استفاده از چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟ | اینصب
x
X

استفاده از چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟

اولین اقدامی که بعد از تحویل گرفتن خودرو انجام می‌دهید، چیست؟ اگر زیبایی و سلامتی خودرو برای شما اهمیت زیادی داشته باشد به احتمال زیاد اولین اقدام شما، نصب روکش صندلی است. روکش صندلی علاوه بر زیبایی، طول عمر بالای صندلی‌های اصلی خودرو شما را نیز تضمین می‌کند. اما برای خرید روکش صندلی چه جنسی بخریم؟ تولیدکنندگان برای ساخت روکش صندلی از متریال مختلف مانند چرم، پارچه و ترکیبی از چرم و پارچه استفاده می‌کنند. اگر انتخاب شما روکش صندلی پارچه‌‌ای است، دانستن پاسخ سوال چه جنس پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟ الزامی است.

برای یافتن پاسخ سوال چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. ما انواع پارچه‌هایی که از آن‌ها برای تولید روکش صندلی استفاده می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم و بهترین گزینه خرید را به شما معرفی خواهیم کرد.

چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟

چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟

اگر انتخاب شما روکش صندلی چرم است، تکلیف مشخص است. بهتر است به سراغ چرم‌های طبیعی بروید که بافت نرمی دارند. انتخاب جایی سخت می‌شود که شما تصمیم به خرید روکش صندلی پارچه‌ای را داشته باشید. در بازار روکش‌ صندلی‌های ساخته شده از متریال مختلف مانند جین، مخمل، ژاکارد و .. وجود دارد که همین موضوع انتخاب روکش صندلی پارچه‌ای را سخت کرده است. در ادامه با بررسی انواع پارچه‌های مختلف به شما خواهیم گفت که چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟

بیشتر بدانید: ویژگی های یک روکش صندلی خوب چیست؟

چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟ مخمل یا ژاکارد؟

استفاده از پارچه مخمل برای روکش صندلی بسیار مرسوم است. روکش صندلی‌های ساخته شده از مخمل بسیار شبیه به صندلی‌های اصلی خودرو هستند و برای افرادی که میل چندانی به نصب روکش صندلی ندارند، یک گزینه خرید عالی به شمار می‌روند. از مهمترین مزایای روکش صندلی مخمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. روکش صندلی‌های مخمل بسیار زیبا هستند و می‌توانند، تمامی سلیقه‌ها را راضی نگه دارد.
  2. مخمل یک پارچه بسیار لطیف است که به هیچ عنوان پوست آزار نمی‌دهد.
  3. پاچه مخمل در برابر ساییدگی، پارگی و .. مقاومت بسیار بالایی دارد. استفاده از مخمل برای روکش صندلی تضمین کننده طول عمر بالای روکش است.
  4. تنوع رنگ روکش صندلی‌های مخمل بسیار زیاد است.

در بالا با مهمترین مزایای روکش صندلی مخمل آشنا شدید، اما عیب روکش صندلی مخمل چیست؟ تنها ایرادی که می‌توان به این روکش صندلی‌ها وارد کرد، ضد آب نبودن آن است. یکی دیگر از متریالی که در ساخت روکش صندلی از آن بسیار استفاده می‌شود، ژاکارد است. ژاکارد ظاهری بسیار شبیه به مخمل دارد. مهمترین ویژگی‌های روکش صندلی ژاکارد عبارتند از:

  1. این پارچه مقاومت بسیار بالایی در برابر چوب شدن دارد.
  2. دوام و ثبات رنگ روکش صندلی‌های ژاکارد بسیار بالا است.
  3. ژاکارد انعطاف‌پذیری و قابلیت کشسانی بالایی دارد.
  4. تنوع طراحی و رنگ روکش صندلی‌های ساخته شده از متریال ژاکارد بسیار بالا است و دست شما در انتخاب باز است.

این پارچه نیز مانند مخمل در برابر آب مقاومت نیست و این مهمترین ایرادی است که می‌توان به روکش صندلی‌های ژاکارد وارد کرد. با توجه به مزایا و معایب این روکش صندلی می‌توان در پاسخ به این سوال که چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟ جواب شما مخمل است؟ ژاکارد؟ یا هیچ کدام؟

 روکش صندلی‌های ساخته شده از پارچه بوم

اگر صاحب یک وسیله نقلیه عمومی یا ماشین سنگین هستید، بهترین پارچه برای روکش صندلی‌های شما بوم است. این روکش صندلی بافت بسیار خشن و مقاومی دارد. این بافت خشن سبب شده است تا روکش صندلی‌های ساخته شده از بوم در برابر ضربه و آب مقاوم باشند. به دلیل بافت زبر این روکش صندلی، استفاده از آن برای اتوموبیل‌های شخصی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. البته اگر می‌خواهید کسی سوار ماشین شما نشود، می‌توانید از این روکش صندلی در خودروی شخصی خود استفاده کنید (دیگ لزومی نداره برای نمک به کشورهای دیگ متکی باشیم، چون یک منبع تمام نشدنی نمک (نویسنده) برای خودمون پیدا کردیم)!.

از بین پارچه نئوپرن، جین و مش چه پارچه ای مناسب است؟

اگر پاسخ سوال چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟ دریافت نکرده‌اید نگران نباشید چرا که در ادامه شما را با سه پارچه نئوپرن، جین و مش آشنا خواهیم کرد. روکش‌ صندلی‌های ساخته شده از این پارچه‌های بسیار با کیفیت هستند و همیشه مورد توجه بازار بوده‌اند.

نئوپرن: نئوپرن پارچه‌ای است که 98 درصد آن از پلاستیک ساخته شده است و حدس زدن این موضوع که کاملا ضد آب باشد، کار سختی نیست. نئوپرن در واقع همان پارچه‌ای است که از آن برای ساخت لباس‌های غواصی، موج سواران و .. استفاده می‌شود. نئوپرن در کنار ضد آب بودن، مزایای دیگری مانند زیبایی، رنگ ثابت و دوام بسیار بالایی دارد. تمامی این موارد سبب شده است تا این پارچه به یکی از مناسب‌ترین پارچه‌ها برای روکش صندلی تبدیل شود.

جین: پارچه جین را همه ما با شلوارهای باکیفیت و زیبا به یاد داریم. طبیعی است که روکش صندلی‌های ساخته شده از جنس جین نیز از کیفیت، زیبایی و دوام بالایی برخوردار باشند. در سال‌های اخیر روکش صندلی‌های جین به واسطه ظاهر اسپرت، طول عمر بسیار بالا و قیمت مناسبی که دارند به شدت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته‌اند.

مش: اگر ساکن شهرهای گرمسیری کشور هستید، بهترین جنس پارچه برای روکش صندلی شما مش است. مش دارای طراحی به‌صورت مشبک است، این طراحی سبب می‌شود تا هوا در صندلی به خوبی در جریان داشته باشد. جریان هوای کافی مانع از بو گرفتن روکش صندلی و همچنین تعریق شما در هنگام نشستن بر روی صندلی می‌شود. از ویژگی‌های مهم این روکش صندلی می‌توان به زیبایی، قیمت مناسب و طول عمر بالا اشاره کرد.

روکش صندلی 4 عنصر و خز اکریلیک

روکش صندلی خودرو

با معرفی این دو روکش صندلی می‌توان گفت که تمام پارچه‌هایی که برای ساخت روکش صندلی از آن‌ها استفاده می‌شود را بررسی کرده‌ایم. امیدواریم که بعد از خواندن توضیحات این بخش پاسخ سوال چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟ را دریافت کرده باشید.

4 عنصر: اگر به دنبال خرید یک روکش صندلی پارچه‌ای بسیار شیک و لوکس هستید، بهترین گزینه‌ برای شما 4 عنصر است. این پارچه به شکل بسیار خاص ساخته شده است، در هنگام لمس کردن آن نرمی آن را احساس خواهید کرد. 4 عنصر کاملا ضد آب است و از نظر دوام و زیبایی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. اگر برای خرید روکش صندلی تنها کیفیت و زیبایی مد نظر شما است و محدودیت بودجه‌ای برای شما وجود ندارد به نظر می‌رسد، بهترین گزینه خرید برای شما روکش صندلی لوکس و جذاب 4 عنصر است.

خز آکریلیک: خز اکریلیک یک پارچه مصنوعی است که شباهت بسیار زیادی به پوست گوسفند دارد. می‌توان گفت که این پارچه نسخه ارزان قیمتی از پوست گوسفند است. این پارچه شباهت‌های ظاهری بسیار زیادی به چرم گوسفند دارد اما انتظاراتی مانند تنظیم دما و دوام بسیار بالا که در چرم گوسفندی وجود دارد را نمی‌توان از این پارچه مصنوعی انتظار داشت. قیمت این پارچه تنها یک سوم قیمت چرم گوسفندی است. اگر برای استفاده از این نوع روکش صندلی اصرار دارید به شما توصیه می‌کنیم که از آن برای روکش صندلی عقب استفاده کنید؛ البته به شرطی که از صندلی عقب زیاد استفاده نمی‌کنید.

سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص انواع پارچه‌هایی که روکش صندلی‌های پارچه‌ای از آن‌ها ساخته می‌شوند، صحبت کردیم. ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا به شما در پیدا کردن یک پاسخ مناسب چه پارچه ای برای روکش صندلی مناسب است؟ کمک کنیم. امیدواریم که بعد از خواندن این مقاله به راحتی بتوانید به راحتی پارچه متناسب با نیازهای خود را تشخیص دهید و روکش صندلی خود را خریداری کنید.

برای خرید انواع روکش صندلی پارچه‌ای می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اینصب مراجعه کنید. این فروشگاه یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور در زمینه فروش لوازم جانبی خودرو به ویژه روکش صندلی است. در این فروشگاه می‌توانید انواع روکش صندلی را کمترین قیمت بازار پیدا کنید. البته قیمت پایین‌تر تنها مزیت خرید از اینصب نیست. خرید از این مجموعه مزایای دیگری مانند تضمین کیفیت، ارسال اکسپرس، ضمانت نامه 12 ماه، پشتیبانی فعال و .. نیز دارد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟