راهنمای خرید دزدگیر ماشین | راهنمای خرید و نصب دزدگیر خودرو | اینصب
x
X

راهنمای خرید دزدگیر ماشین

راهنمای خرید دزدگیر ماشین به شما کمک می کنید تا بهتر انتخاب کنید. امنیت خودروها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان آنهاست. اما چگونه باید آن را تأمین کرد، یکی از راه‌های مهم در این زمینه استفاده از دزدگیر خودرو است. اگر این مطلب را می‌خوانید احتمالاً در دو وضعیت متفاوت هستید. نخست این که به‌تازگی صاحب خودرو شده‌اید و مسئله مهم برایتان این است که کدام برند را انتخاب کنید. برند مورد نظرتان گارانتی و کیفیت لازم را دارد، رنج قیمت‌ها چگونه است. صد البته که برند سازنده و مبدأ آن کدام کشور است.

 

در واقع قطعات استفاده شده در دزدگیرها، میزان حساسیت و نحوه تنظیم و ریموت می‌تواند برای مشتریانی که واقف هستند دزدگیرهای بی‌کیفیت می‌توانند زود خراب شوند دغدغه باشد. اما آیا تاکنون از خود سؤال کرده‌اید که چه فاکتورهایی می‌تواند در خرید یک دزدگیر باکیفیت و مناسب تأثیرگذار باشد. اول این که به‌هیچ‌عنوان به دزدگیرهای کارخانه‌ای یا به‌اصطلاح فابریک که روی خودروها نصب شده است اعتماد نکنید. دزدگیرها انواع مختلفی دارند که در ادامه مطلب راهنمای خرید دزدگیر ماشین بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم. نخست این که دزدگیر باید هوشمند باشد و در صورت ایجاد هرگونه مشکل و خطری بموقع از خود آلارم منتشر کرده و شما را در جریان بگذارد.

 

بهترین راهنمای خرید دزدگیر ماشین

راهنمای خرید دزدگیر ماشین

برند های ایرانی، خارجی، کره‌ای و همین‌طور چینی زیادی در بازار موجود هستند. معمولاً فاکتور نخست در مورد قیمت آن‌ها مبدأ برند و کشور سازنده می‌باشد، قطعاً مدل‌های چینی و ایرانی ارزان‌قیمت‌ترین‌ها هستند. مدل‌های اروپایی و کره‌ای و حتی ژاپنی نیز قیمت متغیری دارند. اما مدل ارزان قیمتی در آن‌ها یافت نمی‌شود. استیلاک، آیمکس، اکتیو، پی‌ال‌سی مدل‌های محبوب بازار هستند که به دلیل کیفیت تولید، قیمت و همین‌طور خدمات پس از فروش و نصب آسان در بازار ایران یافت می‌شوند. دزدگیرها امروزه به شما امکاناتی فراتر از صرفاً امنیت خودرو می‌دهند.

 

به طور مثال قفل تمامی درب‌ها، بالابردن شیشه‌ها و همین‌طور امکان روشن‌کردن خودرو از راه دور که البته هزینه‌های زیادی را برای شما به همراه خواهند داشت. عموم مدل‌های بازار می‌توانند قفل بی‌صدا و همین‌طور بازکن درب صندوق و کاپوت خودرو را نیز دارا باشند. دزدگیرها از چند بخش اصلی تشکیل شده‌اند، سنسورهای چشمی آلتراسونیک و یا به‌اصطلاح روی داشبوردی که دارای طیف کنترل التراسونیک هستند. ریموت کنترل که البته می‌تواند دارای نمایشگر و ساده و صرفاً با چند دکمه باشد. البته لازم است بگوییم که دزدگیر ها دارای خروجی چشمی، پاور و صندوق پران هستند و لازم است برای بهره گیری از این قابلیت ها آن ها چشمی، پاور و پمپ خریداری کرده و به دزدگیر وصل کنید.

 

راهنمای خرید و نصب دزدگیر خودرو

متصل کردن این دستگاه به سیستم برق خودرو، تنظیم میزان حساسیت، پیکربندی و نصب آن نیز از شما برنمی‌آید. پس باید به دنبال نمایندگی‌های رسمی نصب دزدگیر باشید. آن ها با خوبی این کار را انجام می‌دهند. درصورتی‌که قصد تعویض دزدگیر و نصب روی ماشین جدید خود را دارید نیز بهتر است به‌هیچ‌عنوان این کار را خودتان انجام ندهید.

 

کسانی هستند که شاید ریموت اولیه را گم‌کرده باشند و یا این که در خودرو جامانده باشد. در این وضعیت بهتر است صرفاً برای اطمینان بیشتر مدل‌هایی را بخرید که ریموت بیشتر از یک عدد دارند، خروجی آنتن در ریموت دزدگیرها نیز اهمیت ویژه‌ای در بهبود کارکرد آن ها دارد. زیرا شما گاهی به برد فراتر از چند صد متری در دزدگیرها نیاز دارید. تصور کنید که در طبقه دهم یک ساختمان است که می‌خواهید دزدگیر خود هنگام شب کنترل کنید. قطعاً اگر برد مفید دزدگیر شما پایین باشد ناچار هستید که مسافتی را طی کنید و سپس دزدگیر را خاموش کنید.

 

راهنمای خرید و نصب دزدگیر خودرو

 

گاهی سنسورهای التراسونیک دزدگیرها نیز بیش از حد حساس هستند. گاه‌وبیگاه بی‌دلیل شروع به آژیر کشیدن می‌کنند. صندوق پران در مدل‌های تقلبی و بی‌کیفیت به‌خوبی کار نمی‌کند و تمامی این مشکلات موجب می‌شود که پس از مدتی نسبت به تعویض دزدگیر اقدام کنید. در این صورت بهتر است یک مشاوره کامل و خوب در این زمینه دریافت کرده و با خیال راحت خرید کنید.

 

مقایسه انواع دزدگیرهای خودرو

دزدگیرهای تصویری یک امکان جالب به شما می‌دهند که می‌توانید از راه دور و تا برد کنترل دزدگیر که در مدل‌های مختلف بنا به قیمت آن ها متفاوت است از وضعیت خودروی خود مطلع شوید. این که جسمی به بدنه خودرو برخورد کند، کسی قصد ازکارانداختن دزدگیر و یا دسترسی به درون خودرو را داشته باشد. تمام این‌ها را می‌توانید با دزدگیرهای تصویری کنترل کنید.

 

حتی امروزه در مدل‌هایی قابلیت قفل کودک، خروجی‌های تحریک کاپوت و چراغ راهنما نیز وجود دارد. البته که تمامی این موارد به قیمت دزدگیر شما می‌افزاید. اما اگر می‌خواهید یک خودروی کاملاً هوشمند داشته باشید، بهتر است صرفاً هزینه کمی بیشتر برای دزدگیر داشته باشید. به جهت امنیت و همین‌طور قفل کودک می‌توانید از برندهایی خرید کنید که پس از نخستین ترمز به شما امکان قفل مرکزی می‌دهند، در واقع پس از حرکت خودرو دیگر قفل خواهد بود.

 

اگر سیم‌کشی و همین‌طور جعبه نصب دزدگیر در خودرو، در بخشی امن باشد، امکان غیرفعال‌کردن آن تقریباً صفر خواهد بود. بخصوص این که اگر از خودروی خود مدت‌زمان زیادی دور می‌شوید. برایتان مهم است که آیا عملکرد سنسورهای دزدگیر صحیح و کامل خواهد بود یا خیر. شرکت‌های سازنده دزدگیر پیش‌تر نیاز بازار را بررسی نموده و حالا کمی شما را با مدل‌های متفاوت آشنا می‌کنیم.

 

نکات خرید دزدگیر ماشین

در میزان حساسیت دزدگیرها، سنسور مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند، معمولاً با یک رله یا دکمه می‌توان آن را کنترل کرد، هشدار بازبودن درب خودرو نیز حالا امکان جدیدی است که مشتریان به آن علاقه داشته و ترجیح شرکت‌ها نیز تولید با چنین امکاناتی است. در صورتی که داخل پک دزدگیر، شاسی لادری وجود داشته باشد، این امکان برای شما فراهم میگردد.

 

موضوع دیگر رله قطع برق می باشد که در داخل پک برخی از دزدگیر ها وجود دارد. با نصب رله قطع برق حتی اگر سارق به درون خودروی شما نیز راه پیدا کند قادر به استارت زدن نخواهد بود و برق پشت سوئیچ قطع می شود. لازم است به این موضوع توجه کنید که دزدگیر پک کاملی داشته باشد تا برای نصب آن مجبور به پرداخت هزینه اضافی نباشید.

راهنمای خرید دزدگیر تصویری و ساده

حتی وقتی وارد یک فروشگاه خرید دزدگیر می‌شوید، شاید سردرگم شوید. چون مدل‌های مانیتور دار، مدل‌هایی با سنسورهای اضافه و همین‌طور نسخه‌های مختلف از یک برند نیز شما را دچار اشتباه می‌کند. گاهی فروشندگان سودجو نیز از این مشکل استفاده می‌کنند. در نتیجه مدلی را به شما پیشنهاد می‌کنند که واقعاً لازم به خرید آن نیست. نسخه‌های تصویری دزدگیر دارای امکان نمایش وضعیت خودرو، تمامی خودروها و همین‌طور اشخاص و اجسامی که به ماشین شما نزدیک می‌شوند. نمایش ساعت، زمان و تاریخ و همین‌طور باتری و دیگر وضعیت را خواهند داشت.

 

مدل‌های ساده می‌توانند صندوق پران، قفل کودک، قفل مرکزی، قفل پس از حرکت و قفل کمکی داشته باشند. شما می‌توانید صدای دزدگیر را قطع کرده و حتی آن را روی حالت سایلنت قرار دهید تا مزاحمتی ایجاد نکند. دزدگیرها شیشه‌بالابر اتوماتیک دارند، نوع حسگر می‌تواند داس، لمسی، چرخ و همین‌طور ضربه‌ای باشد. اما عموماً در بازار مدل‌های التراسونیک می‌توانند قابل‌اعتمادتر باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله “مقایسه دزدگیر ساده و تصویری”  را مطالعه کنید تا کامل با این دو نوع دزدگیر آشنا شوید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟