دزدگیر خودرو | چه نوع سیستم دزدگیری برای خودرو خود باید در نظر بگیرید؟ | دزدگیر ماشین
x
X

چه نوع سیستم دزدگیری برای خودرو خود باید در نظر بگیرید

به طور طبیعی، شما می‌خواهید مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما تا آن‌جا که ممکن است ایمن شده است. چه در زمانی که خیابان مقابل خانه شما باشد، چه در حالی که در محل کار خود هستید یا در جای دیگر در پارکینگ است. با این‌حال، با توجه به نرخ بالای سرقت خودرو امروزه، خطر سرقت برای وسایل نقلیه شما بسیار بالا است. داشتن دزدگیر با کیفیت خودرو کمک می‌کند تا کمی امنیت بیشتری داشته باشد. البته در حال حاضر انواع مختلفی از زنگ اتومبیل در بازار وجود دارد که باید بدانید کدام را تهیه کنید. تا هم بابت کیفیت مطمئن باشید و هم‌قیمت مناسبی داشته باشد.

سیستم‌های دزدگیر خودرو با صدا و قابل شنیدن

این سیستم‌های هشدار اغلب هنگام خرید وسیله نقلیه جدید یا حتی هنگام تهیه وسیله نقلیه دست‌دوم از دو سال گذشته، از قبل روی آن نصب می‌شوند. این نوع آلارم‌ها سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند که هم خوب است و هم بد.

قسمت خوب این است که اکثر مردم نحوه استفاده از آن‌ها را می‌دانند. این مدل از دزدگیرها سیستم ساده‌ای دارند. وقتی کسی سعی کند به ماشین وارد شود، زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و گاهی اوقات چراغ‌ها چشمک می‌زنند. با این‌حال، یکی از اشکالات این سیستم این است که به دلیل اینکه اکثر مردم در طول سال‌های گذشته زنگ هشدارهای دروغین زیادی را شنیده‌اند نسبت به این صدا عکس‌العملی ندارند.

البته هنوز هم‌صدای این دزدگیرها سارقان را می‌رساند.

 

سیستم‌های دزدگیر خودرو با صدا و قابل شنیدن

.

سیستم‌های دزدگیر بی‌صدا

گزینه دیگری که باید در نظر گرفت، هشدار بی‌صدای دزدگیر خودرو است. در این مدل از سیستم‌ها دزدان صدای آژیر را نمی‌شنوند با این حال، مالک از ورود به‌وسیله مطلع خواهد شد. هشدارهای بی‌صدا همیشه یک راه‌حل نیستند که همه از استفاده راحت آن لذت ببرند. زیرا گاهی افراد صدایی که می‌تواند یک دزد را بترساند ترجیح می‌دهند.

دزدگیر خودرو ثابت و بی‌حرکت

نوع دیگری از سیستم هشدار که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اجازه نمی‌دهد. تا وسیله نقلیه شروع به کار کند، مگر اینکه سوئیچ نزدیک ماشین باشند. این امر گاهی اوقات می‌تواند سارقان را قبل از شروع به سرقت وسیله نقلیه متوقف کند.

با این‌حال، سارقان امروز از آنچه تصور می‌کنید، پیشرفته‌ترند. اگرچه همه سارقان اتومبیل از امکانات و فناوری برخوردار نیستند، برخی از آن‌ها برای دسترسی به‌وسیله نقلیه شما از کلیدهای شبیه‌سازی‌شده استفاده می‌کنند. این ماشین را فریب می‌دهد و فکر می‌کند سوئیچ در نزدیکی درب خودرو است. سارق می‌تواند با استفاده از کلیدهای شبیه‌سازی‌شده به‌راحتی وارد ماشین شما شده و از آنجا دور شود.

سیستم‌های دزدگیر ماشین غیرفعال و فعال

این مسئله به‌سادگی به نحوه فعال و غیرفعال شدن هشدارها اشاره دارد. با خاموش بودن ماشین و قفل شدن درها، اتومبیل با زنگ خطر غیرفعال به طور خودکار زنگ هشدار را فعال می‌کند. در این حالت راننده برای غیرفعال‌کردن دزدگیر مجبور است قفل درها را باز کند.

 

سیستم‌های دزدگیر ماشین غیرفعال و فعال

.

برای فعال و غیرفعال‌کردن دزدگیر ماشین، باید با یک دزدگیر فعال، دکمه‌ای را که اغلب روی دکمه کلید قرار دارد فشار دهید. اگر هشدار فعال دارید، باید هر زمان که وسیله نقلیه خود را ترک می‌کنید، نسبت به تنظیم زنگ هشدار کاملاً آگاه باشید. اگر این کار را نکنید، هرکسی بدون دزدگیر خودرو می‌تواند درها را باز کند و وارد خودرو شود.

سیستم‌های ردیابی خودرو GPS

علاوه بر هشدارهای معمول دزدپیر خودرو، امروزه بسیاری از افراد ردیاب‌هایی را که از سیستم موقعیت‌یابی جهانی استفاده می‌کنند، در نظر می‌گیرند. ردیاب‌ها امکان مکان‌یابی وسیله نقلیه شما در زمان را بدون توجه به مکانی که ممکن است در جهان باشد فراهم می‌کند. این مسئله می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت سرقت، سریع‌تر وسیله نقلیه خود را بیابید.

با برخی از گزینه‌های موجود در بازار، مانند CarLock ، نیز می‌توانید هشدارهایی را دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر ارتعاشات غیرمعمولی اطراف اتومبیل ایجاد شود، شما صدای هشدار را دریافت خواهید کرد. اگر موتور روشن شود یا وسیله نقلیه بدون حرکت کند، همچنین بازهم هشدار را خواهید شنید.

بیش از یک گزینه را برای سیستم امنیتی وسیله نقلیه خود انتخاب کنید

پیش از این، اشاره کردیم که شاید بخواهید چندین روش امنیتی را علاوه بر دزدگیر خودرو به‌وسیله نقلیه خود اضافه کنید. به عنوان مثال، داشتن زنگ هشدار قابل شنیدن یا زنگ ایم وب لای زر همراه با ردیاب GPS، محیط امن‌تری را برای اتومبیل شما فراهم می‌کند. حتی اگر یک سارق از زنگ هشدار قابل شنیدن اتومبیل عبور کند. شما هنوز می‌دانید که چه زمانی وسیله نقلیه راه‌اندازی شده و حرکت می‌کند، و می‌توانید مکان را ردیابی کنید. این امر می‌تواند بازیابی و یافتن وسیله نقلیه را سریع‌تر و آسان‌تر کند.

 

یک گزینه را برای سیستم امنیتی وسیله نقلیه

.

شما همچنین باید برخی از روش‌های اساسی امنیتی دیگر را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، امنیت محلی که اتومبیل خود را پارک می‌کنید در نظر داشته باشید. در زیر چراغ و نزدیک به ادارات و پارک‌هایی که دوربین مداربسته دارند پارک کنید. بیرون از خانه خود یک دوربین امنیتی تنظیم کنید تا سارقان را بیش از پیش کنترل کنید. وقت بگذارید و به برخی از گزینه‌های مختلف موجود نگاه کنید. CarLock، همراه با سایر روش‌های امنیتی، مانند زنگ خطر دیگر خودرو، می تواند به کاهش خطر سرقت وسیله نقلیه شما کمک کند.

کلام آخر

اتتخاب صحیح دزدگیر و سیستم هشدار برای خودرو شخصی از گزینه‌های مهم است. چرا که با این کار با خیالی آسوده می‌توانید اتومبیل خود را در گوشه‌ای از خیابان پارک کنید. تا با خیالی آسوده برای خرید به فروشگاه بروید. ما در این مقاله شما را با انواع سیستم‌های امنیتی آشنا کردیم. همچنان اگر می‌خواهید از نکات بیشتری در خصوص سیستم‌های امنیتی خودرو آگاه شوید مشاورین ما آماده ارائه راهکار به شما عزیزان می‌باشند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟