مدیریت تردد و حضور و غیاب کارمندان از راه دور | اینصب
x
X

مدیریت تردد و حضور و غیاب کارمندان از راه دور

یکی از سوالاتی که بیشتر مشتریان هنگام تماس از ما می‌پرسند این است که: ” آیا می توان با نصب دستگاه کنترل تردد، حضور و غیاب کارمندان از راه دور، را از طریق سیستم و خارج از محدوده ی شرکت، بررسی کرد؟ “

پاسخ این سوال ” بله ” می باشد. زیرا خیلی از افرادی که صاحب و مدیر یک مجموعه هستند و آن جا را مدیریت می‌کنند به دلایل شخصی و شاید مشغله بیش از حد، قادر به حضور در مجموعه نیستند. با خرید دستگاه حضور و غیاب می‌توانند به راحتی هر شرایطی را کنترل کنند.

مدیریت تردد کارمندان، مدیریت و کنترل حضور و غیاب کارمندان در سازمان‌هاست. درواقع مدیریت تردد از راه دور استفاده از سیستم حضور و غیاب برای کارکنانی است که به‌صورت دورکاری با سازمان‌ها همکاری دارند، یا خود مدیر دور از محیط کار است. این شکل از مدیریت در سازمان‌ها با استفاده از فناوری‌های ارتباطی از راه دور مانند اینترنت، شبکه بی‌سیم، تلفن همراه و … انجام می‌شود. این روش یک راهکار سریع، ساده و دقیق برای مدیریت تردد کارکنان است که به شکلی گسترده در سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای پیاده سازی این سیستم مدیریت تردد به یک سامانه حضور و غیاب مناسب و قابل اعتماد نیاز دارید. این سامانه می‌تواند به صورت یک نرم افزار و یا از طریق نصب یک دستگاه حضور و غیاب در سازمان شما باشد. این سیستم به مدیران این اجازه را می‌دهد که بصورت لحظه‌ای فعالیت کارمندان را پایش کنند. در واقع مدیریت تردد را به عنوان یک سیستم جدید مدیریتی می‌شناسند که دارای مزایای مختلفی است که در ادامه خواهیم دید. حالا شاید برای شما سوال باشد که اصلا چرا برای سازمان‌ها کنترل تردد از راه دور تا این اندازه مهم است.

اهمیت تردد و حضور و غیاب کارمندان از راه دور

چرا کنترل تردد مهم است؟ می دانید که مدیریت تردد و حضور و غیاب کارمندان از راه دور باعث بهبود کارایی سازمان‌ها می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و تغییر شکل کاری و به وجود آمدن روش های جدید مثل دورکاری نیاز به سیستمی داریم که همچنان بر وضعیت کاری کارمندان نظارت داشته باشد. یک سیستم دقیق مدیریت تردد کارمندان به مدیران این امکان را می‌دهد که حضور و غیاب کارکنان را بصورت دقیق و دوره‌ای بررسی کنند. همچنین این امکان را دارند تا کارکنان را بر اساس الگوی کاری سازمانی خود بسنجند.

بنابراین، این سیستم به بهبود فرایند داخلی سازمان کمک می‌کند و روند ثبت حضور و غیاب را روان‌تر و ساده‌تر می‌کند. درواقع این سیستم سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود. چطور؟ بطور مثال با استفاده از سیستم مدیریت تردد هزینه های ثبت حضور و غیاب کارمندان به شکل دستی و هزینه های جانبی دیگر کاهش می یابد. این سیستم سبب بهبود امنیت سازمان می شود. مدیران به راحتی امکان بررسی عملکرد کارکنان بر اساس استاندارد های امنیتی را دارند که امکان پیشگیری از تهدیدات امنیتی را به آن ها می دهد. با این سیستم حقی از کارکنان ضایع نخواهد شد چراکه این سیستم خطاهای انسانی روش های دیگر را ندارد و به مراتب دقیق تر و سریع تر از روش های گذشته است.

حضور و غیاب کارمندان از راه دور

مزایای سیستم حضور و غیاب کارمندان از راه دور

شاید برایتان سوال باشد که چگونه با خرید و نصب دستگاه حضور و غیاب می توان از مسافت دور، تردد کارمندان را بررسی کرد؟!

دستگاه‌های حضور و غیاب دارای نرم افزاری هستند که با نصب آن برروی سیستم می‌توانید تمامی تردد و کارکرد‌های کارمندان را از آن طریق بررسی کنید. از بهترین برندهای دستگاه حضور و غیاب می توان به برند فراتکنو اشاره کرد. تمامی دستگاه‌های حضور و غیاب فراتکنو به همراه دو نرم افزار رایگان حقوق و دستمزد و محاسبه کارکرد به مشتریان عزیز ارائه داده می شود. خب درباره مزایای مدیریت تردد کارکنان اشاره کردیم که این سیستم باعث:

  1. بهبود کارایی و بهره‌وری سازمان‌هاست
  2. دقت و درستی ثبت حضور و غیاب در این سیستم‌ها بی نظیر است
  3. کنترل تردد از راه دور سبب کاهش هزینه‌های مرتبط با مدیریت تردد کارمندان است
  4. سطح امنیتی سازمان را افزایش می‌دهد
  5. سبب پایبندی به استانداردهای مشخص مدیریت است

معایب سیستم کنترل تردد از راه دور در سازمان ها

برای استفاده از سیستم مدیریت تردد از راه دور، شما نیاز به آموزش کارمندان دارید که این آموزش برای آشنایی با نحوه‌ی کار این سیستم است، هرچند که استفاده از این سیستم اصلا کار دشوار و پیچیده‌ای نیست. ازطرفی باید برای پیاده سازی اولیه این سیستم هزینه کنید. باید بدانید که استفاده از این سیستم در بعضی از کشورها محدودیت‌های قانونی مشخصی دارد، چراکه معتقدند این سیستم ممکن است با حریم شخصی کارمندانی که خارج از محیط کار فعالیت می‌کنند و ترددشان قابل کنترل است مغایر باشد.

انواع دستگاه حضور و غیاب کارمندان

دستگاه حضور و غیاب برای مدیریت تردد

اگر قصد خرید دستگاه حضور غیاب را دارید خواندن این متن به شما توصیه می‌شود: مقایسه قیمت دستگاه حضور و غیاب

اگر شما مدیر مجموعه ای هستید و به هر دلایلی امکان حضور در شرکت و یا مجموعه را ندارید می‌توانید با خرید و نصب دستگاه حضور و غیاب و نصب نرم افزار دستگاه، از هر مسافتی تردد کارمندان خود را بررسی کنید تا از عملکرد آن‌ها با خبر شوید. دستگاه حضور و غیاب دارای انواع مختلفی می‌باشد و مدیرانی که در مجموعه حضور ندارند بهتر است دستگاهی تهیه کنند که امکان خطا و تقلب در آن وجود نداشته باشد. از انواع دستگاه حضور و غیاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره
  • دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی
  • سیستم حضور و غیاب کارتی و رمزی

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

خرید سیستم حضور و غیاب برای کارمندان

از بهترین مدل های دستگاه حضور و غیاب می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دستگاه حضور و غیاب فراتکنو مدل UFace302
  • سیستم حضور و غیاب فراتکنو مدل MB2000
  • دستگاه حضور و غیاب مدل UF100
  • دستگاه حضور و غیاب مدل NF50
  • سیستم حضور و غیاب فراتکنو مدل F400
  • دستگاه حضور و غیاب فراتکنو مدل F70

سیستم های UFace302، MB2000، UF100 از هر 4 روش تشخیص چهره، اثرانگشتی، کارتی و رمزی پشتیبانی می کند و هر کدام از این دستگاه بر اساس ویژگی ها و ظرفیت های متفاوت دارای قیمت های مختلفی نیز می باشند.

سیستم حضور و غیاب NF50 از 3 روش تشخیص چهره، کارتی و رمزی پشتیبانی می کند. این دستگاه مخصوص افرادی می باشند که به دنبال خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره می باشند.

سیستم های حضور و غیاب F400 و F70 از دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی به شمار می‌روند که از 3 روش اثرانگشت، کارتی و رمزی پشتیبانی می‌کند.

سخن آخر

  1. با خرید دستگاه حضور و غیاب دیگر لازم نیست تردد کارمندان خود را به صورت دستی ثبت کنید و یا حقوق و دستمزد آن‌ها را پایان هر ماه محاسبه کنید بلکه حضور و غیاب کارمندان از راه دور امکان پذیر می‌شود.
  2. نرم افزار دستگاه‌های حضور و غیاب فراتکنو مناسب شیفت‌های ثابت اداری و شیفت‌های چرخشی مانند پرستاران می‌باشد که نرم افزارها برای افرادی که دارای شیفت ثابت اداری هستند، رایگان می‌باشد.
  3. نصب دستگاه حضور و غیاب در سراسر ایران رایگان و امکان پذیر می باشد. کارشناسان فنی مجموعه ی اینصب با ریموت شدن بر روی سیستم شما می‌توانند نرم افزار را نصب و راه اندازی کنند.
  4. افرادی که به نرم افزار سیستم حضور و غیاب دسترسی داشته باشند می توانند تردد کارمندان خود را بررسی کنند.
  5. اگر برای خرید دستگاه حضور و غیاب برای مجموعه‌ی خود نیاز به مشاوره و راهنمایی رایگان دارید می‌توانید با مجموعه ی اینصب در تماس باشید تا کارشناسان ما شما در بهترین جهت راهنمایی کنند.
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟