روش از کار انداختن ردیاب خودرو | اینصب
x
X

روش از کار انداختن ردیاب خودرو

چرا از کار انداختن ردیاب خودرو؟ سیستم‌های ردیاب، به‌طور فزاینده‌ای در وسایل نقلیه رایج شده‌اند. این روزها تصور بعضی از موقعیت‌ها و مشاغل، بدون حضور این سیستم‌‌ها دشوار است. حالا بسیاری از خودرو‌ها مجهز به دستگاه GPS هستند و به دیگران اجازه می‌دهند، آن‌ها را به‌صورت لحظه‌ای و دقیق ردیابی کنند و بر موقعیت آن‌ها نظارت داشته باشند. در حالی که ردیاب خودرو مزایای ارزشمندی مانند: امنیت، مسیریابی بهینه، نظارت بر موقعیت‌مکانی و کاهش هزینه‌های خودرو را ارائه می‌دهد، نگرانی‌هایی پیرامون حفظ حریم خصوصی و ایمنی شخصی افراد هم پدیدار شده‌اند. اگر شما هم نگران ردیابی ناخواسته خود هستید و برای حفظ حریم شخصی خود، به‌دنبال غیر‌فعال کردن ردیاب خودرو هستید، این مقاله یک راهنمای گام‌به‌گام ارائه می‌دهد تا کنترل حریم خصوصی خود را دوباره به‌دست آورید.

مراحل از کار انداختن ردیاب خودرو به زبان ساده

ردیاب خودرو، یک وسیله کوچک است که در خودرو شما نصب و پنهان می‌شود و به محض فعال شدن، موقعیت دقیق و لحظه‌ای خودروی شما را گزارش می‌کند. استفاده از ردیاب خودرو، مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن امنیت خودرو است. وقتی ردیاب خودرو شما فعال است، نگران سرقت خودرو خود نیستید و گزارش موقعیت لحظه‌ای ردیاب، حتی در صورت سرقت خودرو به شما در یافتن آن کمک می‌کند. پس مراقب باشید، بی‌دلیل به سراغ از کار انداختن ردیاب خودرو نروید.

اما اگر تصمیم خودتان را برای غیرفعال کردن ردیاب خودرو گرفته‌اید، با ادامه این مقاله همراه باشید و به‌همراه ما، مراحل از کار انداختن ردیاب خودرو را به ترتیب انجام‌دهید.

قبل از هرچیز، مکان‌یابی و حذف فیزیکی ردیاب

یکی از روش‌های رایج و ساده‌، برای غیر‌فعال کردن ردیاب خودرو، مکان‌یابی و حذف فیزیکی ردیاب است. برای مکان‌یابی ردیاب، دانستن چند نکته در مورد انواع ردیاب ضروری است. به‌طور کلی دو مدل ردیاب خودرو موجود است که از لحاظ نوع نصب، باهم متفاوت هستند. ردیاب آهنربایی پرتابل است و می‌تواند به هر قسمتی از خودرو نصب شود. بسته به نوع و مدل سیستم شما، ردیاب می‌تواند در مکان‌های مختلفی مانند: زیر داشبورد، زیر صندلی‌ها یا حتی داخل محفظه موتور پنهان شود. در این مورد کافی است، حسابی بگردید، ردیاب را پیدا کرده و خاموش کنید. ردیاب مدل سیمی، به سیم‌کشی خودرو احتیاج دارد و باید به باتری خودرو نصب شود. محل نصب ردیاب سیمی را پیدا کنید و  با  قطع جریان برق یا آنتن ردیاب، از کار انداختن این مدل ردیاب را هم با موفقیت انجام دهید.

از کار انداختن ردیاب خودرو

اما اگر نمی‌توانید ردیاب را به‌صورت فیزیکی حذف کنید، روش‌های دیگری هم برای قطع موثر آن وجود دارد. به‌طور مثال می‌توانید از یک مسدود‌کننده سیگنال GPS، برای تداخل در سیگنال‌های ردیاب و بی‌اثر کردن آن‌ها، استفاده کنید. در ادامه این مقاله به نمونه‌ای از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

چگونه برای از کار انداختن ردیاب خودرو،  برق ردیاب را قطع کنیم؟

 انواع مدل‌های ردیاب را خاطرتان هست؟ هر دو مدل ردیاب آهنربایی و ردیاب سیمی، برای فعال شدن، احتیاج به منبع تغذیه دارند. ردیاب آهنربایی شارژی است و ردیاب سیمی از باتری خودرو تغذیه می‌کند. ممکن است برخی ردیاب‌های آهنربایی پرقدرت، شارژ طولانی‌ مدتی داشته باشند. برعکس، ممکن است مدل‌هایی از ردیاب سیمی، باتری ذخیره‌کننده اضطراری داشته باشند. در حالت کلی برای از کار انداختن ردیاب خودرو در انواع مدل‌های سیمی کافی است، برق باتری خودرو را قطع کنید. قطع کردن برق باتری خودرو اصلا کار پیچیده‌ای نیست. همین‌که محل اتصال و قرارگیری ردیاب را پیدا کردید، با‌توجه به مدل آن، سیم‌های برق متصل به باتری خودرو را با‌دقت جدا کنید و از کار بیندازید. حالا دستگاه ردیاب را با‌کمک دکمه‌ای که روی آن قرار گرفته، غیرفعال کنید. به همین سادگی، عملیات غیر‌غعال کردن ردیاب انجام می‌شود.

قطع آنتن ردیاب یک روش موثر برای غیرفعال کردن آن

اگر به‌دنبال یک روش ساده و کاربردی برای غیر‌‌فعال کردن سیستم ردیابی خودرو هستید، آنتن ردیاب را قطع کنید. انواع ردیاب آهنربایی و ردیاب سیمی، برای دریافت و ارسال اطلاعات خود، مانند موقعیت لحظه‌ای خودرو، میزان مصرف سوخت و سایر کارکردها، به آنتن احتیاج دارند. شما با قطع آنتن ردیاب، به‌سادگی می‌توانید، ردیاب خودرو را غیرفعال کنید. بدنه فلزی خودرو، زیر ماشین، لاستیک‌ها، اطراف باتری و منبع برق را با‌ دقت بگردید تا ردیاب را پیدا کنید. به‌محض پیدا کردن ردیاب در اولین فرصت آنتن آن را قطع کنید و سپس ردیاب را خاموش کنید.

اگر با این روش‌ها موفق به از کار انداختن ردیاب خودرو نشدید، نگران نباشید، هنوز یک روش خوب برای غیر‌فعال کردن سیستم GPS  خودرو شما باقی مانده، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چگونه از مسدود کننده سیگنال برای غیر فعال کردن GPS استفاده کنیم؟

اگر تا اینجای مقاله را با‌ دقت مطالعه کرده باشید، حتما موفق به از کار انداختن ردیاب خودرو شده‌اید. حالا اگر دوست دارید برای غیر‌فعال کردن سیستم موقعیت‌یاب خودرو، روش‌های دیگر را هم امتحان کنید، ضد‌ ردیاب‌ها یا مختل کننده‌های سیستم GPS، از بهترین روش‌ها هستند. برای بررسی یکی دیگر از روش‌های غیرفعال کردن ردیاب ماشین آماده‌اید؟

مطالعه کنید: نحوه عملکرد ردیاب خودرو از طریق جی پی اس

طرز کار دستگاه‌های موسوم به ضد ردیاب یا مسدود کننده‌های سیگنال، به این شکل است که برای غیرفعال کردن ردیاب، از ایجاد پارازیت و مختل کردن پروسه ارسال و دریافت سیگنال‌ها استفاده می‌کنند. اگر شما هم تصمیم خودتان را برای غیر‌فعال کردن ردیاب گرفته‌اید، می‌توانید، یکی از این دستگاه‌های کوچک تولید پارازیت مکرر را تهیه کنید. دستگاه ضد ‌ردیاب برای ایجاد پارازیت و اختلال غیر مطلوب جوی، در یک منطقه‌ای با شعاع حدود 5 متر موثر و قادر به از کار انداختن ردیاب خودرو است. شما می‌توانید، از این قابلیت خوب دستگاه‌های مسدود کننده سیگنال استفاده کنید.

دستگاه مسدود کننده سیگنال ردیاب خودرو

سخن آخر

قبل از پایان مقاله باید یادآوری کنیم که این روش‌ها، برای سارقان خودرو هم قابل‌استفاده هستند. ضروری است که برای امنیت خودرو از سیستم‌های با‌کیفیت استفاده کنید و نصب ردیاب خودرو را به افراد متخصص بسپارید تا به سادگی قابل یافتن و غیرفعال شدن نباشند. برای استفاده از ردیاب، مراقب حریم خصوصی افراد باشید و از روش‌های غیر‌اخلاقی مانند سرک کشیدن در زندگی افراد، استفاده نکنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟