بهترین روکش صندلی مناسب خودروهای داخلی و خارجی | اینصب
x
X

بهترین روکش صندلی مناسب خودروهای داخلی و خارجی

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تزئیناتی که در بیشتر خودروهای داخلی از آن استفاده می‌شود، روکش صندلی است. شاید فکر کنید که روکش صندلی تنها مخصوص ماشین بازها و جوانان است که ظاهر خودرو برایشان مهم است. بهتر است بدانید که روکش تنها برای زیبایی نیست و اگر به سلامتی صندلی‌های فابریک خودروی خود اهمیت می‌دهید، راهی بجز نصب روکش صندلی ندارید. بازار روکش صندلی خودرو بسیار پر رونق است و هزاران فروشگاه حضوری و اینترنتی وجود دارد که روکش صندلی به فروش می‌رسانند، همین موضوع، کار انتخاب بهترین روکش صندلی مناسب خودرو را سخت کرده است.

اگر می‌خواهید بهترین روکش صندلی خودرو را در این بازار شلوغ و متنوع پیدا کنید، راهی ندارید جز اینکه با انواع روکش صندلی خودرو آشنا شوید. برای آشنایی با روکش صندلی باید چه کاری را انجام دهید؟ پاسخ ساده است تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین روکش صندلی مناسب خودرو

قبل از هر توضیحی باید بدانید که بهترین، یک صفت است و شما باید بهترین روکش صندلی مناسب خودرو و نیازهای خود را پیدا کنید. ممکن است روکش صندلی که برای شما بهترین گزینه است، برای شخص دیگری بدترین گزینه ممکن باشد. معمولا روکش‌های صندلی در دو جنس چرم و پارچه‌ای تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از این روکش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که کار انتخاب برای هر مشتری را سخت کرده است. در ادامه انواع روکش‌های صندلی را بررسی می‌کنیم تا شما براساس نیازهای خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

1. آیا چرم، بهترین روکش صندلی مناسب خودرو است؟

حتما می‌دانید که لوکس‌ترین خودروهای دنیا دارای صندلی‌های چرم هستند. روکش صندلی‌های چرم، ظاهر بسیار جذابی دارند و اتاق ماشین شما را به بهترین شکل ممکن لوکس و جذاب می‌کنند. در بازار برای ساخت روکش‌های صندلی چرم از انواع مختلف چرم استفاده می‌کنند که از کیفیت برابری برخوردار نیستند. چرم‌های طبیعی کیفیت و نرمی فوق‌العاده‌ای دارند اما طول عمر چندان زیادی ندارند و قیمت آن‌ها نیز بسیار بالا است. چرم صنعتی طول عمر بالاتری نسبت به چرم‌های طبیعی دارند و قیمت آن‌ها نیز کمتر است.

بهترین روکش صندلی مناسب خودرو

اکنون که می‌دانید، روکش صندلی خودروی چرم چیست، باید با مزایا و معایب آن نیز آشنا باشید تا متوجه شوید که آیا بهترین روکش صندلی مناسب خودرو برای شما چرم است یا خیر؟ از مهم‌ترین مزایای روکش صندلی چرم می‌توان به ظاهر جذاب، ثابت بودن رنگ روکش در طول زمان و تمیزی بسیار راحت اشاره کرد. از معایب آن نیز می‌توان به جذب گرما در تابستان، عرق کردن بدن، ترک خوردن چرم بر اثر استفاده و عدم مقاومت به خراش اشاره کرد.

2. روکش صندلی پارچه‌ای بخریم؟

بهترین روکش صندلی مناسب خودرو شما می‌تواند، پارچه‌ای باشد. روکش‌های صندلی پارچه‌ای معمولا از جنس کتان یا مخمل تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این روکش‌ها به‌صورت کاملا ارگونومی تولید می‌شوند و به همین دلیل در هنگام رانندگی احساس بدی به سرنشینان و راننده نخواهند داد. روکش صندلی پارچه‌ای مزایای بسیار زیادی مانند تنوع طرح و رنگ بسیار بالا، قیمت مناسب‌تر نسبت به روکش صندلی چرم، عدم عرق کردن پشت کمر در هنگام رانندگی، مقاومت بالا در برابر خراش و عدم جذب گرما و سرما در فصل‌های گرد و سرد سال اشاره کرد.

اکنون که با مزایای این نوع روکش صندلی آشنا شدید، بد نیست تا از معایب آن نیز باخبر شوید. این نوع روکش صندلی دارای معایبی مانند رنگ پریدگی در اثر تابش نور خورشید، تمیز کردن بسیار سخت، لک پذیری بالا و احساس نم در صندلی در شهرهای که رطوبت هوا در آن‌ها بالاست، اشاره کرد. آیا تا اینحا توانستید جنس بهترین روکش صندلی مناسب خودروی خود را انتخاب کنید؟ چرم یا پارچه؟ هیچکدام؟ مورد بعدی که معرفی می‌کنیم، حتما شما را جذب خواهد کرد.

3. روکش صندلی ترکیبی از پارچه و چرم بهترین روکش صندلی مناسب خودرو

احتمالا تا اینجای مقاله به دلیل عیب‌های روکش صندلی چرم و پارچه‌ای نتوانستید، بهترین روکش صندلی مناسب خودرو خود را پیدا کنید. اشکالی ندارد چرا که تولید کنندگان برای از بین بردن ایرادات هر کدام از مدل‌ها و بهبود کارایی آن‌ها خلاقیت خود را به کار گرفته‌اند و روکش صندلی ترکیبی از پارچه و چرم تولید کرده‌اند. در ساخت این مدل از روکش، از چرم و پارچه در کنار هم استفاده شده تا نقاط قوت چرم و پارچه در کنار یکدیگر قرار گیرند و یک روکش صندلی جذاب ساخته شود.

به عنوان مثال یکی از اصلی‌ترین مشکلات روکش چرم، عرق کردن نشیمنگاه و پشت صندلی است. تولیدکنندگان در ساخت روکش‌های ترکیبی در قسمت نشیمنگاه و پشت صندلی از پارچه استفاده کرده‌اند تا راننده و سرنشینان در روزهای گرم اذیت نشوند. قسمت لبه و کناره صندلی ترکیبی هم از چرم ساخته شده است تا هم رنگ پریده نشود و هم در صورت کثیف شدن به راحتی بتوان آن را تمیز کرد.

بهترین نوع روکش صندلی ماشین

4. روکش صندلی از جنس‌های دیگر مانند مشتقات نایلون

معمولا روکش‌های صندلی که از مشتقات نایلون تولید می‌شوند، از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند. فروشنده‌ها ممکن است این روکش‌ها را به عنوان روکش چرم به فروش برسانند. روکش‌های نایلونی نسبت به نمونه‌های چرم ضخامت کمتری دارند و سریع چروک می‌شوند. به هیچ عنوان خرید این محصولات را توصیه نمی‌کنیم.

بهترین روکش صندلی خودرو چه ویژگی‌های دارد؟

احتمالا تا اینجای مقاله جنس روکش صندلی خود را انتخاب کرده‌اید و این به این معنی است که قدم بسیار بزرگی برای خرید روکش صندلی برداشته‌اید. بهتر است بدانید که انتخاب بهترین روکش صندلی مناسب خودرو تنها به انتخاب جنس ختم نمی‌شود و شما باید به نکات دیگری در هنگام خرید نیز توجه داشته باشید. ویژگی‌های یک روکش صندلی خوب عبارتند از:

  • بعد از جنس، کیفیت دوخت روکش صندلی مهم‌ترین فاکتور در انتخاب بهترین روکش صندلی مناسب خودرو است. اگر دوخت روکش صندلی، مناسب و باکیفیت نباشد نه تنها ظاهر زشتی به خودروی شما خواهد داد بلکه روکش صندلی شما نیز به سرعت پاره خواهد شد.
  • هر روکش صندلی از چند تکه مختلف ساخته می‌شود؛ هر اندازه تعداد تکه‌های روکش صندلی بیشتر باشد، روکش صندلی بهتر بر روی صندلی سوار خواهد شد. برای مثال روکش صندلی‌های بسیار حرفه‌ای از 170 تا 180 تکه ساخته می‌شوند.
  • قیمت روکش صندلی یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب بهترین روکش صندلی مناسب خودرو است. در بازار انواع روکش صندلی با قیمت متفاوت وجود دارد، بهتر است از قبل بودجه خود را برای خرید روکش صندلی مشخص کنید تا در بازار دچار سردرگمی قیمتی نشوید و بهترین گزینه را با توجه به بودجه خود خریداری کنید.
  • گارانتی یکی از موارد مهم در هنگام خرید روکش صندلی است. این گارانتی می‌تواند به شما این اطمینان خاطر را بدهد که روکش صندلی خریداری شده شما از کیفیت بالایی برخوردار است.

ویژگی های روکش صندلی خوب

رنگ روکش صندلی را باید چطور انتخاب کرد؟

اگرچه رنگ روکش صندلی کاملا سلیقه‌ای است و این مورد تا حدود زیادی به نظر شخص بستگی دارد، اما بهتر است در انتخاب رنگ روکش صندلی به برخی نکات توجه کنید تا زیباترین روکش صندلی را انتخاب کنید. از مهم‌ترین نکات در هنگام انتخاب رنگ روکش صندلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب رنگ روکش همسان و شبیه به رنگ خودرو یکی از روش‌های انتخاب رنگ روکش صندلی است. اگر رنگ خودروی شما سفید، کرم، مشکی و .. است، می‌توانید از رنگ همسان استفاده کنید. چنانچه خودروی شما قرمز، نارنجی، سبز، آبی و .. است به هیچ عنوان به سراغ رنگ‌های همسان نروید.
  • استفاده از رنگ متضاد با بدنه خودرو برای روکش صندلی نیز می‌تواند، در برخی مواقع بسیار جذاب باشد. اگر خودروی شما مشکی است از رنگ‌هایی مانند کرم و قرمز می‌توانید استفاده کنید. به عقیده بسیاری از افراد رنگ بهترین روکش صندلی مناسب خودرو مشکی، قرمز است.
  • اگر خودروی اسپرت دارید، می‌توانید به سراغ روکش صندلی‌های طرح‌دار بروید.
  • اگر در مناطق گرمسیری مانند خوزستان زندگی می‌کنید به هیچ عنوان به سراغ روکش صندلی‌های رنگ تیره نروید.
  • اگر شغلی دارید که احتمال می‌دهید، باعث کثیفی صندلی‌های خودروی شما می‌شود به هیج عنوان سمت رنگ‌های روشن نروید. برای مثال یک راننده که در طول روز افراد مختلف را سوار می‌کند، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کند تا داخل کابین و صندلی‌های او همیشه تمیز و درخشان به نظر برسند.
سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص بهترین روکش صندلی مناسب خودرو صحبت کردیم. شاید پیش خود بگویید که “انتخاب روکش صندلی نیاز به این همه توضیح و تفسیر نداره، بازار پره میریم یکی می‌خریم دیگ”. این باور کاملا اشتباه است، چرا که روکش صندلی تاثیر بسزایی بر روی ظاهر ماشین و راحتی سرنشینان خودرو دارد. پس به هیچ عنوان انتخاب روکش صندلی را موضوعی ساده در نظر نگیرید. فروشگاه‌های بسیار زیادی در زمینه فروش روکش صندلی خودرو مشغول فعالیت هستند که یکی از بهترین این فروشگاه‌ها، سایت اینترنتی اینصب است. در دسته‌بندی روکش صندلی فروشگاه اینصب بیش از صد مدل روکش صندلی در طرح‌های مختلف و جذاب برای انواع خودروهای داخلی وجود دارد که شما بسته به سلیقه خود می‌توانید بهترین روکش صندلی مناسب خودرو خود را انتخاب کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟