده و بدانید برای رفع آن به چه چیز نیاز دارید. بهتر است سیستمی خریداری کنید که نیازهای شما را رفع نماید. در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که لازم است در هنگام خرید دزدگیر اماکن به آن‌ها توجه کنید.

 

دستگاه مرکزی مجهز به تلفن کننده

برخی از سیستم های دزدگیر اماکن مجهز به تلفن کننده می‌باشند. همان طور که دربالاتر توضیح داده شد دستگاه مرکزی درمواقع مشکوک از طریق تلفن کننده قادر به تماس گرفتن خواهد بود. درصورتی که سیستم دزدگیر اماکن، تلفن کننده نداشته باشد از طریق صدای آژیر اطلاع رسانی می‌کند. درواقع اگر همسایگان شما به صدای آژیر اهمیتی ندهند، سرقت از منزل شما، به راحتی انجام خواهد شد. هم چنین اگر شما قصد نصب سیستم دزدگیر اماکن برای خانه‌ای ویلایی داشته باشید که اطراف آن خلوت است و تردد و رفت و آمدی وجود ندارد صدای آژیر به گوش هیچکس نخواهد رسید. پس بهتر است برای امنیت بیشتر منزل خود از سیستم‌های دزدگیر اماکن مجهز به تلفن کننده استفاده نمایید.

البته توجه کنید که نوع تلفن کننده نیز در خرید دزدگیر اماکن اهمیت دارد. برخی از تلفن کننده‌ها، سیمکارتی و برخی با خط ثابت می‌باشند. تلفن کننده‌های خط ثابت در صورت قطعی خط تلفن از کار می‌افتند اما تلفن کننده سیمکارتی نیازی به خط تلفن ثابت ندارد و با یک سیمکارت فعال می‌شود.

 

تلفن کننده دزدگیر اماکن

 

برند و گارانتی در راهنمای خرید دزدگیر اماکن

لازم است درهنگام خرید سیستم دزدگیر اماکن به برند آن توجه کنید و دزدگیر اماکنی با برند معتبر خریداری کنید در راهنمای خرید دزدگیر اماکن این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است. برند دزدگیر اماکن در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. درواقع سیستم‌های دزدگیر اماکن برند‌های معتبر دارای قیمت بالاتری می‌باشند. از جمله برندهای معتبر دزدگیر اماکن می‌توان به فایروال و گپ اشاره نمود. مورد دیگری که لازم است در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید گارانتی می‌باشد. درصورت بروز مشکل در سیستم دزدگیر اماکن گارانتی دستگاه می تواند بسیار کارساز باشد.

نوع سنسور یا چشمی

لازم است قبل از خرید دزدگیر اماکن، ابتدا نیاز خود را شناسایی کنید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. سنسورها دارای انواع مختلفی می باشند که لازم است مناسب ترین آن را خریداری کنید. از انواع سنسور دزدگیر اماکن می توان به سنسور خطی اشاره نمود که خطی فرضی ایجاد می کند تا در صورت رد شدن شخص یا شیئی به دستگاه مرکزی سیگنال ارسال کند.

 

سنسور خطی دزدگیر اماکن

 

سخن پایانی

در این مقاله راهنمای خرید دزدگیر اماکن را برایتان بازگو کردیم، آیا قصد دارید تا یک دزدگیر برای منزل خود تهیه کنید و از دستبرد سارقان به منزلتان جلوگیری کنید؟ برای خرید یک دزدگیر منزل مناسب قطعا اولین چیزی که مطرح می‌شود میزان هزینه‌ای است که برای تهیه سیستم امنیتی منزلتان در نظر گرفته‌اید. هر چقدر دزدگیر گران قیمت‌تر و جدیدتری تهیه کنید کارکرد و نتیجه بهتری خواهید گرفت. اما ممکن است خرید دزدگیر منزل ارزان قیمت‌تر و ساده‌تر نیز برای یک منزل مسکونی تا حدودی کارگشا باشد.

برای دیدن انواع این محصول می‌توانید به فروشگاه سیستم‌های حفاظتی سایت اینصب بروید. اطلاعات و مشخصات فنی هر محصول در صفحه آن محصول نوشته شده است و با مطالعه دقیق می‌توانید دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و با داشتن هر گونه سوالی و یا مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان فروشگاه اینصب تماس بگیرید.

امکانات فروشگاه اینصب
  • دارای تنوع بسیار بالا در ارائه محصولات ارائه بهترین کیفیت با کمترین قیمت
  • تضمین کیفیت
  • گارانتی
  • امکان خرید اینترنتی
  • امکان پرداخت هزینه درب منزل در تهران
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟