نصب ردیاب ماشین | آموزش نصب ردیاب یا جی پی اس ماشین | اینصب
x
X

آموزش نصب ردیاب ماشین

برای نصب ردیاب ماشین می‌­توانید ردیاب را در قسمت­‌هایی همچون داشبورد، داخل سقف و یا داخل درب ماشین قرار دهید. یکی از ویژگی­‌های ردیاب باکیفیت و اورجینال این است که با کوچک‌ترین ضربه به ماشین، بتواند صاحب خود را آگاه سازد. این وسیله به نوعی، همانند دزدگیر ماشین نیز می‌­باشد و می­‌تواند به جای آن عمل کند. دستگاه ردیاب به قدری سبک و کوچک است که نه تنها برای ماشین، بلکه به‌عنوان ردیاب موتورسیکلت نیز کاربرد دارد. همچنین این ردیاب‌ها به راحتی قابل حمل هستند.

همان طور که می‌دانید امروزه ردیاب‌ها می‌توانند عامل موثری در جلوگیری از سرقت خودرو باشند. ردیاب‌های خودرو دارای دو نوع سیمی و ردیاب آهنربایی می باشند. ردیاب‌های آهنربایی نیازی به نصب ندارند و با استفاده از آهنربایی که در آن‌ها تعبیه شده است، به خودرو متصل می‌شوند. در صورتی که ردیاب‌های سیمی به سیم کشی و نصب نیاز دارند.

ردیاب آهنربایی

آموزش نصب ردیاب ماشین

پیشنهاد می‌کنیم نصب ردیاب خودروی خود را به یک متخصص و نصاب حرفه‌ای بسپارید، چراکه ممکن است دخالت در سیم‌کشی خودرو، موجب بروز مشکلاتی شود. البته برخی از افراد اصرار دارند که خودشان ردیاب را نصب کنند. به همین علت در این مقاله قصد داریم به شما نصب ردیاب ماشین را آموزش دهیم.

جایگذاری سیمکارت

هنگام خرید ردیاب خودرو لازم است که یک سیمکارت نیز خریداری کنید. البته ممکن است در جعبه ردیاب، سیمکارت وجود داشته باشد. بنابراین لازم است بدانید که در ابتدا برای نصب ردیاب خودرو لازم است یک سیمکارت که به آن نیازی ندارید را درون سوکت مخصوص ردیاب قرار دهید. لازم است قبل از قرار دادن سیمکارت، پین کد آن را حذف نمایید و هم چنین مطمئن شوید که GPRS فعال است. موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، شارژ سیمکارت می‌باشد. لازم است سیمکارتی که درون دستگاه قرار می‌دهید شارژ داشته باشد.

سیم بندی و نصب ردیاب ماشین با سوکت فابریک

برای نصب ردیاب ماشین یک دسته سیم 10 تایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل چند سیم رنگی می‌باشد. لازم است هر سیم به بخش مناسب خود متصل شود. توجه داشته باشید که بسیاری از نصاب‌ها برای راحتی کار نصب و همچنین عدم دخالت در سیم‌کشی خودرو از سوکت فابریک استفاده می‌کنند. استفاده از سوکت فابریک سبب می‌شود که سیم‌کشی خودرو دست نخورد. یکی دیگر از دلایلی که در هنگام نصب ردیاب ماشین از سوکت فابریک استفاده می‌شود، عدم ابطال گارانتی است. پس بهتر است برای عدم ابطال گارانتی خودرو از سوکت فابریک در هنگام نصب استفاده گردد.

نصب ردیاب ماشین

نحوه عملکرد ردیاب خودرو

بعد از نصب ردیاب ماشین و دقیقا زمانی که سیم‌های تغذیه به برق خودرو متصل شوند، دستگاه فعال خواهد شد. چنانچه ردیاب خودروی خریداری شده دارای باتری داخلی باشد، در کنار آن یک کلید ON و OFF مشاهده می‌کنید. این کلید برای استفاده از باتری بکاپ در نظر گرفته شده است. بعد از قرار دادن سیمکارت در درگاه و اتصال سیم‌های تغذیه به برق خودرو، چراغ POWER دستگاه چشمک خواهد زد. در این هنگام دستگاه فعال می‌شود و مشغول موقعیت‌یابی می‌شود.

وضعیت چراغ های LED دستگاه

عموما روی دستگاه ردیاب سه چراغ LED مشاهده می‌شود که به رنگ‌های قرمز، آبی و سبز است. در ادامه به بررسی هر کدام از این LED ها می‌پردازیم.

LED قرمز (نشانگر وضعیت برق دستگاه)

  • زمانی که این چراغ با سرعت چشمک بزند، بدین معناست که باتری ضعیف است.
  • زمانی که این چراغ خاموش باشد به معنای خاموش بودن دستگاه و اتمام باتری است.
  • هنگامی که چراغ روشن و ثابت باشد، یعنی دستگاه در حال شارژ است.
  • هنگامی که چراغ در حالت چشمک زن آهسته باشد، به معنای شارژ کامل دستگاه است.

ال ای دی  آبی (نشانگر وضعیت GPS)

  • زمانی که این چراغ خاموش باشد به معنای عدم دریافت سیگنال GPS است.
  • زمانی که LED آبی روشن و ثابت باشد، دستگاه به GPS متصل شده است.
  • هنگامی که این چراغ در حالت چشمک زن باشد، دستگاه درحال جستجوی GPS است.

LED سبز (نشانگر وضعیت GSM)

  • زمانی که این چراغ خاموش باشد، به معنای عدم دریافت سیگنال GSM است.
  • هنگامی که چراغ روشن و ثابت باشد، به معنای اتصال به شبکه GSM است.
  • زمانی که چراغ در حالت چشمک زن سریع باشد، دستگاه در حال جستجوی شبکه است.

نصب ردیاب خودرو

لازم به ذکر است که بعد از خرید ردیاب، دفترچه راهنمایی در اختیار شما قرار می‌گیرد که عموما در این دفترچه نحوه نصب و راه اندازی دستگاه به طور کامل بیان شده است. افرادی که قصد دارند نصب ردیاب ماشین را خودشان نصب کنند، بهتر است که از دفترچه راهنمای نصب دستگاه مطمئن شوند. البته بهتر است نصب ردیاب ماشین را خودتان انجام ندهید و به یک نصاب حرفه ای بسپارید. چراکه خودروها دارای سیم کشی های مختلفی می باشند و نحوه نصب ردیاب روی انواع خودرو متفاوت است. ممکن است دو خودرو دارای سیم کشی های متفاوتی باشند و نحوه نصب آن ها با یکدیگر متفاوت باشد.

سخن پایانی

این مقاله به منظور راهنمایی شما عزیزان در هنگام نصب ردیاب خودرو می‌باشد. توجه کنید که سیم کشی خودروها متفاوت می‌باشد و بهتر است که نصب ردیاب را به متخصص آن بسپارید و خودتان اقدام به نصب نکنید. البته در این مطلب به شما نکاتی ارائه شد تا با نحوه نصب ردیاب ماشین آشنایی پیدا کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟