کاربرد جی پی اس ماشین و قابلیت های آن | اینصب
x
X

کاربرد جی پی اس ماشین برای چه مواقعی است؟

جی پی اس یا ردیاب‌ ماشین، یک دستگاه قابل حمل است که امکان ردیابی خودرو را برای صاحبین خودرو فراهم می‌سازد. در واقع صاحبین خودرو می‌توانند به کمک این دستگاه، خودروی خود را ردیابی کنند و از موقعیت آن در لحظه مطلع شوند. در مواقعی که شما به شهر دیگری سفر می‌کنید و پیدا کردن مکان مورد نظر برای شما دشوار است، جی پی اس خودرو می‌تواند کار را برای شما آسان کند و در واقع یک کاربرد جی پی اس ماشین، همین موضوع است.

با استفاده از جی پی اس ماشین شما قادر به مشاهده‌ی موقعیت خود بر روی نقشه خواهید بود. شما به کمک آن، به راحتی می‌توانید مسیر بهتری را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنید. البته امروزه تلفن‌های هوشمند از قابلیت مکان‌یاب برخوردار هستند و با استفاده از این قابلیت نیز افراد قادر به شناسایی موقعیت خود می‌باشند اما ردیاب خودرو دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کاربرد جی پی اس ماشین

از مهم ترین کاربرد جی پی اس ماشین می‌توان به موقعیت‌یابی خودرو از راه دور اشاره کرد. با استفاده از ردیاب خودرو، شما قادر به موقعیت‌یابی خودروی خود حتی در زمان دزدیده شدن خواهید بود. البته توجه داشته باشید که خرید و نصب یک جی پی اس باکیفیت از موارد مهمی می‌باشد که لازم است در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. گاهی اوقات ممکن است به دلیل بی کیفیت بودن ردیاب، به راحتی به مشکل بخورد و امکان موقعیت‌یابی ماشین برای شما وجود نداشته باشد. پس در هنگام خرید دقت نمایید و قبل از آن بسیار تحقیق کنید.

کاربرد جی پی اس ماشین

کاربرد ردیاب در زمان سرقت ماشین

از جمله کاربردهای جی پی اس خودرو، می‌توان به زمان سرقت اشاره کرد. زمانی که سارق درب خودرو را باز کند، برای شما اعلان ارسال می‌شود و شما متوجه باز شدن درب ماشین خواهید شد. در این هنگام با خاموش کردن خودرو از راه دور، قادر خواهید بود از سرقت ماشین خود جلوگیری کنید. البته باید توجه داشته باشید که تمامی ردیاب‌های خودرو از قابلیت اعلان باز شدن درب، برخوردار نمی‌باشند و تنها برخی از آن‌ها این امکان را دارند.

مطالعه کنید: بهترین مکان برای نصب ردیاب خودرو کجاست

کاربرد جی پی اس ماشین بعد از سرقت

همان طور که گفتیم، ردیاب خودرو در هنگام سرقت می‌تواند از آن جلوگیری کند. ممکن است خودروی شما به سرقت رود و شما در زمانی که اعلان ارسال می‌شود به آن توجه نداشته باشید. در این موقعیت می‌توانید به سراغ اپلیکیشن ردیاب خودرو بروید و از موقعیت لحظه‌ای خودروی خود آگاه شوید و ماشین خود را پیدا کنید.

کاربرد جی پی اس در مواقع اضطراری

برخی از ردیاب‌های خودرو دارای کلید اضطراری SOS می‌باشند. این کلید در دسترس راننده قرار می‌گیرد تا در مواقع اضطراری با فشردن آن بتواند با نزدیکان خود تماس برقرار کند. لازم است از قبل، سه شماره روی اپلیکیشن تعریف کنید تا بتوانید از این امکان بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که تمامی ردیاب‌ها دارای کلید اضطراری نیستند.

امکانات و کاربرد جی پی اس ماشین

  • امکان نظارت و ردیابی خودرو از راه دور
  • امکان خاموش نمودن خودرو از راه دور
  • شنیدن صدای داخل اتاق خودرو
  • امکان بررسی و مشاهده ی سرعت خودرو
  • بررسی و مشاهده مسیر و مسافت طی شده با خودرو
  • اطلاع شدن از حمل خودرو با جرثقیل

ردیاب‌ها و جی پی اس‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی می‌باشند و گرانی و ارزانی آن، به قابلیت‌های آن‌ها بستگی دارد. اگرچه کاربرد تمامی ردیاب‌ها یکسان است و یک هدف را دنبال می‌کنند اما دارای قابلیت‌های یکسانی نیستند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت‌گذاری جی پی اس، برند سازنده آن ردیاب می‌باشد. برخی برندها در بازار از اعتبار بیشتری برخوردارند و به همین علت دارای قیمت بالاتری نیز هستند.

از جمله قابلیتی که در تمامی ردیاب‌ها وجود ندارد، امکان شنود صدای داخل کابین ماشین است. برخی از ردیاب‌ها دارای شنود هستند و شما به راحتی می‌توانید علاوه بر دسترسی به موقعیت، به صداهای اطراف ردیاب نیز دسترسی داشته باشید. از دیگر تفاوت ردیاب‌ها با یکدیگر، می‌توان به کیفیت ساخت آن‌ها اشاره کرد. این ویژگی می‌تواند در میزان عمر ردیاب نیز تاثیر گذار باشد.

کاربرد ردیاب خودرو

آیا امکان خطا در ردیابی وجود دارد؟

در کنار قابلیت‌ها و مزایای ردیاب خودرو، جی پی اس‌ها دارای معایبی نیز می‌باشند. از جمله معایب آن‌ها، می‌توان به امکان خطا در موقعیت‌یابی اشاره کرد. امکان خطا در ردیاب‌ها زیاد نیست و به عواملی خاص، وابسته است. از جمله عواملی که سبب اختلال در موقعیت‌یابی جی پی اس می‌شود، شرایط بد آب و هوایی است.

همان طور که در بالاتر توضیح دادیم یکی از مهم‌ترین کاربرد ردیاب خودرو، موقعیت‌یابی لحظه‌ای وسیله نقلیه است. موقعیت‌یابی با استفاده از ارسال سیگنال‌های ماهواره‌ای امکان پذیر است. شرایط جوی و اتمسفری بد، می‌تواند در ارسال سیگنال‌ها اختلال ایجاد کند و در نتیجه موقعیت‌یابی با مشکل مواجه شود. طوفان، رعد و برق و  وجود برخی ساختمان‌های بلند، می‌تواند در سیستم جی پی اس‌ها اختلال ایجاد کند.

در برخی موارد ممکن است به دلیل تمام شدن شارژ باتری یا کم شدن آن، در عملکرد ردیاب ماشین مشکلاتی به وجود آید. بنابراین لازم است به شارژ باتری ردیاب اهمیت داده و قبل از تمام شدن، آن را شارژ کنید. البته در برخی موارد ممکن است باتری دچار مشکل شود که در این زمان نیاز به تعویض باتری است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد جی پی اس ماشین را برای شما شرح دهیم و شما را با این وسیله پرکاربرد آشنا کنیم. این وسیله، در برخی مواقع، حتی بهتر از دزدگیر ماشین می‌تواند برای خودروی شما مفید باشد و در یافتن آن به شما کمک کند. همان‌طور که گفتیم، قیمت این وسیله به برند و قابلیت‌های آن بستگی دارد، بنابراین قبل از خرید، حتما به اینکه چه چیزی می‌خواهید، توجه کنید. چنانچه در خرید ردیاب برای ماشین دچار سردرگمی هستید، حتما با همکاران ما در اینصب تماس بگیرید تا بهتر شما را راهنمایی کنند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟