بهترین اقدامات امنیتی برای جلوگیری از سرقت سمند | اینصب
x
X

بهترین اقدامات امنیتی برای جلوگیری از سرقت سمند

سمند یکی از محکم‌ترین و قابل اعتمادترین خودروهای ساخته شده توسط ایران خودرو است. اما آیا در برابر سرقت نیز به همین اندازه مستحکم و قابل اتکاست؟ بر اساس آمار منتشر شده، به طور میانگین یک سارق برای دزدیدن یک خودرو (فارغ از مدل) تنها به 2 دقیقه زمان نیاز دارد. به این ترتیب خودروی سمند مانند سایر خودروها نیز از گزند سارقان در امان نخواهد بود. پس با خرید دزدگیر ماشین و خرید ردیاب خودرو در این زمان‌بندی خلل ایجاد کنید.  برای جلوگیری از سرقت سمند روش‌‌های بسیار زیادی وجود دارد که در این مقاله از اینصب قصد داریم به‌طور کامل در خصوص آن‌ها صحبت کنیم.

بهترین روش جلوگیری از سرقت سمند

روش‌های بسیار زیادی برای سرقت خودروی سمند وجود دارد و همین موضوع سبب نگرانی و اضطراب دائمی مالکان این خودرو می‌شود. سارق می‌تواند شیشه ماشین شما را بشکند، قفل درب را باز یا با جرثقیل، خودرو را حمل کند. علاوه بر این‌ها سارقان می‌توانند به هزار روش دیگر برای سرقت خودروی شما متصل شوند. اما بهترین روش جلوگیری از دزدی سمند چیست؟ استفاده از ابزارهای امنیتی زیر را می‌توان به عنوان بهترین راه برای جلوگیری از سرقت سمند معرفی کرد.

جلوگیری از سرقت سمند با ردیاب خودرو

در سال‌های اخیر استفاده از ردیاب برای جلوگیری از سرقت سمند در بین مردم بسیار رایج شده است. ردیاب یا همان جی پی اس وسیله‌ای است که به کمک آن می‌توان از موقعیت مکانی خودروی خود در هر لحظه مطلع شد. ردیاب‌های خودرو کارایی بسیار بالایی در محافظت از خودرو دارند و بسیاری از مالکان خودرو این وسیله را به عنوان بهترین ابزار امنیتی برای محافظت از خودرو معرفی کرده‌اند. از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های محافظتی ردیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. با استفاده از ردیاب، مالک خودروی سمند می‌تواند از راه دور خودروی خود را خاموش کند. به این ترتیب حتی اگر سارق موفق به روشن کردن خودروی شما شود، می‌توانید از سرقت آن جلوگیری کنید.
  2. با استفاده از ردیاب، شما می‌توانید درب‌های خودرو را از راه دور باز یا بسته کنید.
  3. برخی از ردیاب‌ها به شما امکان شنود صدای داخل کابین را نیز می‌دهند.
  4. امکان تعیین محدوده مجاز حرکتی و سرعتی یکی دیگر از امکانات ردیاب خودرو است.
  5. ردیاب حتی بعد از دزدیده شدن خودرو کارایی دارد. شما با دانستن موقعیت مکانی خودرو بعد از سرقت سمند می‌توانید با پلیس به سراغ دزد رفته و خودروی خود را پس بگیرید.

*‌ در بالا با برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده ردیاب در جلوگیری از سرقت سمند آشنا شدید. می‌توانید برای دانش بیشتر به مقاله 7 مورد از مزایای ردیاب خودرو که نمی‌دانید سر بزنید. در بازار ردیاب‌های بسیار زیادی وجود دارد که ردیاب آهنربایی وایزر مدل M8، ردیاب خودرو استیلاک مدل GT06 Pro و ردیاب خودرو استیلاک مدل ST30 از بهترین‌های بازار هستند.

جلوگیری از سرقت سمند با دزدگیر

جلوگیری از سرقت سمند

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین روش‌های جلوگیری از دزدی سمند استفاده از دزدگیر است. دزدگیرها سال‌های زیادی است که بر روی خودروها نصب می‌شوند تا از سرقت آن‌ها جلوگیری کنند. در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی دزدگیرها نیز بسیار پیشرفت کرده‌اند و از شکل ساده خود فاصله گرفته‌اند. دزدگیر تصویری نسل پیشرفته‌ای از دزدگیرها هست که کارایی به مراتب بالاتری از دزدگیرهای ساده دارند. مهم‌ترین مزایای استفاده از دزدگیر تصویری در جلوگیری از سرقت سمند عبارتند از:

  1. ریموت کنترل دزدگیر تصویری به یک مانیتور مجهز است که تمامی اتفاقات مربوط به خودرو در آن به نمایش گذاشته می‌شود. برای مثال اگر درب خودرو باز شود یا شیشه آن شکسته شود، مالک می‌تواند از روی ریموت اتفاق پیش آمده را مشاهده کند.
  2. برد دزدگیرهای تصویری نسبت به دزدگیرهای ساده بسیار بیشتر است.
  3. بسیاری از دزدگیرهای تصویری دارای سیستم ضد سرقت هستند و به مالک این اجازه را می‌دهند که خودروی خود را از راه دور با ریموت خاموش کند.
  4. برخی از دزدگیرهای تصویری دارای پاور ویندوز و سیستم قفل اتوماتیک بعد از ترک خودرو توسط راننده هستند.
  5. در سال‌های اخیر سرقت خودرو با جرثقیل باب شده است. دزدگیرهای تصویری اجازه نمی‌دهند که سارق به این روش خودروی سمند را آرام و بدون سروصدا بدزد.

*‌ دزدگیر خودرو استیل میت مدل 888E، دزدگیر خودرو استیلاک مدل LF861 و دزدگیر خودرو استیل میت مدل Ranger5164 double از بهترین دزدگیرهای تصویری موجود در بازار هستند.

قفل فرمان و پدال برای جلوگیری از دزدیدن سمند

قفل فرمان و پدال دو تا از قدیمی‌ترین وسایل برای جلوگیری از سرقت سمند هستند. بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از این دو وسیله هیچ تاثیری در روند کار سارق ندارد و سرقت سمند حتی با وجود چنین وسایلی نیز ساده خواهد بود. کاری به درست یا غلط بودن این موضوع نداریم اما اطمینان داریم که اگر به سراغ قفل فرمان و پدال باکیفیت بروید، سارق هرگز کار راحتی برای باز کردن آن نخواهد داشت.

استفاده از پاور ویندوز برای جلوگیری از سرقت

کافی است تا سری به کلانتری‌های سطح شهر بزنید تا متوجه شوید که چند درصد دزدی‌های سرقت سمند به دلیل سهل انگاری و پایین بودن شیشه‌های خودرو بوده است. پاور ویندوز یک وسیله است که بعد از قفل کردن درب‌های خودرو توسط شما، باز بودن شیشه‌ها را بررسی می‌کند و در صورت نیاز آن‌ها را می‌بندد. اگر جز آن دسته از افراد هستید که دغدغه‌ها و مشغله‌های فکری بسیار زیادی دارید و مدام فراموش می‌کنید که باز یا بسته بودن شیشه‌های خودروی خود را چک کنید، پاور ویندوز برای شما از نان شب هم واجب‌تر خواهد بود. البته این موضوع را فراموش نکنید که بالا و پایین بردن شیشه خودرو برای کودکان یک ابزار بازی است، اگر کودک خردسال دارید حتما یک پاور ویندوز برای خودروی سمند خود نصب کنید.

توصیه‌های امنیتی برای جلوگیری از دزدی سمند

توصیه‌های امنیتی برای جلوگیری از دزدی سمند عبارتند از:

  1. همیشه سعی کنید که خودروی خود را در مکان‌های پر تردد و شلوغ پارک کنید. پارک خودروی سمند در کوچه‌های تاریک و خلوت احتمال سرقت آن را به طرز باور نکردنی افزایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که سارق هرگز ریسک اقدام به سرقت در مکان‌های شلوغ را نمی‌پذیرد.
  2. سارق به دنبال آن است که خودروی شما را بدون به جای ماندن رد و مدرکی از خود به سرقت ببرد. پارک خودرو زیر دوربین امنیتی می‌تواند تا حدود بسیار زیادی امنیت خودروی شما را تامین کند چرا که سارقان از دوربین مداربسته فراری هستند و دوست ندارند که در حین سرقت شناسایی شوند.
  3. هرگز وسایل گران قیمت مانند لب تاب، تلفن همراه، زیورآلات، کیف پول و .. را درون خودرو قرار ندهید. وجود این وسایل درون خودرو، سارق را وسوسه می‌کند که خودروی شما را به سرقت ببرد.
  4. گاهی اوقات پیش آمده که افراد به علت عجله برای انجام کاری فراموش می‌کنند که درب خودروی خود را قفل کنند. باز بودن درب خودرو همانا دزدیده شده آن نیز همانا. پس بعد از پیاده شدن از خودرو مطمئن شوید که درب‌های آن را قفل کرده‌اید.
  5. اگر قصد بکسل و حمل خودروی خود را دارید، حتما از مراکز معتبر بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

دیگر توصیه‌های امنیتی

  1. یکی از روش‌های رایج در سرقت خودروی سمند، تصادف ساختگی است. گاهی اوقات یک شخص خودش را جلوی خودروی شما می‌اندازد یا از پشت ضربه‌ای به خودرو وارد می‌کند. زمانی که شما از ماشین پیاده می‌شوید، شخص سومی پشت رول می‌نشیند و خودروی شما را به سرقت می‌برد. برای جلوگیری از سرقت سمند به این روش هنگام پیاده شدن، خودروی خود را خاموش کنید و سوئیچ را بردارید.
  2. برای جلوگیری از دزدی سمند برداشتن فیوز استارت یکی از بهترین اقدامات است. بدون وجود فیوز استارت، خودروی شما روشن نمی‌شود و امکان سرقت آن به صفر می‌رسد.
  3. هرگز از افراد غریبه برای پارک خودروی خود کمک نگیرید. سمند یک خودرو با ابعاد بزرگ است و بسیاری از افراد توانایی پارک کردن آن را در جاهای شلوغ ندارند. مشاهده شده است که برخی از افراد به ویژه بانوان از افراد غریبه برای این منظور کمک می‌گیرند. به شما توصیه می‌کنیم که هرگز برای انجام اینکار به افراد غریبه اعتماد نکنید. چرا که این احتمال وجود دارد، شخص غریبه پشت رول بنشیند و خودروی شما را به سرقت ببرد.
  4. یکی از جدیدترین روش‌های سرقت خودروی سمند، خوراندن دارو و مواد غذایی مسموم به راننده است. اگر دیدید یک پک خوراکی روی کاپوت شما قرار دارد، تصور نکنید که این یک هدیه از طرف خدا یا نذر بوده است. در واقع این خوراکی‌ها مسموم هستند و توسط سارق در روی کاپوت خودروی شما قرار داده شده‌اند. به محض خوردن این خوراکی‌ها شما مسموم شده و تا به خود بیایید، خودروی شما توسط سارق به سرقت رفته است. برای جلوگیری از سرقت سمند به این روش، هرگز از غریبه‌ها خوراکی و نوشیدنی قبول نکنید و کاری به بسته خوراکی که روی خودروی شما قرار دارد، نداشته باشید
سخن پایانی

در این مقاله از اینصب تمامی روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو سمند را مورد بررسی قرار دادیم و آن‌ها را به شما معرفی کردیم. اما بهترین روش و ابزار برای جلوگیری از دزدی سمند چیست؟ اگر از ما که کارمان افزایش امنیت خودرو است بپرسید، می‌گوییم که نصب همزمان ردیاب و دزدگیر تصویری می‌تواند خودروی شما را در برابر سرقت تا حدود بسیار زیادی ایمن کند. اما اگر به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی توانایی خرید هر دوی این وسایل را ندارید به شما توصیه می‌کنیم که از بین دزدگیر و ردیاب، ردیاب را انتخاب کنید. دلیل این انتخاب کارایی ردیاب قبل و بعد از سرقت است.

ما در اینصب تمامی تجهیزات افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت سمند را موجود کرده‌ایم. تمامی محصولاتی که در مجموعه ما به فروش می‌رسد، دارای گارانتی و ضمانت اصل بودن کالا هستند. ساکن هر کجای ایران که باشید، تنها با چند کلیک می‌توانید خرید خود را انجام و محصول خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص تجهیزات افزایش امنیت خودرو با کارشناسان ما در اینصب تماس بگیرید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟