بررسی علت آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین | اینصب
x
X

بررسی علت آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین

یکی از مشکلاتی که عموما در دزدگیرهای خودرو دیده می‌شود، آژیر زدن بی دلیل دزدگیر است. این موضوع از جمله مواردی است که نیاز به بررسی یک کارشناس فنی دارد. اگر دزدگیر خودرو شما مدام با مشکل روبرو می‌شود و بدون هیچ دلیل آژیر می‌زند، باید فوراً مشکل رفع شود اما در وهله اول باید دید علت آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین چیست؟

اگر هنوز دزدگیر خودرو تهیه نکرده اید بهتر است از قبل این متن را بخوانید و همچنین قبل از خرید ردیاب خودرو مزایا و معایب آن را جویا شوید. اگر شما هم این مشکل را دارید بیایید با هم دلایلی که باعث اختلال هشدار دزدگیر می‌شود را بررسی کنیم.

علت آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین چیست

برای دزدگیر چندین دلیل بالقوه وجود دارد که باعث آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین می‌شود. به عنوان مثال، باتری ماشین، سنسور ضربه یا موارد دیگر می‌توانند باعث به صدا آمدن آن باشند. این موارد را که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، می‌توانید خودتان چک کنید اما توصیه ما به شما این است که برای رفع مشکل دزدگیر ماشین به یک نصاب یا متخصص مراجعه کنید تا مشکل را حل کند.

شارژ باطری خودرو

اگر باتری شما دچار مشکل شود، ممکن است عملکرد دزدگیر خودرو نیز با اختلالاتی روبه رو شود. در این زمان بهتر است در ابتدا از سالم بودن باطری خودرو مطمئن شوید. دزدگیر، برق مورد نیاز خود را از باطری ماشین تامین می‌کند و از این رو اگر مشکلی برای باطریبه وجود آید، سیستم دزدگیر نیز دچار اختلال می‌شود. در این موقعیت بهتر است باطری خودروی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید رو به اتمام نیست.

علت آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین

با این حال، در بعضی مواقع اختلالات دزدگیر می‌تواند نشان‌دهنده از بین رفتن باتری یا خراب‌شدن اتصالات آن باشد. باتری در این حالت، سیگنال‌های متناقضی را به دزدگیر ارسال می‌کند. درواقع اگر باتری کثیف یا خورده شده باشد، سیگنال‌های اشتباهی را به دزدگیر خودرو یا دستگاه‌های دیگر نصب شده مانند ردیاب خودرو ارسال می‌کند. ترمینال‌های زنگ‌زده و فرسوده زمانی که باتری در حال ازبین‌رفتن باشد، سیگنال‌های مشابه را به سیستم‌های موجود در خودرو ارسال می‌کنند. این امر می‌تواند باعث خرابی هر یک از سیستم‌های الکتریکی شما شود که از جمله مهم‌ترین آن دزدگیر خودرو است.

سنسور شاسی کاپوت

تولیدکنندگان، دزدگیر ماشین را طوری طراحی کرده‌اند تا اگر کسی کاپوت را باز کند، آژیر دزدگیر فعال شود. البته این مورد در صورتی است که دزدگیر دارای شاسی کاپوت باشد و نصاب آن را نصب کرده باشد. این شاسی و سنسور، قادر است که باز و بسته بودن کاپوت را تشخیص دهد و به منظور جلوگیری از سرقت ماشین یا باتری خودرو، استفاده می‌شود. در صورتی که این سنسور یا شاسی، کثیف یا خراب شده باشد، سیگنال‌های متناقض و اشتباهی را به کیت دزدگیر ارسال می‌کند و علت آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین می‌تواند باشد.

البته در برخی مواقع ممکن است سنسور یا شاسی کاپوت کاملا تمیز و سالم باشد اما نصب آن به درستی صورت نگرفته باشد.  اگر یکی از سیم‌ها شل باشد یا اتصال ضعیفی در سیستم وجود داشته باشد، سنسور شاسی کاپوت از کار می‌افتد. اتصالات ضعیف یا شل بودن سیم‌ها سبب ارسال سیگنال‌های اشتباه به دزدگیر می‌شود که در نتیجه آژیر دزدگیر بدون دلیل فعال می‌شود. گاهی نیز ممکن است در نصب دزدگیر اشتباه کرده باشید و یا سیم‌کشی به‌ اشتباه انجام شده باشد که در این صورت سیستم هشدار با قوام مورد نیاز برای حفظ عملکرد مناسب، برق را دریافت نخواهد کرد.

سنسور ضربه علت آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین

از جمله مهم‌ترین اقلام دزدگیر خودرو، سنسور ضربه یا لرزش است که می‌تواند علت آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین نیز باشد. به عنوان مثال، این سنسور می‌تواند تشخیص دهد که کسی در تلاش است درب خودرو را باز کند. گاهی اوقات در هنگام تنظیم حساسیت دزدگیر ماشین ، حساسیت سنسور ضربه یا لرزش، بیش از اندازه می‌شود که با یک ضربه ناخواسته هرچقدر شدت بسیار کم و یا حتی چیزی مانند پریدن گربه روی کاپوت ماشین، خطر تشخیص داده شده و به دزدگیر سیگنال ارسال می‌کند. با تنظیم دزدگیر و سپس زدن چند ضربه ملایم به اتومبیل خود، می‌توانید به‌ تنهایی یک آزمایش ساده انجام دهید تا ببینید آیا دزدگیر ماشین شما بیش از حد حساس است یا خیر.

چگونه می‌توانم جلوی آژیر زدن دائم دزدگیر خودرو را بگیرم؟

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، علت آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین می‌تواند به خاطر بالابردن حساسیت آن و یا باطری خودرو و یا حتی سنسورهای آن باشد. چنانچه خودتان می‌توانید آن را بررسی کنید، کافیست که ابتدا مشکل را تشخیص دهید. به عنوان مثال اگر سنسور شاسی کاپوت شما تمیز نیست، تمیز کردن آن یک روش ساده برای رفع این مشکل است.

اگر مطمئن نیستید که سنسور شاسی کاپوت خود را در کجا قرار دهید، به کتابچه راهنمای دزدگیر خود مراجعه کنید. شاسی کاپوت باید در جایی نزدیک چراغ‌ های جلوی شما قرار گیرد. درصورتی که سنسور شاسی کاپوت شما کاملا تمیز است و هیچ گردو غباری ندارد، می‌توانید آن را قطع کرده و دوباره وصل کنید. در این صورت می‌توانید متوجه شوید که مشکل کثیف بودن شاسی است یا اتصالات ضعیف.

مطالعه کنید: روش قطع کردن دردگیر ماشین

علت بی دلیل به صدا در آمدن دزدگیر

شوک سنسور را آزمایش کنید و بررسی کنید که آیا ضربه‌های ملایم به اتومبیل باعث فعال شدن آژیر دزدگیر می‌شود؟ همچنین در  برخی شرایط ممکن است مشکل دزدگیر از فیوز خودرو باشد. قبل از هرکاری پیشنهاد میکنم به یک کارشناس فنی مراجعه کنید اما می توانید فیوز مرتبط با دزدگیر ماشین را پیدا کرده و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم علت آژیر زدن بی دلیل دزدگیر ماشین را باهم بررسی کنیم. همانطور که اشاره کردیم، دلایل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد که لازم است هرکدام را به صورت جداگانه بررسی کنید. چناچه موفق نشدید مشکل را پیدا کنید، حتما از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید. همچنین در هنگام خرید دزدگیر، توصیه می‌کنیم در همان ابتدا از نصاب‌های همان شرکت استفاده کنید تا اگر مشکلی به وجود آمد، خودشان برای رفع مشکل اقدام کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟