روش قطع کردن دزدگیر ماشین | اینصب
x
X

روش قطع کردن دزدگیر ماشین

سیستم‌های هشداردهنده، طراحی شده‌اند تا وسیله نقلیه شما را از سرقت یا دسترسی غیر‌مجاز افراد، محافظت کنند. به همین دلیل است که وجود دزدگیر برای هر خودرویی از ضروریات است؛ اما گاهی اوقات همین سیستم‌ها می‌توانند بیشتر از اینکه وسیله‌ای برای محافظت از ماشین شما باشند، برای شما مزاحمت ایجاد کنند. اگر تابحال تجربه دزدگیر ماشین خرابی که بی‌دلیل آژیر می‌زند و آژیر آن با روش‌های معمول قطع نمی‌شود را داشته باشید، حتما می‌دانید که از چه‌نوع مزاحمت و دردسری حرف می‌زنیم. قطع کردن دزدگیر ماشین در این شرایط یک‌راه حل ساده‌است، اما انجام آن نیازمند آموزش دقیق و اصولی است. ما در این مقاله راهنمای گام‌به‌گام قطع‌کردن دزدگیر ماشین را به ساده‌ترین روش به شما خواهیم گفت و به شما نشان می‌دهیم که چگونه آژیر سیستم هشدار اتومبیل خود را با خیال راحت و اصولی قطع کنید.

چند گام ساده تا قطع کردن دزدگیر ماشین

وقتی آژیر سیستم هشدار ماشین شما به‌طور غیرمنتظره‌ای به صدا درآمده، خیلی مهم است که قبل ازهر اقدامی برای قطع کردن دزدگیر ماشین، شخصا اوضاع را بررسی کنید. بلافاصله به محل پارک خودرو سر بزنید تا اطراف را بررسی کنید. اگر با شرایط مشکوکی روبرو شدید، فورا با پلیس تماس بگیرید. منظور از شرایط مشکوک، علائمی از شکستن شیشه، دست‌کاری خودرو یا حضور افراد مشکوک، در نزدیکی خودرو است. اگر همه‌چیز عادی است و وضعیت تهدید‌آمیز نیست و آژیر دزدگیر ماشین به دلایلی مانند حرکت حیوانات، خرابی سنسور یا به‌صورت اتفاقی به صدا درآمده باشد، باید از روش‌های معمول استفاده کنید. گاهی آژیر دزدگیر ماشین بی‌دلیل به صدا درآمده و قطع نمی‌شود، یعنی شرایطی که ما در این مقاله بررسی می‌کنیم.

قطع کردن دزدگیر ماشین

همه ما حداقل یک‌بار تجربه شنیدن صدای آژیر بی‌دلیل دزدگیر ماشین برای مدت طولانی را داریم. این شرایط، اگر روش صحیح قطع‌کردن صدای آژیر را بلد نباشید، می‌تواند حسابی موجب دردسر شما و مزاحمت همسایگان باشد؛ اما نگران نباشید، قطع کردن صدای سیستم هشدار، چند ‌مرحله ساده دارد. برای قطع کردن دزدگیر ماشین قبل از هر چیز، ابزار مورد‌نیاز را آماده کنید و دم دست داشته باشید. آماده‌کردن ابزار قبل از شروع کار، تمرکز و سرعت‌عمل شما‌ را بالا می‌برد. ابزار لازم برای قطع‌کردن سیستم هشدار شامل این موارد است:

  • عینک و دستکش ایمنی
  • سیم چین نوک سوزنی
  • انبردست
  • آچار سوکت زن
  • سوییچ و ریموت خودرو

حالا همه‌چیز آماده است تا مراحل قطع کردن دزدگیر ماشین را آغاز کنید. به یاد داشته ‌باشید که ایمنی شما از همه‌چیز مهم‌تر است. برای قطع‌کردن سیستم هشدار باید روی باتری کار کنید؛ پس عینک و دستکش ایمنی برای محافظت از جرقه‌های احتمالی و داغی قطعات مثل المنت یا اسید باتری که موجب سوختگی پوست است را در نظر بگیرید.

برای قطع کردن صدای آژیر، دزدگیر را روشن کنید و فیوزها را قطع کنید

در بیشتر مواردی که با آژیر بی‌دلیل دزدگیر مواجه هستید، اگر خودرو را روشن کنید، دزدگیر ریست و صدای آژیر قطع می‌شود. پس چه برای دزدگیر فابریک کارخانه و چه برای دزدگیرهایی که خودتان نصب کردید، در این شرایط روشن کردن خودرو را امتحان کنید. ممکن است این مرحله روی سیستم شما تاثیر گذار نباشد، پس وارد مرحله‌ی بعدی شوید.

در این مرحله از قطع کردن دزدگیر ماشین، فیوزها را چک کنید و درصورت نیاز، آن‌ها را با ‌سیم‌‌چین نوک‌سوزنی قطع کنید. برای پیدا‌کردن فیوزها از دفترچه راهنما استفاده کنید، اما جعبه فیوزها عموما در سمت چپ جعبه‌فرمان است و معمولا یک نمودار دارد که جای فیوزها را مشخص کرده است. فیوزها را یکی‌یکی خارج کنید تا فیوزی که صدای دزدگیر را قطع می‌کند را پیدا کنید. احتمال اینکه در همین مرحله بررسی فیوزها، موفق به قطع‌کردن دزدگیر ماشین شوید، کم نیست. معمولا اگر دزدگیر خودروی شما فابریک کارخانه باشد، همین یک مرحله کافی است تا از شر آژیر سیستم هشدار خود خلاص شوید. اما اگر این مرحله هم‌صدای آژیر را قطع نکرد، نگران نباشید.

قطع کردن دزدگیر ماشین از طریق فیوز

برای قطع کردن دزدگیر ماشین برق سیستم هشدار را قطع کنید

در این مرحله باید سیم‌های قطب منفی یا سیم‌های سیاه‌رنگ را از باطری جدا کنید. با این‌کار باید سیستم هشدار شما قطع شود. برای جداکردن سیم‌ها، توسط آچار سوکت‌زن پیچ‌ها را در جهت عقربه ساعت بچرخانید و سیم قطب منفی را بردارید. با قطع کردن سیم‌ها، انتقال برق از باتری را کاملا قطع می‌کنید. حالا کمی صبر کنید تا برق خودرو خالی شود و سیستم هشدار ریست شده و آژیر قطع شود. چند دقیقه صبر کنید و بعد باتری را دوباره وصل کنید. برای اتصال مجدد باتری، سیم سیاه‌رنگ را وصل کرده و با‌دقت، محکم کنید. اگر همچنان سیستم هشدار قطع نشد که احتمال آن زیاد نیست، مجددا باتری را قطع کرده و یکبار دیگر این روش را امتحان کنید.

خودروهای جدید برای قطع و وصلی دزدگیر ماشین و یا قفل و باز‌کردن خودرو از کی فوب استفاده می‌کنند. احتمال اینکه د شارژ شدن باتری کی‌فوب قطع کردن دزدگیر ماشین را با مشکل مواجه کرده باشد را هم در نظر بگیرید. بنابراین باتری را به‌موقع شارژ کنید تا دچار این مشکلات نشوید.

برای قطع کردن دزدگیر ماشین از متخصص استفاده کنید

شاید مراحل قطع‌کردن سیستم هشدار و صدای آژیر آن به نظر ساده برسد؛ اما ممکن است اگر شما تجربه کافی را نداشته باشید و به‌اصطلاح فنی نباشید نتوانید تمام مراحل را بدون مشکل به پایان ببرید. از طرفی احتمال آسیب دیدن شما در حین عملیات قطع‌کردن دزدگیر ماشین زیاد است. بنابراین تا جای‌ممکن، از تعمیرکار متخصص استفاده کنید. در شرایط اضطراری، اول باتری را قطع کنید و سپس به تعمیر‌کار مراجعه کنید.

سخن آخر

در پایان باید تاکید کنیم که استفاده از دزدگیر ماشین برای هر خودرویی ضروری است. دزدگیرها ممکن است دچار نقص فنی شوند و بهتر است که شما از قبل برای این شرایط آماده باشید و حواستان باشد که یک سیستم هشدار معیوب یا یک‌ صدای آژیر طولانی که قطع نمی‌شود، به سارقان بالقوه پیام می‌دهد؛ که سیستم دزدگیر خودرو شما خراب است. پس هرچه سریعتر برای تعمیر سیستم هشدار خودرو اقدام کنید. همیشه قبل از درگیرشدن با یک شرایط اضطراری، دفترچه راهنمای خودرو و دزدگیر ماشین را مطالعه کنید و  قطع کردن دزدگیر ماشین را یاد بگیرید. برای شرایطی که سیستم هشدار شما قطع نمی‌شود، خونسردی خودتان را حفظ کنید و در اولین فرصت به تعمیرکار مراجعه کنید. همچنین در صورتی‌که تجربه فنی برق‌کاری و تعمیر دارید و  عملیات قطع دزدگیر را خودتان انجام می‌دهید، ایمنی را فراموش نکنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟