بررسی ارزان ترین خودرو آفرود | خودرو مناسب سافاری | اینصب
x
X

معرفی ارزان ترین خودرو آفرود

علاقه مندان به طبیعت گردی و رانندگی در بیراهه ها به شیوه آفرود می دانند که داشتن ماشین مناسب برای این ورزش از مهم ترین فاکتور هاست. حتی فکر آفرود سواری با ماشین های معمولی را هم نباید کرد. چراکه این ماشین ها به هیچ وجه مناسب مسیرهای صعب العبور و رانندگی از بین صخره ها، شن و ماسه، رودخانه، مسیرهای جنگلی، برف و یخ نیستند. اگر به آفرود، این ورزش مفرح و هیجان انگیز علاقه دارید، قبل از هرچیز باید به فکر یک ماشین مناسب آفرود باشید. این ماشین ها ساخته شده اند که با خیال راحت در دشت و کوه و بیابان با آن ها رانندگی کنید و لذت ببرید. اما خب سوال همیشگی که از ما می پرسید درباره معرفی ارزان ترین خودرو آفرود است.

اکثر علاقه مندان آفرود می خواهند بدانند ارزان ترین خودرو آفرود که بتوانند با آن شروع کنند کدام خودرو است؟ همین سوال بهانه ای شد تا این مقاله را بنویسیم و بهترین انتخاب ها رو با شما در میان بگذاریم. پیش از اینکه به معرفی مناسب ترین خودرو آفرود از لحاظ قیمت بپردازیم باید ببینیم اصلا ویژگی یک ماشین مناسب آفرود چی هست و چه تفاوت هایی با ماشین معمولی دارد.

لیست خرید خودروهای آفرود با بودجه کم

همیشه گفتیم، برای اینکه بتوانید به جمع آفرود سوارها بپیوندید و از این شیوه طبیعت گردی و رانندگی حسابی لذت ببرید و مهم تر از همه اینکه دچار آسیب های جانی و مالی نشوید چند نکته را باید رعایت کنید. آموزش های لازم را دیده باشید، تجهیزات ضروری آفرود مثل جامپ استارتر، وینچ و وافل برد را به همراه داشته باشید و ماشین مخصوص آفرود داشته باشید.

خب حالا قصد داریم به تعدادی از ویژگی های مهم یک ماشین مناسب آفرود اشاره کنیم و سپس به معرفی ارزان ترین خودرو آفرود بپردازیم. در یک خودرو مخصوص آفرود دنده کمکی، شاسی مستقل، سیستم متحرک چهارچرخ و زاویه مناسب ورود و خروج یا حمله و فرار برای عبور از ناهمواری ها و همچنین سپرهای کوچک در ارتفاع مناسب، از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

داشتن سیستم کنترل حرکت در مسیرهای شیب دار، انواع سیستم یا قابلیت قفل دیفرانسیل، سیستم جی پی اس یا ردیاب پیشرفته، قابلیت نمایش زاویه افقی و عمودی خودرو نیز از آپشن هایی هستند که در آفرود اهمیت زیادی دارند. از ویژگی های دیگر ارزان ترین خودرو آفرود تایرهای پهن با آج مخصوص و همینطور ارتفاع مناسب کف خودرو از سطح زمین است. در این خودروها با کمک اسنورکل عملیات هوادهی به موتور انجام می شود.

پیشنهادات مختلفی برای بهترین و مناسب ترین خودروهای ارزان وجود دارد. اگر برای شما هم جالب است که ارزان ترین خودرو آفرود در دنیا کدام است باید بگم در این لیست مدل هایی مانند جیپ چروکی، نیسان Xterra، سوزوکی سامورایی، سوبارو فارستر اوت بک یا جیپ رانگلر را می توانید پیدا کنید. اما در بازار داخلی در رده ارزان ترین خودرو آفرود به این چند پیشنهاد دقت کنید.

1. نیسان پاترول

خودرو مناسب آفرود؛ نیسان پاترول

در لیست ارزان ترین خودرو آفرود جایگاه اول تعلق می گیرد به نیسان پاترول. خودرویی که از اواخر دهه 50 وارد بازار ایران شده و همواره یکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار بوده بخصوص برای آفرود. نیسان پاترول علی رغم اینکه در لیست ارزان ترین خودرو آفرود قرار گرفته بخاطر ویژگی های بسیار خوب و توان بالا برای آفرود تعمیرات آسان و به نسبت کم هزینه و خدمات پس از فروش مناسب همچنان یکی از بهترین گزینه ها برای آفرود سوار هاست. یکی از ویژگی های خوب این خودرو عملکرد خوب پیشرانه در تعامل گیربکس و سیستم چهار چرخ متحرک است.

این خودرو در دو نمونه شش سیلندر و چهار سیلندر در بازار موجود است که نسخه چهار سیلندر آن به دلیل هزینه های نگهداری و تعمیرات پایین تر و دسترسی آسان تر به قطعات آن، طرفداران بیشتری دارد. پاترول همچنان در جایگاه ارزان ترین خودرو آفرود قرار دارد.

2. نیسان رونیز

خودرو مناسب آفرود؛ نیسان رونیز

خب در ردیف دوم و البته با قیمتی نسبتا بیشتر می توانید روی ویژگی های خوب خودرو رونیز حساب کنید. پارس خودرو بعد از تجربه موفق پاترول، تصمیم گرفت با همان ویژگی های مثبت مثل عملکرد خوب پیشرانه، موتور قوی با 150 اسب بخار قدرت، سیستم چهار چرخ متحرک و… با طراحی به روز تری نسبت به پاترول و البته شرایط مناسب تر، خودروی رونیز را به عنوان جایگزین لوکسی برای پاترول معرفی کند. نیسان رونیز در بازار چین با نام اکسترا مشهور است و جزء یکی از خودروهای مناسب آفرود است. رونیز از لحاظ امکانات خیلی گزینه های متنوعی ندارد. اما همانطور که گفتیم عملکرد خوب برای آفرود و قیمتی که آن را در ردیف ارزان ترین خودرو آفرود قرار می دهد، از ویژگی های خوب این خودرو هستند.

3. سوزوکی گرند ویتارا

خودرو مناسب آفرود؛ سوزوکی گرند ویتارا

خودروهایی که تا اینجا معرفی کردیم همانطور که گفتیم در رده ارزان ترین خودرو مناسب آفرود هستند. سوزوکی گرند ویتارا شاید ارزان ترین خودرو آفرود موجود نیست، اما همچنان دارای قیمت مناسب و البته امکانات بیشتر در کنار قدرت و ویژگی هایی است که این خودرو را هم برای آفرود مناسب می کند. بطوریکه یک گزینه ای به نسبت لوکس برای این ورزش به حساب می آید. از جمله این امکانات می توان به چهار ایربگ، EBD و EBS گیربکس اتومات، قفل دیفرانسیل، سیستم چهارچرخ متحرک و… اشاره کرد. همچنین این خودرو با دو موتور 2 لیتر و 4.2 لیتری در بازار موجود است و خب مشخص است که موتور 4.2 لیتری به علت قدرت بیشتر، شتاب و کشش بهتر، گزینه بهتری محسوب می شود.

به دلیل همین ویژگی ها و رنج قیمتی به نسبت مناسب این خودرو، سوزوکی گرند ویتارا یک خودرو از هر لحاظ کامل است. بخصوص اگر به دنبال یک خودرو مناسب برای آفرود خانوادگی هستید و بودجه ای با رنج متوسط دارید. علاوه بر این مدل ها برای علاقمندان به آفرود با وانت های پیکاپ دو دیفرانسیل هم چند نمونه خودرو چینی در بازار موجود است. اما شاید نتوانید این مدل ها را در لیست ارزان ترین خودرو آفرود قرار دهید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟