نکات و راهنمای خرید مانیتور ماشین باکیفیت | اینصب
x
X

نکات و راهنمای خرید مانیتور ماشین باکیفیت

امروزه بسیاری از خودروهای داخلی مانند 207، پژو پارس فول، شاهین و .. به سبک خودروهای خارجی به مانیتور مجهز شده‌اند. مانیتورهای خودرو نسبت به ضبط آپشن‌های به مراتب بیشتری دارند، همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد به فکر خرید و نصب این مانیتورها به جای خرید ضبط ماشین باشند. اما چطور یک مانیتور ماشین خوب خریداری کنیم؟ برای خرید این وسیله به یک راهنمای خرید مانیتور ماشین نیاز دارید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بتوانید بهترین‌ها مانیتور ماشین در بازار را خریداری کنید.

راهنمای خرید مانیتور ماشین

مانیتورها در ابعاد و اندازه‌ها مختلف توسط برندهای متفاوت تولید و سپس به بازار عرضه می‌شوند. این تنوع اندازه و برند سبب شده است تا در بازار هزاران مانیتور خودرو وجود داشته باشد. تعدد مانیتورهای خودرو موجود در بازار سبب شده است تا خرید مانیتور به کاری سخت و دشوار برای بسیاری از افراد تبدیل شده باشد. اگر جز این دسته از افراد هستید، نگران نباشید چرا که ما را در کنار خود دارید. از جمله مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید مانیتور باید به آن توجه داشت، عبارتند از:

اولین نکته در راهنمای خرید مانیتور ماشین، مشخصات نمایشگر

اولین و مهم‌ترین مورد در راهنمای خرید مانیتور ماشین، کیفیت و مشخصات مانیتوری است که شما قصد خرید آن را دارید. در هنگام انتخاب نمایشگر حتما باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

  1. اولین موردی که شما باید در هنگام انتخاب مانیتور باید به آن توجه کنید، سایز صفحه نمایش است. مشخص کنید که مانیتور را برای چه قسمتی می‌خواهید (پشت صندلی، سقف، کنسول میانی و ..) و سپس به سراغ خرید مانیتور خود با سایز مناسب این قسمت بروید.
  2. به 1DIN یا 2DIN بودن مانیتوری که قصد خرید آن را دارید، نیز توجه داشته باشید. اگر ابعاد مانیتور قبلی شما 2 اینچ است، باید به سراغ مانیتورهای 1DIN بروید اما اگر مانیتور قبلی شما سایزش 4 اینچ بوده است باید حتما نمونه‌های 2DIN را انتخاب کنید.
  3. به براق بودن یا مات بودن مانیتور خودرو نیز توجه داشته باشید. مانیتورهایی که دارای سطح مات هستند، نور را بازتاب نمی‌دهند و در زیر نور آفتاب هم شما دید خوبی خواهید داشت. اما کیفیت تصویر در این مدل نسبت به مانیتورهای براق کمتر است.
  4. یکی دیگر از موارد مهم در راهنمای خرید مانیتور ماشین، کیفیت و رزولوشن صفحه مانیتور است. در بازار مانیتورهای ماشین با کیفیت HD، FHD و .. وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه به سراغ آن بروید.
  5. اگر می‌خواهید تمامی سرنشینان خودرو دید خوبی داشته باشند، باید به زاویه دید مانیتور خودرو توجه کنید. معمولا مانیتورهایی که دارای زاویه دیدی 178/178 درجه هستند، بهترین گزینه برای خرید به شمار می‌روند.

راهنمای خرید مانیتور خودرو

دومین مورد در راهنمای خرید مانیتور، کیفیت صدا

مهم‌ترین وظیفه مانیتور درون خودرو پخش موزیک با بالاترین کیفیت است. پس نمی‌توان بدون در نظر گرفتن کیفیت صدای خروجی یک مانیتور خرید. از جمله مهمترین مواردی که در هنگام خرید مانیتور خودرو باید به آن توجه کرد، عبارتند از:

  1. مانیتور قرار است تا جای گزین ضبط خودروی شما شود. پس اگر عاشق پخش موزیک با صدا و کیفیت بالا درون خودروی خود هستید، باید به سراغ مانیتورهایی بروید که کیفیت صدای عالی دارند.
  2. مانیتوری که خریداری می‌کنید، باید قابلیت ارتقای بخش صوتی را داشته باشد. اگر مانیتور دارای این قابلیت باشد، شما می‌توانید به آن آمپلی فایر و ساب‌ووفر نیز اضافه کنید. با اضافه شدن این موارد شما می‌توانید کیفیت پخش موسیقی خود را به معنای واقعی افزایش دهید.

مطالعه بیشتر: راه های جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو

سومین مورد راهنمای خرید مانیتور ماشین، درگاه‌های ورودی

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای خرید مانیتور ماشین باید مد نظر داشته باشید، پورت‌های ورودی و فرمت‌های قابل پشتیبانی برای پخش است. مهمترین مواردی که در این بخش باید به آن توجه کنید، عبارتند از:

  1. برای وصل شدن هرچه راحت‌تر تلفن همراه به خودرو، مانیتور باید دارای بلوتوث باشد.
  2. بسیاری از مانیتورها برای متصل شدن به اینترنت، از وای فای پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید مانیتور را به اینترنت متصل کنید و از نرم‌افزارهایی مانند بلد و نشان برای مسیریابی استفاده کنید.
  3. وجود درگاه‌های USB و AUX به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های مختلف را به راحتی به مانیتور متصل کنید.
  4. یک مانیتور خوب باید بتواند فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری را پخش کنید. اگر می‌خواهید تمامی فرمت‌های ویدیویی و صوتی را با مانیتور خود باز کنید، به این قسمت توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  5. مانیتورهای خودرو به یک تیونر داخلی FM نیز مجهز شده‌اند. این تیونر به شما این امکان را می‌دهد تا کانال‌های رادیویی را با استفاده از مانیتور خودرو دریافت کنید. اگر عاشق رادیو هستید و می‌خواهید با استفاده از مانیتور نیز به رادیو گوش کنید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چهارمین مورد در راهنمای خرید مانیتور، مشخصات افزاری

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای خرید مانیتور ماشین باید به آن توجه کنید، مشخصات نرم‌افزاری مانیتور مانند سیستم عامل، حافظه داخلی و .. است. مهمترین مواردی که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید، عبارتند از:

  1. مانیتورها به شما این امکان را می‌دهند تا نرم‌افزارهای مختلف را بر روی خودرو نصب کنید. مانیتورهایی با سیستم عامل اندروید یا ویندوز به شما این امکان را می‌دهند تا نرم‌افزارهای مختلف مانند بلد، نشان و .. را به راحتی به اینترنت متصل کنید.
  2. مانیتور باید قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد. معمولا مانیتورها با استفاده از وای فای به اینترنت متصل می‌شوند و شما می‌توانید از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کنید.
  3. حافظه داخلی و میزان RAM دستگاه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می‌خواهید برنامه‌های زیادی بر روی مانیتور نصب کنید، بهتر است به سراغ مدل‌های بروید که حافظه داخلی و RAM بالایی دارند.
  4. امروزه استفاده از دوربین‌های ضبط تصاویر در بین راننده‌ها مرسوم شده است. یک مانیتور خوب باید امکان اتصال به دستگاه‌های DVR را در اختیار مالکان قرار دهد.
  5. اسکرین میرور یک قابلیت جذاب است که در بیشتر مانیتورها و تلویزیون‌ها وجود دارد. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا صفحه تلفن همراه خود را بدون سیم به مانیتور منتقل کنید.

پنجمین مورد در راهنمای خرید مانیتور ماشین، امکانات جانبی

از دیگر امکانات و آپشن‌های مانیتور خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. بسیاری از افرادی که برای خودروی خود مانیتور خریداری می‌کنند به دنبال پخش تلویزیون در خودرو هستند. اگرچه شما به راحتی و با استفاده از اینترنت و نرم‌افزارهای اندروید مانند روبیکا، تلویبیون و … می‌توانید در خودرو تلویزیون تماشا کنید. اما برخی مانیتورها نیز وجود دارند که به گیرنده‌های دیجیتال وصل می‌شوند. این روش یک روش کم هزینه و فوق‌العاده کاربردی برای تماشای تلویزیون درون خودرو است.
  2. مانیتور باید قابلیت مدیریت تماس با استفاده از بلوتوث و وصل کردن تلفن همراه به مانیتور خودرو را داشته باشد.
  3. خیلی از افراد مایل نیستند به سیم‌کشی برق خودروی خود دست بزنند. اگر جز این دسته از افراد هستید، به سراغ مانیتورهای سوکت فابریک بروید. ای مانیتورها قابلیت نصب بدون دستکاری به سیستم برق خودرو دارند و به هیچ عنوان خودرو را از گارانتی خارج نمی‌کنند.

نکات مهم در خرید مانیتور خودرو

آخرین مورد در راهنمای خرید مانیتور، قیمت

قیمت نقش بسیار تعیین کننده‌ای در کیفیت مانیتور خودرویی که شما خریداری می‌کنید، دارد. در یک کلام هر اندازه که پول بدهید، همان اندازه نیز آش خواهید خورد. اگر به دنبال خرید یک مانیتور خودروی فوق لاکچری و حرفه‌ای هستید، باید پیه هزینه‌های اضافی خرید را به تن‌تان بمالید. به شما توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام به خرید بودجه خود را برای خرید مانیتور ماشین مشخص کنید و سپس به دنبال بهترین گزینه متناسب با بودجه خود بگردید. البته در کنار قیمت به برند تولید کننده مانیتور و همچنین خدمات پس از فروش آن نیز توجه کنید. چرا که معمولا برندهای با کیفیت محصولات بهتری تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

مزایا و معایب استفاده از مانیتور خودرو

اکنون که با راهنمای خرید مانیتور ماشین به‌طور کامل آشنا شدید و می‌توانید یک مانیتور خوب خریداری کنید. بهتر است تا با مزایا و معایب استفاده از این محصول نیز آشنا شوید. مهم‌ترین مزایا و معایب مانیتور ماشین عبارتند از:

مزایا

  1. مانیتورها به دوربین عقب خودرو متصل می‌شوند. این مورد شما را از شر استرس‌های همیشگی دنده عقب گرفتن راحت می‌کند.
  2. قابلیت مکان یابی و GPS به شما این امکان را می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن مسیریابی کنید. بیشتر مانیتورهای موجود در بازار قابلیت مسیریابی آنلاین و آفلاین دارند.
  3. با استفاده از مانیتور شما می‌توانید تماس‌های خود را مدیریت کنید.
  4. مانیتور ماشین از فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند.

معایب

  1. یکی از مهم‌ترین عیب‌های مانیتور پرت کردن حواس راننده است. اگر راننده مدام به مانیتور نگاه کند، احتمال انحراف از مسیر و در نتیجه حادثه وجود دارد.
  2. گاهی اوقات با نصب یک مانیتور ارزان قیمت و بی‌کیفیت احتمال سوختن برد مانیتور وجود دارد. اگر می‌خواهید به برد و سیستم برقی خودروی شما آسیبی وارد نشود، به سراغ مانیتورهای باکیفیت از برندهای معتبر روید.

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص راهنمای خرید مانیتور ماشین صحبت کردیم و به شما نحوه خرید یک مانیتور باکیفیت را آموزش دادیم. برندهای بسیار زیادی در زمینه تولید و عرضه مانیتور خودرو مشغول فعالیت هستند اما همه آن‌ها قابل اعتماد نیستند و نمی‌توانند گزینه مناسبی برای خرید باشند. به شما توصیه می‌کنیم که هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید و به سراغ مانیتورهایی بروید که توسط برندهای معتبر و خوشنام ساخته شده‌اند. ما در اینصب مجموعه‌ای از بهترین و مناسب‌ترین مانیتورهای خودرو  (از نظر قیمتی) را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا شما عزیزان بتوانید یک خرید خوب را تجربه کنید. اگر برای خرید مانیتور خودرو نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با کارشناسان ما در اینصب تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که به شما کمک کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟