معرفی بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب پرسنل | اینصب
x
X

بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب پرسنل

تقریبا هیچ کس شکی ندارد که هر کسب و کار، موسسه، شرکت و سازمانی به یک دستگاه حضور و غیاب و یک نرم افزار خوب حضور و غیاب نیازمند است. در رابطه با اهمیت و کارایی دستگاه حضور و غیاب بارها صحبت کردیم. حالا امروز قصد داریم به بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب پرسنل و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم. اصلا منظور از بهترین نرم افزارهای حضور غیاب پرسنل چه چیزی است؟ بطور کلی این نرم افزار برنامه ای است که ساعت مفید کاری کارمندان و پرسنل را بصورت دقیق کنترل می‌کند و سپس بر همین اساس حقوق و دستمزدها را محاسبه می‌کند.

به علاوه مدیریت راحت‌تر بر نحوه کار کارکنان، افزایش نظم پرسنل و کارمندان، محاسبه سریع و بدون خطای دستمزدها از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار است. شما امکان استفاده از یک نرم افزار برای چند دستگاه حضور و غیاب را دارید. همچنین در هر زمانی به سوابق و آمار مربوط به کارکنان دسترسی خواهید داشت. این تنها بخشی از ویژگی‌های خوب بهترین نرم افزارهای حضور غیاب است.

نرم افزارهای حضور و غیاب

معرفی بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب

نرم افزارهای حضور و غیاب متفاوتی در بازار وجود دارند که نمی‌توان به همه آن‌ها اعتماد کرد و همچنین نمی‌توانیم همه را نادیده بگیریم در نهایت مجبور به انتخاب یک نرم افزار هستیم.

ما بر چه اساسی بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب را انتخاب خواهیم کرد؟ چه ویژگی هایی را از یک نرم افزار خوب انتظار داریم؟ اینها نکات بسیار مهمی هستند. بعد از اینکه دستگاه حضور و غیاب را نصب کردید، حالا بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب پرسنل برای شما باید ارتباط کامل و بی نقصی با این دستگاه داشته باشند. پس موضوع ارتباط درست با دستگاه حضور و غیاب یکی از ملاک های انتخاب شماست، دقت کردن به این موضوع را در اولویت بگذارید. در مرحله بعد احتیاج دارید که این نرم افزار امکان برنامه ریزی های جداگانه برای کارمندان مختلف یا شیفت کاری و مدل های کاری متفاوت را داشته باشد.

پس این برنامه ریزی جداگانه برای موارد مختلف هم از ویژگی های بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب است. این نرم افزار باید همه ی اطلاعات لازم مثل ساعت ورود و خروج کارمندان و پرسنل، مرخصی، اضافه کاری، اضافات سالانه و… را ثبت و ذخیره کند و در هر زمانی امکان دسترسی به آن ها را برای شما فراهم کند. بهترین نرم افزارها باید سریع و دقیق عمل کنند و در ثبت اطلاعات تاخیر یا خطا نداشته باشند و این اطلاعات را برای هر تعداد ورود و خروج کارمندان در روز انجام بدهند. حالا یک سری از شرکت‌ها مثل شرکت خوب فراتکنو روی دستگاه‌های حضور و غیاب خود دو نرم افزار محاسبه کارکرد و حقوق و دستمزد را رایگان گذاشته اند.

این نرم افزار رایگان برای شیفت های ثابت و کسب و کارهای نوپا با یک شیفت کاری ثابت و مصارف پایه کاملا مناسب هستند. اما شما برای شیفت های چرخشی، کارمندان دور کار و… نیاز به نسخه پولی نرم افزار دارید. در نتیجه نیاز به شناخت بهترین نرم افزارهای حضور غیاب پرسنل برای مصارف مختلف دارید.

1- نرم افزار ویسمن

در مکان‌هایی مثل بیمارستان‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌ها اگر به دنبال یکی از بهترین نرم افزارهای ثبت تردد هستید؛ ویسمن یک انتخاب بسیار مناسب است. حضور غیاب کارمندان، محاسبه و تعریف سنوات، پروفایل اختصاصی کارمندان شامل پرونده پرسنلی و استخدامی از ویژگی‌های این نرم افزار است. قابلیت‌هایی مانند ثبت و ضبط مستندات حضور و غیاب کارمندان، فرمول نویسی برای پارامترهای حقوقی، فیش حقوق، قابلیت همگام شدن با اداره مالیات و بیمه تامین اجتماعی، محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان و پرسنل از زمان استخدام تا تسویه حساب و… از ویژگی های ویسمن هستند.

2- نرم افزار دینگ

در انواع شرکت‌ها فروشگاه‌ها و استارت آپ‌ها به عنوان یکی از بهترین نرم افزارها، روی دینگ حساب کنید. یک نرم افزار کم هزینه مبتنی بر فضای ابری است و یکی از بهترین ویژگی‌های آن برقراری ارتباط بین بخش‌های یک مجموعه بصورت آنلاین است. از قابلیت‌های دینگ می‌توان به سیستم یادآوری ثبت ورود و خروج، دریافت گزارش کارمندان و تعریف آن‌ها از طریق پنل تحت وب، قابلیت اضافه کردن دستگاه جدید، افزودن مدیر به لیست کارمندان از طریق نرم افزار، قابلیت بررسی درخواست‌ها از طریق اپلیکیشن و پنل تحت وب و گزارش گیری‌ها با بازه‌های زمانی دلخواه و… اشاره کرد.

3- نرم افزار افق

نرم افزار افق یکی از بهترین ها در زمینه نرم افزار‌های حضور و غیاب است که تمام قابلیت‌های مورد نیاز برای مجموعه‌ها را داراست. این نرم افزار در تعریف تعداد تقویم کاری پرسنل و شیفت بندی کاملا بدون محدودیت عمل می کند. به علاوه قابلیت های زیادی از جمله تعریف مشخصات پرسنلی شخصی سازی شده، نرم افزار های متنوع برای حضور و غیاب، قابلیت تهیه گزارش از لیست گروه ها مثل تهیه گزارش های ورود و خروج، گزارش تاخیر و کسری کار، مرخصی، تعریف ورود و خروج های خاص برای افراد خاص، فیلترهای جداگانه برای گزارشات، قابلیت تعریف حداکثر میزان تاخیر، مرخصی و اضافه کاری و امکان وارد کردن ضرایب آن ها برای شیفت های ثابت، شب کاری و… را دارد.

اشکال مختلف نرم افزاری

اشکال مختلف نرم افزار حضور و غیاب

با معرفی این سه نرم افزار حضور و غیاب موفق بد نیست بدانیم که چند نوع مختلف نرم افزار داریم. لازم به ذکر است که سه نوع نرم افزار داریم و هر کدام از آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

  1. نوع اول نرم افزارهای حضور و غیاب تحت وب هستند. به آن‌ها از طریق مرورگر و اینترنت دسترسی خواهید داشت. این مدل، مزیت‌های خاص خود مثل عدم اشغال حافظه، دسترسی آسان از طریق مرورگر و استفاده همزمان آن‌ها توسط تعداد زیادی از کاربران را دارد.
  2. نوع دوم، نرم افزار حضور و غیاب آنلاین هم با مدل تحت وب شباهت های زیادی دارد. این مدل برای مشاغلی با مدل های منعطف مثل مشاغل دورکاری گزینه بسیار مناسبی است. چرا که این سیستم قابلیت خوب ثبت مکان‌های مختلف برای آغاز فعالیت را دارد و وابسته به مکان خاصی نیست.
  3. در آخر باید از نرم افزار‌های حضور و غیاب بصورت اپلیکیشن که بر روی دستگاه‌های هوشمند نصب می‌شوند اشاره کرد. این مدل بر روی سیستم عامل‌های اندروید، iOS و ویندوز قابل اجراست. در صورتی که پرسنل به سیستم حضور و غیاب دسترسی ندارند خیلی راحت می‌توانند از طریق این اپلیکیشن حضور و غیاب خود را ثبت کنند.

سخن پایانی

با این تعاریف و توضیحاتی که در بالا اشاره شد شما می‌توانید بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب را انتخاب کنید تا کارکردن با راحت‌ترین نرم افزار سرعت کارتان را افزایش دهد. اگر تمایل دارید انواع دستگاه های حضور و غیاب را هم مشاهده کنید می توانید به مقاله 5 تا از بهترین مدل های دستگاه حضور و غیاب مراجعه کنید. توجه کنید اگر در انتخاب مشکلی داشتید می‌توانید با کارشناسان اینصب تماس بگیرید تا بهترین دستگاه حضور و غیاب همچنین بهترین نرم افزار را در اختیارتان بگذارند.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟