جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو با چند روش ساده | اینصب
x
X

جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو با چند روش ساده

علاوه بر سرقت خودرو که در سال‌های اخیر به یک معضل بزرگ در جامعه تبدیل شده، سرقت تجهیزات جانبی خودرو علی‌الخصوص ضبط و مانیتور خودرو نیز مالکان را به دردسر انداخته است. مانیتور جز لوازم جانبی‌ گران قیمت خودرو محسوب می‌شود و حفظ آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما آیا امکان جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو وجود دارد؟ پاسخ روشن به این سوال یک بله قاطعانه است. برای آشنایی با تمامی روش‌های جلوگیری از سرقت مانیتور ماشین تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین روش‌ های جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو

دسترسی ساده به مانیتور خودرو در کنار قیمت بالای این وسیله سبب شده تا سارقان همیشه به دنبال سرقت آن باشند. در واقع تنها محافظی که بین سارق و مانیتور خودروی شما وجود دارد، شیشه خودرو است که سارق به راحتی می‌تواند آن را بشکند. اگر روی خودروی شما مانیتور نصب است، این امکان وجود دارد که طعمه بعدی سارق، شما باشید. پس بهتر است، به فکر چاره گشته و برای جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو خود اقدامات لازم را انجام دهید.

احتمالا نگران مانیتور خودروی خود هستید که روی این صفحه کلیک کرده‌اید. باید بدانید که نگرانی هیچ کمکی به شما در این زمینه نخواهد کرد. شاید با خود بگویید با این حساب، خرید ضبط ماشین کم خطرتر و کم هزینه‌تر خواهد بود اما مانیتور خصوصیات منحصربفرد خود را دارد و قابل قیاس با ضبط نیست. پس بهتر است، نگرانی را کنار بگذارید و به نکاتی که در ادامه برای جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو به شما معرفی می‌کنیم، خوب خوب توجه کنید.

راه های جلوگیری از دزدیدن مانیتور خودرو

جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو با نصب سیستم امنیتی مانیتور

اولین راه برای جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو، نصب سیستم‌های امنیتی مختلف مانند قفل‌های کارتی، سیستم شناسایی اثر انگشت و کد امنیتی برای مانیتور است. با فعال سازی این سیستم‌های امنیتی جدا کردن مانیتور از خودرو برای سارق سخت خواهد شد. چرا که برای جدا کردن مانیتور از خودرو باید حتما رمز یا اثر انگشت مالک وجود داشته باشد. البته سیستم بازرسی متناوب (alarm) یکی دیگر از مهم‌ترین سیستم‌های امنیتی مانیتور برای جلوگیری از سرقت است. این سیستم زمانی که سارق در تلاش است تا مانیتور خودروی شما را به سرقت ببرد، برای شما هشدار ارسال می‌کند. این موارد از جمله مهم‌ترین سیستم‌های امنیتی برای جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو به شمار می‌روند.

استفاده از قفل مانیتور و مانیتورهای نسل جدید

بهتر است بدانید که در بازار انواع قفل مانیتور و پنل آن وجود دارد که شما می‌توانید به سراغ آن‌ها برای خرید بروید. این قفل‌ها به خوبی می‌توانند از سرقت مانیتور خودرو جلوگیری کنند، البته به شرط‌ها و شروطه‌ها!. کیفیت قفل‌های مانیتور با هم برابر نیست، برای خرید قفل مانیتور بهتر است، خساست را کنار بگذارید و یک محصول با کیفیت خریداری کنید.

مانیتورهای قدیمی خودرو در برابر سرقت بی دفاع بودند و سارق به راحتی یک لیوان آب خوردن آن‌ها را به سرقت می‌برد. اما مانیتورهای نسل جدید از نظر سطح امنیتی پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته‌اند و دیگر خبری از مانیتورهای قدیمی و بی دفاع در برابر سرقت نیست. مانیتورهای نسل جدید، قفل‌های بسیار سخت و حرفه‌ای دارند که باز کردن آن‌ها کار هر سارقی نیست. استفاده از این مانیتورها می‌تواند تا حدود زیادی خیال شما را از سرقت خودرو راحت کند.

بهترین راه جلوگیری از سرقت مانیتور ماشین

جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو با دزدگیر و سنسور تشخیص حرکت

سارق برای دزدیدن مانیتور خودروی شما تنها یک راه دارد و آن هم وارد شدن به خودروی شما است. برای وارد شدن به خودرو یا باید درب را باز کند یا پنجره را بشکند. با استفاده از دزدگیر به همراه سنسورهای تشخیص حرکت به خوبی می‌توانید متوجه حضور سارق در خودرو شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو را انجام دهید.

از پنجره‌های مات استفاده کنید

بهتر است بدانید که سارق تا از کیفیت مانیتور یا سیستم صوتی شما مطمئن نشود، هرگز ریسک اقدام به سرقت را به جان نمی‌خرد. سارق‌ها معمولا از شیشه خودرو یک سرک به داخل خودرو می‌کشند و با یه نگاه سیستم صوتی تصویری خودرو را برانداز می‌کنند. اگر سیستم صوتی (یا مانیتور) قیمت خوبی داشته باشد، آستین‌ها را بالا زده و برای سرقت اقدام می‌کند. اگر می‌خواهید سارق به راحتی از محتویات داخل کابین خودروی شما مطلع نشود، از شیشه‌های دودی یا مات استفاده کنید.

جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو با نصب قفل

با نصب قفل‌های فیزیکی برای دستگیره‌ها می‌توانید تا حدود زیادی مانع از ورود سارق به داخل خودرو شوید. باز کردن این نوع از قفل‌ها برای خیلی از سارق‌ها (نه اون سارقای خیلی خفن) کار بسیار سختی است و باعث معطل شدن و توقف طولانی مدت آن‌ها برای باز کردن درب می‌شود. این امکان وجود دارد تا در این حین شما سر برسید و اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو انجام دهید.

استفاده از قفل پنل ضبط

اگرچه نام این محصول قفل پنل ضبط است، اما از برخی مدل‌های آن می‌توان برای محافظت از مانیتور خودرو نیز استفاده کرد. این محصول معمولا سایز بزرگی دارد و به خوبی می‌تواند روی مانیتور و تجهیزات آن را بپوشاند. بهتر است قبل از خرید مطمئن شوید که سایز آن با سایز مانیتور شما همخوانی دارد. قفل پنل ضبط تازه وارد بازار شده و خیلی افراد از وجود آن بی‌‌خبر هستند.

قفل پنل ضبط برای جلوگیری سرقت مانیتور خودرو

نکات ایمنی موثر در جلوگیری از سرقت مانیتور ماشین

در بالا به شما مهم‌ترین تجهیزات و لوازم جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو را معرفی کردیم. اما لزوما برای محافظت از مانیتور خودرو نیاز به صرف هزینه و خرید تجهیزات امنیتی ندارید. بلکه فقط کافیست تا یکسری نکات ایمنی را رعایت کنید. نکات ایمنی موثر در جلوگیری از سرقت مانیتور ماشین عبارتند از:

  1. به هیچ عنوان خودروی خود را در خیابان‌های خلوت و تاریک پارک نکنید.
  2. اگر سارق را بعد یا در حین سرقت دیدید، حتما قیافه او را به خاطر بسپارید و سریعا برای شکایت به مراجع قانونی مراجعه کنید.
  3. قبل از ترک خودرو مطمئن شوید که تمامی درب‌ها و شیشه‌های خودرو به‌ طور کامل بسته‌ شده‌اند. اگر درب یا پنجره خودروی شما باز باشد، یک بفرمایید تپل به سارق زده‌اید.
  4. اگر قصد توقف برای مدت زمان طولانی را دارید، بهتر است تا خودروی خود را درون یک پارکینگ ایمن پارک کنید. اما اگر به هر دلیلی مجبور به پارک در خیابان یا کوچه شدید، هر از چند گاهی به خودروی خود سر بزنید.
سخن پایانی

در این مقاله به‌ طور کامل در خصوص روش‌های جلوگیری از سرقت مانیتور خودرو صحبت کردیم. همان‌طور که دیدید برای این منظور روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که شما بسته به شرایط می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. بهترین روش جلوگیری از سرقت مانیتور ماشین استفاده از مانیتورهای باکیفیت و دزدگیرهای تصویری با سنسور تشخیص حرکت است. این مانیتورها قفل بسیار پیشرفته‌ای دارند و سارق به راحتی نمی‌تواند آن‌ها را باز کند. البته امنیت این مانیتورها با نصب یک دزدگیر تصویری به همراه سنسور تشخیص حرکت کامل خواهد شد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟