x
X

علت آژیر کشیدن دزدگیر اماکن

آژیر کشیدن دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن از مهم ترین سیستم های امنیتی و اعلام سرقت است. اما یکی از موضوعات مهمی که در این سیستم تقریبا همه حداقل یکبار با آن مواجه شدند آژیر کشیدن دزدگیر اماکن بدون دلیل است. این مشکل حسابی برای کاربران این سیستم آزاردهنده و دردسر آفرین است. اما مهم ترین کاری که برای برطرف کردن این مشکل باید انجام شود شناخت علت آژیر کشیدن دزدگیر اماکن است.

عواملی مختلفی ممکن است باعث آژیر کشیدن دزدگیر اماکن بشوند. در صورتیکه از تجهیزات با استاندارد پایین و بی کیفیت استفاده می کنید و یا تجهیزات را بصورت اصولی و توسط یک نصاب حرفه ای نصب نکرده باشید، باید منتظر بی دلیل آژیر کشیدن دزدگیر اماکن باشید. همچنین می شود به سیم کشی بیش از حد طولانی سیستم نیز اشاره کرد. مکان یابی اشتباه تجهیزات مثل قراردادن سنسور در مقابل جریان هوای کولر، استفاده از تعداد زیادی چشمی در یک منطقه، عوامل محیطی مثل تغییرات ناگهانی دمای محیط یا تغییرات زیاد نور محیط و عوامل دیگری مانند عبور حشرات وجود گرد و غبار و از این دست اشاره کرد.

بی مورد آژیر کشیدن دزدگیر اماکن

همیشه اولین اقدام ما در زمان آژیر کشیدن دزدگیر اماکن، عیب یابی درست و دقیق است. این تنها راهی است که ما را به برطرف کردن مشکل آژیر کشیدن دزدگیر اماکن نزدیک می کند. فراموش نکنید برای عیب یابی آژیر دزدگیر اماکن هشدار دهنده های صوتی و نوری را موقتا قطع کنید. حافظه تلفن کننده سیستم را ریست کنید و شماره کارفرما و یک شماره ضروری را به دستگاه بدهید تا عملیات عیب یابی به درستی انجام شود و سپس مجددا تنظیمات سیستم را انجام بدهید.

از طرفی در عملیات عیب یابی آژیر کشیدن دزدگیر اماکن مراحلی هست که باید رعایت شود. ما به حدود دقیق زمان آلارم بی مورد سیستم احتیاج داریم. پس این زمان را یادداشت کنید و بخاطر بسپارید. در مرحله بعد نیاز داریم عوامل تحریک سنسورها و همینطور آژیر کشیدن دزدگیر اماکن را پیدا کنیم. چشمی های مختلف عادی و بی سیم را امتحان کنید. صبور باشید و برای مراحل عیب یابی زمان بگذارید. نصب پنل و چشمی های دزدگیر را بررسی کنید. دقت کنید اصول نصب درست رعایت شده باشد. احتمال خرابی پنل اصلی معمولا کمتر است. پس عیب یابی را از تست چشمی ها آغاز کنید.

علت آژیر کشیدن دزدگیر اماکن

  • کیفیت تجهیزات را چک کنید

بی شک یکی از دلایل اصلی مشکل کاربران با آژیر بی مورد دزدگیر اماکن همانطور که گفتیم به دلیل وجود سنسورها و قطعات با کیفیت پایین است. همیشه توصیه کردیم که کیفیت تجهیزات امنیتی را جدی بگیرید. برای خرید و نصب تجهیزات امنیتی حسابی تحقیق کنید، از متخصصین امر کمک بگیرید و فراموش نکنید که در مورد سیستم های امنیتی مثل دزدگیر اماکن، امنیت را فدای مبالغ کمتر نکنید. به یاد داشته باشید که این هزینه برای آسودگی خیال، امنیت و حفظ سرمایه های شماست که واقعا ارزش بهترین ها را دارد.

همچنین قدیمی شدن دستگاه می تواند کیفیت قطعات را کاهش دهد. بنا براین مراقب عمر قطعات و تجهیزات دزدگیر اماکن خود باشید و هرچند وقت یکبار با مشورت کارشناس مربوطه و در صورت لزوم قطعات قدیمی را تعویض یا تعمیر کنید. چرا که همین قطعات معیوب قدیمی و ایراد دار، مشکل آژیر کشیدن دزدگیر اماکن را به وجود خواهند آورد.

  • نصب غیر اصولی

همیشه برای نصب دزدگیر اماکن از نصاب حرفه ای آن استفاده کنید. یک نصاب غیر حرفه ای و بی تجربه می توانند بهترین تجهیزات را هم با مشکل مواجه کند. ببینید در مورد دزدگیر اماکن، بررسی و انتخاب محل نصب پنل اصلی، چشمی و سنسورها و قطعات دیگر، هماهنگ کردن این اجزاء با هم، نصب درست و تعیین  تجهیزات مورد نیاز، اگرچه زیاد دشوار به نظر نرسد، یک کار کاملا تخصصی و حرفه ای است و نیاز به متخصص دارد.

پس برای اینکه با دردسرهایی مثل بی موقع آژیر کشیدن دزدگیر اماکن و ایرادات دیگر مواجه نباشید. به هیچ وجه پروسه مکان یابی و نصب دزدگیر اماکن و تجهیزات آن را به شوخی نگیرید. بطور مثال منظور از مکان یابی مناسب این است که در این مورد دقت کنید دزدگیر در معرض تغییرات شدید دما مثل نزدیکی رادیاتورها، کولر، پنجره و حمام نباشد.

  • عدم تشخیص حیوانات و حشرات

اگر حیوانات خانگی دارید باید بیشتر دقت کنید چراکه در صورتیکه دزدگیر شما از مدل هایی باشد که قابلیت تشخیص حیوانات خانگی را ندارند. آنوقت علت مشکل آژیرکشیدن دزدگیر اماکن شما می تواند بخاطر عبورحیوانات از کنار سنسورها باشد. اگر امکان عبورو مرور حیوانات خانگی وجود دارد. باید دزدگیر شما قابلیت تنظیم وزن را داشته باشد. در اینصورت می توانید با تعیین حساسیت سنسور برای وزن های بالاتر از وزن حیوانات مشکل را حل کنید.

در مورد مشکلات ناشی از ورود حشرات چطور؟ خب باید بگم یکی دیگر از دلایل رایج مشکل آژیر کشیدن دزدگیر اماکن همین حشرات هستند. ورود حشرات به سیستم دزدگیر اماکن باعث ایجاد اختلالاتی از این دست می شود. برای این مورد هم حتما در انتخاب دزدگیر اماکن مناسب خود دقت کنید و محفظه داخلی آن را چک کنید تا امکانی برای ورود و نفوذ حشرات نداشته باشد.

  • باتری ضعیف

وقتی عمر مفید باتری تمام می شود یکی از مشکلات شایعی که با آن مواجه می شوید آلارم و اخطارهای اشتباه و بی دلیل آژیرکشیدن دزدگیر اماکن است. شما باید همیشه مراقب شارژ و عمر مفید باتری دستگاه خود باشید و به آن رسیدگی کنید.

  • کددهی دستگاه را چک کنید

ببینید کد دهی صحیح تا حدود زیادی از بی دلیل آژیر کشیدن دزدگیر اماکن جلوگیری می کند. حذف کدهای اشتباه  و کد دهی مجدد را امتحان کنید.

در مورد در و پنجره هایی که از مگنت استفاده می کنند کم بودن فاصله تیغه های تحریک پذیر و یا لرزش های بیشتر از حد مجاز باعث به وجود آمدن خطا وبی دلیل  آژیر کشیدن دزدگیر اماکن می شوند. در مرحله عیب یابی معمولا احتمال خطا از چند زون را بیشتر می دهید. حالا در این مرحله هر زون را که با حرف زد انگلیسی و یک شماره مشخص می شود، روی ترمینال اصلی ببندید. اگر ایراد با این کار برطرف نشود نشان می دهد که همچنان فرمان اشتباه آلارم دارد صادر می شود. در این صورت دستگاه برای تعمیر به تعمیرگاه ارسال می شود.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟