چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟ | اینصب
x
X

چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟

روکش صندلی یکی از مهمترین تزئیناتی است که در داخل خودرو از آن استفاده می‌شود. زیبایی داخل کابین شما تا حدود زیادی از رنگ روکش صندلی شما تاثیر می‌پذیرد. در بازار، روکش صندلی‌‌ های مختلف در طرح و رنگ‌های مختلف وجود دارند اما چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟ برای انتخاب رنگ روکش صندلی شما باید به موارد بسیار زیادی توجه داشته باشید. در این مقاله از اینصب قصد داریم تا به‌طور کامل در خصوص نحوه انتخاب رنگ برای روکش صندلی صحبت کنیم و شما را در این خرید و انتخاب مهم یاری کنیم.

چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟

چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟

شاید فکر کنید که انتخاب رنگ روکش صندلی کار راحتی است و این همه نیاز به توضیح و تفسیر ندارد. اما بهتر است بدانید که این انتخاب به هیچ عنوان کار راحتی نیست. در انجام این مهم موارد و عوامل بسیار زیادی تاثیر گذار هستند که در ادامه یک به یک آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا شما به‌طور کامل بتوانید بهترین رنگ روکش صندلی را برای خودروی خود تهیه کنید.

بیشتر بدانید: بهترین روکش صندلی را از کجا بخرم؟

انتخاب رنگ روکش صندلی بر اساس کمربند ایمنی

بهتر است بدانید که مهمترین فاکتور و مبنای اصلی برای تعیین رنگ روکش صندلی، رنگ کمربند ایمنی خودرو است، می‌خواهید بدانید چرا؟ احتمالا بعد از خواندن این جمله می‌گویید: چه ربطی به کمربند داره؟ پس رنگ داشبورد، فرمان، کنسول و بقیه چی؟ فقط رنگ کمربند مهمه؟ ولمون کن بابا!. بهتر است بدانید که طراحان خودرو در انتخاب رنگ کمربند ایمنی خودرو تمامی موارد و عناصری که در کابین وجود دارد مانند داشبورد و .. را در نظر می‌گیرند. به همین دلیل است که انتخاب رنگ روکش صندلی باید بر اساس رنگ کمربند ایمنی باشد.

شما هم می‌توانید از روکش صندلی‌هایی استفاده کنید که رنگ آن‌ها شبیه به رنگ کمربند ایمنی است و هم می‌توانید از رنگ‌های متضاد با رنگ کمربند ایمنی استفاده کنید. اگر تضاد رنگ‌ها را دوست دارید، باید بدانید که این موضوع کمی حساس است و نیاز به دقت بیشتری دارد. بهتر است کمی در خصوص رنگ‌های متضاد مطالعه کنید تا آن‌ها را به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار دهید. از تضاد رنگ‌های جذاب می‌توان به ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز، سفید و مشکی و.. اشاره کرد. این تضاد رنگ‌ها طرفدارهای بسیار زیادی دارند و افراد بسیار زیادی به سراغ آن‌ها خواهند رفت.

بهترین رنگ روکش صندلی در شرایط آب و هوایی

اگر در یکی از استان‌های گرمسیری ایران پهناور زندگی می‌کنید، بهترین رنگ روکش صندلی برای شما رنگ‌های روشن است. رنگ‌های روشن نور و گرمای خورشید را منعکس می‌کنند و مانع از گرم شدن صندلی و کابین شما خواهد شد؛ درست عکس روکش صندلی‌های تیره رنگ!. استفاده از روکش صندلی‌ها تیره در آب و هوای گرمسیری یک اشتباه کشنده است که رانندگی و نشستن در ماشین را به یک کابوس برای شما تبدیل می‌کند.

دشمن روکش صندلی‌های پارچه‌ای، نور خورشید است، نور خورشید به شدت رنگ روکش صندلی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث رنگ پریدگی آن خواهد شد. روکش صندلی‌های رنگ روشن در برابر آفتاب سوزان جنوب مقاومت بسیار بالایی دارند و دیرتر از روکش صندلی‌های تیره رنگ مستهلک و دچار رنگ پریدگی می‌شوند. پس اگر ساکن یک اقلیم گرمسیر هستید، فکر خرید روکش صندلی‌های رنگ تیره را از سر بیرون کنید و به سراغ رنگ‌های روشن بروید.

بسته به شغل راننده چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟

بله درست دیدید، حتی شغل راننده هم در تعیین رنگ روکش صندلی تاثیر گذار است. اگر از خودروی خود در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید و در طول روز افراد بسیار زیادی سوار ماشین شما خواهند شد، بهترین انتخاب برای شما روکش صندلی‌های رنگ تیره است. روکش صندلی‌های تیره لک و کثیفی را به خوبی مخفی نگه دارند و باعث می‌شود تا خودروی شما همیشه تمیز و مرتب به نظر برسد. یک توصیه برادرانه به راننده‌های تاکسی، افرادی که بچه کوچک دارند یا زیاد از خودروی خود استفاده می‌کنند؛ به هیچ عنوان از روکش صندلی‌های رنگ روشن استفاده نکنید چرا که به سرعت نور از این تصمیم خود پشیمان خواهید شد.

انتخاب رنگ روکش صندلی بر اساس نوع خودرو

انتخاب رنگ روکش صندلی برای خودروهای مدرن (اسپرت) با خودروهای کلاسیک زمین تا آسمان متفاوت است. اگر کلاسیک سوار هستید به هیچ عنوان به سراغ رنگ های شاد، شلوغ و جیغ برای خودروی خود نروید. این رنگ‌ها به هیچ عنوان برای خودروی کلاسیکی که شما دارید مناسب نیستند. برای خودروهای کلاسیک خود می‌توانید از رنگ‌های تیره و سنگین استفاده کنید که هارمونی رنگ در ماشین کلاسیک شما حفظ شود. استفاده از رنگ‌های شاد و جیغ بیشتر مناسب خودروهای اسپرت و جوانان است. این رنگ‌ها به جذابیت‌های خودروی اسپرت به شدت اضافه خواهد کرد.

بهترین رنگ روکش صندلی بسته به رنگ بدنه

بهترین رنگ روکش صندلی

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در انتخاب رنگ روکش صندلی موثر باشد، رنگ بدنه خودرو است. برای اینکه بدانید برای هر رنگ بدنه‌ای چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟ موارد زیر را با دقت مطالعه کنید.

  1. اگر خودروی سفید رنگ دارید، بهترین رنگ روکش صندلی برای شما می‌تواند ترکیب رنگ‌های روشن با سیاه باشد. البته در برخی از مواقع ترکیب دو رنگ قرمز با سفید نیز می‌توانید، چشم‌نواز باشد.
  2. رنگ مشکی این خاصیت را دارد تا گرما را به خود جذب کند. استفاده از روکش صندلی‌های رنگ تیره این جذب گرما را می‌تواند تشدید کند. برای خودروهای مشکی بهترین گزینه استفاده از یک روکش رنگ روشن است تا از میزان جذب گرما و گرم شدن خودرو جلوگیری کند. البته ترکیب رنگ مشکی و قرمز همیشه محبوب و پرطرفدار بوده است.
  3. اگر خودروی شما قرمز رنگ است، بهترین رنگ برای روکش صندلی‌های شما مشکی است. ترکیب رنگ مشکی و قرمز بسیار جذاب است و کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که این ترکیب را دوست نداشته باشد. می‌توانید به رنگ بژ و قرمز نیز فکر کنید چرا که این رنگ‌ها فضای ماشین شما را بزرگتر نشان می‌دهند.

انتخاب رنگ بر اساس جنس روکش صندلی

روکش صندلی‌های پارچه‌ای تنوع رنگ بسیار بیشتری نسبت به روکش صندلی‌های چرم دارند و به همین دلیل دست شما در انتخاب رنگ بسیار بازتر است. عمده‌ترین مشکلی که روکش صندلی‌های پارچه‌ای دارند، رنگ پریدگی آن‌ها در اثر تابش نور خورشید است. رنگ‌های روشن این قابلیت را دارند تا نور خورشید را منعکس کنند و ثبات رنگ بهتری داشته باشند. به شما توصیه می‌کنیم که اگر مایل به استفاده از روکش صندلی پارچه‌ای هستید به سراغ رنگ‌های روشن بروید.

روکش صندلی‌های چرم تنفس‌پذیری کمی دارند و به همین دلیل در هنگام نشستن بر روی آن‌ها کمر و پشت شما عرق خواهد کرد. صندلی‌های چرم گرما و نور خورشید را بیشتر به خود جذب می‌کنند و به همین دلیل است که این موضوع در روکش صندلی‌های مشکی بیشتر به چشم خواهد آمد.

خرید بهترین رنگ روکش صندلی

اکنون که می‌دانید چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟ بهتر است تا با بهترین فروشگاه در زمینه خرید روکش صندلی نیز آشنا شوید. تولید کننده‌های بسیار زیادی در زمینه تولید روکش صندلی مشغول فعالیت هستند، این تعدد تولیدکننده‌ها سبب شده است تا روکش صندلی‌ها در رنگ‌های متنوع تولید شوند. اما در هر فروشگاهی نمی‌توان تنوع رنگ روکش صندلی را شاهد بود. اینصب یک فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش لوازم جانبی خودرو است. این فروشگاه در دسته‌بندی روکش صندلی‌های خود بیش از صدها روکش صندلی در انواع رنگ‌های مختلف دارد. این تنوع رنگ تمامی سلیقه‌ها را ارضاء می‌کند و هیچ شخصی دست خالی از این فروشگاه اینترنتی خارج نخواهد شد. خرید از اینصب مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به ارسال اکسپرس محصول، ضمانت اصل بودن کالا، گارانتی یک ساله محصول، پشتیبانی فعال و .. اشاره کرد.

سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص این موضوع که چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟ صحبت کردیم. اگر چه انتخاب رنگ روکش صندلی یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است اما نمی‌توان تنها سلیقه را در این انتخاب مهم دخیل کرد. انتخاب رنگ روکش صندلی تاثیر بسیار زیادی بر راحتی، زیبایی، دوام و طول عمر روکش صندلی شما دارد. پس به هیچ عنوان انتخاب رنگ روکش صندلی را موضوعی ساده در نظر نگیرید و تمامی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را در انتخاب خود دخیل کنید تا بهترین را انتخاب کنید. البته شما باید بهترین‌ها را از بهترین‌ها خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما خرید روکش صندلی از فروشگاه‌ اینترنتی اینصب است.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟