مقایسه قیمت دستگاه حضور و غیاب و انواع آن | اینصب
x
X

مقایسه قیمت دستگاه حضور و غیاب

مقایسه قیمت دستگاه حضور و غیاب کار چندان مناسبی نیست، زیرا دستگاه‌های حضور و غیاب را باید با توجه به نوع نیاز سازمانی‌تان انتخاب کنید پس قیمت آن نمی‌تواند اولویت مهمی باشد. قیمت دستگاه‌ حضور و غیاب به دلیل تنوع و انواع مختلف آن متفاوت است. دستگاه‌های ثبت ورود و خروج، دستگاه‌هایی هستند که برای کنترل رفت‌ و آمد کارمندان در یک شرکت یا مؤسسه استفاده می‌شود. شما با دستگاه حضور و غیاب می‌توانید ساعت‌های ورود و خروج کارمندان را ثبت و مشاهده کنید. همچنین وضعیت اضافه‌کاری و مرخصی آن‌ها را ببینید. توجه داشته باشید که دستگاه حضور و غیاب مبلغ حقوق کارمندان را بدون خطا و اشتباه، با دقت کامل محاسبه می‌کند. تا همین جا هم باید متوجه این موضوع شده باشید که دستگاه حضور و غیاب چه‌قدر برای شرکت‌ها و سازمان‌ها مناسب است. حال در این مقاله به مقایسه قیمت دستگاه حضور و غیاب می پردازیم تا شاید در انتخاب شما کمکی شود.

مقایسه قیمت دستگاه حضور  و غیاب در انواع مختلف

روش‌های شناسایی دستگاه کنترل تردد به چهار نوع تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی
  •  سیستم کنترل تردد کارتی
  • دستگاه ورود و خروج تشخیص چهره
  • سیستم‌های رمزی

در ادامه به جزئیات بیشتری از این محصولات می‌پردازیم تا دقیق تر متوجه تفاوت قیمتی آن‌ها شوید. لازم به ذکر است فروشگاه اینترنتی اینصب در تمام مدل‌های ذکر شده دارای با کیفیت ترین دستگاه‌های کنترل تردد می‌باشد.

 

انواع دستگاه حضور و غیاب

 

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی یکی از پر‌طرفدار‌ترین دستگاه‌های حضور و غیاب هستند. به این دلیل که از تکنولوژی بیولوژیک استفاده می‌کند، در نتیجه خطر احتمالی جعل و تقلب را پایین می‌آورند و قیمت کاملاً مناسبی دارند. این نوع دستگاه‌ها توانایی آن را دارند که به نوع کارتی هم تبدیل شوند. در واقع با خرید یک سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی می‌توانید از نوع کارتی و رمز عبوری آن هم برخوردار باشید.

مزایای دستگاه اثر انگشتی این است که به دلیل منحصر به فرد بودن اثر انگشت هر فرد، می‌توان امکان تقلب در آن را از بین برد. دیگر نباید کارمندان نگران فراموش یا گم‌کردن کارت خود باشند، زیرا نهایت با فشار انگشت دست خود بر روی حسگر تردد آن‌ها ثبت خواهد شد.

از معایب این نوع دستگاه، می‌توان به انتقال بیماری و یا ویروس اشاره کرد، زیرا با تعدد اثر انگشت و ثبت تردد هر فرد امکان آلوده شدن سطح حسگر وجود دارد. برای رهایی از این موضوع، مدیران می‌توانند کنار این مدل محصول شیر آب تعبیه کنند تا پس از هر ثبت، پرسنل بتوانند دستان خود را بشویند.

دستگاه‌ حضور و غیاب رمزی و کارتی

باید بگوییم دستگاه‌ حضور و غیاب رمزی و کارتی، اولین و ابتدایی‌ترین نوع دستگاه کنترل تردد هستند. این نوع از دستگاه‌های حضور و غیاب به دلیل قیمت مناسب و کارایی آسانی که دارند، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند. از مزایای دستگاه‌های کارتی و رمزی می توان به سرعت بالا و توانایی ثبت و کنترل تردد زیاد کارمندان اشاره کرد.

اما اگر بخواهیم از معایب این دستگاه بگوییم، می‌توان به امکان تقلب در این نوع ثبت تردد اشاره کرد. کارمندان می توانند با جا به جا کردن کارت‌های خود باعث تقلب شوند که در این موارد حق و ناحق می‌شود. از این رو برای شرکت هایی که دارای کارمندان بسیاری است این مدل پیشنهاد نمی‌گردد.

مقایسه قیمت دستگاه حضور و غیاب چهره

دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره یکی از بهترین و جدیدترین نوع این دستگاه‌ها می‌باشد و طبیعتاً به دلیل استفاده از تکنولوژی به‌روز و پیشرفت آن، قیمت دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره کمی نسبت به انواع دیگر آن که تا اینجا معرفی شد، بیشتر است.

 

انواع دستگاه حضور و غیاب

اگر شما در سازمانی یا شرکتی مشغول به فعالیت هستید که از لحاظ وضعیت امنیتی بسیار مهم و قابل اهمیت است و امنیت کارمندان و شرکت با ورود یک شخص ناشناس به خطر می‌افتد؛ باید حتماً از دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص عنبیه یا تشخیص چهره استفاده کنید. از مزایای این نوع دستگاه‌ها می‌توان به افزایش سطح امنیت در شرکت یا مؤسسه، کارکردن بدون دخالت انسان، جلوگیری از جعل و تقلب اشاره کرد. همچنین در این نوع ثبت تردد امکان انتقال هیچ ویروسی وجود ندارد و یک فرآیند کاملا بهداشتی است.

ویژگی‌های موثر در قیمت دستگاه حضور و غیاب

همانطور که می‌دانید عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند تا قیمت یک کالا مشخص شود. در دستگاه‌های حضور غیاب هم هر چقدر ویژگی‌های عنوان شده عملکرد بهتری داشته باشد در نتیجه قیمت بالاتر خواهد بود.

  • سرعت بالا در پردازش

یکی از موضوعات مهم در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب سرعت بالا در پردازش می‌باشد، تا بتواند اطلاعات کارکنان را سریعاً تشخیص دهد. در نتیجه حجم بالایی را در خود نگه دارد. این موضوع برای شرکت‌ها یا مؤسسات بزرگ با کارکنان بسیار حائز اهمیت است.

  • گارانتی معتبر و طولانی

شما هر محصولی را که خریداری می‌کنید باید حتماً دارای گارانتی باشد، بهترین دستگاه حضور و غیاب دستگاهی است که گارانتی معتبر و طولانی‌ مدت را داشته باشد تا با خیالی آسوده آن را خریداری کنید.

  • کیفیت اسکن تصویر

قاعدتاً هرچه کیفیت دوربین این دستگاه‌ها بهتر باشد تشخیص چهره هم بهتر خواهد بود. در کسری از ثانیه چهره کارکنان را در سریع‌ترین زمان ممکن تشخیص می‌دهد.

 

امنیت اطلاعات دستگاه حضور و غیاب

 

  • حافظه دستگاه

اگر حافظه دستگاه های حضور و  غیاب کم باشد قطعاً در آینده به مشکل خواهید خورد.

  • باتری UPS

حتماً توجه داشته باشید که دستگاه دارای باتری UPS است. این باتری زمانی حضور خود را اثبات می‌کند که برق‌های شرکت یا مؤسسه شما قطع شود. چراکه باعث روشن نگه‌داشتن دستگاه حضور و غیاب شما می‌شود تا در تردد کارکنان در هنگام قطعی برق اختلال ایجاد نشود.

سخن آخر

به عنوان سخن آخر می‌توانم به شما 5 تا از بهترین مدل های دستگاه حضور و غیاب را معرفی کنم که با جزئیات کامل می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و ما بین آن‌ها دستگاه مورد نیازتان را انتخاب کنید. همچنین اگر در مورد مقایسه قیمت دستگاه حضور و غیاب همچنان سوالی ذهنتان را درگیر کرده است می‌توانید با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی اینصب در ارتباط باشید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟