6 روش مهم برای بالابردن امنیت خانه حیاط دار | اینصب
x
X

6 روش برای بالابردن امنیت خانه های حیاط دار

بالابردن امنیت خانه حیاط دار

تامین امنیت خانه در واقع تامین امنیت مالی، روانی و جانی شماست. بنابراین قبل از مواجه شدن با اتفاقات تلخی مثل انواع سرقت، باید به فکر بالا بردن امنیت خانه باشید. خصوصا بالا بردن امنیت خانه حیاط دار. چرا؟ وارد شدن به خانه های حیاط دار و سرقت از آن ها از خانه های آپارتمانی ساده تر است. پس اگر شما ساکن یک خانه حیاط دار هستید قبل از هر چیز بدانید که بالا بردن امنیت این نوع خانه ها برای شما یک اولویت خیلی مهم است. هرگونه کوتاهی در این زمینه ممکن است موجب خسارت های جبران ناپذیری برای شما باشد و یا حداقل امنیت روانی شما را مختل کند.

در رابطه با امنیت خانه ها چند مسئله وجود دارد. عموم مردم استفاده از روش های ضد سرقت را، هزینه بر و سخت می دانند. اغلب از روش های تامین امنیت خانه ها جز دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته روش های دیگری را نمی شناسند، یا آمارهای سرقت از منازل را جدی نمی گیرند. در این مقاله سعی می کنیم روش های متنوع و کاربردی برای بالابردن امنیت منازل حیاط دار را با شما در میان بگذاریم و امیدواریم که از این روش ها به خوبی استفاده کنید.

6 روش مهم برای بالابردن امنیت منازل حیاط دار

باوجود اینکه موضوع صحبت ما امنیت خانه حیاط دار است اما بد نیست بدانید که خیلی از روش های ایمن سازی بین این خانه ها و خانه های آپارتمانی مشترک است. پس اطلاع از این روش ها برای مالکین خانه های آپارتمانی هم خالی از لطف نیست.

بالابردن امنیت خانه های حیاط دار

1. ایمن سازی را از ورودی ها آغاز کنید

پس گام اول در تامین امنیت خانه و ایمن سازی، ورودی ها هستند. آمار نشان می دهند که حدود نیمی از سرقت های منازل از طریق ورودی ها انجام می شوند. بنابراین در هنگام خرید از جنس و ایمنی درها غافل نشوید و از درهای ضد سرقت استفاده کنید. از در و پنجره های ایمن و حفاظ خصوصا برای طبقات پایین استفاده کنید. استفاده از سنسور های مگنتی برای در و پنجره ها یک ایده بسیار عالی است که در بحث دزدگیر اماکن بیشتر به آن خواهیم پرداخت. قفل های قدیمی و یا مدل هایی که امکان تعویض مغزی را به راحتی به سارقان می دهند را هم در اولین فرصت تعویض کنید. در و پنجره های چوبی یا مدل های قدیمی که کاملا چفت نمی شوند و به راحتی قابل باز شدن هستند را هم باید عوض کنید.

2. بالابردن امنیت حیاط و محوطه خانه

محوطه اطراف خانه و حیاط باید روشن باشد و تا حد امکان نقاط کور برای ورود و یا پنهان شدن سارقان در آن وجود نداشته باشد. پس یکی از مهم ترین روش های ایمن سازی و امنیت خانه حیاط دار نورپردازی مناسب است. از چراغ های تایمر دار یا چراغ های حساس به حرکت استفاده کنید. این نوع چراغ ها را علاوه بر حیاط و محوطه، بالای درهای ورودی هم نصب کنید تا سارقان نتوانند به راحتی و در تاریکی عبور و مرور کنند.

در فضاسازی خانه ها مراقب باشید که با استفاده از درخت ها و گیاهان بزرگ فضای مناسب برای مخفی شدن سارقان را درست نکنید. پس در اطراف خانه از گل و گلدان های کوچک تر استفاده کنید و درختان را به موقع هرس کرده و شاخ و برگ های اضافی که مانع دیدتان هستند را مرتب کنید.

3. از دوربین مداربسته استفاده کنید

خب حتما می دانید که استفاده از دوربین مداربسته یکی از مهم ترین روش های بالا بردن امنیت برای همه اماکن است. بخصوص اگر حیاط بزرگی دارید و امکان نظارت بر تمام نقاط و اطراف خانه را ندارید، از این ابزار کمک بگیرید. دوربین های مداربسته باید طوری نصب شوند که هیچ نقطه کوری را برای ورود و پنهان شدن سارقان باقی نگذارند و به شما کمک کنند تا بر همه چیز و همه جا نظارت داشته باشید.

4. دزدگیر اماکن را فراموش نکنید

یکی دیگر از مهم ترین ابزاری که به ما در تامین امنیت خانه حیاط دار کمک می کند دزدگیر اماکن است. استفاده از دزدگیر اماکن و سنسورهای مناسب مثل سنسورهای حرکتی، مگنت ها، سنسورهای ضربه و… یک سیستم هشداردهنده همه فن حریف برای ایمن سازی خانه ویلایی است. علاوه بر سرقت، استفاده از این سیستم هشداردهنده در تشخیص به موقع امکان آتش سوزی و جلوگیری از آن هم موثر است. همچنین کمتر پیش می آید که سارقان ریسک ورود به خانه هایی که از این سیستم های هوشمند استفاده می کنند را به جان بخرند و تا این اندازه خطر کنند.

5. کمتر در معرض دید باشید

در خانه های حیاط دار اغلب پنجره ها از بیرون کاملا در معرض دید هستند. کنار بودن پرده ها و مشخص بودن دکوراسیون، اسباب و اثاثیه ریسک سرقت را بالا می برند. بخصوص اگر اشیاء گرانبها در معرض دید هستند. همچنین در این شرایط تشخیص حضور یا عدم حضور ساکنان در خانه  برای سارقان خیلی راحت است. بنابراین در خانه های حیاط دار یا طبقه های همکف آپارتمان ها بسته بودن در و پنجره ها و پرده ها و در معرض دید نبودن داخل خانه بخصوص برای زمان هایی که در خانه نیستید یا در سفر هستید اهمیت زیادی دارد.

6. قفل ها و کلید های یدک را فراموش نکنید

اگر به تازگی به خانه جدید نقل مکان کردید و به دنبال امنیت این خانه حیاط دار هستید. در گام اول قفل های قدیمی را تعویض کنید و از قفل و کلید های جدید استفاده کنید. بخصوص اگر مستاجر هستید. همچنین از قراردادن کلید های یدک در مکان هایی مانند زیر گلدان ها، جاکفشی و …خودداری کنید. کلید های یدک را در صورت نیاز فقط در اختیار همسایگان یا افراد معتمد قرار دهید که قبلا حسابی آن ها را شناختید.

علاوه بر این ها برای بالابردن امنیت خانه حیاط دار در زمان هایی که قصد سفر دارید. با استفاده از چراغ های تایمر دار این تصور را ایجاد کنید که درخانه هستید. از اشخاص معتمد خواهش کنید در نبود شما به خانه سر بزنند. بطور کلی از ورود افراد ناشناس به خانه جلوگیری کنید. حتی الامکان اشیاء گرانبها و قیمتی را در خانه نگهداری نکنید یا حداقل از گاو صندوق استفاده کنید.

اگر هزینه های استفاده از دوربین های مداربسته در همه قسمت ها برای شما سنگین است برای بعضی از مکان ها از ماکت دوربین استفاده کنید.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟