دزدگیر اماکن بخریم یا دوربین مداربسته؟ | تفاوت دوربین و دزدگیر منزل | اینصب
x
X

دزدگیر اماکن بخریم یا دوربین مداربسته؟ 

یکی از سوالاتی که ذهن بیشتر خریداران و مشتریان را درگیر کرده است این است که دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر منزل ؟

دزدگیر اماکن بخریم یا دوربین مداربسته؟

با افزایش آمار سرقت منازل، همه به دنبال راهی برای تامین و افزایش امنیت برای خانه هایشان هستند. از سیستم های حفاظتی منازل می توان به دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن اشاره کرد.

حال در این مقاله می خواهیم به تفاوت دوربین و دزدگیر منزل بپردازیم تا شما محصول مناسب برای امنیت منزل خود را انتخاب کنید.

دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن هر دو سیستمی برای تامین امنیت منازل می باشند. اگر محدودیت در هزینه کردن ندارید می توانید هر دوی آن را برای امنیت بیشتر تهیه کنید اما اگر نمی خواهید هزینه بسیار مصرف کنید می توانید با خواندن مشخصات دستگاه های زیر، سیستم مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

دزدگیر اماکن

دستگاه مرکزی(دزدگیر اماکن) دارای انواع مختلفی شامل موارد زیر می باشند :

  • دزدگیر اماکن ساده
  • خط ثابت شهری
  • سیمکارتی

نحوه اطلاع رسانی در هر یک از این دستگاه ها متفاوت می باشد که بهترین و پیشرفته ترین نوع دزدگیر اماکن، دزدگیر سیمکارتی می باشد که از طریق آژیر، تماس تلفنی و پیامک اطلاع رسانی می کند. خط ثابت شهری پیشنهاد نمی شود زیرا سارق می تواند با قطع برق شهری دستگاه مرکزی را غیر فعال کند.

در کنار دزدگیر اماکن، حتما باید انواع سنسور های آن نیز خریداری شود. عملکرد دزدگیر اماکن به این صورت می باشد که سنسور های دزدگیر با تشخیص ورود و یا حرکتی غیر مجاز، سیگنالی به دزدگیر اماکن می فرستند و دزدگیر شروع به آژیر کشیدن می کند.

از مهم ترین سنسور های دزدگیر اماکن برای جلوگیری از سرقت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنسور حرکتی

یکی از مهم ترین سنسور های دزدگیر اماکن، سنسور حرکتی می باشد. عملکرد سنسور حرکتی به این صورت می باشد که به محض تشخیص حرکتی غیر مجاز، شروع به فرستادن سیگنال به دستگاه مرکزی می کند و آژیر به صدا در می آید.

  • سنسور مگنت

سنسور مگنت نیز از مهم ترین سنسور ها می باشد که از آن برای لای درب و پنجره ها استفاده می کنند. این سیستم از دو مغناطیس تشکیل شده که به محض فاصله گرفتن این دو مغناطیس از هم، سنسور شروع به فرستادن سیگنال به دزدگیر اماکن می کند و آژیر به صدا در می آید.

  • سنسور ضربه

از شوک سنسور و یا سنسور ضربه بیشتر برای درب های ورودی استفاده می شود تا مانع خرابی در توسط سارق شود. این سنسور به محض تشخیص ضربه و یا تشخیص لرزش، شروع به فرستادن سیگنال به دزدگیر می کند و آژیر به صدا در می آید.

دوربین مدار بسته

با کارایی دوربین های مداربسته تقریبا همه ی شما آشنایی دارید. دوربین های مداربسته برای ثبت وقایع و فیلم برداری از محیط مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر مغازه ها از دوربین های مداربسته برای قسمت هایی که دید کافی ندارند استفاده می کنند تا بتوانند از طریق مانیتور همه ی محیط را زیر نظر داشته باشند تا مانع سرقت اجناس شوند. دوربین مداربسته آژیر نمی زند و شما را از ورود و یا حرکت غیر مجازی مطلع نمی کند.

دزدگیر اماکن بخریم یا دوربین مداربسته؟

تفاوت دوربین مدار بسته و دزدگیر منزل

  1. دوربین های مداربسته دارای سیستم اعلام سرقت موثر نیستند و تنها در ثبت وقایع به شما کمک می کنند.
  2. دزدگیر اماکن ها از طریق صدای آژیر، تماس تلفنی و یا ارسال پیامک اطلاع رسانی می کنند که این کار توسط دوربین های مداربسته امکان پذیر نمی باشد.
  3. استفاده از دوربین مداربسته در فضای شخصی منازل توصیه نمی شود، زیرا سارقان بعد از سرقت حافظه دوربین های مداربسته را با خود میبرند و امکان دارد برای بازنشر ویدیو های شخصی از شما اخاذی کنند.
  4. یکی از خطراتی که استفاه از دوربین مداربسته در منازل دارد موضوع هک کردن آن می باشد. هکر های ماهر می توانند به تصاویر و ویدیوی ضبط شده ی شما از طریق هک برنامه ی دوربین، دسترسی پیدا کنند و از این حاظ امنیت دوربین مداربسته کمتر می باشد.
  5. از طریق دزدگیر های اماکن هوشمند شما می توانید از مسافت دور تنها از طریق اپلیکیشن دزدگیر، سیستم های برقی منازل خود را کنترل کنید اما از طریق دوبین مداربسته شما قادر به انجام این کار نیستید.
  6. سنسور حرکتی دزدگیر های اماکن بسیار قوی می باشند و به محض تشخیص حرکتی غیر مجاز شروع به ارسال پیامک و یا تماس تلفنی می کند و آژیر به صدا در می آید و همسایگان و … از وجود فرذی غیر مجاز آگاه می سازد.

اما در دوربین مداربسته شما فقط قادر به مشاهده ورود افراد غیر مجاز هستید و به شما اطلاع رسانی نمی شود.

سخن پایانی در مورد تفاوت دوربین و دزدگیر منزل

با توجه به گفته های بالا بهتر است از هر دو سیستم دزدگیر منزل و دوربین مداربسته برای منزل خود استفاده کنید و توصیه می شود از دوربین مداربسته برای درب های ورودی و پارکینگ استفاده کنید.

اما برای فضای داخل خانه بهتر است از دستگاه مرکزی و انواع سنسور های آن استفاده کنید تا به محض ورود سارق به فضای شخصی، به شما هشدار داده شود و شما را مطلع سازد.

از بهترین برند های دزدگیر اماکن می توان به برند های معروف گپ، فایروال، کلاسیک و … اشاره کرد.

اگر برای خرید هر گونه سیستم های حفاظتی و امنیتی نیاز به مشاوره رایگان و یا اطلاعات بیشتر داشتید می توانید با کارشناسان مجموعه ی اینصب در تماس باشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟