بررسی علت داغ شدن مانیتور ماشین | اینصب
x
X

بررسی علت داغ شدن مانیتور ماشین

امروزه بسیاری از افراد به جای ضبط خودرو به سراغ مانیتور برای پخش موسیقی و .. می‌روند. خرید مانیتور خودرو مزایای بسیار زیادی مانند امکان مسیریابی، پخش فایل‌های صوتی و تصویری، اتصال به اینترنت و غیره دارند. همین مسئله سبب استقبال روز‌ افزون مردم از این لوازم جانبی خودرو شده است. در کنار تمامی مزایا، یک مشکل توسط بسیاری از مصرف کننده‌های  این ابزار گزارش شده که آن هم داغ شدن مانیتور ماشین است. اما علت داغ شدن مانیتور ماشین چیست؟ عوامل بسیار زیادی می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند که در این مقاله از اینصب قصد داریم به ‌طور کامل در خصوص آن‌ها صحبت کنیم. پس اگر می‌خواهید علت داغ شدن مانیتور ماشین را بدانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

علت داغ شدن مانیتور ماشین چیست؟

علت داغ شدن مانیتور ماشین چیست؟

مانیتور خودرو اگر به درستی کار کند یکی از بهترین تجهیزات و لوازم جانبی است که شما می‌توانید بر روی خودروی خود نصب کنید. تصور کنید که در حین رانندگی آهنگ یا فیلم مورد علاقه خود را پخش و از تماشای آن لذت می‌برید. اما بروز برخی مشکلات مانند داغ شدن بیش از حد مانیتور می‌تواند همه چیز را به هم بزند و شما را عصبی کند.

بیشتر بدانید: نکات و راهنمای خرید مانیتور ماشین با کیفیت

قبل از اینکه به سراغ بررسی علت داغ شدن مانیتور ماشین برویم، باید یک موضوع را برای شما روشن کنیم. اگر در حین کار کردن و پخش، مانیتور شما گرم می‌شود؛ این موضوع کاملا طبیعی است و نباید نگران آن باشید. بنابراین به هیچ عنوان این موضوع را نمی‌توان یک عیب برای مانیتور دانست. اما اگر مانیتور شما در حالت خاموش (بعضا روشن) به حدی داغ است که نمی‌توان به آن دست زد، مشکلی وجود دارد که باید دلیل آن را بفهمید. از مهمترین علت داغ شدن مانیتور خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- اولین علت داغ شدن مانیتور ماشین، نصب نادرست مانیتور

نصب نادرست مانیتور خودرو را می‌توان اولین علت داغ شدن مانیتور ماشین معرفی کرد. بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌های نصب مانیتور به سراغ افرادی می‌روند که تخصص کافی در این زمینه ندارند. این موضوع در نهایت منجر به یک نصب نادرست و در نتیجه داغ شدن مانیتور ماشین می‌شود.

حل این مشکل:

برای حل این مشکل تنها یک کار باید انجام دهید و آن هم رفتن به سراغ افرادی است که در زمینه نصب ردیاب خودرو متخصص هستند. نصب مانیتور توسط افراد ماهر اگرچه هزینه‌های بیشتری برای شما در بر دارد، اما شما را از شر هزینه‌هایی مانند تعمیر مانیتور و خرید دوباره برای همیشه خلاص می‌کند.

دلیل داغ شدن مانیتور

2- دومین دلیل داغ شدن مانیتور، نصب سیم‌های اشتباه

گاهی اوقات سیم‌های بلندگو به ‌صورت اشتباه وصل شده‌اند. این مورد یکی از شایع‌ترین علل داغ شدن مانیتور ماشین است. سیم‌های بلندگو باید به صورت جداگانه به مانیتور وصل شوند. اما احتمالا نصاب به هر دلیلی این سیم‌ها را با هم متصل کرده است. این اختلال در سیم‌کشی علت داغ شدن مانیتور ماشین است که باید به سرعت رفع شود.

روش حل این مشکل:

اگر متوجه داغ شدن بیش از حد مانیتور خود شدید، آن را خاموش  و از کار کردن بیشتر با آن خودداری کنید. اکنون برای رفع این مشکل به یک متخصص مراجعه کنید و از او بخواهید سیم کشی مانیتور و دیگر سیم‌کشی‌های داخلی خودرو را بررسی و در صورت نیاز سرویس کند.

3- سومین علت داغ شدن مانیتور ماشین، گرمی هوا

گاهی مانیتور هیچ مشکلی ندارد و علت داغ شدن مانیتور ماشین شما گرم بودن بیش از حد دمای بیرون خودرو و عدم وجود تهویه کافی است.

حل این مشکل:

اگر علت داغ شدن مانیتور ماشین شما این موضوع است، به شما توصیه می‌کنیم که هرگز خودروی خود را زیر نور مستقیم آفتاب (به ویژه در فصل‌های گرم سال) پارک نکنید. اگر مجبور به پارک در این محیط‌ها هستید، بهتر است روی خودروی خود چادر بکشید تا آفتاب دمای داخلی خودروی شما را زیاد بالا نبرد.

4- چهارمین دلیل داغ شدن مانیتور خودرو، گرد و غبار

اگر مدت‌های زیادی از نصب مانیتور بر روی خودروی شما می‌گذرد و به یک باره شروع به گرم شدن می‌کند. به احتمال زیاد گرد و خاک زیادی بر روی قطعات داخلی مانیتور خودرو نشسته که باعث بالا رفتن دمای آن شده است.

حل این مشکل:

اگر به دلیل گرد و خاک نشسته شده بر روی قطعات داخلی مانیتور شما، دمای آن بالا می‌رود. با یک سرویس ساده مانیتور و پاک کردن قطعات داخلی آن از گرد و غبار، مشکل داغ شدن خودروی شما برای همیشه رفع خواهد شد.

مشکلات و معایب مربوط به مانیتورهای خودرو

دیگر مشکلات و معایب مربوط به مانیتورهای خودرو

در بالا به یکی از مشکلات رایج در مانیتورهای خودرو یعنی گرم شدن بیش از حد آن اشاره و موضوع را بررسی کردیم. علت داغ شدن مانیتور ماشین و نحوه رفع آن را نیز به شما آموزش دادیم. اما آیا داغ شدن تنها مشکلی است که برای مانیتورهای خودرو رخ می‌دهد؟ قطعا پاسخ ما به این سوال خیر است. از دیگر مشکلات و معایبی که می‌تواند برای یک مانیتور خودرو رخ دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. یکی از مشکلات رایجی که برای مانیتورهای خودرو رخ می‌دهد، هنگ کردن آن است. دلایل بسیار زیادی برای هنگ کردن مانیتور خودرو وجود دارد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به پایین بودن کیفیت مانیتوری که خریداری کرده‌اید، پر شدن حافظه داخلی دستگاه به دلیل نصب برنامه‌های مختلف، ویروسی شدن مانیتور بر اثر نصب یک نرم‌افزار و خرابی هارد یا آی سی حافظه اشاره کرد. اگر می‌خواهید هرگز با این مشکل‌ها روبه‌رو نشوید، بهتر است یک مانیتور باکیفیت از یک برند معتبر خریداری کنید و هیچ برنامه اضافی و غیر معتبری بر روی آن نصب نکنید.
  2. سفید یا سیاه شدن مانیتور خودرو یکی دیگر از مشکلاتی است که برای مانیتور خودروی شما می‌تواند رخ دهد. زمانی که مانیتور خودروی شما با این مشکل روبه‌رو می‌شود، تمامی سیستم پخش شما از دسترس خارج خواهد شد. بنابراین شما دیگر نمی‌توانید به قابلیت‌های مانیتور دسترسی داشته باشید. این مشکل به دلایل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رخ می‌دهد. اگر مشکل سفید شدن مانیتور به دلایل نرم‌افزاری باشد با فلش کردن مانیتور مشکل رفع می‌شود. اما اگر مشکل سخت‌افزاری باشد به احتمال زیاد مانیتور شما سوخته است و باید آن را تعویض کنید.
  3. گاهی اوقات مانیتور خودرو بدون هیچ دلیل خاموش می‌شود. این موضوع به کیفیت قطعات و مانیتوری که بر روی خودرو نصب کرده‌اید، مربوط می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل هرگز روی خودروی خود قطعات بی‌کیفیت نصب نکنید.
سخن پایانی

در این مقاله به‌ طور کامل در خصوص علت داغ شدن مانیتور خودرو صحبت کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید دلایل بسیار زیادی برای داغ شدن مانیتور خودرو وجود دارد. مهم نیست که دلیل داغ شدن خودروی شما چه چیزی باشد. به هیچ عنوان به ‌طور خودسرانه به آن دست نزنید. در اولین فرصت آن را به یک تعمیرکار مانیتور نشان دهید تا مشکل به وجود آمده را برای همیشه رفع کند.

بسیاری از مشکلات مانیتور خودرو از جمله داغ شدن آن با خرید یک مانیتور خوب از یک برند معتبر برای همیشه به دست فراموشی سپرده می‌شوند. ما در اینصب مجموعه‌ای از بهترین مانیتورهای خودرو را از برندهای معتبری مانند وینکا و .. جمع آوری کرده‌ایم. اگر می‌خواهید به دور از مشکلات و دردسر از مانیتور خودرو نهایت لذت را ببرید، همین الان برای خرید از اینصب اقدام کنید. چنانچه در خصوص علت داغ شدن مانیتور ماشین سوال یا ابهامی برای شما وجود دارد، در قسمت دیدگاه‌ها موضوع را با کارشناسان ما در میان بگذارد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟