نحوه عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس | اینصب
x
X

نحوه عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس

GPS-Global Positioning System سیستم موقعیت‌یابی جهانی است که از تعدادی ماهواره در مدار‌های مجزا (حدود 24 ماهواره در 6 مدار) تشکیل‌ شده است. جی‌ پی اس، اولین‌بار در 1978 توسط ایلات متحده و برای مصارف نظامی مورد ‌استفاده قرار گرفت. اما از 1980 استفاده غیر‌نظامی از جی پی اس آغاز شد. یکی از این مصارف ردیاب خودرو است؛ که در سال‌های اخیر هم شاهد محبوبیت فزاینده این سیستم هستیم. ردیاب خودرو از طریق جی پی اس با این ماهواره‌ها ارتباط برقرار می‌کند. از طریق محاسبات دقیق مثل محاسبه فاصله گیرنده تا ماهواره، موقعیت دقیق گیرنده جی پی اس را مشخص می‌کند. عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس به این صورت است که با‌ کمک یک ردیاب خودرو می‌توانید، مکان جغرافیایی دقیق و لحظه‌ای خودرو، سرعت و مسافت پیموده شده وسیله نقلیه خود را پیگیری کنید.

برای استفاده از همه‌ی مزایای مفیدی که یک ردیاب از طریق جی پی اس  ارائه می‌دهد، باید یک ردیاب درست را خریداری کنید. پس احتیاج دارید از نحوه کار ردیاب خودرو، تفاوت‌ها و ویژگی‌های ردیاب‌های مختلف، طریقه نصب و… اطلاعات خوبی داشته باشید. در این مقاله به نحوه عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس، انواع مختلف ردیاب خودرو، ردیابی آنلاین و آفلاین و همه‌ی اطلاعاتی که در این زمینه نیاز دارید، خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

همه چیز درباره عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس

ردیاب خودرو چیست و استفاده از آن چه مزیت‌هایی دارد؟ ردیاب خودرو، یک وسیله الکترونیک قابل‌حمل و کوچک است؛ که به‌صورت مخفیانه در خودرو نصب می‌شود و موقعیت‌یابی جغرافیایی خودرو را انجام می‌دهد؛ سپس گزارش‌ها را از طریق اپلیکیشنی که بر ‌روی تلفن هوشمند نصب می‌شود، برای افراد ارسال می‌کند. با نصب ردیاب و موقعیت‌یابی ردیاب خودرو از طریق جی پی اس، شما امکان نظارت 24 ساعته بر خودروی مورد ‌نظر را دارید. مهم‌ترین مزیت استفاده از ردیاب خودرو، پایین آوردن امکان سرقت خودرو است، حتی در صورت سرقت اتومبیل، پلیس در کوتاه‌ترین مدت ممکن توسط گزارش‌هایی که ردیاب از طریق GPS و به‌صورت لحظه‌ای ارسال می‌کند، مکان خودرو سرقتی مورد ‌نظر را کشف می‌کند.

 

جی پی اس ماشین چگونه کار می کند

از طرفی قطع ردیاب خودرو توسط سارقان کار ساده‌ای نیست. بخصوص اگر از ردیاب مناسبی استفاده می‌کنید که به‌صورت حرفه‌ای روی خودرو نصب شده است. اما عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس و امکاناتی که به ما ارائه می‌دهد، فقط ردیابی جغرافیایی خودرو نیست. برخی از این  امکانات عبارتند از:

  • گزارش دقیق و لحظه‌ای موقعیت مکانی خودرو
  • کنترل خودرو از راه دور، باز و بسته کردن درب خودرو، خاموش کردن خودرو و در کل کنترل خودرو از راه دور از راه دور یا خاموش کردن خودرو از راه دور برای مواقعی که خودرو سرقت شده
  • دریافت پیغام هشدار برای جدا‌شدن ردیاب، تمام شدن شارژ، باز شدن درب خودرو، تصادف، سرعت بالاتر از حد مجاز، ترمز‌های ناگهانی، اخطار حمل خودرو با جرثقیل و …
  • گزارش لحظه‌ای موقعیت مکانی خودرو به‌صورت آنلاین یا با ارسال پیامک و هردو
  • قابلیت درخواست کمک اضطراری، با‌کمک دکمه SOS
  • امکان شنود کابین خودرو و محیط اطراف
  • گزارش مصرف سوخت یا میزان دمای موتور
  • قابلیت مسیریابی بهینه، تشخیص مسیرهای خلوت‌تر و کوتاه‌تر و…

این موارد برخی از خدماتی است، که ردیاب خودرو از طریق جی پی اس ارائه می‌دهد.

نحوه دریافت و ارسال اطلاعات با ردیاب از طریق GPS

با توجه به توضیحات بالا، احتمالا برای شما هم جالب است؛ که بدانید، عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس چگونه است و این دریافت اطلاعات و ارسال گزارش را چطور انجام می‌دهد؟ گیرنده ردیاب از طریق دو سیستم مختلف، اطلاعات موقعیت مکانی را دریافت می‌‌کند. ماژول GPS و سیستم BTS. در حالت اول، ردیاب‌های دارای ماژول جی پی اس از طریق همان 24 ماهواره‌ای که پیشتر صحبت کردیم، اطلاعات موقعیت مکانی را دریافت می‌کنند.

درحالت دوم یعنی ردیاب‌هایی که به سیستم BTS مجهز هستند، اطلاعات موقعیت مکانی از طریق آنتن شبکه تلفن همراه، دریافت می‌شود؛ و برای دریافت این اطلاعات، خودرو، باید در منطقه تحت پوشش دکل‌های بی تی اس قرار داشته باشد. بعد از دریافت اطلاعات، نوبت به ارسال اطلاعات می‌رسد؛ که این قسمت هم از طریق ماژول  GPRSانجام می‌شود. ماژول GPS، اطلاعات گیرنده‌های دستگاه ردیاب خودرو را از طریق اینترنت سیم‌کارت و به‌صورت آنلاین، به سرور ارسال می‌کند.

نحوه عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس

به‌طور‌کلی دریافت و ارسال اطلاعات در ردیاب خودرو از طریق جی پی اس، به سیم‌‌کارت ردیاب و تلفن هوشمند وابسته است. همه‌ی ردیاب‌های خودرو با سیم‌کارت کار می‌کنند، از طرفی ارسال اطلاعات موقعیت‌یابی در ردیاب خودرو از طریق  GPSبه دوشکل آنلاین و آفلاین است؛ که در ادامه با هردو این روش‌ها آشنا خواهیم شد.

  • ارسال اطلاعات ردیابی به‌صورت آنلاین: در این سیستم موقعیت‌یابی، اطلاعات از هر دو روش پیامک و اینترنت GPRS ارسال می‌شود و امکان موقعیت‌یابی دقیق و لحظه‌ای از طریق اپلیکیشن ردیاب را به افراد می‌دهد.
  • ردیابی آفلاین: ارسال اطلاعات این سیستم، به‌صورت لحظه‌ای نیست و به‌صورت ارسال پیامک، در بازه‌های زمانی مشخص و براساس تنظیمات ردیاب است.

نصب ردیاب برای استفاده از مزایای عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس

نوبت به آن رسیده که به انواع ردیاب خودرو و روش‌های مختلف نصب آن‌ها بپردازیم. به‌طور‌کلی دو نوع ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی برای خودرو موجود است که هرکدام روش‌های نصب و قابلیت‌های متفاوتی دارند.

ردیاب آهنربایی: ردیاب‌ آهنربایی توسط یک آهنربای قوی، به هر قسمتی از خودرو که بخواهید، متصل می‌شود، این ردیاب‌ها به‌صورت پرتابل هستند و برای نصب آن‌ها محدودیت مکانی ندارید. ردیاب آهنربایی دارای باتری داخلی است و نیاز به شارژ دارد. مدل‌های مختلف این ردیاب عمر باتری متفاوتی دارد؛ اما به‌طور متوسط هر 30 روز احتیاج به شارژ مجدد این ردیاب‌ها هست. مگر در مدل‌های خاص،که شارژ طولانی‌مدتی دارند. استفاده از این ردیاب‌ها ساده‌است و در‌صورتی‌که برای چند خودرو احتیاج به ردیاب دارید، این مدل انتخاب مناسبی است؛ چرا‌که به‌راحتی جدا ‌شده و به خودرو بعدی نصب می‌شود.

ردیاب سیمی: نصب ردیاب سیمی از طریق سیم‌کشی ماشین و اتصال به باتری است؛ بنابراین نیازی به شارژ ندارد و نگرانی‌ایی از بابت خاموش شدن ناگهانی آن ندارید. از کار انداختن این ردیاب برای سارقین کار ساده‌ای نیست و تقریبا محال است و برای نصب این ردیاب، به یک نصاب حرفه‌ای نیاز دارید.

در این مقاله، به معرفی ردیاب و نحوه عملکرد ردیاب خودرو، از طریق جی پی اس پرداختیم. لازم است در پایان یادآوری کنیم که با توجه به آمار سرقت خودرو  و پیشرفت روش‌های سرقت، استفاده از یک ردیاب خودرو را جدی بگیرید. به‌خصوص اگر از یک ردیاب با‌کیفیت به‌همراه یک دزدگیر ماشین استفاده کنید؛ که در این‌صورت سطح بالاتری از امنیت را هم خواهید داشت. امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما جالب بوده باشد و به شما دید خوبی از نحوه عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس، داده باشد. اگر قصد خرید ردیاب خودرو دارید پیشنهاد می کنیم سری به مقاله ” 3 مدل از پرفروش ترین ردیاب خودرو ” مراجعه کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟