مهم‌ترین مزایای دستگاه حضور و غیاب | اینصب
x
X

مهم‌ترین مزایای دستگاه حضور و غیاب

در گذشته، بعضی از شرکت‌ها و فروشگاه‌های امروزی، زمان ورود و خروج پرسنل را به صورت دستی ثبت می‌کردند. ثبت زمان ورود و خروج کارمندان به صورت دستی باعث وجود مشکلاتی همچون خطا، در ثبت زمان دقیق و تقلب کردن در ثبت تردد‌ها می‌شد.

با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه حضور و غیاب وارد بازار شد و شاید این سوال برای شما پیش آید که مزایای دستگاه حضور و غیاب چیست؟ یا چرا وجود دستگاه حضور و غیاب در یک شرکت و فروشگاه باعث سازماندهی بیشتر آن سازمان می‌شود؟ ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مزایای خرید دستگاه حضور و غیاب آشنا کنیم.

6 مزیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب

نکات و مزایای دستگاه حضور و غیاب

دستگاه‌های حضور و غیاب دارای انواع مختلفی هستند از جمله؛ دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اثرانگشتی، کارتی و رمزی. در دو نوع اول دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشتی، امکان تقلب به هیچ عنوان وجود ندارد زیرا چهره و اثر انگشت هر شخص منحصر به فرد می‌باشد. از مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1. کنترل دقیق؛ مزایای دستگاه حضور و غیاب

با استفاده از دستگاه حضور و غیاب ، تمامی تردد‌ها و زمان ورود و خروج پرسنل به صورت دقیق ثبت می‌شود و از این رو تمامی پرسنل و کارمندان، سعی و تلاش خود را می‌کنند تا به موقع در محل کار خود حاضر شوند و این عمل باعث ایجاد نظم در مجموعه‌ی شما می‌شود.

در مجموعه‌هایی که از سیستم حضور و غیاب استفاده نمی‌شود، پرسنل در هنگام حضور و خروج به موقعشان سهل انگاری خواهند کرد. برای دیر آمدن خود سرکار و یا ترک زود هنگام محل کار ، دلیل‌هایی برای توجیه کردن می‌آورند که این روند به مرور زمان و در طولانی مدت می‌تواند منجر به وارد شدن خسارات به مجموعه‌ها شود. انگیزه کار کردن و نظم از بین خواهد رفت اما با وجود دستگاه کنترل تردد، حق هیچ کارمندی ضایع نخواهد شد.

2. محاسبه دقیق اضافه کار و کسر کار

ثبت تردد پرسنل توسط سیستم حضور و غیاب بدون کوچکترین خطا و اشتباهی صورت می‌گیرد و حتی 1 دقیقه اضافه کاری قابل محاسبه است. در نتیجه به راحتی از طریق این سیستم می‌توان اضافه کاری و تأخیر در ورود و خروج پرسنل را بدون کوچکترین خطا محاسبه کرد.

3. سهولت در محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل

دستگاه حضور و غیاب دارای 2 نرم افزار رایگان حضور و غیاب و حقوق و دستمزد است. این دو نرم افزار رایگان برای مجموعه‌هایی که دارای پرسنل با شیفت ثابت و اداری هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زمانی که پرسنل ورود و خروج خود را از طریق دستگاه ثبت می‌کنند، تمامی اطلاعات و زمان ورود و خروج از دستگاه به نرم افزار انتقال می‌یابد و شما می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد پرسنل خود را در کمترین زمان ممکن محاسبه کنید.

4. نگهداری آرشیو کاملی از ورود و خروج پرسنل

با داشتن دستگاه حضور و غیاب تمامی اطلاعات نرم افزار را می‌توانید در پایگاه داده مرکزی مجموعه‌ی خود ذخیره کنید تا دسترسی سریع‌تری به مدارک و اطلاعات پرسنل خود داشته باشید. این روش نسبت به روش‌های سنتی، سریعتر عمل می‌کند.

همچنین با استفاده از دستگاه حضور و غیاب شما می توانید آرشیو کاملی از زمان تردد پرسنل مجموعه‌ی خود داشته باشید.

5. پیشگیری از خطا؛ مزایای دستگاه حضور و غیاب

درصد خطای انسانی با استفاده از شیوه‌های سنتی و ثبت در داخل دفاتر حضور و غیاب،بسیار زیاد می‌باشد و می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. بزرگ‌ترین ایراد روش‌های قدیمی ضایع شدن دیگر پرسنلی بود که همیشه به موقع می‌آمدند و می‌رفتند.

6. حذف فرایند دستی و کاغذی

شاید استفاده از شیوه‌های دستی و کاغذی برای محیط‌های کاری کوچک و غیر رسمی پاسخ گو باشد، اما این پاسخگویی به معنی ایده آل و بدون خطا بودن این شیوه نمی‌باشد و می‌تواند منجر به تحمیل هزینه‌هایی ناخواسته به مجموعه‌ها شود.

6 مزیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله شما با 6 مزایای دستگاه حضور و غیاب آشنا شدید. با خرید دستگاه حضور و غیاب شما می توانید در زمان محاسبه فیش حقوقی و ثبت تردد پرسنل خود صرفه جویی کنید. همچنین محاسبه دقیق اضافه کاری و جریمه نیز از طریق این دستگاه برای شما امکان پذیر می‌باشد. با خرید دستگاه حضور و غیاب نظم را وارد سازمان و شرکت خود کنید.

با تمامی مزایای گفته شده از سیستم حضور و غیاب، به این نیتیجه رسیدیم که وجود این دستگاه در یک مجموعه باعث کاهش هزینه ها می شود. اگر برای خرید دستگاه حضور و غیاب نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر دارید می توانید با کارشناسان اینصب در تماس باشید یا سوالات خود را در قسمت ارتباط با کارشناس از طریق واتس اپ بپرسید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟