راه های پیشگیری از سرقت منزل در تعطیلات عید 1403 | اینصب
x
X

پیشگیری از سرقت منزل در تعطیلات عید 1403

عید نوروز به غیر از خانه تکانی و مهمانی و سفر، یادآور افزایش آمار سرقت و توصیه‌های پلیس برای خالی نگذاشتن منزل است. تصور کنید بعد از یکسال کار و تلاش، تصمیم دارید برنامه یک سفر خاطره انگیز را با خانواده و عزیزانتان بریزید. درصورتیکه در طول سفر نگرانی از خالی بودن منزل و سارقان، لحظه‌ای شما را رها نمی‌کند.  حالا اگر نگاهی به افزایش آمار سرقت منزل و تعداد آن در تعطیلات نوروز سال پیش بندازید، ممکن است نظرتان نسبت به مسافرت عید عوض شود و ترجیح بدهید که تعطیلات را در منزل و در کنار اقوام بگذرانید و سفرتان را به یک زمان دیگر موکول کنید.

اما با عصر تکنولوژی نباید از این بابت نگرانی داشته باشید. خوشبختانه راه‌های زیادی برای ایمن‌سازی ساختمان و پیشگیری از سرقت منزل وجود دارد که ما تصمیم داریم در این مقاله به آن‌ها بپردازیم. بنابراین اگر قصد سفر در تعطیلات را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با لوازم امنیتی و راه های پیشگیری از سرقت منزل آشنا کنیم.

راه های پیشگیری از سرقت منزل در عید

دیگه این روزها با روش های جدید و کارآمدی مثل دزدگیر اماکن نگران خالی بودن منزل در تعطیلات نباشید. پس، پیش به سوی تعطیلات عید 1403 بدون نگرانی از سرقت منزل…

دلایل سرقت از منازل

بله خب ممکن است یک سارق هم مثل ما عاشق آب و هوای بهار، تعطیلات، عیدی و دید و بازدید و … باشد. اما آنچه که آن‌ها را بیشتر خوشحال می‌کند، خالی بودن منازل است. در واقع عید بهانه است. این نبودن ماست که سارقان ماشین و منازل از یک تعطیلات خوب، انتظار دارند. پس لازم است که ماهم از قبل تدابیر لازم و راه های پیشگیری از سرقت منزل را در نظر بگیریم تا مانع از ورود آن‌ها به داخل خانه شویم.

خلوتی شهر و کوچه‌ها، باعث می‌شود احتمال به دام افتادن سارقان کمتر شود. خانه‌های طبقه‌ی پایین بخصوص وقتی از حفاظ برای درو پنجره‌ها استفاده نمی‌کنند و برای ورود سارقان گزینه‌های آسانی هستند. مجتمع‌های بزرگ که رفت و آمدها را بصورت دقیق کنترل نمی‌کنند، همسایه و افرادی که بدون شناخت درست، کلیدهای خانه را به آن‌ها  سپرده اید، راهروهای تاریک و بدون دوربین مداربسته،و یا دوربین‌هایی که درست نصب نشدند و نقطه یا نقاط کور دارند. استفاده نکردن از درب‌های ضد سرقت. حتی پنجره‌هایی که پرده‌ی آن‌ها را کامل کشیده باشید در ساعت‌هایی از روز به سارقان آلارم می‌دهند که در منزل نیستید. تمام این موارد می‌توانند دلیلی شوند برای اینکه سارقان منزل شما را برای دستبرد انتخاب کنند.

همچنین خانه‌های حیاط داری که از حفاظ بالای دیوار استفاده نمی‌کنند و کسانی که پول نقد و طلا و وسایل قیمتی را در خانه‌ی خود نگهداری می‌کنند و ..  از عواملی هستند که منزل شما را در مرکز توجه سارقان قرار می‌دهند. اما جالب است بدانید در عوض همه این‌ها روشی هست که سارقان منازل از آن متنفرند و از نظر کارشناسان، بهترین روش پیشگیری از سرقت منزل است. آن هم چیزی نیست جز دزدگیر اماکن.

راه های پیشگیری از سرقت منزل در تعطیلات عید 1403

خب پلیس عموما توصیه می‌کند که در ایام تعطیلات، منازل را برای مدت طولانی خالی رها نکنیم. منظور از خالی نگذاشتن منزل این نیست که سفر و مهمانی‌ها را کنسل کنید. اگر برای مدت نسبتا طولانی در خانه نیستید. همسایه مورد اعتماد خود را از نبودنتان مطلع کنید. از افراد مورد اعتمادتان بخواهید هر روز یا هر چند روز به منزل شما سر بزنند، هیچ چیز بهتر از اینکه سارقان در کمین، ببینند کسی به منزل شما رفت و آمد دارد، نیست. در منازل حتما از دوربین‌های مداربسته استفاده کنید. نصب دوربین مداربسته را به متخصصین این کار واگذار کنید تا حتی الامکان از ایجاد نقاط کور جلوگیری کنند.

پول نقد، طلا و اشیاء قیمتی را حتی الامکان در منزل نگهداری نکنید. در صورتی که اشیاء قیمتی در منزل دارید، از جاهای مختلف برای پنهان کردن آن‌ها استفاده کنید. خلاق باشید، پنهان کردن طلاها در اتاق خواب، گاو صندوق یا کمدها مدت‌هاست که لو رفته و اولین جایی که سارق به سراغش خواهد رفت، این قسمت‌هاست.

به گاو صندوق خیلی اعتماد نکنید، فراموش نکنید که گاو صندوق به راحتی قابل حمل است. پرده‌های پنجره‌هایی که داخلشان دید ندارد را کامل نبندید. از چراغ‌های تایمری که هر از گاهی روشن می‌شوند، استفاده کنید. برای پنجره‌ها از حفاظ استفاده کنید. برای درب‌های اصلی و پارکینگ‌ها از درب‌های ضد سرقت استفاده کنید. در نهایت اگر می‌خواهید از یک روش مطمئن برای پیشگیری از طرقت استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که حتما از دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته در ساختمان خود استفاده کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت منزل

دزدگیر اماکن بهترین راه پیشگیری از سرقت منزل

اگر تصمیم دارید یکبار برای همیشه از سرقت منزل در ایام عید یا خارج از آن پیشگیری کنید، توصیه ما به شما خرید دزدگیر اماکن است. دزدگیرهای اماکن توسط سنسورهایی که دارند، هر نوع ورود و خروج غیر مجاز و یا هر اقدامی برای باز کردن و یا شکستن درب‌ها و پنجره‌ها و حتی هر نوع حرکت یا تغییر دما و … را شناسایی کرده و به شما اطلاع می‌دهند. سنسورها آمار تغییرات مشکوک و ورود و خروج‌ها را به دزدگیر می‌فرستند. دزدگیر پس از دریافت خطر، از دو طریق شما را مطلع می‌کند.

روش اول که از طریق آلارم خطر است که توسط آژیر و چراغ به شما اطلاع می‌دهد و روش دوم از طریق پیامک و تلفن است. برخی از دزدگیرهای اماکن پیشرفته از هر دو روش برای اطلاع رسانی استفاده می‌کنند. شما همچنین می‌توانید شماره اشخاص معتمد و یا اداره پلیس را بر روی دزدگیر منزل خود ست کنید تا در هنگام خطر و یا سرقت، با آن‌ها تماس گرفته شود. حالا با خیال راحت، بار سفر را ببنید و مراقبت از منزل را به دزدگیر و سنسورها بسپارید.

سخن آخر

در این مقاله درباره راه های پیشگیری از سرقت منزل صحبت کردیم و مواردی را که سبب می‌شود، خانه شما در مرکز توجه سارقان قرار بگیرد را بیان کردیم. همانطور که در بالا اشاره کردیم، صرفا استفاده از لوازم امنیتی ملاکی برای پیشگیری از سرقت نیست شاید بخش بزرگی از آن باشد ولی همه‌ی آن نیست. بنابراین مواردی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم از جمله نصب حفاظ برای در و پنجره را جدی بگیرید و همه جوانب را در نظر بگیرد. با رعایت تمام این نکات، خیالتان از بابت خانه راحت خواهد بود. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و تعطیلات عید را به خوبی پشت سر بگذارید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟