بررسی مزایای نصب جی پی اس روی خودرو | اینصب
x
X

مزایای نصب جی پی اس برای خودرو

ماشین برای اکثر ما دارایی بسیار گرانی است. به همین دلیل تامین امنیت خودرو به دلیل افزایش آمار سرقت، از الزاماتی است که نباید پشت گوش انداخت و به آن بی توجه بود. برای حفظ امنیت ماشین، ابزارهای زیادی وجود دارد از قبیل دزدگیر ماشین، قفل فرمان و پدال، ردیاب و … . اما از بین تمام این موارد می‌توان به ردیاب جی پی اس خودرو به عنوان بهترین سیستم‌ حفاظتی امنیتی ماشین اشاره کرد. خیلی از افراد با مزایای نصب جی پی اس خودرو آشنایی کافی ندارند به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تمامی مزایای نصب ردیاب را برای شما عزیزان توضیح دهیم تا از خرید و انتخاب این دستگاه مطمئن شوید.

مزایای نصب جی پی اس برای ماشین

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ردیاب جی پی اس بهترین وسیله برای امنیت خودروی شما می‌تواند باشد و خرید آن به شدت توصیه می‌شود. از مزایای نصب این دستگاه بر روی اتومبیل می توان به اصلی‌ترین وظیفه آن یعنی ردیابی و گزارش لحظه‌ای خودرو اشاره کرد. ردیاب‌های جدید، به جز این مورد، قابلیت‌های دیگری نیز به این دستگاه اضافه کرده‌اند که می‌توان به شنود داخل کابین، گزارش مسافت و سرعت، دکمه اضطراری SOS و … اشاره کرد. در ادامه بیشتر درباره مزایای ردیاب جی پی اس صحبت خواهیم کرد و شما را با این وسیله آشنا می‌کنیم.

مدیریت بهتر مسیر

ردیاب خودرو یا جی پی اس خودرو می‌تواند به شما در مسیریابی کمک کند و در واقع می‌توان گفت که یکی از مزایای نصب جی پی اس برای خودرو، مسیریابی بهتر است. تا مسیر سفر خود را بسیار موثرتر برنامه‌ریزی کنید. جی پی اس برای خودرو به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید کدام مسیرها متراکم هستند، کدام مسیرها کوتاه‌تر هستند و چه مدت زمان برای رسیدن به مقصد خواهید داشت. با کمک این دانش زمان کمتری برای رسیدن به مقصد لازم است.

مزایای نصب جی پی اس برای خودرو

این موضوع همچنین بدان معنی است که ماشین شما مجبور است کمتر مسافتی را طی کنید و با ترافیک برخورد نداشته باشد این ویژگی همچنین به شما کمک می‌کند تا با صرف وقت کمتر در جاده، بهره وری خود را بهبود بخشیده و در وقت صرفه جویی کنید.

مصرف سوخت کمتر

ردیاب خودرو به شما کمک می‌کند تا مصرف سوخت اتومبیل خود را نیز کنترل کنید. اما کاهش مصرف سوخت با ردیاب خودرو چگونه ممکن است؟ همانطور که گقتیم، یکی از کاربردهای ردیاب، مسیریابی است؛ بنابراین شما با مسیریابی درست و رانندگی در خیابان‌های کم ترافیک، می‌تواند مصرف سوخت را کاهش دهید. همچنین شما با رانندگی در جاده‌هایی که ترافیک کمتری دارند و پیمایش در مسیرهای کوتاهتر به مقصد، می‌توانید با سوخت کمتر، اثر کربن کمتری روی محیط بگذارید. اینگونه می‌توانید به محافظت از زمین در برابر آلودگی هوا نیز کمک کنید.

بهبود امنیت و ایمنی

مهم‌ترین دلیلی که شما باید از ردیاب برای خودروی خود استفاده کنید این است که از ماشین شما در برابر تهدیدات خارجی مانند سرقت، محافظت می‌کند و شما را قادر می‌سازد در موقعیت‌های اضطراری مانند خرابی یا تصادف، درخواست کمک کنید. امروزه بیشتر ردیاب‌های اتومبیل با سیستم امنیتی خودرو سازگار هستند.

همچنین این دستگاه می‌تواند به شرکت‌های اجاره خودرو و یا اداراتی که ماشین خود را در اختیار کارمندان قرار می‌دهد بسیار کمک کند. به این معنی که می‌توانید بررسی کنید که آیا راننده شما ماشین را از مسیر مورد نظر رانده است یا خیر. شما حتی می‌توانید گزارش و تاریخچه سفر خودرو را از طریق اپلیکیشن ردیاب مشاهده کنید. همچنین برنامه ردیاب خودرو به شما اجازه می‌دهد تا در داخل خودرو نفوذ داشته باشید و صدای درون کابین را بشنوید و یا بتوانید از راه دور ماشین را خاموش کنید.

فواید نصب جی پی اس روی ماشین

کنترل از راه دور

کنترل از راه دور یکی از امکانات جذاب برخی از ردیاب‌های خودرو است که به شما این اجازه را می‌دهد در شرایط خاص و در صورت لزوم خودروی خود را از راه دور کنترل کنید. مثلا موتور ماشین خود را بدون اینکه حتی در ماشین باشید، خاموش کنید. برخی از سیستم‌های امنیتی اتومبیل ویژگی به نام قفل درب از راه دور را نیز انجام می‌دهند. ویژگی ردیابی آنلاین و لحظه‌ای خودرو همچنین به شما کمک می‌کند تا در صورت دزدیده شدن اتومبیل، مکان دقیق آن را ردیابی کنید. می‌توانید با استفاده از برنامه ردیابی خودرو، مکان را با پلیس به اشتراک بگذارید تا آن‌ها بتوانند سارق خودرو را دستگیر کنند.

پاسخ سریع اضطراری

یکی دیگر از مزایای نصب جی پی اس خودرو درخواست کمک در شرایط حساس است. برنامه ردیابی خودرو دارای ویژگی‌هایی است که به شما کمک می‌کند در صورت خرابی ماشین در جاده با مراکز تعمیر اتومبیل تماس بگیرید. همچنین در مکانی که مرکز تعمیرات اتومبیل وجود ندارد، می توانید سیگنال SOS را پخش کنید. این برنامه با وجود نصب جی پی اس به شما کمک می‌کند تا در شرایط اضطراری مانند تصادف با یک آمبولانس تماس بگیرید. حتی در شرایطی که امکان برقراری تماس ندارید و دچار مشکل شده‌اید، می‌توانید از طریق کلید SOS با نزدیکان خود تماس بگیرید و به آن‌ها اطلاع دهید.

سخن آخر

امروزه تعداد وسایل نقلیه در جاده‌ها بیشتر از توانایی پشتیبانی آن‌ها است. این امر باعث ترافیک جاده‌ها، راه بندان، آلودگی و تعداد زیادی تصادف می‌شود. در حقیقت، مردم امروز بیش از هر زمان دیگری در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. سرقت اتومبیل و جرایم جاده‌ای نیز بیشتر از آنچه در گذشته رخ داده است، در حال وقوع است. همه این موارد نشان دهنده مزایای نصب جی پی اس خودرو و ضرورت وجود آن است. بنابراین وجود ردیاب در خودرو امروزه یک وسیله لوکس به حساب نمی‌آید، بلکه نیاز هر خودرو است. با قرار دادن جی پی اس در اتومبیل خود می‌توانید از تمام این چالش‌ها جلوگیری کرده و بدون دردسر امنیت خودرو خود را تامین کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟