خاموش کردن خودرو از دور | قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور با گوشی
x
X

خاموش کردن خودرو از راه دور با گوشی

شاید تصور کنید که خاموش کردن خودرو از راه دور قابلیتی خاص می باشد و مختص خودرو های لوکس و گران قیمت است. درصورتی که این قابلیت می تواند برای هر خودرویی فعال شود و فقط برای این کار نیاز به قطعه ای خاص می باشد. لازم است بگوییم که شما با خرید ردیاب خودرو می توانید از این قابلیت بهره مند شوید. البته باید توجه داشته باشید که تمامی ردیاب های خودرو دارای این قابلیت نیستند و تنها ردیاب هایی از این قابلیت بهره مند هستند که رله قطع کن دارند.

 

خاموش کردن خودرو از راه دور

امروزه انواع مختلفی از ردیاب خودرو در بازار عرضه می شود که لازم است قبل از خرید آن از قابلیت خاموش کردن خودرو مطمئن شوید. این قابلیت در هنگام سرقت خودرو می تواند بسیار کاربردی باشد. با خرید و نصب ردیاب خودرویی که از این قابلیت بهره مند می باشد، شما می توانید به راحتی با گوشی خودروی خود را خاموش کنید. برای این کار کافی است اپلیکیشن مختص ردیاب را دانلود و نصب کنید. داخل اپلیکیشن با توجه به مدل ردیاب امکانات مختلفی دیده می شود. لازم است برای خاموش کردن ماشین، درخواست قطع برق خودرو را ارسال کنید تا برق خودرو قطع شود و خودرو خاموش گردد.

 

خاموش کردن خودرو در حال حرکت

شاید برای شما این سوال پیش آید که آیا امکان خاموش کردن ماشین در حال حرکت نیز وجود دارد؟ لازم است بگوییم که برخی از ردیاب ها این امکان را دارند تا خودروی درحال حرکت را نیز خاموش کنند. البته نباید سرعت خودرو بالاتر از 20 کیلومتر برساعت باشد. دراین صورت خودرو در همان لحظه خاموش نخواهد شد و زمانی که سرعت ماشین به زیر 20 کیلومتر برساعت برسد، خودرو خاموش می شود. اگر در هنگام سرقت خودرو، زود متوجه شوید و سارق در حال حرکت خودرو باشد، سرعت آن در ابتدای حرکت زیاد نخواهد بود و با خاموش کردن ماشین می توانید از سرقت خودروی خود جلوگیری کنید.

 

خاموش کردن خودرو درحال حرکت

 

خاموش کردن خودرو با دزدگیر کیلس استارتر امکان پذیر است؟؟

لازم است بگوییم که دزدگیر های کیلس استارتر تنها قادر به استارت زدن خودرو از راه دور می باشند. این نوع دزدگیرها در فصول سرما که لازم است خودرو قبل از حرکت گرم شود، بسیار کاربردی و مناسب است اما قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور را ندارد. البته برخی از دزدگیر های کیلس استارتر مجهز به جی پی اس می باشند، در این صورت امکان بهره مند بودن از این قابلیت وجود دارد.

 

آیا بعد از خاموش کردن خودرو، سارق قادر به روشن کردن خودرو می باشد؟

زمانی که شما خودرو را خاموش می کنید، درواقع درخواست قطع برق خودرو را ارسال کردید. با این کار، برق پشت سوئیچ قطع می شود و به همین علت سارق قادر به استارت زدن نخواهد بود. چرا که برق خودرو از کار افتاده است. البته از طریق روش های مختلف، سارق اقدام به روشن کردن خودرو می کند اما به طور کلی برق خودرو قطع می شود و ماشین استارت نمی خورد. سارق لازم است عیب یابی کند تا بتواند خودرو را روشن کند.

 

کنترل از راه دور خودرو

 

خاموش کردن ماشین از چه فاصله ای امکان پذیر است؟

در صورت خرید و نصب ردیاب خودرو شما قادر به خاموش کردن خودرو از هر نقطه ای می باشید. درواقع شما برای خاموش کردن آن محدودیتی ندارید و از هرجای کشور قادر به خاموش کردن خودروی خود هستید. لازم به ذکر است که قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور به دلیل وجود قطعه ای به نام رله قطع کن است که با نصب آن امکان خاموش کردن خودرو با گوشی فراهم می شود.

 

ردیابی خودرو

 

امکانات دیگر ردیاب خودرو

شاید با این سوال رو به رو شوید که ردیاب خودرو علاوه بر خاموش کردن خودرو از راه دور، دیگر چه قابلیت ها و امکاناتی دارد. امکانات و ویژگی تمامی ردیاب های خودرو یکسان نیست و مواردی که در ادامه گفته می شود در تمامی ردیاب ها وجود ندارد.

 

  • قابلیت ردیابی لحظه ای خودرو
  • قابلیت شنود داخل کابین
  • قابلیت کلید اضطراری SOS
  • قابلیت تماس صوتی دوطرفه
  • هشدار بازشدن درب خودرو

 

سخن پایانی

لازم است بگوییم که خرید و نصب ردیاب خودرو از جمله اقدامات ضروری در جهت تامین امنیت خودرو می باشد. امروزه با افزایش سرقت اتومبیل، هر خودرویی نیاز به یک ردیاب با کیفیت و کاربردی دارد تا امنیت آن تامین شود. شاید تصور کنید نصب دزدگیر به تنهایی کافی است و نیاز به سیستم ضد سرقت دیگری نمی باشد. در صورتی که بعد از به سرقت رفتن خودرو، دزدگیر عملا بی فایده است و تنها یک ردیاب با کیفیت می تواند در پیدا کردن خودرو به شما کمک کند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟