انواع دوربین مداربسته خانگی | معرفی بهترین مدل ها | اینصب
x
X

انواع دوربین مداربسته خانگی | معرفی بهترین مدل ها

چرا باید دوربین مداربسته در خانه داشته باشید؟ در دنیای امروز، اطمینان از ایمنی و امنیت خانه‌های ما، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. با افزایش نرخ سرقت از منازل، پیشرفت ‌روش‌‌های سرقت و بالارفتن هزینه همه چیز، حتی ساده‌ترین لوازم منزل، داشتن یک سیستم امنیتی قابل اعتماد، برای خانه‌ها، نه تنها دیگر یک اقدام لوکس محسوب نمی‌شود؛ بلکه یک ضرورت است. خانه شما باید پناهگاه ایمن و راحتی برای شما و عزیزان شما باشد، به همین دلیل خیلی مهم است که اقدامات لازم برای اطمینان از امنیت خانه را جدی بگیرید. در این راستا لازم است با انواع دوربین مداربسته خانگی آشنا باشید.

 اگر هنوز از دوربین مداربسته برای خانه خود استفاده نمی‌کنید و اطلاعات دقیقی برای انتخاب و خرید یک سیستم امنیتی قابل اعتماد ندارید، این مقاله مناسب شماست. در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع دوربین مداربسته خانگی و بهترین دوربین‌های خانگی و مواردی که باید در هنگام انتخاب و خرید در نظر بگیرید، به شما کمک کنیم تا هرچه سریعتر، سیستم امنیتی مناسب خود را خریداری کنید.

آشنایی با انواع دوربین مداربسته خانگی

یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش امنیت خانه، دوربین مداربسته است. دوربین مداربسته یک عامل بازدارنده موثر دربرابر سارقان و یک نگهبان شبانه روزی برای مراقبت از خانه، اموال و عزیزان شماست. به‌طور‌کلی دوربین مداربسته خانگی، چند مزیت مهم دارد: یک عامل بازدارنده برای سارقان منازل است. امکان کنترل از راه دور خانه را به شما می‌دهد و یک ابزار ارزشمند برای جمع آوری مدارک، در حوادث مختلف است.  اما خرید یک دوربین مداربسته، ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد. تولیدکنندگان این سیستم‌های نظارتی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی حرف می‌زنند؛ اما اینکه کدام یک از این ویژگی‌ها مناسب خانه است، سوالی است که پاسخ به آن، نیازمند آگاهی شما درباره انواع دوربین مداربسته خانگی و قابلیت‌های آن است.

انواع دوربین مداربسته خانگی

انواع دوربین مداربسته خانگی از لحاظ تکنولوژی

برای انتخاب یکی از انواع دوربین مداربسته خانگی، باید با قابلیت‌ها و مزایای هرکدام آشنا باشید.  شرایط خاص و قابلیت‌های موردنیاز فضای خانگی را بشناسید تا بهترین سیستم نظارتی مناسب منزل را با توجه به آن انتخاب کنید. دوربین مدار بسته از نظر تکنولوژی و شکل ظاهری انواع مختلفی دارد.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه: یکی از انواع دوربین مداربسته خانگی، دوربین‌های تحت شبکه هستند. تصویربرداری این دوربین‌ها به صورت دیجیتال است و اطلاعات دریافتی را از طریق اینترنت منتقل می‌کنند. بنابراین این دوربین‌ها باید به یک سیستم کامپیوتر متصل باشند. دوربین‌های تحت شبکه برای مدیریت و کنترل و ذخیره‌سازی تصاویر به یک دستگاه NVR نیاز دارند. کیفیت تصاویر این دوربین‌ها بالاتر از مدل‌های دیگر است. نیاز به هزینه‌های کابل کشی ندارند و انرژی مورد نیاز خود را از برق شبکه اترنت تامین می‌کنند.
  • دوربین مداربسته آنالوگ: تصویر‌برداری این دوربین، بصورت آنالوگ است و رزولوشن این دستگاه‌ها خیلی بالا نیست. دریافت، ذخیره سازی و تبدیل تصاویر به سیگنال دیجیتال در این سیستم، توسط دستگاه DVR انجام می‌شود.
  • دوربین مداربستهAHD: برای ارتقاء رزولوشن تصاویر دوربین‌های آنالوگ که با ضعف کیفیت مواجه بودند، دوربین‌های مداربسته AHD روانه بازار شدند. مدل‌های جدید این دوربین‌ها دارای کیفیت Full HD هستند و برای افرادی مناسب هستند که به دنبال بهترین کیفیت ممکن هستند. دوربین‌های مداربسته، علاوه بر تفاوت تکنولوژی، از لحاظ شکل ظاهری هم با هم متفاوت هستند.

انواع دوربین مداربسته مناسب خانه از نظر شکل ظاهری

  • بولت: این دوربین‌ها به شکل یک استوانه و به‌صورت منعطف ساخته شده‌اند و برای استفاده فقط به تنظیم زاویه‌دید نیاز دارد.
  • دام: دوربین‌های دام گنبدی شکل هستند و برای فضاهای داخلی و خارجی مناسب هستند. زاویه این دوربین‌ها هنگام نصب تنظیم می‌شود.
  • اسپید دام: اسپید دام در واقع همان دوربین دام اما با امکانات پیشرفته‌تر است. این دوربین‌ها به صورت اتومات زاویه خود را تغییر می‌دهند و این قابلیت را دارند که در صورت نیاز روی سوژه مورد نظر زوم کنند.
  • C-Mount: این دوربین‌ها دارای لنزهایی هستند که بنا به کاربرد‌های مختلف جدا می‌شوند و تا فواصل 12 متر را پوشش می‌دهند.
  • دوربین‌های دید در شب IR: این دوربین می‌تواند در شرایط نوری بد و حتی تاریک هم تصاویر باکیفیتی ضبط کند.

انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری

نکاتی که هنگام خرید دوربین مداربسته باید درنظر بگیرید

باید بدانید که همه دوربین‌های مداربسته، مناسب استفاده برای فضای خانه نیستند. خیلی از قابلیت‌های دوربین‌ها برای فضاهای بزرگ یا فضاهای باز مناسب است؛ بنابراین ممکن است شما هزینه گزافی بکنید برای قابلیت‌هایی که نیاز ندارید. برای خرید یک دوربین مداربسته مناسب خانه خود این موارد را درنظر بگیرید:

  • کیفیت ساخت: به دنبال دوربینی باشید که کیفیت بدنه خوبی داشته باشد و ضد گردو غبار و رطوبت باشد. مثلا دوربین‌های با بدنه پلاستیکی، قیمت کمتری دارند و برای مصارف خانگی هم مناسب هستند.
  • کیفیت تصویر: دوربینی که برای منزل خود استفاده می‌کنید، نیاز به کیفیت و وضوح خیلی بالایی ندارد. اما اگر شما علاقمند هستید که جزییات را هم در تصاویر داشته باشید، می‌توانید از دوربین‌های با پیکسل بالا استفاده کنید.
  • قابلیت دید در شب: برخی از انواع دوربین مداربسته خانگی دارای قابلیت دید در شب هستند. بهتر است از دوربینی استفاده کنید که قابلیت دید در شب را داشته باشد، تا شب‌ها یا زمان‌هایی که در خانه نیستید هم تصاویر با کیفیتی داشته باشید.

دو مدل از بهترین انواع دوربین مداربسته خانگی به پیشنهاد اینصب

در پایان قصد داریم دو مدل از بهترین انواع دوربین‌های مداربسته و مناسب استفاده برای منازل را به شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید، می‌توانید با خیال راحت یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. برای بررسی مشخصات این دوربین‌ها همچنان با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته AHD  گپ مدل D5100-I30

دوربین مداربسته AHD گپ مدل D5100-I30 یکی از انواع دوربین مداربسته خانگی از نوع دام است و قابلیت اتصال به سقف و دیوار را دارد. برای دسترسی به تصاویر این دوربین باید یک دستگاه DVR یا XVR هم تهیه کنید. اتصال این دوربین با سیم است و قابلیت دید در شب را هم دارد. 130-5100D ضد آب و ضد گردو غبار است و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. قابلیت کاربردی فشرده‌ سازی حجم تصاویر با فرمت 264.H  را هم دارد.

دوربین مداربسته AHD گپ مدل D8100-I30

دوربین مداربسته AHD گپ مدل D8100-I30 از نسل جدید دوربین‌های آنالوگ با کیفیت بسیار خوب است. لنز ثابت با قابلیت بزرگنمایی، قابلیت دید در شب، قابلیت فشرده‌سازی و مکانیزم DWDR از مهم‌ترین امکانات این دوربین است. مکانیزم DWDR در دوربین‌های مداربسته، برای برطرف کردن اختلال سطح نور در تصاویر و ویدیوهای دوربین است؛ که باعث می‌شود کیفیت تصویر بالاتری داشته باشید.

کلام آخر

در پایان باید بدانید که هزینه کردن برای انواع دوربین مداربسته خانگی یک تصمیم عاقلانه است؛ که خیال شما را از امنیت خانه و عزیزانتان راحت می‌کند. بنابراین اگر هنوز یکی از این سیستم‌های نظارتی کاربردی استفاده نمی‌کنید، هرچه سریعتر برای خرید آن اقدام کنید. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب و خرید یک دوربین مناسب کمک کند. مثل همیشه برای مشاوره، انتخاب و خرید دوربین مناسب منازل، روی کمک کارشناسان ما در اینصب حساب کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟