ترفند نصب دزدگیر ماشین بدون ابطال گارانتی | اینصب
x
X

نصب دزدگیر ماشین بدون ابطال گارانتی

همان طور که می‌دانید امروزه با افزایش سرقت خودرو، نصب و خرید دزدگیر ماشین یکی از الزامات است. لازم است که در جهت افزایش امنیت خودرو اقداماتی انجام داد که مهم‌ترین آن نصب یک دزدگیر خوب برای ماشین است. قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است و عدم تامین امنیت آن باعث خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد. اما موضوعی که وجود دارد گارانتی خودرو است. نصب دزدگیر برای خودروهای دارای گارانتی، سبب باطل شدن آن می‌شود و این مشکلی است که بسیاری از صاحبان خودرو با آن روبرو هستند. خوشبختانه برای راه‌هایی برای نصب دزدگیر ماشین بدون ابطال گارانتی وجود دارد که ممکن است از آن بی خبر باشید.

در این مطلب قصد داریم به شما راهکاری ارائه دهیم که بدون باطل شدن گارانتی، دزدگیر ماشین خود را نصب کنید. البته قبل از توضیح در مورد راهکار بد نیست دلیل باطل شدن ضمانت نامه ماشین را بدانیم. بنابراین اگر این مساله برای شما هم سوال شده است، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نصب دزدگیر ماشین بدون ابطال گارانتی

علت باطل شدن گارانتی خودرو بعد از نصب دزدگیر

نمایندگی‌ها معتقد هستند که نصب دزدگیر ماشین باعث می‌شود که در سیم‌کشی خودرو اختلال ایجاد شود. از این رو نصب دزدگیر را یکی از شرایط ابطال گارانتی می‌دانند. البته در صورتی که نصب دزدگیر خودرو را به نمایندگی بسپارید، باعث باطل شدن گارانتی نخواهد شد. بسیاری افراد به این دلیل برای نصب دزدگیر به نمایندگی‌های معتبر مراجعه می‌کنند تا گارانتی خودروی آن‌ها باطل نشود.

توجه داشته باشید که تنها نصب دزدگیر باعث باطل شدن گارانتی نخواهد شد. در صورتی که سیم‌کشی خودروی شما دستکاری شود، نمایندگی، گارانتی را باطل می‌کند. پس موضوع فقط نصب دزدگیر نیست. ممکن است حتی با نصب ردیاب برای خودرو نیز نمایندگی، گارانتی را باطل کند. در واقع شرط اصلی برای عدم ابطال گارانتی این است که سیم‌کشی خودرو به هیچ دلیل دست نخورد.

دلایل باطل شدن گارانتی ماشین

چگونه نصب دزدگیر ماشین بدون ابطال گارانتی قابل انجام است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، برای عدم ابطال گارانتی خودرو، سیم کشی آن نباید دست بخورد. لازم است دنبال راهی برای نصب دزدگیر باشید که سیم‌کشی خودرو دستکاری نشود. برای دست نخوردن سیم‌کشی خودرو، بهترین راه در هنگام نصب دزدگیر، استفاده از سوکت فابریک است. برای نصب سوکت فابریک، لازم است به نصابی که دزدگیر را نصب می‌کند، تاکید کنید که از سوکت فابریک مناسب ماشین شما استفاده کند تا سیم‌کشی خودرو دست نخورد. در چنین حالتی، حتی نمایندگی نیز نمی‌تواند گارانتی شما را باطل کند و مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد.

برای نصب ردیاب خودرو نیز می‌توانید از سوکت فابریک استفاده کنید. چراکه سوکت فابریک باعث می‌شود که تغییر و اختلالی در سیم‌کشی خودرو به وجود نیاید. توجه داشته باشید که سوکت فابریک خودروها با یکدیگر متفاوت هستند. به همین علت لازم است سوکت فابریک مناسب خودروی خود را تهیه کنید. در ادامه به طور مختصر در مورد سوکت فابریک و نحوه‌ی عملکرد آن توضیح خواهیم داد تا با آن بیشتر آشنا شوید.

مطالعه کنید: آیا نصب دزدگیر روی ریموت فابریک امکان پذیر است؟

نصب دزدگیر ماشین به وسیله سوکت فابریک

نصب دزدگیر ماشین با سوکت فابریک

سوکت فابریک خودرو مانند یک رابط عمل می‌کند که بین مدار دزدگیر و سیم‌کشی ماشین قرار می‌گیرد. در واقع وظیفه سوکت فابریک اتصال مدار دزدگیر و سیم‌کشی ماشین به یکدیگر است. نصاب برای نصب دزدگیر با سوکت فابریک دیگر نیازی به دست بردن به سیم‌کشی ندارد. به همین علت گارانتی خودرو نیز باطل نخواهد شد. همان‌طور که گفتیم، انواع مختلفی از سوکت فابریک در بازار عرضه می‌گردد؛ بنابراین لازم است سوکت فابریک با خودروی شما سازگاری داشته باشید. به طور مثال از انواع سوکت فابریک، می‌توان به سوکت فابریک سایپا اشاره کرد که تنها مختص خودروهای سایپا می‌باشد.

مزیت های استفاده از سوکت فابریک

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم برای نصب دزدگیر ماشین بدون ابطال گارانتی نیاز به سوکت فابریک دارید. اما این رابط دارای مزیت‌های دیگری نیز می‌باشد. از جمله مزیت‌های دیگر این وسیله، می‌توان به سهولت در روند نصب اشاره کرد. استفاده از سوکت فابریک در هنگام نصب دزدگیر، باعث آسان شدن کار نصاب نیز می‌گردد. نصاب با سوکت فابریک قادر است با سرعت بیشتری دزدگیر را نصب کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های سوکت فابریک، عدم اختلال در سیستم برق خودرو است. سوکت فابریک باعث می‌شود که در سیستم برق خودرو مشکلی پیش نیاید. البته لازم است این موضوع را بگوییم که نحوه‌ی نصب دزدگیر هم اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است نصب دزدگیر را به فردی ماهر بسپارید تا در سیستم برق خودرو مشکلی به وجود نیاید و یا دزدگیر شما دچار اختلال و مشکلی نشود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش برای نصب دزدگیر ماشین بدون ابطال گارانتی را به شما بگوییم. توجه داشته باشید همان‌طور که سوکت فابریک موضوع مهمی در نصب دزدگیر محسوب می‌شود، انتخاب نصاب ماهر نیز دارای اهمیت بالایی است. نصابی که ماهر باشد حتی بدون استفاده از سوکت فابریک، دزدگیر را به گونه‌ای نصب می‌کند که در سیستم برق خودرو اختلال ایجاد نشود. پس حتما در انتخاب نصاب، وسواس به خرج دهید. در صورتی که می خواهید دزدگیر نصب کنید و از بابت باطل شدن گارانتی هراس دارید، حتما با کارشناسان ما در اینصب تماس بگیرید و در مورد سوکت فابریک به آن‌ها یادآوری کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟