کاربرد کلید SOS در ردیاب | اینصب
x
X

کاربرد کلید SOS در ردیاب

احتمالا تمامی شما با مفهوم ردیاب تا حدودی آشنا هستید. در واقع ردیاب امکان ردیابی شخص، خودرو، موتورسیکلت و… را برای شما فراهم می‌کند. ردیاب‌ها دارای کاربردها و قابلیت‌های متفاوت و بسیاری می‌باشند. از جمله قابلیت‌های ردیاب می‌توان به کلید SOS آن اشاره نمود. این کلید اضطراری در شرایط خطر و بحران، می‌تواند بسیار به شما کند. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد کلید SOS ردیاب آشنا کنیم تا با مزیت‌های آن آشنا شوید.

کلید SOS چیست؟

کلید SOS یک کلید اضطراری است که در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد. دکمه اضطراری به ردیاب شخصی یا جی پی اس خودرو متصل می‌شود و از طریق ریموت در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. در واقع این کلید این امکان را فراهم می‌کند که در شرایط اضطراری، 3 نفر از نزدیکان خود را از وضعیت و موقعیت خود آگاه سازید. شماره تماس این 3 نفر را باید از قبل، روی اپلیکیشن ردیاب تعریف‌ کنید تا با فشردن این کلید به صورت خودکار با آن‌ها تماس گرفته شود.

کاربرد کلید SOS در ردیاب

کلید SOS یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که ردیاب در اختیار شما قرار می‌دهد. البته توجه داشته باشید که تمامی ردیاب‌ها دارای این قابلیت نیستند و تنها برخی از آن‌ها از این قابلیت مهم و ضروری پشتیبانی می‌کنند. بنابراین اگر فکر می‌کنید که این قابلیت برای شما مهم و مفید است، در هنگام خرید ردیاب حتما به این قابلیت توجه کنید و ردیابی خریداری کنید که دارای کلید SOS باشد.

کاربرد کلید SOS در ردیاب

همان‌طور که می‌دانید ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند، از جمله آن‌ها می‌توان به ردیاب شخصی، ردیاب خودرو و ردیاب موتور سیکلت اشاره کرد. کاربرد کلید SOS در ردیاب های مختلف، اندکی ممکن است با هم فرق داشته باشند. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد و شما را با کاربرد این دکمه اضطراری در انواع ردیاب آشنا خواهیم کرد.

کاربرد کلید SOS در ردیاب خودرو

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای کلید SOS ردیاب، در زمان وقوع حادثه می‌باشد. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، در موقعیت خطر و وقوع حادثه، شما با فشردن کلید SOS در حقیقت به ردیاب خطر را اعلام می‌کنید و ردیاب با 3 نفر از نزدیکانی که شماره تلفن آن‌ها بر روی دستگاه تعریف شده، تماس حاصل می‌شود و همچنین موقعیت مکانی شما به صورت دقیق برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

شاید به این فکر کنید که با تلفن همراه به راحتی قادر به تماس گرفتن و ارسال لوکیشن می‌باشید. لازم است به این نکته توجه کنید که در هنگام وقوع حادثه ممکن است به موبایل دسترسی نداشته باشید و یا به دلایل مختلف امکان برقراری تماس وجود نداشته باشد. کلید SOS در نزدیکی راننده قرار می‌گیرد تا در دسترس کامل راننده باشد.

از دیگر کاربردهای کلید SOS ردیاب می‌توان به زمان خراب شدن اتومبیل، در دسترس نبودن تلفن همراه، تصادف، سرقت اتومبیل و یا سرنشینان و غیره اشاره نمود. لازم است در هنگام خرید ردیاب خودرو اطمینان پیدا کنید که ردیاب موردنظر دارای کلید اضطراری می‌باشد. از جمله ردیاب‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند می‌توان به ردیاب خودرو زنوتیک مدل X3 اشاره کرد.

ردیاب خودرو X3

کاربرد کلید SOS در ردیاب موتور سیکلت

همان‌طور که در بالاتر گفته شد، کلید SOS تنها مختص ردیاب ماشین نیست و این کلید کاربردی بر روی ردیاب موتور سیکلت نیز تعبیه می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت که تمامی ردیاب‌های موتور سیکلت دارای دکمه اضطراری SOS نمی‌باشند و تنها برخی از آن‌ها این قابلیت را دارند.

همان‌طور که می‌دانید موتور سواران بیشتر در معرض خطر هستند. از جمله خطرهای احتمالی برای موتورسواران می‌توان به مواردی چون وقوع حادثه یا تصادف، خفت گیری، سرقت و غیره اشاره کرد. آمارها نشان می‌دهد که سرقت موتور سیکلت‌ها بسیار بیشتر از خودرو است و همچنین موتورسیکلت نسبت به خودرو از امنیت کمتری برخوردار است.

 به همین علت ردیاب یکی از واجبات موتور سیکلت به شمار می‌رود. اگر شما دارای موتور سیکلت توصیه می‌کنیم که حتما نسبت به خرید ردیاب اقدام کنید. همچنین به این نکته توجه کنید که ردیاب دارای کلید اضطراری باشد تا در شرایط اضطراری به راحتی اطرافیان را از موقعیت خود آگاه سازید.

کاربرد کلید SOS در ردیاب شخصی

همان طور که می‌دانید ردیاب شخصی بیشتر برای کودکان و افراد سالمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ردیاب‌ها برای سالمندانی که دچار بیماری الزامیر هستند، بسیار کاربردی است چراکه خانواده این افراد دیگر نگران گم شدن آن‌ها نخواهند بود. به این دلیل که اکثر سالمندان از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند و یا قادر به استفاده نیستند و به همین علت برای آگاه سازی از گم شدن خود هیچ راه ارتباطی با اطرافیان خود ندارند. در این موقعیت ردیاب می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. این دستگاه علاوه بر اینکه می‌تواند موقعیت فرد سالمند را به شما نشان دهد، می‌تواند به وسیله کلید اضطراری، موقعیت خطر را به شما گزارش دهد. فقط کافیست به فرد سالمند آموزش لازم برای فشردن آن دکمه داده شود.

کودکان نیز امروزه بسیار در معرض خطر هستند و والدین برای رفع و یا کاهش نگرانی‌های خود، از ردیاب شخصی استفاده می‌کنند. به وسیله این ردیاب، در مواقعی که کودک احساس خطر کند، می‌تواند با فشردن کلید، والدین خود را از موقعیت و وضعیت خود آگاه سازد. توجه داشته باشید که ردیاب شخصی که خریداری می‌کنید حتما دارای کلید SOS باشد.

 به همراه داشتن تلفن همراه برای کودکان خطرناک است و ممکن است خطرات احتمالی را افزایش دهد. به همین علت لازم است جهت امنیت فرزند خود ردیابی خریداری کنید که دارای این قابلیت باشد. از جمله ردیاب‌های شخصی که دارای کلید SOS می‌باشند می‌توان به ردیاب شخصی و کودک مدل Qbit اشاره نمود.

کاربرد کلید اضطراری در ردیاب

سخن آخر

دراین مقاله سعی داشتیم شمارا ازاهمیت بالا و کاربرد کلید SOS ردیاب آگاه سازیم  و همچنین کاربردهای آن را مورد بررسی قرار دهیم. توجه داشته باشید که کلید SOS یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت ردیاب است و ردیاب‌هایی که از این قابلیت بهره‌مند باشند، دارای قیمت بالاتری خواهند بود. در نهایت اگر برای خرید ردیاب و کلیدی اضطراری سوال دارید و نیازمند راهنمایی بیشتر هستید، می‌توانید با همکاران ما در ایتصب تماس بگیرید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟