x
X

معرفی انواع ریموت درب پارکینگ و نحوه استفاده از آن

در دنیایی که تکنولوژی جای همه چیز را گرفته است، قطعاً عجیب نیست که ریموت درب پارکینگ نیز یک گزینه برای آسان شدن کارها باشد. بدون شک نگهداری از چندین کلید از منزل، مغازه، محل کار و حتی سوئیچ ماشین، برای هر شخصی طاقت فرسا است؛ چه بسا که ممکن است به دلیل تعداد بالای کلید، بعضی از آن‌ها فراموش یا گم شود. ریموت دربازکن نوربالا یکی از انواع ریموت درب پارکینگ است که تا حد زیادی تعداد کلیدها و مشکلات را کاهش داده است. در ادامه قصد داریم به توضیحات بیشتری در رابطه با ریموت درب پارکینگ بپردازیم.

ریموت درب پارکینگ چیست؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی انواع ریموت درب پارکینگ برویم، بد نیست که بدانیم اصلا ریموت درب پارکینگ چیست؟ در طول چند سال اخیر با توجه‌ به ارتقاء صنعت سیستم‌های امنیتی هوشمند مانند دزدگیر اماکن و کنترل منازل، واحدهای مسکونی و تجاری، دستگاه‌هایی در بازار یافت می‌شوند که به آن‌ها ریموت درب پارکینگ گفته می‌شود. این دستگاه به طور کلی عملکرد ساده‌ای دارد.

به این صورت است که یک رسیور در محلی مناسب قرار داده می‌شود و امکان برقراری ارتباط بین یک ریموت کنترل و آن از طریق امواج بلوتوث انجام می‌گردد. در این صورت دیگر نیاز نیست شما برای باز و بسته کردن درب پارکینگ، منزل، محل کار و یا هر نوع ساختمانی، یک‌بار از خودروی خود پیاده شوید و سپس درب را باز کرده و آن را دوباره ببندید. البته که ریموت کنترل درب منزل انواع مختلفی دارد و بسته به قیمت و تکنولوژی ساخت، شما باید برای نصب و بهره‌برداری از آن هزینه‌های متفاوتی بپردازید.

ریموت درب پارکینگ چیست؟

برد ریموت درب پارکینگ چقدر است؟

درگذشته یکی از بزرگ‌ترین نقص‌ها در ریموت درب پارکینگ مربوط می‌شد به تداخل امواج بین این ریموت با دیگر موارد مانند ریموت دزدگیر خودروی شما. این تداخل به دلیل رنج فرکانسی هم سو با دزدگیر بود. زمانی که ریموت دزدگیر با ریموت درب پارکینگ در کنار هم قرار می‌گرفتند، فرکانس‌ها با رسیور تداخل ایجاد می‌کرد و باعث عملکرد نامناسب آن می‌شد. 315 رنجی بود که در ابتدا براساس مگاهرتز برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته شد که پس از آن شرکت‌های طراحی و تولید بازوهای مکانیکی و انواع ریموت‌ درب پارکینگ، تصمیم گرفتند فرکانس 433 را انتخاب کنند. تداخل فرکانس‌ها یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که سبب می‌شود دزدگیر شما با اختلال کار کند و یا این که درب با دیگر کنترل نیز باز شود.

جالب است بدانید که در کشورهای دیگر از رنج 868 مگاهرتز نیز استفاده می‌کنند. البته که بالا بردن این رقم به افزایش برد کمک نمی‌کند اما باعث می‌شود که عملکرد ریموت درب پارکینگ در این حالت کاملاً صحیح باشد. آن هم به دلیل این است که هیچ دزدگیر خودرو یا موارد مشابه، روی این محدوده‌ی فرکانسی کار نمی‌کنند. در نهایت برد ریموت درب‌های پارکینگی معمولاً بین 50 تا 100 متر می‌باشد که این حالت، استاندارد در نظر گرفته شده و قطعاً می‌دانید که برای دزدگیرهای خودرو این رنج تا یک کیلومتر نیز خواهد بود.

انواع ریموت درب پارکینگ‌ موجود در بازار

در حال حاضر انواع مختلفی از ریموت کنترل در ایران وجود دارد که هرکدام از آن‌ها از یک روش و تکنولوژی برای این کار استفاده می‌کنند. برخی مدل‌ها توسط درب بازکن‌ها و بازوهای مکانیکی به‌صورت فابریک وجود دارند که یک مشکل اساسی ایجاد می‌شود. این ریموت‌ها در صورت گم‌شدن، دیگر قابل کپی و استفاده مجدد نبوده و شما باید ریموت و تکنولوژی آن را به طور کامل فراموش کنید. در این وضعیت، ریموت‌های غیر فابریکی وجود دارند که می‌توانید از بازار تهیه کنید و امکان کد دادن به آن‌ها وجود دارد. قیمتشان نیز بسیار پایین بوده و در هر بازاری موجود هستند.

بعلاوه این که انواع ریموت درب پارکینگ (ریموت نوربالا) نیز برای مشتریان یک امکان جالب دارد و آن هم غیر قابل کپی بودن و امنیت بالای آن‌هاست. به‌هرحال تفاوتی ندارد؛ در نهایت شما باید درب خود را با یک ریموت باز کنید و اگر به دنبال راهکاری دیگر هستید. پیشنهادی برایتان داریم.

به‌هرحال مدل‌های مختلفی از ریموت‌ درب پارکینگ در بازار وجود دارد که هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. از انواع ریموت درب پارکینگ می‌توان به 3 مورد زیر اشاره کرد:

  • بلوتوثی
  • دیپ سوئیچ
  • کد لرنینگ

در ادامه شما را بیشتر با این 3 نوع ریموت آشنا خواهیم کرد.

انواع ریموت درب پارکینگ

ریموت‌ درب پارکینگ بلوتوثی

ریموت‌ درب پارکینگ بلوتوثی، از دستگاه رسیور برای بازکردن درب کمک نمی‌گیرند و مسئله این است که در بُرد محدود بلوتوث شما با نزدیک کردن آن‌ها با ریموت‌های مادر و اصلی می‌توانید فعالشان کنید. این ریموت‌ها البته در برخی موارد امنیتی، ممکن است ضعیف‌تر عمل کنند و تمامی این مشکلات بستگی به استفاده ناصحیح کاربر از آن‌ها دارد. ریموت‌های بلوتوثی نسبت به دیگر مدل‌ها قیمت ارزان‌تری دارند و در بازار به‌وفور یافت می‌شوند. پس از خرابی نیز شما امکان تعویض این ریموت‌ها را خواهید داشت و می‌توانید به‌ آسانی آن‌ها را در بازار بیابید.

ریموت‌ های دیپ سوئیچ کرکره بازکن

یکی دیگر از انواع ریموت درب پارکینگ، ریموت‌های دیپ سوئیچ هستند که از لرنینگ‌ها قوی‌تر بوده و شما باید برای تنظیم آن‌ها، اتصال درب پشتی ریموت را جدا کنید. سپس تمامی کلیدهای موردنیاز که هشت عدد هستند را بچینید و روی رسیور نیز دقیقاً همین چینش را انجام دهید تا دستگاه با مشکل مواجه نشود. ریموت‌های دیپ سوئیچ برای موتورهای ساید استفاده می‌شوند. موتورهای ساید از قدرتی بالاتر بهره گرفته‌اند و به نسبت دیگر موتورهای بازکن درب کرکره‌ای و پارکینگ، عملکرد بهتری خواهند داشت.

ریموت‌های دیپ سوئیچ کرکره بازکن

ریموت‌ درب پارکینگ کد لرنینگ

همان‌طور که از نام این ریموت‌ها مشخص است شما می‌توانید به آن‌ها کد بدهید. شما برای فعال‌سازی ریموت‌ درب پارکینگ کد لرنینگ، نخست به سراغ رسیور می‌روید. پس از آن، کلید شناسایی را یافته و دو ثانیه فشار می‌دهید. دستگاه با یک نور، آماده دریافت اطلاعات از ریموت می‌شود. پس از آن وقتی شما هر کلید ریموت را فشار دهید دستور به رسیور ارسال شده و ریموت شما نیز به‌خوبی شناسایی می‌گردد. این ریموت‌ها به دلیل امنیت و همین‌طور سرعت و عملکرد عالی، در بازار ایران یکی از پرفروش‌ترین‌ها و بهترین مدل‌ها هستند. البته کمی قیمتشان نسبت به دیگر مدل‌ها بالاتر است.

نحوه استفاده از ریموت دربازکن و لرن کردن آن

نحوه کد دادن و یا اصطلاحاً لرن کردن در انواع دزدگیرها ممکن است متفاوت باشد. اما یک راهکار اصلی وجود دارد و آن هم رفتن به سراغ رسیور و بُرد اصلی ریموت کنترل درب بازکن شماست. یک شاسی و کلید مرکزی برای کد دادن به ریموت‌ها روی بُرد وجود دارد که شما با فشار دادن آن و همین‌طور پس از آن، فشردن ریموت درب، می‌توانید دکمه موردنظر جهت باز و بسته کردن درب را بشناسانید. بستگی دارد که دستگاه شما از کدام تکنولوژی و ارتباط رادیویی و ارتباطی برای این کار استفاده می‌کند. ممکن است در فواصل متفاوت بُرد کم یا زیادی داشته باشد.

نحوه استفاده از کنترل هوشمند درب پارکینگ با ریموت نوربالا

اگر بسیار پیش می‌آید که ریموت درب پارکینگ خود را در منزل فراموش می‌کنید و دیگر این کار شما را کلافه کرده است، خرید یکی از انواع ریموت درب پارکینگ از جمله ریموت دربازکن نوربالا بهترین راه‌حل است. موضوع این است که Light Openerها قابل نصب در کنار دزدگیر ماشین هستند و روی بُرد بسته می‌شوند. پس از آن دستوراتی ذخیره می‌شود و شما می‌توانید تعداد زیادی درب پارکینگ مربوط به محل کار، منزل و دیگر موارد را به‌راحتی باز و بسته کنید. این کار بدون پیاده شدن و اشتباه و هرگونه مشکل دیگری تنها با یک انعکاس نور در فاصله‌ای مناسب ممکن خواهد بود.

ریموت‌های نور بازکن و نوربالا یکی از بهترین انواع ریموت درب پارکینگ است که امکان نصب روی ریموت خودرو را دارد. به این صورت که وقتی خودروی موردنظر به درب نزدیک می‌شود، با یک علامت چراغ خودرو مانند نوربالا، دستور از سوی رسیور دریافت شده و درب منزل و یا محل کار شما باز می‌شود. این کار با نصب یک کیت هوشمند روی خودروی شما در کنار دزدگیر و تشخیص یکسان بودن خودرو و دیوایسی که توسط رسیور مشخص شده است، امکان‌پذیر خواهد بود. شما می‌توانید روی این سیستم‌ها دستورات خاصی را برای دریافت‌ کننده مشخص کنید. مثلاً اگر لازم بود با نوربالا درب بازشده و هنگامی که خودروی شما نور پایین می‌زند، درب بسته شود. به‌هرحال این تکنولوژی بسیار نوین‌تر است و قابلیتی جالب بوده و کار شما را بسیار آسان می‌کند. از طرفی از نظر امنیتی هم مشکلی ندارد.

کنترل هوشمند درب پارکینگ با ریموت نوربالا

نحوه عیب‌ یابی انواع ریموت درب پارکینگ

یکی از ایراداتی که ممکن است با آن مواجه شده باشید این است که ممکن است درب مکانیکی باز شود، اما این اتفاق با لرزش و در کمترین زمان انجام شود. یعنی قبلاً درب پارکینگ شما زودتر باز می‌شد و حالا این عملیات به‌ کندی انجام می‌گردد. لرزش و سروصدای بلند و مهیبی هنگام باز و بخصوص بسته شدن درب پارکینگ مشاهده می‌شود که نشان می‌دهد شرایط عادی نیست.

در درجه اول شما باید ریموت کنترل درب پارکینگ و باتری و سیستم ذخیره برق آن را بررسی کنید. ممکن است به‌صورت فیزیکی به ریموت شما ضربه وارد شده باشد. پس از آن به سراغ چشمی و رسیور و دستگاه دریافت اطلاعات پارکینگ خود بروید. اجسامی در میان این دو دریافت‌ کننده و ارسال‌ کننده ممکن است وجود داشته باشند که از انتقال اطلاعات جلوگیری کنند. در بسیاری از موارد شما می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنما، مشکلات ریموت‌ها و کنترل‌های راه دور درب پارکینگ خود را برطرف کنید.

ایراد در رسیور و دریافت‌ کننده سیگنال ریموت دربازکن

در این وضعیت دستگاه رسیور ممکن است امواج را به‌ خوبی دریافت نکند. تا حد ممکن ریموت را به آن نزدیک کنید و اگر باز هم سیگنالی دریافت نشد و دستگاه و بازوی مکانیکی عکس‌العملی نداشت، مشکل جدی است و بهتر است با یک تعمیرکار و یا نمایندگی تماس بگیرید. درون این دستگاه یک دکمه به نام Learn وجود دارد که برای دستور دادن و شناسایی سیگنال است. اگر ریموت شما از کار افتاده و یا به سرقت رفته است، آن را چند ثانیه نگه دارید تا از انجام عملیاتی روی دستگاه جلوگیری شده و تا وقتی که ریموت جدید را تهیه نکرده‌اید، این عملکرد از کار افتاده باشد.

به‌طورکلی در مواردی که مشکل از اتصالات و بُرد و موارد تخصصی باشد، کاری از دست شما برنمی‌آید. به‌هرحال ممکن است ریموت کنترل شما در اثر استفاده مداوم و مکرر، دچار آسیب شده باشد. بعلاوه اینکه رسیورها با توجه‌ به این که یک وسیله‌ی برقی هستند به آب، گردوغبار و رطوبت حساس هستند و باید در این موارد محافظت شوند.

نحوه تعمیر انواع ریموت درب پارکینگ

کم‌وبیش دستگاه‌ها و قطعات الکترونیکی ممکن است دچار ایراداتی شوند که عملکرد آن‌ها را در حالت عادی مختل کرده، یا با دیگر دستگاه‌ها تداخلات سیگنالی داشته باشند. شما در این وضعیت و در بسیاری از موارد مشابه، می‌توانید مشکلات را خودتان رفع کنید. گاهی هم مورد برقی، تخصصی و فنی است که باید به یک نصاب مجرب و با تجربه و تکنسین کار خود را بسپارید. موقعی که ریموت کنترل به‌ درستی عمل نمی‌کند، نخست اینکه شما با فشردن کلیدها هیچ حرکتی روی بازوی مکانیکی درب مشاهده نمی‌کنید.

معرفی بهترین مدل های انواع ریموت درب پارکینگ نوربالا

ریموت هوشمند پارکینگ نوربالا زنوتیک مدل ۴۳۳ یکی از مدل‌های محبوب موجود در بازار ایران است. که قابلیت بازکردن درب پارکینگ با استفاده از نور خودرو را در خود جای‌داده است. و روی هر مدلی از خودروی ایرانی، خارجی نصب می‌گردد. عملیات نصب آن نیز بسیار آسان است و هیچ تداخلی با دزدگیر و سیستم برق خودروی شما ایجاد نمی‌کند. حتی اگر همسایگان شما نیز از این تکنولوژی استفاده کنند، باز هم مشکلی در ارسال و دریافت سیگنال به سیستم رسیور بازکن درب‌ها و کرکره‌های برقی ایجاد نخواهد کرد. البته امکان سفارشی‌سازی نیز وجود دارد. مثلاً به‌جای نوربالا شما از راهنماها برای بازکردن و بستن درب استفاده کنید.

کنترل هوشمند درب پارکینگ با ریموت نوربالا

ریموت دربازکن نوربالا استیلاک مدل SL20 یکی دیگر از انواع ریموت درب پارکینگ است که کیفیت خوبی دارد. این ریموت هوشمند نوربالا برای تمام خودروهای ایرانی و خارجی، حتی موتورسیکلت قابل استفاده است. فرکانس ارتباطی این محصول 315 و 433 است. از مزیت‌های این ریموت هوشمند، وجود آنتن داخلی است. از دیگر مزایای جذاب این ریموت، وجود 4 دکمه جهت کد شدن و ذخیره کردن 4 درب پارکینگ است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به طور مفصل درباره‌ی هر آنچه که لازم است درباره ریموت پارکینگ و انواع ریموت درب پارکینگ بدانید، صحبت کنیم. این ریموت‌های هوشمند، تکنولوژی جذاب و به روزی است که در مدت کم بسیار محبوب شده است. برای خرید این محصولات، توصیه می‌کنیم از مراکز معتبری که گارانتی به شما می‌دهند، تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، نگران آن نباشید. در نهایت اگر سوالی در این زمینه داشتید، می‌توانید برای ما کامنت بگذارید یا با مشاوران ما در اینصب تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟