بک سنسور چیست و نحوه کار آن به چه صورت است؟ | قیمت سنسور دنده عقب ماشین | اینصب
x
X

بک سنسور چیست و نحوه کار آن به چه صورت است؟

بک سنسور چیست؟

بک سنسور یا سنسور دنده عقب خودرو، سنسوری است که به راننده درهنگام پارک کردن کمک می کند تا خودرو با اشیا برخورد نکند. درواقع این سنسور درهنگام نزدیک شدن سپر عقب خودرو به اشیا از طریق صدا به راننده اطلاع می دهد. این سنسور برروی سپر عقب خودرو نصب می شود و زمانی که سپر به اشیا نزدیک می شود، از طریق بوق زدن نمایشگر راننده مطلع می شود. سنسور دنده عقب خودرو دارای یک نمایشگر می باشد که علاوه بر بوق زدن، متراژ سپر ماشین تا اشیا را نیز نمایش می دهد. دراین صورت راننده از میزان فاصله ی خودرو با اشیا یا دیوار مطلع خواهد شد.

بسیاری از اتومبیل های گران قیمت و مدل بالا دارای بک سنسور هستند و نیازی به نصب آن نیست. البته توجه داشته باشید که به جز بک سنسور، لوازم دیگری نیز تولید شده که پارک کردن خودرو را راحت تر می کند. یکی دیگر از لوازم جانبی خودرو که پارک کردن خودرو را آسان می کند، دوربین دنده عقب می باشد. دوربین های دنده عقب نیز در قسمت عقب خودرو و بعضا روی سپر نصب می شود. با این دوربین شما از طریق نمایشگری که داخل خودرو روی داشبورد قرار می گیرد به راحتی می توانید عقب خودروی خود را مشاهده کنید و دیگر نگران برخورد خودرو با اشیا نباشید.

برخی اتومبیل های گران قیمت دارای دوربین دنده عقب هستند و دیگر نیازی به خرید و نصب آن نیست. هم چنین برخی از اتومبیل ها دارای بک سنسور می باشند. این دو از جمله پرکاربرد ترین لوازم جانبی خودرو می باشند. لازم است که حتما یکی از این دو مورد برروی خودرو نصب شود تا دیگر پارک کردن خودرو برای شما وقت گیر نباشد.

 

پارک ماشین با بک سنسور

 

بک سنسور چه زمانی فعال می شود؟

زمانی که راننده، دنده عقب را درگیر می کند و قصد دارد که خودرو را به سمت عقب حرکت دهد بک سنسور های نصب شده روی سپر خودرو فعال می شوند. با نزدیک شدن خودرو به دیوار یا اشیا، سنسور ها فرکانس دریافتی را به نمایشگر ارسال می کنند تا نمایشگر از طریق صدا و نمایش متراژ راننده را از برخورد خودرو با اشیا آگاه سازد. هر چه میزان فاصله ی بین خودرو و اشیا کمتر شود، صدای هشدار نمایشگر سریع تر می شود.

 

نصب سنسور

همان طور که در بالاتر توضیح داده شد این سنسور روی سپر عقب خودرو نصب می شود. درواقع برای نصب این سنسور لازم است سپر عقب خودرو سوراخ شود تا امکان نصب سنسور وجود داشته باشد. سنسور های دنده عقب 4 عددی می باشند و هنگام نصب لازم است 4 سوراخ روی سپر عقب خودرو ایجاد شود تا هر 4 سنسور برروی خودرو نصب شوند. این سوراخ ها برروی سپر عقب ماشین به وسیله مته گردبر ایجاد می شود.

 

بک سنسور خودرو

 

قیمت سنسور دنده عقب

سنسور های دنده عقب دارای برند های مختلفی می باشند. از این رو کیفیت ساخت سنسور ها با یکدیگر متفاوت است. هرچه کیفیت ساخت سنسور بالاتر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود. از انواع برند های سنسور دنده عقب می توان به استیل میت و زنوتیک اشاره کرد. قیمت سنسور های استیل میت بیشتر از قیمت سنسور های برند زنوتیک می باشد. دلیل بالا بودن قیمت برند استیل میت، کیفیت آن می باشد. این نوع بک سنسور دارای دقت بالاتری نسبت به سایر سنسور ها می باشد.

 

معایب برخی سنسور ها

در هنگام خرید بک سنسور لازم است در مورد کیفیت آن اطلاع داشته باشید. هم چنین می توانید با شخصی که در این زمینه اطلاعات دارد مشور کنید تا بهترین سنسور را خریداری نمایید. برخی از سنسور های دنده عقب از کیفیت پایینی برخوردار می باشند. این سنسورها ممکن است با کوچک ترین گرد و غباری که روی آن ها می نشیند، کار نکنند. این نوع سنسور ها برای اینکه بتوانند خوب عمل کنند لازم است تمیز باشند. برخی از سنسور ها نیز نسبت به آب حساس هستند هنگام بارش باران ممکن است قادر به عملکرد نباشند. بهتر است سنسوری خریداری کنید که این مشکلات را نداشته باشد.

معایب گفته شده در مورد سنسور دنده عقب دلیل بر عدم نصب آن نیست. درواقع بهتر است در هنگام خرید به کیفیت سنسور توجه زیادی کنید. سعی کنید هزینه ای بالاتر پرداخت کنید اما سنسور بهتر و با کیفیت تری خریداری کنید. سنسور هایی که کیفیت خوبی نداشته باشند، دارای دقت کمی نیز هستند.

 

سنسور دنده عقب خودرو استیل میت مدل V6

از انواع سنسورهای باکیفیت می توان به بک سنسور های برند استیل میت اشاره کرد. بک سنسور استیل میت مدل V6 از جمله سنسور های باکیفیت می باشد. صفحه نمایشگر این نوع سنسور بزرگ تر از سایر سنسورهاست و از این رو دارای قیمت نسبتا بالاتری می  باشد. این سنسور برای تمامی خودروها قابل نصب  می باشد.

 

صفحه نمایشگر V6

 

سنسور دنده عقب خودرو استیل میت مدل P5

این مدل سنسور نیز جزو با کیفیت ترین سنسورها می باشد اما قیمت آن نسبت به مدل V6 کمتر می باشد. توجه داشته باشید که مدل P5 نسبت به مدل V6 دقت کمتری دارد. دلیل دیگری که باعث شده قیمت این نوع سنسور نسبت به سنسور V6 کمتر باشد، نوع نمایشگر آن است. این سنسور دارای یک نمایشگر معمولی است و کوچک است.

 

بک سنسور P5

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمامی موارد یکه برای خرید بک سنسور لازم به دانستن می باشد را توضیح داده و کاربرد های آن را مورد برررسی قردهیم. بهتر است برای خرید هرگونه لوازم جانبی خودرو اعم از سنسور دنده عقب، درمورد آن اطلاعات کسب کنید. این کار سبب می شود که شما با دیدی بهتر به سراغ خرید سنسور دنده عقب بروید و بهترین سنسور را با قیمتی مناسب تهیه نمایید. جهت خریدی بهتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در زمینه خرید بهترین و با کیفیت ترین سنسور شمارا راهنمایی کنند. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟