انواع سنسور تشخیص حرکت دزدگیر اماکن | اینصب
x
X

انواع سنسور تشخیص حرکت دزدگیر اماکن

سنسور تشخیص حرکت یا سنسور حرکتی یکی از مهم‌ترین اجزای دزدگیر اماکن محسوب می‌شود که همان طور که از نام آن پیدا است وظیفه آن تشخیص حرکت افراد می‌باشد. لازم است در هنگام نصب یک سیستم دزدگیر اماکن با انواع سنسورهای تشخیص حرکت آشنا باشید تا بتوانید بهترین نوع آن را خریداری کنید. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما در مورد نحوه عملکرد سنسور تشخیص حرکت توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

سنسور تشخیص حرکت دزدگیر اماکن

همان طور که می دانید سیستم دزدگیر اماکن دارای اجزای مختلفی است. مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش سیستم دزدگیر اماکن، پنل مرکزی آن می‌باشد که تمامی فرمان‌ها از این دستگاه ارسال می‌شود. سنسور تشخیص حرکت هرگونه حرکت غیر مجاز را تشخیص داده و بلافاصله بعد از تشخیص، سیگنالی را به پنل مرکزی ارسال می‌کند. پس از ارسال سیگنال به پنل مرکزی، پنل به آژیر، تلفن کننده و دستگاه‌های هشدار دهنده فرمان ارسال می کند تا خطر سرقت را اطلاع رسانی کنند. البته توجه داشته باشید که سنسورهای مختلفی وجود دارد که لازم است نصب شوند و سنسور تشخیص حرکت به تنهایی کافی نیست. از جمله سنسور های کاربردی دزدگیر اماکن می توان به سنسور مگنت، دتکتور دور، شوک سنسور و … اشاره کرد.  در ادامه به بررسی انواع سنسور تشخیص حرکت می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر: معرفی انواع سنسور های دزدگیر اماکن

 

سنسور تشخیص حرکت

 

انواع سنسور تشخیص حرکت دزدگیر اماکن

امروزه انواع مختلفی از سنسور تشخیص حرکت در بازار عرضه می‌شود که همین موضوع سبب سخت شدن انتخاب شده است. روش تشخیص حرکت در هر نوع سنسور متفاوت است و شما باید تمامی آن‌ها را بررسی کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

  • سنسور مادون قرمز
  • سنسور وزنی
  • سنسور بیم خطی
  • سنسور ماکروویو

 

سنسور حرکتی مادون قرمز یا PIR

سنسور مادون قرمز یکی از کاربردی‌ترین سنسورهای دزدگیر اماکن می‌باشد. این نوع سنسور نسبت به سایر سنسورها پرفروش‌تر است و افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند. این نوع سنسور تشخیص حرکت قادر به اندازه گیری دمای محیط می‌باشد. در واقع اگر شخص یا شیئی به محیط شناسایی آن وارد شود، به دلیل اختلاف دمای آن با محیط، آن را غیر مجاز تشخیص داده و به پنل مرکزی سیگنال خطر ارسال می‌کند.

 

سنسور حرکتی

 

سنسور تشخیص حرکت وزنی

از انواع سنسور تشخیص حرکت می‌توان به سنسور وزنی اشاره کرد که مناسب برای افرادی است که دارای حیوانات خانگی هستند. این نوع سنسورها قادر به تشخیص وزن می‌باشند و حساس به وزن هستند. این نوع سنسور در مدل‌های متنوعی مانند حداقل وزن 15 کیلوگرم و … عرضه می‌شود. در این صورت با ورود حیوان خانگی به محیط شناسایی سنسور، سیگنالی به پنل ارسال نمی‌شود و آژیر به صدا در نمی‌آید. پس اگر دارای حیوان خانگی می‌باشید، بهتر است این نوع سنسور را تهیه کنید تا با هربار رفت و آمد حیوانتان آژیر خطر به صدا در نیاید. البته لازم به ذکر است که این نوع سنسور دارای درصد خطای کمی است.

 

سنسور حرکتی بیم خطی

یکی از معروف‌ترین سنسورهای تشخیص حرکت، سنسور بیم خطی می‌باشد که روش تشخیص آن بسیار جالب است. دو سنسور بیم خطی در روبه‌روی یکدیگر نصب می‌شوند و پرتو و خطی نامرئی به یکدیگر ارسال می‌کنند. با رد شدن شیئی یا شخصی از بین این دو سنسور این پرتو قطع می‌شود. این سنسور با قطع پرتو به پنل دزدگیر، سیگنال خطر ارسال می‌کند.

 

چشمی بیم خطی

 

سنسور تشخیص حرکت دزدگیر اماکن؛ ماکروویو

از جمله بهترین سنسور تشخیص حرکت دزدگیر اماکن، می توان به سنسور ماکروویو اشاره کرد. ای نوع سنسور جزو گران‌ترین سنسورهاست و دقت بسیار بالایی دارد. سنسور ماکروویو با ارسال موج به محیط و اشیای داخل محیط انعکاسی از آن‌ها دریافت می‌کند و به این صورت محیط را تصویر سازی می‌کند. با اضافه شدن شخص یا شیئی بلافاصله آن را تشخیص داده و سیگنال ارسال می‌کند.

سخن پایانی

تا اینجا با انواع سنسور تشخیص حرکت دزدگیر اماکن آشنا شدیم و نحوه عملکرد آن‌ها را توضیح دادیم. از میان سنسورهایی که معرفی کردیم سنسورهای مادون قرمز و ماکروویو بهترین و دقیق‌ترین سنسورها هستند. این نوع سنسورها نسبت به سایر سنسورهای حرکتی از فروش بالاتری برخوردار هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل پرفروش بودن این دو سنسور دقت بالای آن‌ها می‌باشد. البته لازم به ذکر است که نصب بهترین سنسورهای حرکتی به تنهایی نمی‌تواند مانع از سرقت منازل شود. لازم است در کنار آن، سنسورهای ضربه، مگنت  و… نیز نصب شوند. در این صورت با تشکیل یک سیستم امنیتی قوی، امنیت خانه شما تامین خواهد شد.

 

امکانات فروشگاه اینصب
  • مناسب ترین قیمت
  • ارائه گارانتی به همراه محصولات
  • خدمات نصب در محل
  • خدمات پس از فروش

اینصب ارائه دهنده انواع پنل دزدگیر اماکن، سنسور تشخیص حرکت، سنسور مگنت، آژیر و دیگر لوازم دزدگیر اماکن می‌باشد. شما می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر در خصوص خرید و نصب سیستم دزدگیر اماکن با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند. هم‌چنین با خرید از فروشگاه اینصب می‌توانید از خدمات نصب در تهران بهره‌مند شوید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟